С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 11 Юни 2022, 17:15

zaharia написа: В същото време го гореше най-много при аналогични на всички други масла условия на експлоатация. Така, че как и дали едно масло ще пасне на конкретен двигател, може да се види само след като се провери това на практика. Особено при по-стари двигатели, които с времето са натрупали най-различни проблеми какъвто е и моят двигател.

Радвам се, че прозираш истината - колкото да е велико маслото по спецификация - реалността е различна.
Единствено може да се разбере предварително какво може да се случи чрез симулиращи тестове. Т.е. тест на масло в среда и условия максимално подобни на тези в двигателя. Но трябва да се правят при нагрято масло поне на 100 градуса и т.н. Доста фактори са.

Ти в коя лаборатория прави анализ на масло и колко ти струва?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 11 Юни 2022, 22:36

Ще се самоцитирам с отговор на подобен въпрос.
zaharia написа:Напоследък ползвам полската лаборатория Поларис, тя всъщност е американска и има поделение в Полша. Анализа струва 29 евро, отделно доставката до там. Трябва да намериш някакво шишенце 100мл за маслото, пращаш на адреса долу във Варшава, след като пристигне чакаш още поне седмица докато направят анализа. С пробата се прилага и лист с описание на английски на маслото, автомобила и др. данни. За България не знам дали има лаборатории, предполагам и да има сигурно няма да е по-евтино и не се знае какви параметри ще анализират, дали ще са като тези които правят в Полша, защото за тях може да кажа, че включват всичко необходимо. Подобен анализ в немска лаборатория струва към 100 евро.

Тук се поръчва https://sklep.archoil.pl/produkt/analiz ... smarowego/ плаща се с кредитна карта.

1. Analiza oleju smarowego - Olej używany + TAN 100ml - 109,00zł
2. Analiza oleju smarowego - Lepkość kinematyczna w 40°C dodatkowo - 15,00zł

Вторият артикул - вискозитет при 40°C го поръчвам за да може да се види и вискозитетния индекс как се е изменил спрямо изходния.

Това е адреса на който се праща пробата:
Archoil Polska
ul. Żurawiny 1
04-937 Warszawa
Tel. 501036303

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 12 Юни 2022, 22:43

Guberkov написа:А сега в момента с какво масло си на твоята кола и какви са впечатленията от него до момента, както и кое масло от всички,които си тествал по твоите критерии най-пасва на твоят мотор като поведение на маслото съответно и на мотора.

За предишните масла които съм ползвал, а те вече не са малко съм писал преди, сега ще кажа две думи за последните, RedLine вече го коментирах. След него карах зимата с Rowe hightec synth rs 0w-40. Като го слагах, бях добавил в него 1л полиолестери POE-100 на Next Lubricants. Та какво се случи като налях маслото. Оказа се това е най-горещото масло в моя двигател, въпреки наличието на естери в него и на фабричен молибден и още 5-6% фабрични естери, които е сложил производителя. Замерванията на температурата я правя като карам дълго време равномерно със 130км/ч на 3000об. През зимата при външна темп. 0°С всяко от предишните ми масала без значение на вискозитета или вида на базата ПАО, ГТЛ или хидрокрек ми е давало темп. на маслото в двигателя 100°С, а въпросното масло ми даваше 107°С. До външна температура 18°С темп на маслото не е падала под 108-109°С и това след като съм добавил 1флакон Кератек при първата доливка на масло, който смъкна темпаратурата с 2-3°С. Тъй като го смених октомри месец имам само едно засичане при по-висока външна темп. Тогава при 25гр навън темп. на маслото беше 113°С. С предишните ми масла при подобни условия температурата винаги е била 108-109°С. Т.е. това масло на Rowe даде значително покачване на темп. в двигателя каквото никога не съм наблюдавал въпреки, че преди това съм използвал и следял още 5 други различни вида масло. Гъстите естери с КV 100°С 14,2 mm2/s не помогнаха изобщо, снижаване с 3°С имаше едва след добавяне на Кератек(0,3л) в който има молибденови и борови съединиения за намаляване на триенето и износването.
В момента карам с Rowe hightec synth rs 5w-40. При него имам същите проблеми, да не казвам, че е още по-горещо от предното масло. Като го налях при външна темп. 31°С, тази на маслото в двигателя стигаше до 116°С! Общо взето това е максимума който съм виждал в него и то само при градско каране или при изкачване по стръмни пътища в планината. Сега видях това число с 130 на магистралата. Доливането на 1л хладилно масло Fuchs Reniso Triton SEZ 68 подобри нещата с около 2-3градуса. Този вид естери които са с по-нисък вискозитет около 9,1 mm2/s и на друг производител помогнаха определено. С тях макс. темп. стига до 112-113°С. Скоро трябва отново да доливам масло, при което ще добавя и Кератек от който се надявам да имам допълнително подобрение с около 2-3градуса и нещата да се нормализират.
На напълносинтетичнитем масла на база ПАО на Rowe се спрях понеже са любими масла в Германия - много стабилни даже и при тежки условия, при тях почи никога няма значимо понижение на вискозитета към края на експлоатацията. В моя двигател те се оказаха рекордьори по отношение на максималната температура.
Сега на въпроса за предпочитано масло. Оказва се това е Meguin Megol Superleichtlauf 5w40. Това е също напълно синтетично масло на база ПАО с добавен в него молибден срещу триене и износване. Аз го ползвах комбиниран с 0,5-1,0л POE-68 или POE-100 на Errecom и едно флаконче Eurol Engine Oil Treat който съдържа волфрамови съединения срещу триене и износване. Подобна комбинация ми даваше най-добрите стойности по отношение на износването според анализа в сравнение с останалите масла които съм наливал в него. Тъй като това масло към 2018г когато за пръв път го наливах и му правихме анализ в руска лаборатория идваше с по-висока сулфатна пепел - към 1,35%, избягвах да го препоръчвам на колегите с по-нови двигатели като например такива в които има турбо - N53 или N55. Онзи ден обаче когато колегата Губерков ми зададе върпоса за любимо масло си направих труда да погледна анализите на това масло на немския форум за маслата. Оказа се, че след 2020г. са му сменили рецептурата въпреки, че не са му обновявали допуските - то поне от 2006г насам си е все с древния BMW LL98. Обаче анализите показват, че производителят тихомълком е преминал към по-модерни добавки - калциев салицилат, при което количеството на калция е спаднало от 3500ппм на около 3000ппм, съдръжанието на сярата от 3000ппм е паднало на 2500ппм. Подобни стойности имат маслата Рове които ползвам в момента и които имат модерния допуск MB 229.5 и се препоръчват там където е нужен BMW Longlife-01. Т.е. имаме евтино масло със същите показатели като много по-скъпото Рове, само, че на доста по-ниска цена. Минимума на който търгуват Rowe hightec synth rs 5w-40 в момента е около 45-47е за 5л, предполагам това са остатъци от пратки закупени преди повишението на маслата, а Meguin Megol Superleichtlauf 5w40 в магзина на производителя струва 33е за туба 5л., на ебей мисля имаше предложения и от 29е за 5л. Така, че колегите с бензинови двигатели в които е разрешен допуска BMW LL-01 могат спокойно да се възползват от ситуацията при която висококачествено масло на база ПАО се продава на смешна цена. Аз без да съм знаел за тази важна промяна съм се запасил вече с 4x5l и следващото лято живот и здраве ще налея от него. Важното е като се купува да се гледа датата на производство да е след 2020г. Дори и да се сложи от по-старото масло, последици за двигателя от едно наливане няма как да има.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Guberkov » 14 Юни 2022, 10:10

zaharia написа:
Guberkov написа:А сега в момента с какво масло си на твоята кола и какви са впечатленията от него до момента, както и кое масло от всички,които си тествал по твоите критерии най-пасва на твоят мотор като поведение на маслото съответно и на мотора.

За предишните масла които съм ползвал, а те вече не са малко съм писал преди, сега ще кажа две думи за последните, RedLine вече го коментирах. След него карах зимата с Rowe hightec synth rs 0w-40. Като го слагах, бях добавил в него 1л полиолестери POE-100 на Next Lubricants. Та какво се случи като налях маслото. Оказа се това е най-горещото масло в моя двигател, въпреки наличието на естери в него и на фабричен молибден и още 5-6% фабрични естери, които е сложил производителя. Замерванията на температурата я правя като карам дълго време равномерно със 130км/ч на 3000об. През зимата при външна темп. 0°С всяко от предишните ми масала без значение на вискозитета или вида на базата ПАО, ГТЛ или хидрокрек ми е давало темп. на маслото в двигателя 100°С, а въпросното масло ми даваше 107°С. До външна температура 18°С темп на маслото не е падала под 108-109°С и това след като съм добавил 1флакон Кератек при първата доливка на масло, който смъкна темпаратурата с 2-3°С. Тъй като го смених октомри месец имам само едно засичане при по-висока външна темп. Тогава при 25гр навън темп. на маслото беше 113°С. С предишните ми масла при подобни условия температурата винаги е била 108-109°С. Т.е. това масло на Rowe даде значително покачване на темп. в двигателя каквото никога не съм наблюдавал въпреки, че преди това съм използвал и следял още 5 други различни вида масло. Гъстите естери с КV 100°С 14,2 mm2/s не помогнаха изобщо, снижаване с 3°С имаше едва след добавяне на Кератек(0,3л) в който има молибденови и борови съединиения за намаляване на триенето и износването.
В момента карам с Rowe hightec synth rs 5w-40. При него имам същите проблеми, да не казвам, че е още по-горещо от предното масло. Като го налях при външна темп. 31°С, тази на маслото в двигателя стигаше до 116°С! Общо взето това е максимума който съм виждал в него и то само при градско каране или при изкачване по стръмни пътища в планината. Сега видях това число с 130 на магистралата. Доливането на 1л хладилно масло Fuchs Reniso Triton SEZ 68 подобри нещата с около 2-3градуса. Този вид естери които са с по-нисък вискозитет около 9,1 mm2/s и на друг производител помогнаха определено. С тях макс. темп. стига до 112-113°С. Скоро трябва отново да доливам масло, при което ще добавя и Кератек от който се надявам да имам допълнително подобрение с около 2-3градуса и нещата да се нормализират.
На напълносинтетичнитем масла на база ПАО на Rowe се спрях понеже са любими масла в Германия - много стабилни даже и при тежки условия, при тях почи никога няма значимо понижение на вискозитета към края на експлоатацията. В моя двигател те се оказаха рекордьори по отношение на максималната температура.
Сега на въпроса за предпочитано масло. Оказва се това е Meguin Megol Superleichtlauf 5w40. Това е също напълно синтетично масло на база ПАО с добавен в него молибден срещу триене и износване. Аз го ползвах комбиниран с 0,5-1,0л POE-68 или POE-100 на Errecom и едно флаконче Eurol Engine Oil Treat който съдържа волфрамови съединения срещу триене и износване. Подобна комбинация ми даваше най-добрите стойности по отношение на износването според анализа в сравнение с останалите масла които съм наливал в него. Тъй като това масло към 2018г когато за пръв път го наливах и му правихме анализ в руска лаборатория идваше с по-висока сулфатна пепел - към 1,35%, избягвах да го препоръчвам на колегите с по-нови двигатели като например такива в които има турбо - N53 или N55. Онзи ден обаче когато колегата Губерков ми зададе върпоса за любимо масло си направих труда да погледна анализите на това масло на немския форум за маслата. Оказа се, че след 2020г. са му сменили рецептурата въпреки, че не са му обновявали допуските - то поне от 2006г насам си е все с древния BMW LL98. Обаче анализите показват, че производителят тихомълком е преминал към по-модерни добавки - калциев салицилат, при което количеството на калция е спаднало от 3500ппм на около 3000ппм, съдръжанието на сярата от 3000ппм е паднало на 2500ппм. Подобни стойности имат маслата Рове които ползвам в момента и които имат модерния допуск MB 229.5 и се препоръчват там където е нужен BMW Longlife-01. Т.е. имаме евтино масло със същите показатели като много по-скъпото Рове, само, че на доста по-ниска цена. Минимума на който търгуват Rowe hightec synth rs 5w-40 в момента е около 45-47е за 5л, предполагам това са остатъци от пратки закупени преди повишението на маслата, а Meguin Megol Superleichtlauf 5w40 в магзина на производителя струва 33е за туба 5л., на ебей мисля имаше предложения и от 29е за 5л. Така, че колегите с бензинови двигатели в които е разрешен допуска BMW LL-01 могат спокойно да се възползват от ситуацията при която висококачествено масло на база ПАО се продава на смешна цена. Аз без да съм знаел за тази важна промяна съм се запасил вече с 4x5l и следващото лято живот и здраве ще налея от него. Важното е като се купува да се гледа датата на производство да е след 2020г. Дори и да се сложи от по-старото масло, последици за двигателя от едно наливане няма как да има.



Много-Благодаря и само всичко-най ти желая ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 14 Юни 2022, 22:19

zaharia написа:За предишните масла които съм ползвал, а те вече не са малко съм писал преди, сега ще кажа две думи за последните, RedLine вече го коментирах. След него карах зимата с Rowe hightec sy...

Колега, до сега смятах, че не ползваш добавки. Останал бях с впечатлението, че не си падаш по добавките.
Ползвал ли си XADO?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 15 Юни 2022, 15:15

Колега, добавки ползвам от доста време. Не съм слагал - с експериментална цел - на някои масла които са блансирани и в които има достатъчно такива като Mobil1 FS 0W40 и RedLine 0W40. В Petronas Syntium 7000 DM 0W30 нарочно не сложих, за да видя какво износване ще даде по-ниския вискозитет в моя двигател. В момента съм с 23% полиолестери, предстои да добавя и Кератек. С естерите двигателя утихна значително, темп. падна с около 2°C. ХАДО не съм слагал, към тях имам като, че ли по-специално отношение. Те са украинска фирма, която в началото е работила съвместно с Харковския танков завод. После открадват техонологиите и се отделят от него. Нямам представа защо е този особен интерес към нея и с какво го е заслужила. Добавките които съм ползвал, са главно от известни производители -Ликуи Моли, Еурол, Бардал, не, че не може всеки сам да произведе такива без да е именита или голяма фирмата му, тъй като основните съставки са известни и всеки може да си ги закупи от производителите.
Последна промяна zaharia на 15 Юни 2022, 23:44, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 15 Юни 2022, 18:29

XADO се рекламира много, просто се чудя дали си ползвал някоя.

Между другото MOTUL X-Clean C3 5W-40 - дали има някакви /полиол/естери? Много тихо работи маслото
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Guberkov » 16 Юни 2022, 12:25

SpeedyMan написа:XADO се рекламира много, просто се чудя дали си ползвал някоя.

Между другото MOTUL X-Clean C3 5W-40 - дали има някакви /полиол/естери? Много тихо работи маслото



Аз не съм чувал и виждал тази безизвестна марка някой да я рекламира както и съм не с предразсъдаци, а даже с Огромно-Недоверие към нея.

Единственият, който му плащат за това да я раздува , както му плащат и всички останали Ефбет-Мефбет и ала-бала, защото това си е избрал да прави в живота - е Филип_таратайката - чието мнение за мен е с нулева стойност , особенно от как изрече тази супер-тъпотия преди време , че мотора n46b20 бил производство на CONTINENTAL :nono: - Ало, марката на пистовият ремък и надписа не определят кой изработва мотора бе :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Don_Diego » 17 Юли 2022, 17:07

Тази тема няма ли да е по-полезна в раздела за сервизно обслужване? :dunno:

Ето моя опит с BMW и различните моторни масла

Е39 TDS - ползвам съм какво ли не общо взето, все 5w40. Последните 3 смени (все на 1 година, че не стигам километрите) са с Petronas Syntium - много доволен, минимален разход от порядъка 100гр на 5к км
Преди това съм карал няколко пъти с Eni - също нямах проблеми. Най-доволен бях от Ravenol VMP, но предвид колко малко се кара колата ми е нерентабилно да сипвам толкова скъпо масло в тази кола

Z4 30i N52B30 - взех я с прясно сменено ОЕМ масло 0w30. Интересен момент е, че според сервизната история на колата такова масло са започнали да сипват след 150к км (аз я взех на 168к, в момента е на 180к). Преди това все ОЕМ 5w30/40 (според сезона на смяната са слагали едното или другото, много странна логика :dunno: ). Както и да е...никакъв разход на масло с 0w30, индикатора не мърда от чертата отбелязваща МАКС в борд компютъра.
Колата си се кара доволно, доста газ и давам и не го пипа. Повече от 120 градуса по уреда на таблото не му е вдигала дори при влачене на баир в 30+ градусова жега.
Март месец я обслужих за новия сезон, налях отново 0w30 и след неколкократни консултации с колегата zaharia, за което съм безкрайно благодарен се спрях на Ravenol 0w30 SSO. Вече 4к км съм с него и също не го пипа, а давам повече газ отколкото с предното :lol: . Дори на баир в жега не е стигала 120 по уреда на таблото, на магистрала при скорости 120-150 държи 110. Ако спра на място сваля до малко под 100.
Всички казваха, че съм луд да сипвам такова масло на този мотор, но не съжалявам и смятам занапред също да продължа с него :driving: :bchug:

@zaharia - супер полезни съвети и информация споделяш :bchug:
Последна промяна Don_Diego на 20 Юли 2022, 7:24, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 18 Юли 2022, 10:32

Колега @Don_Diego, благодаря за информацията която си ни предоставил относно маслата които си ползвал и резултатите от това. Ти трябва да се гордееш с твоя двигател с който си имал голям късмет да попадне в тебе в добро състояние и да не страда от всок разход на масло, което е обичайно за голяма част от двигателите N52. И разбира се все така добре да се грижиш аа него и да си го пазиш, като сменяш маслото на умерени интервали и ползваш качествено такова.

Сега няколко думи за колегите с бензинови мотори които се интересуват от висококачествени масла със спортен уклон. Миналата седмица вече не помня защо погледнах какво става на сайта opieoils.co.uk, може би беше във връзка с новите опаковки на маслата на Fuchs. Та на този сайт се предлагат продукти от спортната серия на тази фирма Titan Race Pro S, на база ПАО и естери. Оказа се, че цените им изобщо не са високи, като се ползва намалението от 15% което е валидно в момента, цената за туба 5л Fuchs Titan Race Pro S 5W-30 или 5W-40 e само 40паунда или отколо 48евро. Доставката до Австрия е около 15е, предполагам и до България ще е някъде в този диапазон. Та при тези смешни цени за полуспортно масло беше грехота да не си поръчам поне 2 туби да го пробвам. Заедно с транспорта всичко излезе 110евро. Единствените неизвестни неща до момента в който го получих преди малко, бяха трябва ли да се плаща някакво мито или ДДС(в офертата на сайта пише, че цената е без ДДС). Оказва се, че няма нужда(куриерът не ми поиска да доплащам нещо) и наистина човек може при желание да си купи висококaчeствено масло на цената на обикновено. За закупуването е необходима регистрация, след която като се влезе в акунта на сайта, цената на маслото автоматично е намалена от 56 паунда на 47. Освен това трябва да се използва код за намаление SALE, който дава право на 15% отстъпка. Та така колеги, който иска да изпробва спортните масла на Фукс които се произвеждат в Англия и се продават основно само там, в момента има подходяща възможност да си ги вземе много изгодно. Маслото дойде партида налята 24.05.2022, т.е. е съвсем прясно.

https://www.opieoils.co.uk/p-68897-fuch ... e-oil.aspx
https://www.opieoils.co.uk/p-68896-fuch ... e-oil.aspx

ПП Пуснах подобно съобщение на немския форум за маслата. Оказва се при поръчка на стойност над 150е се плаща мито. Споменават също и за ДДС, не е ясно обаче как се събира - на мен до момента не ми е удържано. Според обясненията на колегите в там, в моя случай е станала грешка при която са пропуснали да ми вземат 20% ДДС(22 евро с които маслото с транспортаи данъка илизат общо около 132е). Така, че колеги явно трябва да се добавят още 20% към цената на поръчката(вкл. транспорта) и стойността и да не надхвърля 150евро за да няма и мито(ако правилно съм разбрал е 5%). Явно Англия ще се наложи да я забравим като място от където могат изгодно да се купуват хубави масла местно производство.

ППП Средата на август дойде сметка за плащане на ДДС и някаква друга такса - общо 31евро. С тях цената за 2 туби 5л с доставката отиде на 140е което за мен лично е прекалено много тъй като е почти двойно на цената на други качествени масла, които съм купувал през последно време. Ползите от това масло за моя двигател и условията на експлоатация няма как да бъдат два пъти по-големи.
Последна промяна zaharia на 29 Авг 2022, 15:30, променена общо 9 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от DigitalExile » 18 Юли 2022, 10:59

Аз последно сипах Amsoil от ato24.de и за сега съм доволен, ще го видим след 8-10 хил. как ще се държи на едната кола е AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA 5W-30 , на другите AMSOIL EUROPEAN 5W-40 FS MOTORÖL (това е LL-01, има и вариант за LL-04 който се води MS)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 18 Юли 2022, 11:06

И аз съм си харесал едно масло с по-нисък вискозитет AMSOIL Signature Series 10W-30, което ми се ще да изпробвам. Да видим при кое ноемврийско намаление ще му дойде реда:)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ka4i » 18 Юли 2022, 21:04

zaharia написа:И аз съм си харесал едно масло с по-нисък вискозитет AMSOIL Signature Series 10W-30, което ми се ще да изпробвам. Да видим при кое ноемврийско намаление ще му дойде реда:)

Откъде го купуваш?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 18 Юли 2022, 22:18

AMSOIL още ли е PAO?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 18 Юли 2022, 22:19

Имах предвид същия магазин като колегата - ato24.de. Там ноември месец когато е седмицата с черния петък(тази година се пада 21. – 28.), дават намаление ако не бъркам 20% и с него цените на хубавите масла падат до около 9евро за кварта което е отлично за топ масла.
Последна промяна zaharia на 19 Юли 2022, 10:00, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook