Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
Възможно ли е автоматика ми да продължи да върти задните гуми на скорост, докато аз натискам спирачката?
Сутринта имах следната случка (като от лош виц със зомбита):
Паля, излизам от паркинга, всичко лед, пъпля с 5-10 км/ч, и след 50 метра на първото кръстовище почвам да спирам... Предните гуми блокират, АБС-а почва да си тресе, и аз очаквам след 1 метър, най-много 2, да спра. Да, ама не. Колата продължава напред, а АБС-а продължава да тресе. Имаше лек наклон, и помислих че може да е от него. Обаче чувството беше че задните гуми продължават да дават тяга. Тогава преместих лоста на автоматика на "Р" и колата спря на място.
Възможно ли е автоматика ми да не е изключил предавката и да е продължил да движи колата??
Говорим за студени условия, 1-2 минути след паленето. В такива условия принципно автоматика включва по-бавно. Възможно ли е моя да се е объркал съвсем?
След това пробвах пак същата ситуация, колата спира съвсем нормално. Гумите са почти нови, автоматика си е абсолютно редовен, маслото му е сменяно преди 10 хил. км., никакви други проблеми.
какво мислите?
Сутринта имах следната случка (като от лош виц със зомбита):
Паля, излизам от паркинга, всичко лед, пъпля с 5-10 км/ч, и след 50 метра на първото кръстовище почвам да спирам... Предните гуми блокират, АБС-а почва да си тресе, и аз очаквам след 1 метър, най-много 2, да спра. Да, ама не. Колата продължава напред, а АБС-а продължава да тресе. Имаше лек наклон, и помислих че може да е от него. Обаче чувството беше че задните гуми продължават да дават тяга. Тогава преместих лоста на автоматика на "Р" и колата спря на място.
Възможно ли е автоматика ми да не е изключил предавката и да е продължил да движи колата??
Говорим за студени условия, 1-2 минути след паленето. В такива условия принципно автоматика включва по-бавно. Възможно ли е моя да се е объркал съвсем?
След това пробвах пак същата ситуация, колата спира съвсем нормално. Гумите са почти нови, автоматика си е абсолютно редовен, маслото му е сменяно преди 10 хил. км., никакви други проблеми.
какво мислите?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sparky01
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 228
- Регистриран на: 1.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: е70’40d; е60’530d
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
Колега,и на мен ми се е случвало.Беше много заледено натискам спирачката и ABS започна да стърже ама се усещаше, че гумите още въртеха леко.
Предполагам,че е нормално на заледен участък.На моята кола нищо и нямаше,така че според мен няма място за притеснение.
Предполагам,че е нормално на заледен участък.На моята кола нищо и нямаше,така че според мен няма място за притеснение.
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
според мен е съвсем нормално.
нали се сещаш, че при автоматик, като пуснеш спирачката - потегляш, тоест има тяга непрекъснато и трябва да натиснеш спирачката, за да спре. от друга страна, на леда ABS-а се включва непрекъснато, защото е много хлъзгаво и няма сцепление.
комбинацията от горните две е твоя случай. наистина има тяга, която не може да се преодолее от спирачките, които се отпускат в следствие на включващата се антиблокираща система.
ако в този момент превключиш на неутрална, колата ще спре
нали се сещаш, че при автоматик, като пуснеш спирачката - потегляш, тоест има тяга непрекъснато и трябва да натиснеш спирачката, за да спре. от друга страна, на леда ABS-а се включва непрекъснато, защото е много хлъзгаво и няма сцепление.
комбинацията от горните две е твоя случай. наистина има тяга, която не може да се преодолее от спирачките, които се отпускат в следствие на включващата се антиблокираща система.
ако в този момент превключиш на неутрална, колата ще спре
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
има някаква логика в това което казвате, но проблема е че наличната тяга в случая направо ме буташе напред.. доста беше за да е замислена така колата.
освен ако е частен случай, в който сумата от няколкото ефекта:
- наклон
- лед под предните гуми и добро сцепление на задните
- плюс АБС който обърква предницата
е довел до абсурдния краен ефект да вървя напред въпреки спирачката..
освен ако е частен случай, в който сумата от няколкото ефекта:
- наклон
- лед под предните гуми и добро сцепление на задните
- плюс АБС който обърква предницата
е довел до абсурдния краен ефект да вървя напред въпреки спирачката..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
Ако колата е била студена, оборотите са били по-високи и съответно изисква по-голямо спирачно усилие за да седи "мирна", така че един вид това обяснява нещата.
На мен друго ми е любопитно... АБС-а не се ли активира за всяка гума отделно? Някак си не ми звучи логично предните да нямат сцепление, задните да имат и АБС-а да се активира и на задните гуми.
На мен друго ми е любопитно... АБС-а не се ли активира за всяка гума отделно? Някак си не ми звучи логично предните да нямат сцепление, задните да имат и АБС-а да се активира и на задните гуми.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
Cinder написа:Ако колата е била студена, оборотите са били по-високи и съответно изисква по-голямо спирачно усилие за да седи "мирна", така че един вид това обяснява нещата.
движех се с 5 км/ч в тясна квартална уличка и имаше коли пред мене, така че не съм вдигал оборотите.. освен двигателя да си ги държи по-високи докато загрее
Cinder написа:На мен друго ми е любопитно... АБС-а не се ли активира за всяка гума отделно? Някак си не ми звучи логично предните да нямат сцепление, задните да имат и АБС-а да се активира и на задните гуми.
именно, точно това щях да пиша сега - спирачката би трябвало да работи и на задните гуми и да елиминира тягата??
а АБС-а работеше само на предните гуми, на всяка поотделно, т.е. неравномерно ги удряше и двете предни.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
da6ip написа:има някаква логика в това което казвате, но проблема е че наличната тяга в случая направо ме буташе напред.. доста беше за да е замислена така колата.
освен ако е частен случай, в който сумата от няколкото ефекта:
- наклон
- лед под предните гуми и добро сцепление на задните
- плюс АБС който обърква предницата
е довел до абсурдния краен ефект да вървя напред въпреки спирачката..
абсолютно е така - комбинация от фактори. няма нищо абсурдно.
da6ip написа:Cinder написа:На мен друго ми е любопитно... АБС-а не се ли активира за всяка гума отделно? Някак си не ми звучи логично предните да нямат сцепление, задните да имат и АБС-а да се активира и на задните гуми.
именно, точно това щях да пиша сега - спирачката би трябвало да работи и на задните гуми и да елиминира тягата??
а АБС-а работеше само на предните гуми, на всяка поотделно, т.е. неравномерно ги удряше и двете предни.
антиблокираща система - сещате ли се?
ако дадено колело блокира, тя го отблокира. защо да се включва на задните гуми, като те си се въртят (и тягата от двигателя им помага допълнително)? тоест няма сигнал за блокирало колело.
и поради това че цялата тежест е паднала върху предните колела (и тягата на задните допълнително е повлияла) и е било и хлъзгаво, те са блокирали, системата е получила сигнал и се е задействала...
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
И на мен ми се случи преди 2-3 часа, в доста по-лека форма наистина, но почти идентично. И аз като колегата бях с 5км/ч някъде, на Д без да пипам газта, когато натиснах спирачката, предните гуми блокираха, а колата продължи около половин метър напред. Явно си е "нормално" явление.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
@ndro:
имах предвид защо нормалната спирачка не работеше на задните гуми, а не АБС-а.
защото каквато и остатъчна тяга да има на задните гуми, тя би трябвало да се елиминира от спирачката.
освен ако: при активно работещ АБС той автоматично да неутрализира задните спирачки? т.е. "интелигентната" система поема нещата в свои ръце и отпуска задните спирачни цилиндри, въпреки че педала е натиснат?
имах предвид защо нормалната спирачка не работеше на задните гуми, а не АБС-а.
защото каквато и остатъчна тяга да има на задните гуми, тя би трябвало да се елиминира от спирачката.
освен ако: при активно работещ АБС той автоматично да неутрализира задните спирачки? т.е. "интелигентната" система поема нещата в свои ръце и отпуска задните спирачни цилиндри, въпреки че педала е натиснат?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
Cinder написа:предните гуми блокираха, а колата продължи около половин метър напред.
при мен се пързаляше поне 2 метра, и не спря докато не преместих лоста на "Р".
ще пробвам сутринта пак дали ще се повтори
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
Нормално е...държи по-високи обороти, за да не загасне мотора Когато се разгрее маслото в двигателя и скоростите, няма да го прави, но при тръгване веднага на студена кола се случва често при такива ситуации
- raduslaf
- ентусиаст
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
@ndro написа:антиблокираща система - сещате ли се?
ако дадено колело блокира, тя го отблокира. защо да се включва на задните гуми, като те си се въртят (и тягата от двигателя им помага допълнително)? тоест няма сигнал за блокирало колело.
и поради това че цялата тежест е паднала върху предните колела (и тягата на задните допълнително е повлияла) и е било и хлъзгаво, те са блокирали, системата е получила сигнал и се е задействала...
Въпросът е защо си се въртят като колегата е натиснал спирачката.Натиснат педал на спирачката, а задните колела въртят => спирачката не сработва поради една или друга причина => няма как АБС-ът да се активира, защото, както ти отбелязаваш, той се активира само, когато колело блокира, а тук не блокира, защото не го блокира спирачката.Тая кола само с предните колела ли спира?За мен няма логика при натискане педала на спирачката, което и да е колело да продължава да върти Просто мнение, не съм капацитет
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
raduslaf написа:Въпросът е защо си се въртят като колегата е натиснал спирачката.Натиснат педал на спирачката, а задните колела въртят => спирачката не сработва поради една или друга причина => няма как АБС-ът да се активира, защото, както ти отбелязаваш, той се активира само, когато колело блокира, а тук не блокира, защото не го блокира спирачката.Тая кола само с предните колела ли спира?За мен няма логика при натискане педала на спирачката, което и да е колело да продължава да върти Просто мнение, не съм капацитет
точно това и на мен ми остава загадка.
но ще пиша пак ако се повтори ситуацията - тези дни за пръв път в съзнателния ми живот улиците в софия бяха опесъчени и обработени в рамките на ден-два, така че нямах възможност да тествам пак същата ситуация
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- raduslaf
- ентусиаст
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
da6ip написа:raduslaf написа:Въпросът е защо си се въртят като колегата е натиснал спирачката.Натиснат педал на спирачката, а задните колела въртят => спирачката не сработва поради една или друга причина => няма как АБС-ът да се активира, защото, както ти отбелязаваш, той се активира само, когато колело блокира, а тук не блокира, защото не го блокира спирачката.Тая кола само с предните колела ли спира?За мен няма логика при натискане педала на спирачката, което и да е колело да продължава да върти Просто мнение, не съм капацитет
точно това и на мен ми остава загадка.
но ще пиша пак ако се повтори ситуацията - тези дни за пръв път в съзнателния ми живот улиците в софия бяха опесъчени и обработени в рамките на ден-два, така че нямах възможност да тествам пак същата ситуация
Не се притеснявай, има предостатъчно ледени пързалки, по които не може да се ходи, камо ли да се кара кола Умно и разумно пробвай наистина, за да кажеш какво се случва, ама си вземи и някой, който да гледа какво става със задните колела на натисната спирачка.Пробвай го веднага след студен старт и по-късно на загряла кола по възможност
- galant
- младши ентусиаст
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: Автоматика ми се зомбира! Възможно ли е?
И на мен ми се случи на заледено като е студена(330и авт.)и в първия момент се "поошашавих",след това ръчна спирачка и сега така си спирам на заледено като е студена колата и са и високи оборотите,но не с 30-40км/ч а със 5-10км/ч си помагам с ръчната и ефекта е поразителен(поне при 3-ката).
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани