кормилна рейка е60
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: кормилна рейка е60
daiseifa написа:в кой сервиз в хасково е оправи че имам същич проблем а и съм до хасково ?
МБК на пътя между Хасково и Дград до бензиностанцията на Газпром, макар че като че ли взе вече леко да се обажда рейката , ама все още е добре + това моята беше много зле .
Re: кормилна рейка е60
Да споделя и аз какво ми се случи няколко пъти, току виж някой ми каже, от къде може да е проблема. Когато правя остър ляв завой от място или в почти спряло състояние, се чува някакъв "търкащ" звук. Имам чувството, че има някакво триене и дори усещам, че колата все едно забавя ход. Когато изправя, звука изчесва. Не е постоянен и се случва само на остър завой при рязко подаване на газ.
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: кормилна рейка е60
Randy написа:Да споделя и аз какво ми се случи няколко пъти, току виж някой ми каже, от къде може да е проблема. Когато правя остър ляв завой от място или в почти спряло състояние, се чува някакъв "търкащ" звук. Имам чувството, че има някакво триене и дори усещам, че колата все едно забавя ход. Когато изправя, звука изчесва. Не е постоянен и се случва само на остър завой при рязко подаване на газ.
С Xdrive ли си?
Re: кормилна рейка е60
badsharki написа:Randy написа:Да споделя и аз какво ми се случи няколко пъти, току виж някой ми каже, от къде може да е проблема. Когато правя остър ляв завой от място или в почти спряло състояние, се чува някакъв "търкащ" звук. Имам чувството, че има някакво триене и дори усещам, че колата все едно забавя ход. Когато изправя, звука изчесва. Не е постоянен и се случва само на остър завой при рязко подаване на газ.
С Xdrive ли си?
Не съм с xDrive
Gesendet von meinem D6603 mit Tapatalk
- dakata_kn
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 16.05.2016
- Местоположение: Germany
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525d 200+hp
Re: кормилна рейка е60
Здравейте скоро ще ми се наложи да сменям рейката, протече и чука и волана стана малко по-твърд, но не знам дали да взема втора ръка или нова като тази от линк-а ако въобще съм с такава -
http://www.ebay.de/itm/LENKGETRIEBE-SERVOLENKUNG-BMW-5-E60-E61-xDRIVE-SERVO-LENKUNG-HYDRAULIKLENKUNG-/401085457474?hash=item5d628e6442:g:R0UAAOSwoudW4DgD - също така не знам дали съм с активна рейка или нормална, моля запознатите да дадът мнение.
VIN - CR30935
http://www.ebay.de/itm/LENKGETRIEBE-SERVOLENKUNG-BMW-5-E60-E61-xDRIVE-SERVO-LENKUNG-HYDRAULIKLENKUNG-/401085457474?hash=item5d628e6442:g:R0UAAOSwoudW4DgD - също така не знам дали съм с активна рейка или нормална, моля запознатите да дадът мнение.
VIN - CR30935
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: кормилна рейка е60
dakata_kn написа:Здравейте скоро ще ми се наложи да сменям рейката, протече и чука и волана стана малко по-твърд, но не знам дали да взема втора ръка или нова като тази от линк-а ако въобще съм с такава -
http://www.ebay.de/itm/LENKGETRIEBE-SERVOLENKUNG-BMW-5-E60-E61-xDRIVE-SERVO-LENKUNG-HYDRAULIKLENKUNG-/401085457474?hash=item5d628e6442:g:R0UAAOSwoudW4DgD - също така не знам дали съм с активна рейка или нормална, моля запознатите да дадът мнение.
VIN - CR30935
Със стандартна рейка си.
Втората употреба е невероятен късмет.
Линка към "новата" рейка, не е за нова рейка. Рециклирана е и си го пише, което няма проблем, защото дори и от ZF да я поръчаш, пак ще е рециклирана. Въпроса е в това как е рециклирана. Можеш да им пуснеш запитване дали е сменен пръта и пиньона (за тази цена малко ме съмнява), което е важното за теб. Отделно сигурно си видял, че за тази рейка се плаща 150 евро депозит, който се връща, след като им пратиш твоята рейка.
- djerityyy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
Re: кормилна рейка е60
Колеги хидравлична помпа от активна рейка става ли за стандартна?
- djerityyy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: кормилна рейка е60
Да ви споделя, миналата седмица се допитах тук-там, и опитах да понатегна гайката, която обира луфта в рейката (имаше различни твърдения), че бая потропваше, но не течеше. Но дали успях да врътна и четвърт оборот и шестограма (тъй като е много плитък и от леко корозирал алуминий) превъртя, и ни напред, ни назад. Та реших да я сваля и да я разгледам какво представлява всъщност конструкцията на рейката (че досега не бях разглобявал) и каква беше причината за тропането.
Разглобяването е малко тегаво, като за пръв път. Трябва да се закачи мотора да виси на нещо и да се развият шестте болта на "магарето" и да се спусне надолу внимателно с друг крик, за да може да се измъкне самия корпус на рейката. Също е необходимо да се откачат от долната страна биалетките. За да се разглоби самата рейка на части се сваля една зегерка (пружинен пръстен), за да се извади уплътнителната тапа и буталото/гребена, и се развиват два болта откъм разпределителя (там където лагерува пиньона, за да се извади последния). Отвива се с помощни средства и въпросната гайка, и се вижда, че под нея има пружина и буталце с пресована техническа пластмаса. Последната трие в буталото/гребена в гърба (гладката част) на зоната където са щамповани зъбите. По този начин се осигурява притискането на гребена към пиньона. Още при първия оглед ми направи впечатление, че модулът на гребена е различен !?!? и бях на път да си хвърлям дипломата в печката... Как е възможно пиньона да се търкаля по гребен с променлив модул (досега не бях и чувал за такъв, още повече - как ще се нареже?!)?!? На едно и също разстояние в средата на гребена се поместват 6 зъба, а в двата края 5 зъба... Наложи се да почета в уикипедията и да установя, че имам и тук сериозни дупки в образованието. Оказа се, че това е измислено още през 1970г...
Та, наложи се да си направя нова гайка с хубав шестограм. Обаче пластмасовата вложка на буталцето изглеждаше като нова, сякаш никога не беше опирала в пръта. По зъбите личаха следи от "излъскване", там където са се допирали, със сигурност е имало и износване, но на око изглеждаха много добре, а очаквах да е съвсем друго положението им, предвид хлопането. Семеринги и уплътнения не смених никакви, защото първо си трябва сериозен набор и не знам дали въобще могат да се намерят лесно, и дали са стандартни, и т.н. има доста "завъртяни" уплътнения по тапата. Не знам тези, които рециклират откъде ги намират. Има вариант и да се изработват нови, ако никъде не се намират, но проблема е голям, поне на мен така ми се стори. Има и един семеринг в средата на корпуса на рейката, който се вади със специална скоба, каквато нямам. Та, не пипах нищо по уплътненията. Изчистих, смазах и преминах към обиране луфта "на око". Ако е много хлабаво, даже още докато всичко е на колата, можете да свалите скобата на маншона от вътрешната страна, откъм рейката,на лявото колело, и като хванете пръта той ще мърда напречно, ще тропа, като го клатите. Интересното е, че заради "променливия гребен" (variable rack) при въртенето на волана, постоянно се променя междуосовото разстояние, което значи, че гребена постоянно ту се приближава, ту се отдаречава от пиньона. И именно чрез гайката и пружината се осигурява този натяг в зъбната двойка. А контакта е между пластмасата и гладката част на гребена. Регулирах и сглобих. Имах известни проблеми с напасването на волана в централно положение - играх си няколко пъти с вадене и преместване зъб по зъб докато се изправи на карето на волана където се сглобява към рейката. Защото не съм въртял външните накрайници и няма смисъл от реглаж на сходимостта. РАЗДЕЛЯНЕТО НА ПРЪТА НА ВОЛАНА С КАРЕТО ОТ РЕЙКАТА ДА СЕ ПРАВИ САМО НА ЗАКЛЮЧЕН ВОЛАН!!! ИНАЧЕ ПРИ ОТДЕЛЯНЕ НА КАРЕТО, ВОЛАНА МОЖЕ ДА ЗАПОЧНЕ ДА СЕ ВЪРТИ НЕКОНТРОЛИРУЕМО И ДА СКЪСА ЛЕНТОВИЯ КАБЕЛ, МОЖЕ ДА ГРЪМНЕ AIR BAG И ДРУГИ БЕЛИ ДА СТАНАТ... Така ми беше казано от едни добри хора, не съм пробвал .
Та, след цялата манипулация, огромна част от тропането изчезна. Обаче ми зачести едно стържене, изглежда само при въртене наляво го има понякога, при ниски скорости, маневри, и преди съм го чувал чат-пат, но сега е доста по-често. И не мога да си обясня откъде идва, но със сигурност е от рейката. При положение че съм сложил хубаво грес на пръта и пластмасата, звука е точно като пластмаса в метал, нещо като много ситна продължителна вибрация звучаща като стържене, доста силно като звук. Иначе крайно ляво, крайно дясно, няма никакво затягане. Но по принцип волана стана малко по-тежък. Колкото повече натегнеш гайката, толкова по-тежък става.
В рейката на Е60 няма никакви бронзови втулки, също така няма как всеки фрезист да може да ви нареже зъбите (както четох някъде из постовете), даже не знам дали въобще някой би могъл. Според мен няма никакъв шанс някой в България да може да ремонтира качествено зъбите. Всичко ще е на око, и пак трябва машина. По принцип са горещо щамповани защото е масово производство, за икономия.
Прилагам малко снимки и инфо.
Доста се отнесох, може би някои от вас са насясно с тези неща, но предполагам все на някой би му било интересно и полезно.
"The use of a variable rack (still using a normal pinion) was invented by Arthur Ernest Bishop[2] in the 1970s, so as to improve vehicle response and steering "feel," especially at high speeds. He also created a low cost press forging process to manufacture the racks, eliminating the need to machine the gear teeth."
https://video.search.yahoo.com/search/v ... ction=view
https://en.wikipedia.org/wiki/Rack_and_pinion
Разглобяването е малко тегаво, като за пръв път. Трябва да се закачи мотора да виси на нещо и да се развият шестте болта на "магарето" и да се спусне надолу внимателно с друг крик, за да може да се измъкне самия корпус на рейката. Също е необходимо да се откачат от долната страна биалетките. За да се разглоби самата рейка на части се сваля една зегерка (пружинен пръстен), за да се извади уплътнителната тапа и буталото/гребена, и се развиват два болта откъм разпределителя (там където лагерува пиньона, за да се извади последния). Отвива се с помощни средства и въпросната гайка, и се вижда, че под нея има пружина и буталце с пресована техническа пластмаса. Последната трие в буталото/гребена в гърба (гладката част) на зоната където са щамповани зъбите. По този начин се осигурява притискането на гребена към пиньона. Още при първия оглед ми направи впечатление, че модулът на гребена е различен !?!? и бях на път да си хвърлям дипломата в печката... Как е възможно пиньона да се търкаля по гребен с променлив модул (досега не бях и чувал за такъв, още повече - как ще се нареже?!)?!? На едно и също разстояние в средата на гребена се поместват 6 зъба, а в двата края 5 зъба... Наложи се да почета в уикипедията и да установя, че имам и тук сериозни дупки в образованието. Оказа се, че това е измислено още през 1970г...
Та, наложи се да си направя нова гайка с хубав шестограм. Обаче пластмасовата вложка на буталцето изглеждаше като нова, сякаш никога не беше опирала в пръта. По зъбите личаха следи от "излъскване", там където са се допирали, със сигурност е имало и износване, но на око изглеждаха много добре, а очаквах да е съвсем друго положението им, предвид хлопането. Семеринги и уплътнения не смених никакви, защото първо си трябва сериозен набор и не знам дали въобще могат да се намерят лесно, и дали са стандартни, и т.н. има доста "завъртяни" уплътнения по тапата. Не знам тези, които рециклират откъде ги намират. Има вариант и да се изработват нови, ако никъде не се намират, но проблема е голям, поне на мен така ми се стори. Има и един семеринг в средата на корпуса на рейката, който се вади със специална скоба, каквато нямам. Та, не пипах нищо по уплътненията. Изчистих, смазах и преминах към обиране луфта "на око". Ако е много хлабаво, даже още докато всичко е на колата, можете да свалите скобата на маншона от вътрешната страна, откъм рейката,на лявото колело, и като хванете пръта той ще мърда напречно, ще тропа, като го клатите. Интересното е, че заради "променливия гребен" (variable rack) при въртенето на волана, постоянно се променя междуосовото разстояние, което значи, че гребена постоянно ту се приближава, ту се отдаречава от пиньона. И именно чрез гайката и пружината се осигурява този натяг в зъбната двойка. А контакта е между пластмасата и гладката част на гребена. Регулирах и сглобих. Имах известни проблеми с напасването на волана в централно положение - играх си няколко пъти с вадене и преместване зъб по зъб докато се изправи на карето на волана където се сглобява към рейката. Защото не съм въртял външните накрайници и няма смисъл от реглаж на сходимостта. РАЗДЕЛЯНЕТО НА ПРЪТА НА ВОЛАНА С КАРЕТО ОТ РЕЙКАТА ДА СЕ ПРАВИ САМО НА ЗАКЛЮЧЕН ВОЛАН!!! ИНАЧЕ ПРИ ОТДЕЛЯНЕ НА КАРЕТО, ВОЛАНА МОЖЕ ДА ЗАПОЧНЕ ДА СЕ ВЪРТИ НЕКОНТРОЛИРУЕМО И ДА СКЪСА ЛЕНТОВИЯ КАБЕЛ, МОЖЕ ДА ГРЪМНЕ AIR BAG И ДРУГИ БЕЛИ ДА СТАНАТ... Така ми беше казано от едни добри хора, не съм пробвал .
Та, след цялата манипулация, огромна част от тропането изчезна. Обаче ми зачести едно стържене, изглежда само при въртене наляво го има понякога, при ниски скорости, маневри, и преди съм го чувал чат-пат, но сега е доста по-често. И не мога да си обясня откъде идва, но със сигурност е от рейката. При положение че съм сложил хубаво грес на пръта и пластмасата, звука е точно като пластмаса в метал, нещо като много ситна продължителна вибрация звучаща като стържене, доста силно като звук. Иначе крайно ляво, крайно дясно, няма никакво затягане. Но по принцип волана стана малко по-тежък. Колкото повече натегнеш гайката, толкова по-тежък става.
В рейката на Е60 няма никакви бронзови втулки, също така няма как всеки фрезист да може да ви нареже зъбите (както четох някъде из постовете), даже не знам дали въобще някой би могъл. Според мен няма никакъв шанс някой в България да може да ремонтира качествено зъбите. Всичко ще е на око, и пак трябва машина. По принцип са горещо щамповани защото е масово производство, за икономия.
Прилагам малко снимки и инфо.
Доста се отнесох, може би някои от вас са насясно с тези неща, но предполагам все на някой би му било интересно и полезно.
"The use of a variable rack (still using a normal pinion) was invented by Arthur Ernest Bishop[2] in the 1970s, so as to improve vehicle response and steering "feel," especially at high speeds. He also created a low cost press forging process to manufacture the racks, eliminating the need to machine the gear teeth."
https://video.search.yahoo.com/search/v ... ction=view
https://en.wikipedia.org/wiki/Rack_and_pinion
Re: кормилна рейка е60
колега ЕВАЛА за материала който си писал, аз имам нужда от подобна операция ама сам не бих се справил, е поне горе долу схванах какво има в тази рейка и как фунционира. Но при мене ремонта ще е след няколко месеца. Не тече само леко потропва на чакълест терен. На е369та ми я затегнаха преди години и не е мръднала няма хлоп няма троп.
Няма начин да няма начин
- ICHIBAN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 249
- Регистриран на: 28.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61-530da-05г.
Re: кормилна рейка е60
Има ли колеги да са правили ремонт на Active steering и да са им сменяли пръта в този сервиз:
https://www.kolektori.eu/retziklirane-i ... reiki.html
Ако има,моля за мнения.
https://www.kolektori.eu/retziklirane-i ... reiki.html
Ако има,моля за мнения.
И да се гордея и да не се гордея,
все съм си българин,така че по-добре
да се гордея.
все съм си българин,така че по-добре
да се гордея.
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: кормилна рейка е60
ICHIBAN написа:Има ли колеги да са правили ремонт на Active steering и да са им сменяли пръта в този сервиз:
https://www.kolektori.eu/retziklirane-i ... reiki.html
Ако има,моля за мнения.
Аз правих активна рейка , но не в този сервиз. Имах доста ядове да я подкарам като хората след това. Наложи се да си я сваляме с моя майстор за да оправяме кабели след майсторите на рейката защото не можеше да се инициализира. Това е масов проблем с кабелите долу на активните рейки. Прегледайте ги внимателно и най-добре сменете тези който са остарели или цялата инсталация. При мен падаше изолацията и бяха окъсили на две места. Аз тогава се чудех дали да не взема рециклирана от Ауто Кели. Беше към 600 лв с гаранция.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: кормилна рейка е60
Колеги е60 535d 2005.12 със старт бутона с обикновенна рейка съм със сервотроник, има лувт и чука. Казаха ми, че не може да се рециклира... какво следва, какви действия да предприема?
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: кормилна рейка е60
c0l0r написа:Колеги е60 535d 2005.12 със старт бутона с обикновенна рейка съм със сервотроник, има лувт и чука. Казаха ми, че не може да се рециклира... какво следва, какви действия да предприема?
Рециклира се, колега.. Потърси в интернет за сервизи, които се занимават с това.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани