Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Форсиране на DPF регенерация
Bogat-Beden написа:То хубаво да се разчета, ама информацията е море, мисля, че е същото усилие вместо да кажеш 2 изречения със смислена информация или да дадеш акъл "да се чете"... А идеята е принципно да си помагаме, нали така?
Та ако обичаш избягвай такива празни реплики, ще съм благодарен.
Свали си едни btool на телефона, вземи един кабел с преход за otg и я гледай какво прави, преди да чистиш... Ако няма обратно налягане, вероятно е пробит и няма смисъл да го чистиш. С тази програма му пускаш тест за обратното и гледаш дали е в норма. Също така може да си пускаш принудителна регенерация при нужда. Има я в магазина на Тръмп.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Форсиране на DPF регенерация
Замина отдавна, евентуално рециклиран догодина, ама може да съм я продал дотогава..
Мерси все пак
Мерси все пак
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги, ще напиша как си реших един проблем с дпф, за да може да е полезно на някой със същата драма. Може и да е писано, но аз не открих такова инфо на български.
Та проблемът започна отведнъж, като забелязах, че температурата в дпф е забила на 259 градуса. Гледам я с Бтоол. Впоследствие видях, че е записала грешка 4030 - термосензор преди катализатора, липса на сигнал. Установих, че това е първият сензор, от страната на турбото. Първоначално реших, че самият сензор е заминал - взех нов ОЕМ и го монтирах, но проблемът остана без промяна. С такава грешка регенерация не тръгва. Започнах да меря кабелите, като попаднах на такъв проблем в един чужд форум. Там човекът е написал, че пиновете на този сензор са 8 и 58 на ЕКУ-то, а на другия сензор, който е от задната страна на дпф и е идентичен с предния, са 9 и 34 пин. Първо прозвъних кабелите на проблемния при мен сензор и се оказа, че и двата са здрави. Премерих на двете пинчета на запален мотор, но нямаше 5 волта сигнал на нито един от двата пина. Тогава повторих процедурата и на буксата на работещия сензор - там на единия пин си имаше сигнал 5 волта. В темата от чуждия форум видях, че тези сензори се управляват през маса - единият пин е сигнал, другият е маса. Човекът е написал, че на проблемния при мен сензор масата е на 8 пин - това пак казвам е първият сензор откъм турбото. На задния, който е откъм скоростите, масата е на 9 пин. Човекът е написал, че е решил проблема, като е замостил 8 и 9 пин - това са сив и кафяв кабел съответно. Аз преди да ги замостя, реших да опитам да подам маса от купето на сивия кабел на проблемния сензор и да следя показанията на софта дали ще се променят. Та вкарах една игла в буксата и с кабел подадох маса, като колата беше на контакт. Веднага показанията на температурата в дпф отчетоха 44 градуса, понеже бях палил колата няколко пъти - преди да подам масата температурата не мърдаше от 259 градуса. Грешката за сензора също изчезна. Та замостих кабелите между 8 и 9 пин и вече всичко с показанията е нормално, тръгна си и регенерацията. Предполагам нещо в ЕКУ се е случило, но ако не се замостят тези кабели, нещата си вървят към рязане на дпф, така че решението си е доста добро - добре че хората са го описали подробно. Ето и линк към чуждата тема:
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... st-2241617
Забравих да кажа, че колата е 530д фейс...
Та проблемът започна отведнъж, като забелязах, че температурата в дпф е забила на 259 градуса. Гледам я с Бтоол. Впоследствие видях, че е записала грешка 4030 - термосензор преди катализатора, липса на сигнал. Установих, че това е първият сензор, от страната на турбото. Първоначално реших, че самият сензор е заминал - взех нов ОЕМ и го монтирах, но проблемът остана без промяна. С такава грешка регенерация не тръгва. Започнах да меря кабелите, като попаднах на такъв проблем в един чужд форум. Там човекът е написал, че пиновете на този сензор са 8 и 58 на ЕКУ-то, а на другия сензор, който е от задната страна на дпф и е идентичен с предния, са 9 и 34 пин. Първо прозвъних кабелите на проблемния при мен сензор и се оказа, че и двата са здрави. Премерих на двете пинчета на запален мотор, но нямаше 5 волта сигнал на нито един от двата пина. Тогава повторих процедурата и на буксата на работещия сензор - там на единия пин си имаше сигнал 5 волта. В темата от чуждия форум видях, че тези сензори се управляват през маса - единият пин е сигнал, другият е маса. Човекът е написал, че на проблемния при мен сензор масата е на 8 пин - това пак казвам е първият сензор откъм турбото. На задния, който е откъм скоростите, масата е на 9 пин. Човекът е написал, че е решил проблема, като е замостил 8 и 9 пин - това са сив и кафяв кабел съответно. Аз преди да ги замостя, реших да опитам да подам маса от купето на сивия кабел на проблемния сензор и да следя показанията на софта дали ще се променят. Та вкарах една игла в буксата и с кабел подадох маса, като колата беше на контакт. Веднага показанията на температурата в дпф отчетоха 44 градуса, понеже бях палил колата няколко пъти - преди да подам масата температурата не мърдаше от 259 градуса. Грешката за сензора също изчезна. Та замостих кабелите между 8 и 9 пин и вече всичко с показанията е нормално, тръгна си и регенерацията. Предполагам нещо в ЕКУ се е случило, но ако не се замостят тези кабели, нещата си вървят към рязане на дпф, така че решението си е доста добро - добре че хората са го описали подробно. Ето и линк към чуждата тема:
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... st-2241617
Забравих да кажа, че колата е 530д фейс...
- M.MARKOV
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е61 530d lci
- Мечтае да кара: BMW Z8
Re: Форсиране на DPF регенерация
Махайте го тоя тумор в комплект с EGR-a… Само нерви, проблеми , висок разход и постояно следене дали всичко функционира, че да знаеш дали прави успешна регенерация друго няма... В кашона в гаража за всеки случай.
Колата става неузнаваема от към поведение и разход.. за втори път се убеждавам веднъж при N47 2.0 и сега при M57 3.0..
При 2.0 колата беше на 150К пробег и точно от не следене и блокиране на регенрациите беше за коша , задръстен напълно. При 3.0 го свалихме функциониращ в добро състояние при над 350К пробег.
Поздрави на отдел екология.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Колата става неузнаваема от към поведение и разход.. за втори път се убеждавам веднъж при N47 2.0 и сега при M57 3.0..
При 2.0 колата беше на 150К пробег и точно от не следене и блокиране на регенрациите беше за коша , задръстен напълно. При 3.0 го свалихме функциониращ в добро състояние при над 350К пробег.
Поздрави на отдел екология.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Nakamuri123
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 29.10.2015
- Местоположение: гр. София , Люлин 10
- Пол: Мъж
Re: Форсиране на DPF регенерация
Как се разбира ,че прави регенерация при е61 530хд 235кс ?
- D.Hill
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 19.08.2020
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI 525
Re: Форсиране на DPF регенерация
Двигателя започва леко да бучи , но трябва да си го чувал на друга кола за да го сравниш.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Ако всичко по колата е фабрично, в момент на регенерация при градски условия, автомата превключва на по високи обороти, най мно се вижда и усеща между 2 и 3та стига до 2500 оборота. На извънградско по нищо неможеш да я хванеш освен ако не гледаш живи данни. При тези коли нищо не бучи и няма как да се чуе каквото и да е.Nakamuri123 написа:Как се разбира ,че прави регенерация при е61 530хд 235кс ?
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- D.Hill
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 19.08.2020
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI 525
Re: Форсиране на DPF регенерация
Точно на извънградско се чува и за това писах, че трябва да знаеш как бучи (бучи е грубо казано).
- Bogdan_Nikolov
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: Darmstadt,Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525 tds 94
- Мечтае да кара: M5
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги, след като махнах вихровите клапи и дпф-а започна да ми регенерира през 200 км дори и на дълги разстояния като карам България-Германия, та колата започна да мирише и да гори повече. Почна да гори масло и махнах dpf-а, но колата започна да мирише доста гадно, та имам следните въпроси :
Какъв колектор да си купя със вихровите клапи (има в ebay за по 180€)
Дали може в тялото на dpf да си сложа нови пити? И кой в България се занимава с тази работа.
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
Какъв колектор да си купя със вихровите клапи (има в ebay за по 180€)
Дали може в тялото на dpf да си сложа нови пити? И кой в България се занимава с тази работа.
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Явно имаш някакъв по специален слух колега, карам такава кола повече от 5 години и над 80к км. с дпф, е веднъж не чух какъвто и да е звук. А то няма и от къде да дойде тоя звук де, ама това е друга тема....D.Hill написа:Точно на извънградско се чува и за това писах, че трябва да знаеш как бучи (бучи е грубо казано).
Ако знаеше как работи тази система в тези коли нямаше да пишеш подобни неща.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: Форсиране на DPF регенерация
Bogdan_Nikolov написа:Колеги, след като махнах вихровите клапи и дпф-а започна да ми регенерира през 200 км дори и на дълги разстояния като карам България-Германия, та колата започна да мирише и да гори повече. Почна да гори масло и махнах dpf-а, но колата започна да мирише доста гадно, та имам следните въпроси :
Какъв колектор да си купя със вихровите клапи (има в ebay за по 180€)
Дали може в тялото на dpf да си сложа нови пити? И кой в България се занимава с тази работа.
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
...преди коледа отвориха моя оригинален ДПФ и подмениха питите с нови, имах притеснения относно резултата но вчера минах годишен технически преглед(Майорка) и всичко беше ОК. Няма да лъжа но аспуха малко е зацапан от тогава.....
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- Bogdan_Nikolov
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: Darmstadt,Германия
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525 tds 94
- Мечтае да кара: M5
Re: Форсиране на DPF регенерация
Благодаря за отговора, но на моята кола и със стария дпф беше изцапан, но не миришеше гадно, сега колата не пуши, но мирише доста гадно Иначе преглед ще минеш и без dpf, все пак колата е с евро 4.vanko242 написа:Bogdan_Nikolov написа:Колеги, след като махнах вихровите клапи и дпф-а започна да ми регенерира през 200 км дори и на дълги разстояния като карам България-Германия, та колата започна да мирише и да гори повече. Почна да гори масло и махнах dpf-а, но колата започна да мирише доста гадно, та имам следните въпроси :
Какъв колектор да си купя със вихровите клапи (има в ebay за по 180€)
Дали може в тялото на dpf да си сложа нови пити? И кой в България се занимава с тази работа.
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
...преди коледа отвориха моя оригинален ДПФ и подмениха питите с нови, имах притеснения относно резултата но вчера минах годишен технически преглед(Майорка) и всичко беше ОК. Няма да лъжа но аспуха малко е зацапан от тогава.....
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани