Форсиране на DPF регенерация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Z3Ro* » 26 Сеп 2021, 22:06

Bogat-Beden написа:То хубаво да се разчета, ама информацията е море, мисля, че е същото усилие вместо да кажеш 2 изречения със смислена информация или да дадеш акъл "да се чете"... А идеята е принципно да си помагаме, нали така?
Та ако обичаш избягвай такива празни реплики, ще съм благодарен.

Свали си едни btool на телефона, вземи един кабел с преход за otg и я гледай какво прави, преди да чистиш... Ако няма обратно налягане, вероятно е пробит и няма смисъл да го чистиш. С тази програма му пускаш тест за обратното и гледаш дали е в норма. Също така може да си пускаш принудителна регенерация при нужда. Има я в магазина на Тръмп.


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Bogat-Beden » 29 Сеп 2021, 15:48

Замина отдавна, евентуално рециклиран догодина, ама може да съм я продал дотогава..
Мерси все пак :bchug:
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Z3Ro* » 26 Мар 2022, 17:21

Колеги, ще напиша как си реших един проблем с дпф, за да може да е полезно на някой със същата драма. Може и да е писано, но аз не открих такова инфо на български.
Та проблемът започна отведнъж, като забелязах, че температурата в дпф е забила на 259 градуса. Гледам я с Бтоол. Впоследствие видях, че е записала грешка 4030 - термосензор преди катализатора, липса на сигнал. Установих, че това е първият сензор, от страната на турбото. Първоначално реших, че самият сензор е заминал - взех нов ОЕМ и го монтирах, но проблемът остана без промяна. С такава грешка регенерация не тръгва. Започнах да меря кабелите, като попаднах на такъв проблем в един чужд форум. Там човекът е написал, че пиновете на този сензор са 8 и 58 на ЕКУ-то, а на другия сензор, който е от задната страна на дпф и е идентичен с предния, са 9 и 34 пин. Първо прозвъних кабелите на проблемния при мен сензор и се оказа, че и двата са здрави. Премерих на двете пинчета на запален мотор, но нямаше 5 волта сигнал на нито един от двата пина. Тогава повторих процедурата и на буксата на работещия сензор - там на единия пин си имаше сигнал 5 волта. В темата от чуждия форум видях, че тези сензори се управляват през маса - единият пин е сигнал, другият е маса. Човекът е написал, че на проблемния при мен сензор масата е на 8 пин - това пак казвам е първият сензор откъм турбото. На задния, който е откъм скоростите, масата е на 9 пин. Човекът е написал, че е решил проблема, като е замостил 8 и 9 пин - това са сив и кафяв кабел съответно. Аз преди да ги замостя, реших да опитам да подам маса от купето на сивия кабел на проблемния сензор и да следя показанията на софта дали ще се променят. Та вкарах една игла в буксата и с кабел подадох маса, като колата беше на контакт. Веднага показанията на температурата в дпф отчетоха 44 градуса, понеже бях палил колата няколко пъти - преди да подам масата температурата не мърдаше от 259 градуса. Грешката за сензора също изчезна. Та замостих кабелите между 8 и 9 пин и вече всичко с показанията е нормално, тръгна си и регенерацията. Предполагам нещо в ЕКУ се е случило, но ако не се замостят тези кабели, нещата си вървят към рязане на дпф, така че решението си е доста добро - добре че хората са го описали подробно. Ето и линк към чуждата тема:
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... st-2241617
Забравих да кажа, че колата е 530д фейс...

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW е61 530d lci
Мечтае да кара: BMW Z8

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от M.MARKOV » 31 Мар 2022, 20:25

Махайте го тоя тумор в комплект с EGR-a… Само нерви, проблеми , висок разход и постояно следене дали всичко функционира, че да знаеш дали прави успешна регенерация друго няма... В кашона в гаража за всеки случай.
Колата става неузнаваема от към поведение и разход.. за втори път се убеждавам веднъж при N47 2.0 и сега при M57 3.0..
При 2.0 колата беше на 150К пробег и точно от не следене и блокиране на регенрациите беше за коша , задръстен напълно. При 3.0 го свалихме функциониращ в добро състояние при над 350К пробег.
Поздрави на отдел екология.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 29.10.2015
Местоположение: гр. София , Люлин 10
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Nakamuri123 » 08 Май 2022, 19:36

Как се разбира ,че прави регенерация при е61 530хд 235кс ?

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 19.08.2020
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 525

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от D.Hill » 08 Май 2022, 19:50

Двигателя започва леко да бучи , но трябва да си го чувал на друга кола за да го сравниш.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 08 Май 2022, 19:56

Nakamuri123 написа:Как се разбира ,че прави регенерация при е61 530хд 235кс ?
Ако всичко по колата е фабрично, в момент на регенерация при градски условия, автомата превключва на по високи обороти, най мно се вижда и усеща между 2 и 3та стига до 2500 оборота. На извънградско по нищо неможеш да я хванеш освен ако не гледаш живи данни. При тези коли нищо не бучи и няма как да се чуе каквото и да е.

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 19.08.2020
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 525

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от D.Hill » 08 Май 2022, 21:06

Точно на извънградско се чува и за това писах, че трябва да знаеш как бучи (бучи е грубо казано).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Bogdan_Nikolov » 09 Май 2022, 21:16

Колеги, след като махнах вихровите клапи и дпф-а започна да ми регенерира през 200 км дори и на дълги разстояния като карам България-Германия, та колата започна да мирише и да гори повече. Почна да гори масло и махнах dpf-а, но колата започна да мирише доста гадно, та имам следните въпроси :
Какъв колектор да си купя със вихровите клапи (има в ebay за по 180€)
Дали може в тялото на dpf да си сложа нови пити? И кой в България се занимава с тази работа.

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 09 Май 2022, 21:27

D.Hill написа:Точно на извънградско се чува и за това писах, че трябва да знаеш как бучи (бучи е грубо казано).
Явно имаш някакъв по специален слух колега, карам такава кола повече от 5 години и над 80к км. с дпф, е веднъж не чух какъвто и да е звук. А то няма и от къде да дойде тоя звук де, ама това е друга тема....
Ако знаеше как работи тази система в тези коли нямаше да пишеш подобни неща.


Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vanko242 » 10 Май 2022, 7:38

Bogdan_Nikolov написа:Колеги, след като махнах вихровите клапи и дпф-а започна да ми регенерира през 200 км дори и на дълги разстояния като карам България-Германия, та колата започна да мирише и да гори повече. Почна да гори масло и махнах dpf-а, но колата започна да мирише доста гадно, та имам следните въпроси :
Какъв колектор да си купя със вихровите клапи (има в ebay за по 180€)
Дали може в тялото на dpf да си сложа нови пити? И кой в България се занимава с тази работа.

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

...преди коледа отвориха моя оригинален ДПФ и подмениха питите с нови, имах притеснения относно резултата но вчера минах годишен технически преглед(Майорка) и всичко беше ОК. Няма да лъжа но аспуха малко е зацапан от тогава.....
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: Darmstadt,Германия
Пол: Мъж
Кара: E34 525 tds 94
Мечтае да кара: M5

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Bogdan_Nikolov » 10 Май 2022, 7:46

vanko242 написа:
Bogdan_Nikolov написа:Колеги, след като махнах вихровите клапи и дпф-а започна да ми регенерира през 200 км дори и на дълги разстояния като карам България-Германия, та колата започна да мирише и да гори повече. Почна да гори масло и махнах dpf-а, но колата започна да мирише доста гадно, та имам следните въпроси :
Какъв колектор да си купя със вихровите клапи (има в ebay за по 180€)
Дали може в тялото на dpf да си сложа нови пити? И кой в България се занимава с тази работа.

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

...преди коледа отвориха моя оригинален ДПФ и подмениха питите с нови, имах притеснения относно резултата но вчера минах годишен технически преглед(Майорка) и всичко беше ОК. Няма да лъжа но аспуха малко е зацапан от тогава.....
Благодаря за отговора, но на моята кола и със стария дпф беше изцапан, но не миришеше гадно, сега колата не пуши, но мирише доста гадно Иначе преглед ще минеш и без dpf, все пак колата е с евро 4.

Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж
Детайли за колата: 530xd e61 2009

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Ne6tosmisleno » 25 Мар 2024, 15:24

530 - фейслифт 235 кс

Колеги, имам определен проблем с регенерацията и с това, че колата ми почна да остарява и да показва симптоми на много неща дето им е време за смяна. Към това като добавим и малко мързел и глупост на собственика и "дпф-а не хареса това".

Ще се опитам да съм подребен, извинете ме за което:
1-во в някакъв момент ми изгоря реле за подгрев, по магазините нямаше карах така, разбрах късно, защото не даваше признаци. Колата се беше задръстила. Сложих рециклриано реле, оказа се дефектно и на другата сутрин беше съборило акумулатора до 1.5 в и 5 от 6 свещи изгорели. - ново рециклирано реле, уж всичко ок, регенерации, колата се изчисти сама. След няколко месеца открих отново безсимптомно, че имам изгорели свещи и доста време не е регенерирала, но без да ме извести. - реле, свещи, естествено с проблем дето не ми е ясен какъв е вече не скочих на ново. Релето се закрепи за две зими до онзи ден.

2. преди да обсъждаме релето се появи друг безсимптомен проблем - новите ми термостати дефектираха. Отново доста време безсимптомна липса на регенерация. Може би понякога е успявала, но в някакъв момент е набила 480а и е спряла. Светна ми и 481, айде докато се постопли да сменя термостатите и така покарах. Смених термостатите, пуснах една регенерация, мина добре, тръгнах след време да пускам пак, но вместо да цъкна регенерация съм пуснал ресет на филтера в бързината. След това явно на колата и се стори, че стария дпф не отговаря на ресетнатите адаптации и почна да ми набива 480а. По ред причини нямах и пъд извън града доста време да се занимавам с тая глупост. В петък най-накрая имах възможност и пуснах регенерация, голям зор. само да дам повече газ или да спра и записва 480а и гаси регенерацията. За 120 км не завърши успешно, но се отпуши доста. На другия ден не ми набиваше 480, но пак не завърши регенерацията за 60 км. Вчера се прибрах още 120 км и вече тъкмо на влизане в София завърши регенерацията успешно и даде 2.9. Докато се прибрах до вкъщи - 10тина километра на празен ход бекпрешъра беше стигнал до към 25.

3. Сега събота сутрин като запалих колата имах грешки за 6 изгорели свещи без такава за реле. Имах и още 2/3 грешки свързани със слаб ток. Сега акумулатора ми е свръх стар, но пали колата до момента и не съм имал проблеми. Според мен като пусне подгрева понякога го къофва, за да спаси старта и прави втори старт без тях. По тая причина не съм сигурен, че има такъв проблем, но и в неделя имах записани грешките за 6 свещи.

На теория ако е само акумулатора проблема, от тук натам трябва сама да си прави регенерациите. За жалост според мен колата и с акумулатора има проблем с това, че не му беше стегната клемата в един дълъг момент и си е направила грешни сметки за зареждането му тогава, а той още държи, а ако го ресетна ще го довърши защото ще го зарежда като нов.

Имам въпроси свързани с това как да постъпя с акумулатора, има ли вариант двучасовата регенерация да ми е изгорила релето или свещите и има ли вариант да имам друг проблем, който да скапва наред релета и свещи при мен? След като толкова бързо се запушва тоя ДПФ, дали да се мъча изобщо с него или да зреждам батериите на флекса? От друга страна доста се отпушва когато успее, до сега при изправност на колата не ми правеше никакви проблеми. Може би и термостата на скоростите ми е заминал, защото дори с два изправни термостата пада до 81 градуса в студено време температурата. Ще съм благодарен за всякакви идеи.

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook