Хидротрансформатор (торк)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 955
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Хидротрансформатор (торк)
bokouser написа:Сменихме торка и да кажа някои неща, които може да са полезни.
Оригиналният, който махнахме от колата е почти неразличим от въпросния рециклаж на Sachs, същите надписи - Sachs, същите грозни заварки, същите петна, подобна пластинка за баланс, закрепена по същия начин. Това ме кара да си мисля, че е съвсем възможно наистина да е рециклиран на същото място където ги произвеждат.
До тук добре, обаче... лошото е, че при мен няма грам подобрение - на ниски обороти с лека газ същите вибрации, придърпвания + клатене на стрелката когато започне да придърпва. Като премине 1500-1600 об/м всичко се оправя.
Погледнахме с Launch соленоидите в движение, но в Launch няма заложени референтни стойности и все едно, че нищо. Tе дори не мърдат - два клапана постоянно си стоят на OFF, а другите два просто от OFF отиват на някакви стойности при преминаване на D и така си остават. Имам INPA, ISTA-D, B-Tool Expert, Carly, ако някой ме насочи къде мога да намеря живи данни на соленоидите с референтни стойности ще бъда много благодарен.
Следващата стъпка е да пратя мехатроника за проверка. Някой ще изкаже ли впечатления от тази услуга при някоя от варненските фирми?
Колега, смени ли гумените уплътнения между мехатроника и кутията? Възможно е да губи налягане от там.
Дано не е самия мехатроник
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Хидротрансформатор (торк)
(h)aman написа:Колегата Ilko Ivanov май ще се окаже прав, че са ти набутали втора употреба торк за рециклиран.
datchko написа:Може би чисто новият торк изглежда по-сив (метален цвят), този на колегата оранжавее - като да е ползван с години (рециклиран).
Дано не са го измамили, че...
Нали това обясних - торка няма как да е нов щом е рециклиран. Ползван, дефектирал, рециклиран и отново на пазара, това е естествения път на този тип части. Няма как да има по-добър външен вид от този, който извадих от колата. А дали е качествено рециклиран, дали изобщо е рециклиран няма как да знам ако не съм бил там. По същия начин стои въпроса и с другите рециклатори (Варна, Латвия) - пращащ, плащаш и се надяваш да са го направили качествено.
Относно това, дали изобщо е рециклиран или не, също имам теория. Прочитайки цялата тема, разбирам, че степента и начина по който дефектира торка варира доста, поради което и симптомите за проблем с торка са много разнообразни - само клатене на стрелката на оборотомера при определена скорост или същото, но в голям диапазон на скорост или само вибрации или клатене на стрелката + вибрации или приплъзване и тн. При мен симптомите бяха много спицифични и какъв е шансът да уцеля торк дефектирал точно по същия начин и да получа точно същите симптоми като със стария торк? В крайна сметка може би торка ми е бил здрав, а проблемът е другаде, знам ли.
datchko написа:Колега, смени ли гумените уплътнения между мехатроника и кутията? Възможно е да губи налягане от там.
Дано не е самия мехатроник
Сменихме четирите гумички, адаптера и буксата.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Възможно ли е някой да ми разясни каква е процедурата по наливане на новото масло вскоростите и как се обезвъздушава. Ако има такъв пост много ще съм благодарен ако ми го покажете.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- tommyshelby
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 24.01.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E60, 530D
- Детайли за колата: 530D LCI, 2009год.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте, колеги! От скоро забелязвам леко ритане при смяна на скоростите. Не е нещо фрапиращо и не е постоянно, но явно нещо е напът да си замине. Колата е 530D 2009г.
Маслото на скоростите не съм го сменял, като уж е сменяно преди 40-50хил. км. Може ли да ме насочите към специалист в Пловдив, където да ми решат проблема? Било то смяна на масло или нещо друго. Благодаря предварително!
Поздрави.
Маслото на скоростите не съм го сменял, като уж е сменяно преди 40-50хил. км. Може ли да ме насочите към специалист в Пловдив, където да ми решат проблема? Било то смяна на масло или нещо друго. Благодаря предварително!
Поздрави.
- savo_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 25.05.2003
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual
Re: Хидротрансформатор (торк)
tommyshelby написа:Здравейте, колеги! От скоро забелязвам леко ритане при смяна на скоростите. Не е нещо фрапиращо и не е постоянно, но явно нещо е напът да си замине. Колата е 530D 2009г.
Маслото на скоростите не съм го сменял, като уж е сменяно преди 40-50хил. км. Може ли да ме насочите към специалист в Пловдив, където да ми решат проблема? Било то смяна на масло или нещо друго. Благодаря предварително!
Поздрави.
Това е точното место...http://atsalovauto.com/index.php/bg/
Re: Хидротрансформатор (торк)
savo_ написа:tommyshelby написа:Здравейте, колеги! От скоро забелязвам леко ритане при смяна на скоростите. Не е нещо фрапиращо и не е постоянно, но явно нещо е напът да си замине. Колата е 530D 2009г.
Маслото на скоростите не съм го сменял, като уж е сменяно преди 40-50хил. км. Може ли да ме насочите към специалист в Пловдив, където да ми решат проблема? Било то смяна на масло или нещо друго. Благодаря предварително!
Поздрави.
Това е точното место...http://atsalovauto.com/index.php/bg/
Колега, лекото подритване може да се окаже сериозен проблем за в бъдеще
Имах същия проблем, леко подритване м/у 2ра и 3та, минах 4-5000 км и хоп започна да влиза в авариен режим, смених маслото.....10 дена карах без проблеми и след това всичко свърши
Диагностиката докато още беше жива кутията показваше грешка в clutch A и Б и проблем с температурата в кутията
Не съм специалист, очевидно и "майсторите" ми също не са, но мисля, че проблема още в началото е бил във въпросния хидротрансформатор
Минавам на вариант нова( втора употреба) кутия с уж рециклирано хидро
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Хидротрансформатор (торк)
pecata90 написа:Възможно ли е някой да ми разясни каква е процедурата по наливане на новото масло вскоростите и как се обезвъздушава. Ако има такъв пост много ще съм благодарен ако ми го покажете.
Благодаря предварително.
Накратко по спомен:
Налива се съвсем нормално със шприц, като на всяка друга кутия, само, че го наливаш на съвсем студена кутия докато протече. Палиш и следиш през диагностика или с външен безконтактен термометър температурата на кутията. Аз я проследих и по двата начина и през цялото време се движеше с 1-2 гр, разлика, което не е драма.
Палиш, минаваш през D, R като задържаш за около 5 сек и оставяш на P, тя ще глътне малко масло, може да долееш. Когато температурата стане около 35гр ако не прокапе - доливаш докато прокапе, ако тече много - нека се изтече, докато остане съвсем тънка струя (капки) и затваряш, ти докато се мотаеш тя ще е станала около 40гр. Това е накратко.
Ето ти PDF с подробни инструкции на български:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте. Преди около 1000 км. се появиха страшни вибрации в купето в диапазон от 90 км. до около 120 км. Като преди да започне да вибрира оборотите леко падаха и влизаше във някакъв резонанс. Сега вече колата не може да се кара, тъй като при потегляне и каране от около 500 м. все едно се изключва от скорост, без значение дали е na D или R, стои на място, все едно е изключена от скорост и започва да работи много шумно. Така докато я изгася и изчакам няколко минути и пак същото се повтаря. Като изчакам включва напред и назад без проблеми и забавяне, но само ако работи две, три минути и до там. Забелязах, че има и лек теч на масло от кутията. Маслото е сменяно преди 10 хил. км. и преди да се появят тези проблеми не съм имал проблеми с кутията. На заминал хидротрансформатор ли приличат тези симптоми. Благодаря на всеки, който ще изкаже мнение, за да знам на къде да се насоча. Колата е 330 xd, e46.
- bepcho
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 3.02.2019
- Кара: 10' 525d xDrive
- Мечтае да кара: Стари и капризни италиянки
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте, попрочетих доста по темите и вероятно проблема е ясен, но все пак ще се радвам за някое друго по-опитно мнение... колата е 525d xDrive. Наскоро я купих и това което ми прави впечатление, е че от място когато е на скорост по наклон не държи а тръгва назад (освен ако асистента за потегляне по наклон не е вкл) и клати обороти само и единствено с 60км/ч като оборотите са около 1500. Няма притрисания при смяна или понижаване на предавка нито ритане нито някакви вибрации... само двата симптома които споменах. Възможно ли е да е нещо друго освен торк или най-вероятно е това. Питам защото повечето хора се оплакват и от останалите симптоми и клатене на обороти при други скорости. Може ли това да доведе до по-сериозен проблем ако не се оправи навреме. Предварително благодаря.
- evgeni99
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 21.12.2019
- Местоположение: Ърманли
- Мечтае да кара: М8,alpina D5 S 2020
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте колеги. Да дам малко актуална иинформация относно рециклажа на ТОРКА. Понеже и аз май скоро ще рециклирам и в момента звъня по сервизи да питам за цени. От Мид Авто гаранция вече не дават за рециклиране на ТОРК цената е 650лв. Дават гаранция, ако се прави цялата кутия при тях цените са от 2300 до 3000 лв, а гаранцията е 1година. Софтелектроник, ако рециклират само ТОРК гаранция не дават цената е 650лв. За да дадът гаранция искат и клапанното тяло за преглед, което струва 180лв и, ако има нещо за правене цената му става 180+. Гаранцията в този случай е 6 месеца или 50000км.Рекро Латвия рециклиране на ТОРК цена 214 Евро +транспортни разходи, които са около 240 лв в посока гаранция 6 месеца. Това е за сега с цените за рециклиране.
Последна промяна evgeni99 на 24 Яну 2020, 15:36, променена общо 1 път
- evgeni99
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 21.12.2019
- Местоположение: Ърманли
- Мечтае да кара: М8,alpina D5 S 2020
- evgeni99
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 21.12.2019
- Местоположение: Ърманли
- Мечтае да кара: М8,alpina D5 S 2020
Re: Хидротрансформатор (торк)
Колеги след дълго чудене и маене къде да си рециклирам хидрото най на края се реших и отидох във Варна в Софтелектроник. Първите ми впечатления са много добри изминал съм 400км и колата се държи много добре няма го вече приплъзването и играенето на оборотите. Ремонта ми струваше 1800лв в техния сервиз дадохами 6 месеца гаранция или 50000км, което настъпи първо. Ще пиша пак, като навъртя още километри
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 955
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Хидротрансформатор (торк)
evgeni99 написа:Колеги след дълго чудене и маене къде да си рециклирам хидрото най на края се реших и отидох във Варна в Софтелектроник. Първите ми впечатления са много добри изминал съм 400км и колата се държи много добре няма го вече приплъзването и играенето на оборотите. Ремонта ми струваше 1800лв в техния сервиз дадохами 6 месеца гаранция или 50000км, което настъпи първо. Ще пиша пак, като навъртя още километри
А защо си го рециклирал като имаш оферта за чисто нов на същите пари?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Хидротрансформатор (торк)
Къде е тази оферта за 1800лв нов торк, нов филтър, ново масло 9 литра и труд по смяната му ?
- evgeni99
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 21.12.2019
- Местоположение: Ърманли
- Мечтае да кара: М8,alpina D5 S 2020
Re: Хидротрансформатор (торк)
datchko написа:evgeni99 написа:Колеги след дълго чудене и маене къде да си рециклирам хидрото най на края се реших и отидох във Варна в Софтелектроник. Първите ми впечатления са много добри изминал съм 400км и колата се държи много добре няма го вече приплъзването и играенето на оборотите. Ремонта ми струваше 1800лв в техния сервиз дадохами 6 месеца гаранция или 50000км, което настъпи първо. Ще пиша пак, като навъртя още километри
А защо си го рециклирал като имаш оферта за чисто нов на същите пари?
По горе съм качил една от офертите за нов торк колега по спомен мисля, че е 1600лв с ддс и от там като сложим 9л масло ZF и филтър и труд и не мога да ги сметна
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани