разход на масло

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 10 Сеп 2009, 12:13

GaD написа:Добре де много ми е интересно понякога на 2-3-та не изцеждате ли колата ?

Мен ми се е случвало и на 5-та да я изцедя...така да се каже :)


Естествено, че ни се е случвало. Но краткотрайни натоварванания не са проблем, и не могат да имат сериозно влияние. За да говорим за повишен разход на масло, заради стил на каране, трябва постоянно да се подържат тия високи обороти, нещо което е безумно според мен. Все едно с някоя 335d да се вземе разстоянието София - Варна само на 2-ра и 3-та...или да се кара постоянно с 220 - 240 км/ч. Кой знае, тия дето не карат като "баби" сигурно са така?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535xd LCI

Мнение от lusienk » 10 Сеп 2009, 13:25

martoto написа:
GaD написа:Добре де много ми е интересно понякога на 2-3-та не изцеждате ли колата ?

Мен ми се е случвало и на 5-та да я изцедя...така да се каже :)


Естествено, че ни се е случвало. Но краткотрайни натоварванания не са проблем, и не могат да имат сериозно влияние. За да говорим за повишен разход на масло, заради стил на каране, трябва постоянно да се подържат тия високи обороти, нещо което е безумно според мен. Все едно с някоя 335d да се вземе разстоянието София - Варна само на 2-ра и 3-та...или да се кара постоянно с 220 - 240 км/ч. Кой знае, тия дето не карат като "баби" сигурно са така?

Според теб стилът на каране , не е отразява на харченето на масло? Като разбира се изключваме случая 2-ра , 3-та с 220км/ч
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 10 Сеп 2009, 14:12

lusienk написа:Според теб стилът на каране , не е отразява на харченето на масло? Като разбира се изключваме случая 2-ра , 3-та с 220км/ч


Да, така мисля. Просто не вярвам някой да кара чак толкова екстремно, че от там да идва повишеният разход на масло. Съдейки обаче, че това е често дискутирана тема за нови BMW-та из най-различни форуми, предполагам че има някакъв проблем и някои хора се оплакват (с основание) от повишен разход. Не говорим за случаите на първите 15-20,000 км., когато двигателят се разработва и това може да се приеме за допустимо.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от pironkov » 10 Сеп 2009, 14:43

lusienk написа:
pironkov написа:...аз мисля че сте луди... 8)

Що? :winky:

...ми луди сте я... 8) къде сме тръгнали и ние с тези нафтови горелки... хахаха :winky:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 10 Сеп 2009, 15:15

До колегата martoto,
нещо явно съм те жегнал с карането като "баби", и като гледам го
цитираш във всеки пост, та да не бъда голословен ще дам някои
факти - първо ми е много интересно как ще караш кола автомат
само на макс обороти? друг фактор - винаги карам само в режим D
до момента съм превключвал само няколко пъти на DS, почти никога
на натискам кикдауна (ако знаеш какво е това :roll: ) и все пак колата си
похарчва масълце - както казах около 400 до 600 мл на 10 000 км,
което се изразява в намаление от около 2-3 мм. на щеката (все пак
колата събира 8,5 литра масло). То се видя от темата, че някои
колеги чакат автомобила да "светне" за намаляло ниво на маслото,
а както казах това става след като маслото падне под минимума :!:
та всичко това ме навява на мисълтта както казах вече, че или не се
проверява маслото с идеята че карате нови коли, или като се види
че е между минимум и максимум се приема че не харчи или карате
като "баби".
И още факти - другата кола Е92 М3 за около 13 000 км е изхарчила
също около 0,5 литра масло при положение че е карана няколко
пъти на Калояново (трак дей) и през другото време основно извън
града (почти винаги на макс) ... сега кажете че и М-ките не трябва
да похарчват масълце когато се ползват по предназначение, а не се
карат като "баби" и ще се спукам от смях :winky:

И малко по друга насока от темата - беше повдигнат въпроса за
нашата компетенция и инжинерите от БМВ - та скъпи съфорумци,
както някои колеги споделиха НЕ инжинерите определят правилата,
освен това както някои от вас знаят - с цел повишаване на продажбите
от началото на септември 2007 в цената на новопродадените БМВ
автомобили влиза и смяната на масла през гаранционния период
(т.е. 2 години) е все пак има разлика дали ще смениш маслото
Х или 3Х пъти маслото за сметка на производителя, освен това след
изтичане на гаранцията нали пак при тях ще изприпкаш и пак ще те
сурувакат (а ако колата не се счупи .... )

Смятам темата за изчерпана с идеята, че всеки един от нас има
глава на раменете си и си носи последствията от взетите решения.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 10 Сеп 2009, 16:50

Доста неща които са написани в темата са верни. Цялата работа идва от гаранционната поддръжката, и самото разработване на двигателя!!! От новите технологии, от изнесени производства на части за по натоварените съвременни двигатели. Едва ли тука някой от вас е спазвал разработването на двигател както е описано от инжинерите по ДВГ, не от търговци било то БМВ, Мерцедес и т.н. Всеки един нов двигател си иска разработка, напасване на трещите се части една към друга при най-малко натоварване с цел по-малко първоначално износване, а от там и по дълъг живот, а в началото и по-честа смяна на маслото. А какво става при нов автомобил жеги яко, той е в гаранция (всеки си вика) и маслото вместо да се смени първоначално на първите 5 хил км и после всеки 10 хил. км и така до 50хил вече когато двигателя е разработен и да не се превишава повече от половината от мах обороти... Някой веднага ще каже, да ама двигателите се разработват с масла с присадка(абразивна) за бързо разработване и това не е нужно, просто греши много. Всеки двигател първоначално си иска това внимание и по-честата смяна на масло. Това е много грешно да се сменя чак на 30 хил маслото, просто извън гаранцията на автомобила двигателя е вече одрънкан и БМВ не ги интересува за това, защото ви чака с новите оферти за новите модели. За това няма да се чудите че почти нови двигатели ви дърпат масло, защото ги тормозите точно когато не трябва, и не им сменяте маслото по рядко, а не на 30 хил. Тези новите двигатели особенно дизелите са много изцедени двигатели, т.е. много мощност за единица обем и всяка немърливост не по вина на собственика в случая с пробега на маслото е пагубна, т.е. аз го приемам като комерсиална немърливост наложена от оторизирания сервиз за да си купите по скоро нов автомобил. Дано поне някой е разбрал за какво говоря....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 10 Сеп 2009, 16:59

До колегата rosen.kolarov:
Нямам никакво намерение да споря, за това как точно се мерят 2-3 мм промяна на щеката, на какво количество масло в картера отговаря това или какво точно означава М3, кола 420к.с. да се кара постоянно на макс, по "републиканската пътна мрежа". Напълно си прав, че темата е приключена. :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535xd LCI

Мнение от lusienk » 10 Сеп 2009, 18:11

Колеги, идеята ми за тази тема беше, да споделите дали реално автомобилите ви харчат масло за определен пробег километри. А не да се почват спорове на колко километра трябва да се сменя маслото, дали да бъде Castrol, Motul или някакво друго. Много добре съм запознат , че в книжките пише , че е нормално колата да харчи масло. Там също пише и разход на гориво , но незнам дали накой няма да е съгласен с мен , че тези разходи на практика са нереални и недостижими.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 10 Сеп 2009, 22:04

lusienk написа:Колеги, идеята ми за тази тема беше, да споделите дали реално автомобилите ви харчат масло за определен пробег километри. А не да се почват спорове на колко километра трябва да се сменя маслото, дали да бъде Castrol, Motul или някакво друго. Много добре съм запознат , че в книжките пише , че е нормално колата да харчи масло. Там също пише и разход на гориво , но незнам дали накой няма да е съгласен с мен , че тези разходи на практика са нереални и недостижими.


Ами колега те, че си харчат това е безспорно аз по-горе се опитах малко да вкарам яснота защо нови двигатели харчат масло колкото старите си предшественици които са на по 200хил км и на горе... за разхода на гориво е приблизителен но при умерено шофиране до 100 км в час извън градско и при градско е така просто за тези посочени разходи трябва да караш като пенсионер. Постижими са, но и това са минимума който дава двигателя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Мнение от motor » 10 Сеп 2009, 23:33

1.Има ли произведен двигател на който и да е бранд който изобщо да не харчи масло?
2.колко от вас не са доливали никакво масло на кюмюрите си след 15-20000 км от последната си смяна?

ПС: за мен е безумие да се сменя маслото над 15000км пробег, за 5-те месеца от както имам печка съм сменял 3 пъти масло на по 9-10 000км като винаги наливам на макс и не се нуждая от доливане в рамките на тези 10000 км. Като човек занимаващ се над 3 години с подръжка на автомобили не съм срещал дизел от премиум марка, който да не му е нужно да се долива масло при пробег над 15000км от последната смяна.
ПС2. На моята кола след нулиране на oil change service показва следваща смяна след 35000км, някой би ли се разровил и да ми покаже в сайт на официален производител на масло къде за M47N2 дават за продукта си, че ще издържи 35000км без да си загуби свойствата?
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от pironkov » 14 Сеп 2009, 15:47

... още днес ще пиша на БМВ-Германия какъв потенциал има тук от професори и как намират кусури на инженерите по света... :mhihi:
Кефи ме как има хора тук които много разбират...пък онези в Германия да си .... майката! :winky:
Предлагам и да започнете да казвате коя част или детайл кога да го подменяме дори и да не му е дошло времето... :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 5.12.2009
Пол: Мъж

Re:

Мнение от Jivko7777 » 15 Ное 2011, 21:54

Alexi написа:младеж ти хубаво, че си добутал до общ работник в Лондон ,но тия неща с маслата и горивата не са ти ясни недей се изказва неподготвен .. 30к може да изкара едно масло ,има и масла за 50к но не и в БГ .. много важно за трайността на маслото е горивото с което се кара колата .. а горивата у нас не са от най читавите .. сярата в горивото директно разлага маслото и то губи мазителните си своиства ,тоя процес може да трае само 2-3к от 30те които ти е дал производителя .. аз като смених масло 5в30 синтетика на чисто нов дизелов автомобил на 18к от предписаните 25к беше станало на черна вода а колата работеше видимо по шумно ,и беше изгорила за тия 18к 2 литра масло - говорим за чисто нова дизелова кола .. от тогава сменям на 10-12к ,като след 10к почва да го гори - маслото вече няма вискозитет ,гласа на двигателя се сменя и става по шумен .


Един да се изкаже компетентно!!! Не разбрахте ли че повече от 10 000км в България нашата скапана държава не е хубаво да се кара!
Но всеки си решава ;)

rosen.kolarov написа:с цел повишаване на продажбите
от началото на септември 2007 в цената на новопродадените БМВ
автомобили влиза и смяната на масла през гаранционния период
(т.е. 2 години) е все пак има разлика дали ще смениш маслото
Х или 3Х пъти маслото за сметка на производителя, освен това след
изтичане на гаранцията нали пак при тях ще изприпкаш и пак ще те
сурувакат (а ако колата не се счупи .... )


Еми точно те след година може да кажат сменяйте ги през 40-50 000км, нали трябва заплати на тия сервизи и майстори да плащат ;) нали нови коли трябва да продават, ама как да е ;)

LUCIFER'S написа:Доста неща които са написани в темата са верни. Цялата работа идва от гаранционната поддръжката, и самото разработване на двигателя!!! От новите технологии, от изнесени производства на части за по натоварените съвременни двигатели. Едва ли тука някой от вас е спазвал разработването на двигател както е описано от инжинерите по ДВГ, не от търговци било то БМВ, Мерцедес и т.н. Всеки един нов двигател си иска разработка, напасване на трещите се части една към друга при най-малко натоварване с цел по-малко първоначално износване, а от там и по дълъг живот, а в началото и по-честа смяна на маслото. А какво става при нов автомобил жеги яко, той е в гаранция (всеки си вика) и маслото вместо да се смени първоначално на първите 5 хил км и после всеки 10 хил. км и така до 50хил вече когато двигателя е разработен и да не се превишава повече от половината от мах обороти... Някой веднага ще каже, да ама двигателите се разработват с масла с присадка(абразивна) за бързо разработване и това не е нужно, просто греши много. Всеки двигател първоначално си иска това внимание и по-честата смяна на масло. Това е много грешно да се сменя чак на 30 хил маслото, просто извън гаранцията на автомобила двигателя е вече одрънкан и БМВ не ги интересува за това, защото ви чака с новите оферти за новите модели. За това няма да се чудите че почти нови двигатели ви дърпат масло, защото ги тормозите точно когато не трябва, и не им сменяте маслото по рядко, а не на 30 хил. Тези новите двигатели особенно дизелите са много изцедени двигатели, т.е. много мощност за единица обем и всяка немърливост не по вина на собственика в случая с пробега на маслото е пагубна, т.е. аз го приемам като комерсиална немърливост наложена от оторизирания сервиз за да си купите по скоро нов автомобил. Дано поне някой е разбрал за какво говоря....


Напълно ни е ясно и е хубаво че някои хора като теб приятелю мислят трезво!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: разход на масло

Мнение от vanko242 » 15 Ное 2011, 22:21

:wave: здравейте, бутат ли масло колите Ви 2 години по-късно. интересна дискусия сте си заформили..... :driving:
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 12.08.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E 60 530d
Мечтае да кара: Нещо с голям мотор

Re: разход на масло

Мнение от peters75 » 16 Ное 2011, 15:37

vanko242 написа::wave: здравейте, бутат ли масло колите Ви 2 години по-късно. интересна дискусия сте си заформили..... :driving:

Колегата сигурно не е забелязал,че темата е от преди 2 години. :clap:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: разход на масло

Мнение от vanko242 » 16 Ное 2011, 15:48

peters75 написа:
vanko242 написа::wave: здравейте, бутат ли масло колите Ви 2 години по-късно. интересна дискусия сте си заформили..... :driving:

Колегата сигурно не е забелязал,че темата е от преди 2 години. :clap:

:bgflag: Забелязах, даже я изчетох цялата, но тъй като не е заключена ми е интересно какви са Ви впечатленията след 2 години......ако още карате същите коли?
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: slavi7575

Последни теми
Facebook