Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
ultrashock написа:Аз затова исках в темата да се пише основно за NCS Expert и Dummy. Иска ми се да събера повече полезни функции, които са интересни за всички притежатели на е60. BMWHAT е супер, ама е аматьорска работа и всеки сам може да се оправи с него. NCSExpert и Dummy-то могат абсолютно всичко, което е възможно да се пипне като настройки.
Иска ми се намерим функцията и опциите за кодиране на double blinkers - двойно мигащи мигачи. Аз открих коя е опцията - BLINKIMPULS_WARNBLK, но в Dummy-то няма възможност да се добави опция. Какво ще ме посъветвате да направя?
Кодирай си го с BMWHAT за 5мин.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
slitter написа:Да бе, пичове, това питам - как се кодира? Колата е на контакт (или колата е запалена), цъкаш опцията, даваш кодиране, чакаш еди кво си време, изписва следното... Ей това ме интересува, за да не объркам нещо. Може би има указания в програмата, знам ли... Вие кажете, които имате опит... Споделете информация, ако нещо се е омазало, защо според вас се е омазало???... Може самият "диагностик" да има вина...! Например как се омазва на Е46 модул на бега с НЦС - ами например искаш да изключиш софтуерно да не търси кантара; правиш необходимите процедури, даваш на определените опции нихт актив и кодираш; съответно излиза съобщение, че кодирането си е*а мамата; установяваш, че модула си е*а мамата; причината е кодирал съм без да изключа кантара от буксата, трябвало е да го изключа;. Е, сега кой е виновен, НЦС или "диагностика". Защо се е получило - от незнание и липса на опит. НЦС не е виновен.
Та понеже все едно не си говорим на български, някой може ли да каже как по дяволите протича дадено кодиране с bmwhat? Някой има ли желание да сподели с две изречения стъпките и респективно опита си, ако е имал ядове с някой модул, ако е имал ядове с лош сигнал, и т.н.
Аз лично винаги го правя на запалени автомобили. Като отвориш кодинга на програмата тя проверява кои модули можеш да кодираш. Избираш модула и програмата си прави бакъп след което ти разрешава да правиш промени (кодиране) с последващ запис в модула.
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Аз от както е студено я паля,лятото само ако знам,че ще се заиграя по-дълго време.Значи не 1път ми е забивала програмата,дерт не съм имал,за щастие не докато кодира.Като избереш Кодинг,ще провери наличните модули,после като го избереш го прочита и пави бек ъп,преди да си бърникал.Програмата е тежка и не е за всеки телефон,на по-слабите крашва и забива.
Аз кодвам с VAG-COM-ски кабел
Аз кодвам с VAG-COM-ски кабел
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
ultrashock написа:Аз затова исках в темата да се пише основно за NCS Expert и Dummy. Иска ми се да събера повече полезни функции, които са интересни за всички притежатели на е60. BMWHAT е супер, ама е аматьорска работа и всеки сам може да се оправи с него. NCSExpert и Dummy-то могат абсолютно всичко, което е възможно да се пипне като настройки.
Иска ми се намерим функцията и опциите за кодиране на double blinkers - двойно мигащи мигачи. Аз открих коя е опцията - BLINKIMPULS_WARNBLK, но в Dummy-то няма възможност да се добави опция. Какво ще ме посъветвате да направя?
Не е задължително, но ако искаш прочети пак какво съм ти написал на втора страница от темата.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
badsharki написа:ultrashock написа:Аз затова исках в темата да се пише основно за NCS Expert и Dummy. Иска ми се да събера повече полезни функции, които са интересни за всички притежатели на е60. BMWHAT е супер, ама е аматьорска работа и всеки сам може да се оправи с него. NCSExpert и Dummy-то могат абсолютно всичко, което е възможно да се пипне като настройки.
Иска ми се намерим функцията и опциите за кодиране на double blinkers - двойно мигащи мигачи. Аз открих коя е опцията - BLINKIMPULS_WARNBLK, но в Dummy-то няма възможност да се добави опция. Какво ще ме посъветвате да направя?
Не е задължително, но ако искаш прочети пак какво съм ти написал на втора страница от темата.
Не обърнах внимание че си посочил същата функция. Мерси! Ще опитам.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Днес имах малко време и успях да кодирал Double Blinkers. Направих го като изчетох NETTODAT.MAN с NCS Expert. След това го пуснах през Dummy-то, добавих към функцията(BLINKIMPULS_WARNBLK) с опция 3 и го експортнах. След това отново с NCS Expert го записах с Basic Function - oapiCodeSgByNettoData , общо взето следвах описанието в точка 6.3. Coding modules with NETTODAT.MAN trace manipulation file.
Тази опция е само за аварийните, мигачите си мигат стандартно, аз си мислех че и те ще мигат двойно
Ако някой има нужда от помощ съм насреща.
Тази опция е само за аварийните, мигачите си мигат стандартно, аз си мислех че и те ще мигат двойно
Ако някой има нужда от помощ съм насреща.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Вчера успях да кодирам AUX. Направих го по следния начин:
1. add +NAUX in VO
2. module CAPPL : AUX_CONFIG = mounted
3. module CAUDI : INPUT_SCALING_SUB2 = wert_02
Кабела го монтирах с помощта на колегата pepsin. Добавям опцията в първия пост.
1. add +NAUX in VO
2. module CAPPL : AUX_CONFIG = mounted
3. module CAUDI : INPUT_SCALING_SUB2 = wert_02
Кабела го монтирах с помощта на колегата pepsin. Добавям опцията в първия пост.
- pepsin
- младши ентусиаст
- Мнения: 461
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Понеже не знам дали е хардуерен или софтуер ще попитам.
Когато багажника е затворен, може да се отключи само от копчето на ключа на колата.
Когато се натиска копчето над номера - не става.
На отворен багажник като повдигна петлето да заключи и натисна копчето на номера - отключва.
Та има ли такова нещо за кодиране или по-скоро друго да гледам :-)
Когато багажника е затворен, може да се отключи само от копчето на ключа на колата.
Когато се натиска копчето над номера - не става.
На отворен багажник като повдигна петлето да заключи и натисна копчето на номера - отключва.
Та има ли такова нещо за кодиране или по-скоро друго да гледам :-)
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
nikolae написа:Понеже не знам дали е хардуерен или софтуер ще попитам.
Когато багажника е затворен, може да се отключи само от копчето на ключа на колата.
Когато се натиска копчето над номера - не става.
На отворен багажник като повдигна петлето да заключи и натисна копчето на номера - отключва.
Та има ли такова нещо за кодиране или по-скоро друго да гледам :-)
При заключена кола - можеш да отключиш само багажника, през копчето на ключа, или да отключиш цялата кола - тогава пак ще е отключен багажника.
На отворен багажник, като цъкнеш палчето и после копчето над номера отключва, защото предполагам в същия момент колата ти е отключена ? или най-малкото - след отварянето не си я заключил ?
- shkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Багажника ти е направен във Valet режим.
Ако ключалката ти на багажника е хоризонтална тогава ще се отваря само с бутона от ключа.
Ако я завъртиш да е вертикална ще се отваря от дръжката .
Ако ключалката ти на багажника е хоризонтална тогава ще се отваря само с бутона от ключа.
Ако я завъртиш да е вертикална ще се отваря от дръжката .
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Здравейте! Първо искам да се извиня, ако задавам глупав въпрос, но съм собственик на е60(530d) 2004 от 2-3 месеца и тепърва навлизам в някои специфики . Наскоро се сдобих с D-CAN интерфейс(кабел), който, освен за четене/триене на данни за колата, бих искал да ползвам и за кодиране, поради чисто любопитство. След като успях да подкарам NCS expert (3.1.0) & INPA 5.0.2 с доста затруднения, докато намеря читав release, първото нещо което опитах да кодирам, бе да пусна дигитален скоростомер и да премахна корекцията на скоростта в километража (дигиталната и аналоговата).
Следвах инструкциите и в .MAN файла на KOMBI модула записах следните стойности:
BC_DIGITAL_V -> aktiv
BC_DIGITAL_V_KORREKTUR -> nicht_aktiv
BC_V_KORREKTUR -> nicht_aktiv
Job-a се изпълни ОК, бордовия компютър се reboot-на , но след като изкарах колата за тест, въпросния километраж не се показа и все още имаше известна корекция на скоростта(сравнена с относително точен GPS). След като се прибрах отново прочетох текущото състояние на модула, но въпросните настройки си бяха в старото състояние (т.е. job-a явно не ги е променил).
Някакви идеи къде съм сбъркал?
EDIT: Проблема беше в избрания профил. По-рано бях пробвал с Expertmode, сега пробвах с Revtor... и се получи
Следвах инструкциите и в .MAN файла на KOMBI модула записах следните стойности:
BC_DIGITAL_V -> aktiv
BC_DIGITAL_V_KORREKTUR -> nicht_aktiv
BC_V_KORREKTUR -> nicht_aktiv
Job-a се изпълни ОК, бордовия компютър се reboot-на , но след като изкарах колата за тест, въпросния километраж не се показа и все още имаше известна корекция на скоростта(сравнена с относително точен GPS). След като се прибрах отново прочетох текущото състояние на модула, но въпросните настройки си бяха в старото състояние (т.е. job-a явно не ги е променил).
Някакви идеи къде съм сбъркал?
EDIT: Проблема беше в избрания профил. По-рано бях пробвал с Expertmode, сега пробвах с Revtor... и се получи
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
Колеги с е91 съм и искам да ви попитам как да си пусна стрелките които показват на коя скорост да карам. Аз съм с ръчни скорости. С едно момче пробвахме да го кодираме но излизат само 2те стрелки и сеьят така без да се случва нищо при каране.
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
https://www.youtube.com/watch?v=fvVG3Pvi10k
Интересува ме кой може това да го направи и при мен, имам 535Д с HUD , при предишни опити за кодиране ми отвориха само това мигачите да ми се показват, интересува ме дали някой може да отключи и оборотомера както е на клипа и както се вижда дори показва правилно спрямо оборотите( не е бензинов ).
Интересува ме кой може това да го направи и при мен, имам 535Д с HUD , при предишни опити за кодиране ми отвориха само това мигачите да ми се показват, интересува ме дали някой може да отключи и оборотомера както е на клипа и както се вижда дори показва правилно спрямо оборотите( не е бензинов ).
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Интересни възможности и опции при кодиране на E60/E61
CrazyElement написа:https://www.youtube.com/watch?v=fvVG3Pvi10k
Интересува ме кой може това да го направи и при мен, имам 535Д с HUD , при предишни опити за кодиране ми отвориха само това мигачите да ми се показват, интересува ме дали някой може да отключи и оборотомера както е на клипа и както се вижда дори показва правилно спрямо оборотите( не е бензинов ).
Това си го пуснах и почти веднага го махнах. Стори ми се безсмислено при дизел, защото в по-голяма част от времето караме с до 2000 об/мин и това нещо на HUD-a почти не мърда.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани