ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от _Maranello_ » 17 Юни 2012, 8:00

@ndro написа:
_Maranello_ написа:Никой от вас не споменава за монтирана система за смазване. Тя решава един от основните недостатъци на газовата уредба.

наясно ли си за каква система говориш и какво точно смазва?
и кой е един от основните недостатъци на газта?

1. Клапаните. 2. Смазочни свойства. Миризма. Както вече е коментирано - изпускателната система се износва по-бързо.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Jordana » 17 Юни 2012, 8:19

Учудващо е как българина продължава да преповтаря легенди и поверия битуващи още от соц времената .Как видиш ли газта била кофти прецаквала мотора и не знам си още какъв фолклор от тоя тип.В последно време битува и друга също толкова смехотворна фраза че за да караш на газ трябва да си беден селинджър и как си купил скъпа кола пък няма пари на за бензин.
Та на тоя етап при наличието на толкова много различни технологии за газифициране на автомобил и то от водещи производители на такова оборудване не виждам и една техническа причина да не се конвертира който и да е автомобил на газ.Чисто и екологично гориво щадящо двигателя и същото време икономично . :yes: за LPG то
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от @ndro » 17 Юни 2012, 9:28

_Maranello_ написа:
@ndro написа:
_Maranello_ написа:Никой от вас не споменава за монтирана система за смазване. Тя решава един от основните недостатъци на газовата уредба.

наясно ли си за каква система говориш и какво точно смазва?
и кой е един от основните недостатъци на газта?

1. Клапаните. 2. Смазочни свойства. Миризма. Както вече е коментирано - изпускателната система се износва по-бързо.

+1 точно така е! :yes:
клапаните не могат да се мажат добре.
а за изпускателната система е малко относително, защото при добра настройка изходящата температура може да е в границите и да не се износва бързо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Jordana » 17 Юни 2012, 9:50

За изпускателната система е ясна причината за повишена корозия.Това е заради повечето конденз от влагата в продуктите при горенето на газта.Но за мазането на клапаните нещо не разбрах кое точно нарушава мазането при конверсия на LPG ? Съвременните неетилизирани бензини нямат мазилни свойства и мазането на клапаните не става от бензина.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от @ndro » 17 Юни 2012, 11:21

Jordana написа:За изпускателната система е ясна причината за повишена корозия.Това е заради повечето конденз от влагата в продуктите при горенето на газта.

не мога да разбера какво точно искаш да кажеш... повишена корозия, повече конденз от влагата в продуктите?
според мен няма нито повишена корозия, нито повече конденз, отколкото е при бензина.
има по-висока температура на изходящите газове, ако уредбата не е настроена правилно, тоест в сместа има повече въздух.
именно високата темпeратура износва по-бързо изпускателната система. простичко казано - заради по-високата температура химичните процеси протичат по-бързо и гърнетата ръждясват по-бързо.
но, ако всичко е настроено както трябва, температурата не е по-висока от тази на двигател, работещ на бензин.

Jordana написа:Съвременните неетилизирани бензини нямат мазилни свойства и мазането на клапаните не става от бензина.

какво е това "неетализиран бензин"? и кое "смазва" клапаните, ако не е бензина?
според мен съвременните безоловни бензини съдържат смазващи добавки, които заместват свойствата на оловото, тоест да смазват и да намаляват детонациите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Jordana » 17 Юни 2012, 12:05

2C3H8+7O2 --> 3CO2+8H2O
Това е химичната реакция при окислението на пропана. Ясно се вижда откъде идва водата и ясно се вижда че не е от въздуха.
Що се отнася за неетилизираните или тъй наречени безоловни бензини и техните мазилни свойства ...всеки е свободен да вярва в каквото сметне за правилно.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Юни 2012, 18:43

Добре де, клапаните не се ли мажат от маслото в двг? Нали ако има повишен разход на масло се сменят гумичките на клапаните точно поради тази причина?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от @ndro » 17 Юни 2012, 21:25

Jordana написа:2C3H8+7O2 --> 3CO2+8H2O
Това е химичната реакция при окислението на пропана. Ясно се вижда откъде идва водата и ясно се вижда че не е от въздуха.

колега, скаран съм с химията и не ми е ясно какво точно искаш да кажеш с тази формула?
и при изгарянето на бензина също се отделят въглероден двуокис и вода: 2 C8H18 + 25 O2 → 16 CO2 + 18 H2O

ако газовата уредба не е настроена добре и вкарва повече въздух, горенето е при по-висока температура и съответно температурата на изходящите газове е по-висока от нормалното. по-бързото ръждясване на гърнетата е именно заради по-високата температура на изходящите газове, тъй като химичните процеси протичат по-бързо при висока температура, а не заради наличието на повече вода в гърнетата. вода се отделя и при горенето на бензина също.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от _Maranello_ » 17 Юни 2012, 21:37

Споделих за тази система, защото я виждам за първи път и мисля, че е от голяма полза. Не съм срещал такава монтирана у нас. Не съм от хората, които препредават митове, защото съм имал 3 коли на газ. Така, че явно за лошото реноме у нас оказва влияние непрофесионалния, непълен и неподходящ монтаж от хора, които не се усъвършенстват. Относно екологията, не съм съгласен, защото при замерване СО е доста по-висок при работа на газ. Най-големия плюс на газта е цената, което пък кара хората да и прощават :mhihi: за неудобствата, свиквайки с тях.
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Jordana » 17 Юни 2012, 23:24

@ndro написа:
Jordana написа:2C3H8+7O2 --> 3CO2+8H2O
Това е химичната реакция при окислението на пропана. Ясно се вижда откъде идва водата и ясно се вижда че не е от въздуха.

колега, скаран съм с химията и не ми е ясно какво точно искаш да кажеш с тази формула?
и при изгарянето на бензина също се отделят въглероден двуокис и вода: 2 C8H18 + 25 O2 → 16 CO2 + 18 H2O

ако газовата уредба не е настроена добре и вкарва повече въздух, горенето е при по-висока температура и съответно температурата на изходящите газове е по-висока от нормалното. по-бързото ръждясване на гърнетата е именно заради по-високата температура на изходящите газове, тъй като химичните процеси протичат по-бързо при висока температура, а не заради наличието на повече вода в гърнетата. вода се отделя и при горенето на бензина също.

Ако съпоставиш моларната маса на пропана и на октана от уравнението което си дал ще забележиш че пропана е с почти три пъти по малка маларна маса в уравнението и приравнен с количеството октан дава почти 24 /грубо сметнато/ мола Н20 което се е доста повече конденз .За газовете и температурата така е пропана гори с малко по висока температура но това е температура на самия процес в идеални условия .В горивната камера не мисля че има някаква разлика с тази при горенето на бензин.И да прав си при лошо настроена газова уредба може да има повишена температура но то е същото и при бензина .Бедни смеси детонации дупки в буталата прегряване и всички съпътстващи екстри.Нещо изключително рядко срещано при газта.
Поздрави.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от @ndro » 17 Юни 2012, 23:35

Jordana написа:Ако съпоставиш моларната маса на пропана и на октана от уравнението което си дал ще забележиш че пропана е с почти три пъти по малка маларна маса в уравнението и приравнен с количеството октан дава почти 24 /грубо сметнато/ мола Н20 което се е доста повече конденз .За газовете и температурата така е пропана гори с малко по висока температура но това е температура на самия процес в идеални условия .В горивната камера не мисля че има някаква разлика с тази при горенето на бензин.И да прав си при лошо настроена газова уредба може да има повишена температура но то е същото и при бензина .Бедни смеси детонации дупки в буталата прегряване и всички съпътстващи екстри.Нещо изключително рядко срещано при газта.
Поздрави.

това е коментар +1 :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от INTEGRALE » 18 Юни 2012, 19:33

просто LPG е евтино а CNG е направо без пари :) Моя съвет е ако не си сложил още , сложи си метан , същото е а с подходящите настройки... ще се возиш за без пари а при рязко настъпване (излиза от картата на клошарията) и минава на бенз и си е същата кола

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Top Gun Maverick » 18 Юни 2012, 23:05

Метанът гори при по-висока температура и скапва повече двигателя от газта. Неслучайно колите, които са заводско на метан(аз сега карам такава Зафира)са с усилени части в двигателя спрямо обикновените. Иначе метанът пък не оставя абсолютно никакви следи в маслото - на 10 000 изглежда все едно сега е налято. :shock: По свещите няма и грам следа, а колата я карам от 70 000 километра, на колко са не знам( :shock: ) и няма грам проблеми засега поне. Разликата във вървенето спрямо когато обърна на бензин се усеща в ускорението. Ако не е фабрично на метан, лично аз не бих я правил защото майсторите още с газовите се мъчат, та какво остава за метана. :mhihi: Толкова за метана от мен.
БМВ на газ съм карал от 2005-та до 2007-ма на Е36 320, с обикновена уредба и проблемите с нея са ужасни. Като гръмнеше(слава богу, че имаше клапи и не спука колекторите), все едно някое черешово топче удряше, гълъбите по покривите излитаха до един( :mhihi: ), а половината хора по пътя подскачаха, другата половина гледаха и се чудеха какво става. :mhihi:
След това от 2007-ма до 2010-та карах Е39 528 с газов инжекцион БРЦ, тогава мисля дадох около 2300 да го сложа. Работата беше съвсем различна. Равномерна работа, не мени оборотите на двигателя и доста се приближава до вървенето на бензина, даже в поддържането на висока скорост няма да усетите минималната разлика. Ама сега тези филми, които ги пишете тука, че разлика във вървенето нямало...нига плийз. :mhihi: Като цъкнех на бензин си вървеше по друг начин. И не ми казвайте сега, че колата на газ може да я накарате да върви повече от тази на бензин. Това може да се получи при някои стари карбураторни трактори като я удавите в газ и по някакъв късмет я накарате да изгори почти всичката, но при точно дозиране от компютъра с безопасни настройки на софтуера...няма как. Моята ми я слага смея да кажа доста добър познат, който се приближава до определението приятел и на всичкото отгоре си разбира от работата доста. От няколко години учат гърците как да слагат газови инжекциони и работят там през няколко седмици. Общо взето са слагали на всякакви коли каквито се сетите от най-високия клас Ес-класи и 7-ци от последните. Праскат само с БРЦ, но и по неговите думи газта в Гърция се различава от нашата. Там филтърчетата на газта на 30 000 километра излизали чисти, а тук на 30 000 вече приличат на галоши, пълни с графит, свити и си е ужас като цяло. Въпреки това едва ли е проблем на някой да си ги сменя на 10 000. Един досаден проблем може да дойде ако колата ви загуби антфриз от някой маркуч, който е сложен към изпарителя. Трябва всичко да е добре стегнато. Моята беше с два изпарителя и за 3 години ги смених веднъж.
Та за газта всеки сам трябва да си реши, моето мнение не е важно в случая. Ако минавате обаче по 10-15 хил. на година малко си губи смисъла. Колата на бензи ВИНАГИ ще ви гори по-малко в литри, не слушайте това, че горяла и вървяла еднакво. Може да гори 1 литър повече на газ, но ще е 1 литър, разликата идва от цената естествено.
Все си мисля обаче, че ако беше толкова хубаво да се кара на газ, то куп водещи марки щяха да се спукват да слагат газови уредби в завода още, щеше да има куп такива БМВ-та, а не само ВВ Шаран примерно. В Германия масово щяха да карат на газ, а не на бензин и дизел. Само не ми давайте за пример Италия, че там всички знаем какво е отношението към автомобила - възможно най-евтино. Аз лично не съм чул масово за Германци, които да са за газта и да я ползват. Да не говорим пък за спортни автомобили, което си е живо извращение. Нацията им е достатъчно иновативна в автомобилостроенето, а и в много други неща за да ги определим като глупаци защото не карат на газ.
Та личното ми мнение, което не цели да ангажира никого е, че газ не бих си сложил никога повече, освен ако не ми служи колата за работа и не минавам с нея много километри, но за тази цел има метан. За БМВ, което да си карам...предпочитам дизел пред бензин на газ. Газта с цялото си усъвършенстване на новите ГИ е едно нещо в повече, което трябва да се мисли. Даже в мола долу не те пускат с газ. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Обаче някой по-горе написа, че е по-добре БМВ на газ, отколкото гоУф на бензин. :yes:
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Emooo » 19 Юни 2012, 9:05

BMWPOWERRR_ACM написа:по-добре БМВ на газ, отколкото гоУф на бензин. :yes:

Тука е ключа - по-добре V8 на газ отколкото I6 на бензин.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ЗА / ПРОТИВ НА Е-60

Мнение от Николай Диянов » 22 Юни 2012, 7:45

Гласувам с + за газта, особено ако ще се минават доста километри. Ако колата е само за събота и неделя не смятам, че си заслужава, поради занимавката и притесненията дали си попаднал на кадърен майстор. Освен всичко останало всеки, който кара на газ изхвърля много по- малко вредни емисии в атмосферата и това не си е за подценяване :) .
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook