DIY: Смяна на акумулатор
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Днес сложих акумулатор със същите характеристики като оригиналния 80А AGM. Странно, но INPA-та показва, че предния акумулатор е кодиран като 81А но все тая няма да го пипам. По VO си е както трябва: A080
Първо ме домързя да го регистрирам, но като премерих напрежението на зареждане веднага го регистрирах. Преди регистрацията напрежението беше 14.9V, а след това 14.1V.
Първо ме домързя да го регистрирам, но като премерих напрежението на зареждане веднага го регистрирах. Преди регистрацията напрежението беше 14.9V, а след това 14.1V.
- Gladiator_BG
- Потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 29.10.2007
- Кара: BMW E90 320d
- Мечтае да кара: АТВ в саваната
- Детайли за колата: Е90 130kW
Re: DIY: Смяна на акумулатор
vld написа:Gladiator_BG написа:Сегашния ми е 80Ah /не е AGM/ така и така ще го сменям мисля да сложа 85 или 90 Ah.
Carliy май искаше пълната версия за тази опция. Ще пробвам.с ista d. Малко големичка ми се видя 150гб но пък има място на харда
Благодаря за съветите.
80Ан AGM ти е пре достатъчен.
Може да се кодира с карли не е проблем.
По съвет на техника при който си карам колата сложих варта агм 95Ач. С карли се оказа че няма как да избера такъв. /със оригинална диагностика също/. Като се свързах с колата възможните избори ми бяха 70 80 90 70agm 80agm 90agm. Съответно избрах 90agm. Предполагам няма да се пълни на 100%. Да си призная още ме е яд че го купих този при положение че и 80-ката щеше да ми свърши чудесна работа
С последната версия на карли във форума МОЖЕ да се записва нов акумулатор. Има и други глезотии.
- Colalovere91
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 8.01.2020
- Пол: Мъж
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Здравейте! Имам 320д е91 и в движение, когато й скимне, ми светка подемника, а с инпата когато я чета няма грешки в DDE -то. Акумулатора съм го сменил, но с инпата не мога да го въведа. Някакви решения с коя диагностика ще мога да "вкарам" новият акумулатор? Или за е91 няма такава функция?
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Colalovere91 написа:Здравейте! Имам 320д е91 и в движение, когато й скимне, ми светка подемника, а с инпата когато я чета няма грешки в DDE -то. Акумулатора съм го сменил, но с инпата не мога да го въведа. Някакви решения с коя диагностика ще мога да "вкарам" новият акумулатор? Или за е91 няма такава функция?
Над тебе са го написали с какво най-лесно се регистрира нов акумулатор. Когато Ah са междинна стойност се избира по-малката. Зареди акумулатора. Жълтият подемник инициализира грешки:
Instrument cluster / Combination instrument
Fault Code: 00A559
Fault Explanation:: KL30g f Cuto ff / KL30g f shutdown / Klemme30g
f shutdown / KL.30g f shutdown
Случва се ако акумулатора не е дозареден, кара се на къси разстояния и т.н.
- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Здравейте колеги, смених си акумулатора, оригиналния беше обикновен 90 Ah 720 A a новия 80Ah 740 A и двата са обикновени, има ли проблем да продължа да ползвам колата с новия акумулатор? Напрежението на зареждане го показваше около 14,3- 14,6 нормално ли е?
Благодаря предварително
Благодаря предварително
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Проблем нямаш, но е хубаво са акумулатора да се кодира и регистрира.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Здравейте, искам и аз да се допитам до вашите мнения. Мислите ли, че е нужно да се регистрира поставен акумулатор, който е използван преди това? Въпросът е, че размених акумулаторите на двете коли, които са едни и същи - AGM 92ah. И двата акумулатора са произведени 2014 и са ползвани без големи прекъсвания, без да дават признаци за проблеми. Доколкото разбирам, обучението е важно да се каже на колата, че има чисто нов акумулатор и да го зарежда според това, но в случая заменям единия с друг, който е амортизиран колкото първия, та предполагам няма нужда да се регистрира. Или се бъркам?
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10439
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Благодаря. На база това, което прочетох, и аз така сметнах, но все пак да се допитам до хора с повече опит и знания от мен
- kamendc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Аз пък докато си играя с ИНПА да гледам статус на зареждане и т.н. както бях почнал да разглеждам данните F1, F2, F3, F4 и взех та натиснах и F5 - въобще не пита за потвърждение, а направо записва смяна на нов акумулатор!
Та сега се чудя дали му съкратих живота, той и без това не знам колко му остава, субективно ми се струва, че започна да върти по-бавно, откакто застудя... Гледах го, оригинален БМВ 90ач обикновен, дата на производство никъде не виждам. В ИНПА полето, което показва смяна на акумулаторите има само един запис - този, който аз направих вчера. Но може би са се изтрили - колата е била седяла няколко месеца докато напълно паднал акумулатора покрай карантината преди да я купя, даже си беше забравила ключовете та се наложи синхронизация DDE-CAS. Но акумулатора тогава като го заредихме си тръгна, цяло лято карам с него. Но възможно ли е да е оригинален - колата е 2007 година!
Та сега се чудя дали му съкратих живота, той и без това не знам колко му остава, субективно ми се струва, че започна да върти по-бавно, откакто застудя... Гледах го, оригинален БМВ 90ач обикновен, дата на производство никъде не виждам. В ИНПА полето, което показва смяна на акумулаторите има само един запис - този, който аз направих вчера. Но може би са се изтрили - колата е била седяла няколко месеца докато напълно паднал акумулатора покрай карантината преди да я купя, даже си беше забравила ключовете та се наложи синхронизация DDE-CAS. Но акумулатора тогава като го заредихме си тръгна, цяло лято карам с него. Но възможно ли е да е оригинален - колата е 2007 година!
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Вуйчо написа:Колеги, колата е Е60 530Д. Акумулаторът й е 105 ампера AGM. Бърз въпрос - проблем ли е ако не е кодиран точно за такъв, а например като 90 амперов AGM?
Ситуацията е следната: след поредното оставяне на колата да пренощува в сервиз, майсторчетата оставят колата на контакт и акумулатора трябва да се зареди след това . Ок, заредих го 5 дни го държах на зарядно, но за сефте реших да проверя с CARLY тази кола какъв акумулатор й е регистриран и се оказа, че всъщност е кодиран грешен, а именно 110 амперов обикновен. А колата се кара с 105 амперов AGM както вече споменах (аз имам колата от 4 години и с този акумулатор съм я купил). Реших да си го кодирам с правилния ампераж и тип, обаче в CARLY няма опция за 105 амперов AGM, а се стига само до 90 амперов АГМ. Иначе обикновени акумулатори са до 110 ампера. Четох по чужди форуми, питах разни хора - казват, че по-правилно да е кодиран като тип (че е AGM) и след това по важност са амперите, затова реших да го променя от 110 ампера обикновен, на 90 ампера AGM - правилно ли е според вас (в смисъл по-малкото зло ли съм избрал)? Уви разчитам на CARLY за телефона, по принцип имам INPA с NCS Expert на лаптопа, но си признавам, че нямам опит и не знам къде в кои модули се пипа/променя и вероятността да преева нещо е голяма.
Дайте съвети - така ли да карам колата с този 105 амперов AGM акумулатор - като 90 ампера AGM или да си го върна на 110 ампера обикновен както беше досега?
Със CARLY се кодира когато е междинно както при теб на по-малката стойност, но трябва да имаш и 100А възможност. Така, че избери AGM и стойност 100А.
При CARLY през 10А е стъпката за избор. При AGM акумулаторите напрежението е до 14.7v при заряд, докато при обикновените 14.4, така че има защо да се избира AGM или обикновен.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Вероятно е от версията на софтуера, на моята има опция за 105агм.Вуйчо написа:CARLY-то ми е последна кракната версия (но пробвах и по-стара версия и пак същото), AGM акумулаторите максимално високата стойност която ми позволява е 90 ампера, няма 100 като стойност. След 90 ампера има графа OTHER и като го цъкна излиза този диалогов прозорец:
Автомобилът е от първите Е60-ки, произведена е Юли 2003-а, не знам дали това оказва значение (дет се вика, тогава може да не са съществували още такива акумулатори като 100 и 105 ампера AGM, знам ли).
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- kamendc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: DIY: Смяна на акумулатор
kamendc написа:Аз пък докато си играя с ИНПА да гледам статус на зареждане и т.н. както бях почнал да разглеждам данните F1, F2, F3, F4 и взех та натиснах и F5 - въобще не пита за потвърждение, а направо записва смяна на нов акумулатор!
Та сега се чудя дали му съкратих живота, той и без това не знам колко му остава, субективно ми се струва, че започна да върти по-бавно, откакто застудя... Гледах го, оригинален БМВ 90ач обикновен, дата на производство никъде не виждам. В ИНПА полето, което показва смяна на акумулаторите има само един запис - този, който аз направих вчера.
Аз си купих нов все пак, защото ми се струва, че субективно по-слабо взе да върти откак застудя. Показваше ми 11.8 на изключено и 14.2 при зареждане... Отивам до пловдив, връщам се, на другата сутрин върти но някак си слабо, и пак не вдига 12в, а би трябвало да се е заредил?
Гледам го пак, никъде не виждам дата. Сигурно е оригинален, ако е така евала на БМВ или на фирмата, която ги доставя ОЕМ. 12 години живот!
Сега се чудя на вторични ли да го дам, жал ми е за него, защото може да има още живот. Някой ако му трябва, да свирка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани