Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 8.09.2013
Пол: Мъж

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от stelio7 » 15 Апр 2019, 15:29

Tsapo написа:Не съм мерил нивото, колко е от земята, мерил/сравнявал съм само разстоянието на двете гуми между калника дали е еднакво.
Зимата спуках задна възглавница, направо се цепна от един път.
Нова оригинал беше 800лв.+
Някакви китайци бяха по 300лв.
Занесох старата възглавница при едни момчета в захарна фабрика, където предлагат рециклиране.
Практически си е нова, защото слагат нова гума, нов винтил, а ползват само старите пластмасови капаци.
За това нещо с 6м. гаранция платих 170лв. и го правят за 40мин.
А по повод работата на компресора.
В момента не съм я карал 2 седмици.
Вчера я гледах в гаража, че си е напълно равна.
Но въпреки това знам, че след като я запаля за няколко секунди ще напомпа до желаното ниво.
Понякога се случва и след като изгася, пак да допомпва, но го забелязвам в случаите, когато преди това съм минал някаква неравност - примерно качил съм я на бордюр.


Аз за това напомпване питам дали е нормално след като се запали?
Иначе и моята съм я оставял за седмица на място и не мърда, но понякога ми се струва че чувам че помпи за 2-3 секунди след като я запаля, а иначе никога не ми е помпала след гасене?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от Tsapo » 17 Апр 2019, 7:41

Нормално е, няма как да не загуби малко въздух.
В крайна сметка работата на компресора е точно в това - да напомпа и допомпва, когато е необходимо.
Това, което много ми харесва на тези комбита е, че товариш здраво, кляка за момент и след като запалиш или изчакаш малко, компресора компенсира и всичко става все едно е празна :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 9.05.2017
Кара: E61 530xd lci

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от Bungo_Baggins » 30 Май 2019, 19:53

И на моите две или поне на едната май им дойде времето.
Тази сутрин задницата беше клекнала като от ляво не можех да си провра пръстите под калника, а от дясно имаше около 1 пръст разстояние.
Като дам на контакт или като запаля и напомпва и има около 3 пръста разстояние от ляво и малко по-малко от 3 пръста от дясно.
Когато си беше нормално състоянието преди, пак имаше такава малка разлика между двата калника.
Забелязах, че и след 5-6 мин. работа на запалена и паркирана наравно пак се чуваше компресора днес.
Снощи ми направи впечатление, че след около 30 мин. на изгасена и заключена кола се чува и после малко по-късно пак бях покрай колата и пак го чух.
Днес след гасене и отключена кола, клекна след около 20 мин, а разстоянията бяха както съм писал в първото изречение.
Изкарва ли някакви грешки при диагностика при спукани възглавници, ако изобщо е това?
На дисплея не излиза грешка за нивото.
При проблем с компресора знам, че излиза грешка.
При мен с Carly и с Lаunch не изкарва нищо.
Има ли смисъл да пробвам калибрация с Иста или при такова спихване и надуване, да се ориентирам към смяна на възглавници?
Може ли да е от клапаните до компресора?
Вчера влязох на няколко пъти в сериозни дупки с около 100 км/ч и ме съмнява да не се е ошашкал някой датчик.
Вдигнахме колата на подемник и не се чува да изпуска нещо.
Ако все пак има 1 спукана, нормално ли е колата да кляка от двете страни, може би да, за да изравни все пак нивото или тогава ще се килне само към спуканата възглавница?
Може ли, който знае номера на хората от Захарна фабрика или друг добър сервиз за рециклиране на възглавници, да ми пратите на лично?

РЕЗУЛТАТ:
Благодаря на всички за инфото за фирмите за рециклиране, които получих на лични!
Вчера смених лявата възглавница и засега е ОК, скоро ще сменя и дясната, че и тя е заприличала на буре, пък и е хубаво да се сменят двете заедно.
Иначе не си личи от къде изпускаше, като се заслушах повече и се чуваше.
Та, ако някой като мен се чуди дали кляка цялата задница при проблем с 1 възглавница, ДА.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 9.05.2017
Кара: E61 530xd lci

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от Bungo_Baggins » 06 Юни 2019, 9:04

Тази сутрин колата беше клекнала равномерно и изцяло до долу, но компресорът не тръгва да надува.
С Carly показва 2 грешки:

006F51 not received or message HEIGHT STAND AIR SPRING (ID 0X212) wrong message length: PT-Ca...
Тази грешка ми излиза за втори път, предният път беше след сменената лява възглавница.

005FB4 Compressor temperature does not rise when the compressor is driven / Energy-saving mode active

Очевидно е влязла в авариен режим и не позволява на компресора да продължи.
Каква може да е причината.
Има ли датчик в компресора, който да следи неговата температура.
Самият компресор се е повредил или?
Или просто е влязла в режим за транспортиране?
Странно е, че не съм бутал модовете и ми е чудно защо е в този режим. Акумулаторът е ОК.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 6.01.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW 525ХД E61
Детайли за колата: Е61,197кс

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от chilikov_m » 23 Авг 2019, 16:00

Здравейте,колеги ,
днес сутринта беше спаднала задна дясна възглавница,компресора включва и я помпи,до обяд отново беше долу.Мисля да отида на сервиз.Може ли да ми препоръчате сервиз в Пловдив.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от FaceOff » 09 Фев 2020, 0:34

Колеги, някой има ли пресни впечатления от СМАТИК и Вабонти? Цената за възглавница и на двете места е еднаква - 180лв, но в Сматик дават 24 а във Вабонти 12 месеца гаранция. Освен това, дали някой има впечатления от тази възглавница - https://www.smatic.net/produkt/zadna-vazdushna-vazglavnitsa-za-bmw-5-e61/ , хем е нова, а и звучи интересно..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от ivanski_2 » 09 Фев 2020, 10:59

FaceOff написа:Колеги, някой има ли пресни впечатления от СМАТИК и Вабонти? Цената за възглавница и на двете места е еднаква - 180лв, но в Сматик дават 24 а във Вабонти 12 месеца гаранция. Освен това, дали някой има впечатления от тази възглавница - https://www.smatic.net/produkt/zadna-vazdushna-vazglavnitsa-za-bmw-5-e61/ , хем е нова, а и звучи интересно..

Аз занесох компресор във вабонти за рециклиране, върнаха ми го с 6 месеца гаранция, но още не съм го монтирал (понеже го взех за резервен), пичовете изглждаха много точни обясниха ми всичко, защо и как се случва, също голям плюс е че го оставих на охраната в 9 вечерта и другата вечер в 7 си го взех обратно, това е много полезно ако си до късно на работа.
Иначе на твое място бих избрал Сматик само зареди 24-месечната гаранция, че като знам по какви пътища караме.....
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от Denis yusein » 10 Фев 2020, 9:16

FaceOff написа:Колеги, някой има ли пресни впечатления от СМАТИК и Вабонти? Цената за възглавница и на двете места е еднаква - 180лв, но в Сматик дават 24 а във Вабонти 12 месеца гаранция. Освен това, дали някой има впечатления от тази възглавница - https://www.smatic.net/produkt/zadna-vazdushna-vazglavnitsa-za-bmw-5-e61/ , хем е нова, а и звучи интересно..

Здравей колега ,
Имам приятел който има сервиз , той сложи Дънлоп и е много доволен ,,вярно по скъпи са, но пък са доживот,, това му бяха думите. Кара с тях повече от 5 г. Без проблем

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от FaceOff » 10 Фев 2020, 13:08

Благодаря колеги, ще отида до Сматик тия дни да ми погледнат колата и ще ги разпитам за Дънлоп-а.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.02.2020
Пол: Мъж

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от angel_lice » 12 Фев 2020, 20:31

Здравейте и аз сред умуващите тук та да питам и аз. От Велико Търново съм и немога да попадна на майстор който да ми реши проблема-компресор ли е възглавници ли е... Компресора се включва много често и в повечето случай се появява иконата на борда с жълтата кола, според майстор възглавници те са здрави,закача я на програма там с 4 включвания на компресора се напомпват до нивото си. В най добрият случай колата е оставала така 3 дена през другото време все си донапомпва. Някой случай от дясната страна е по ниско. Днес ми се случи да помпи но пак да си е по ниско от нормалното и на таблото да не ми излиза жълтата кола. Чета тук че компресора е тих-когато съм вътре се чува слабичко, а като застана до задницата се чува и не бих казал че е тих. Дайте ми малко насоки къде да се търси. Също да добавя като помпи компресора се чува леко свистене, като спре няма никакво свистене.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 12.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BWM e61 535d
Мечтае да кара: Валяк

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от borke_ » 13 Фев 2020, 18:36

angel_lice написа:Здравейте и аз сред умуващите тук та да питам и аз. От Велико Търново съм и немога да попадна на майстор който да ми реши проблема-компресор ли е възглавници ли е... Компресора се включва много често и в повечето случай се появява иконата на борда с жълтата кола, според майстор възглавници те са здрави,закача я на програма там с 4 включвания на компресора се напомпват до нивото си. В най добрият случай колата е оставала така 3 дена през другото време все си донапомпва. Някой случай от дясната страна е по ниско. Днес ми се случи да помпи но пак да си е по ниско от нормалното и на таблото да не ми излиза жълтата кола. Чета тук че компресора е тих-когато съм вътре се чува слабичко, а като застана до задницата се чува и не бих казал че е тих. Дайте ми малко насоки къде да се търси. Също да добавя като помпи компресора се чува леко свистене, като спре няма никакво свистене.


Имах същия проблем,оказа се възглавницата.Просто беше нацепена в горния край и не се виждаше.Най-вероятно майстора ти не може да го види или не иска да се занимава да ги провери. Оправяй ги бързо,че може да се спукат на път и тогава е приключение,както се случи при мен.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.02.2020
Пол: Мъж

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от angel_lice » 13 Фев 2020, 19:37

Да вероятността е голяма да е възглавница, но като слушам за коментарите тук все клоня към компресора колата е 2004 с проблемните компресори. Лошото е че няма сервиз в Търново който да проверява компресора колко налягане прави. И всичко май е на проба грешка,намерил съм компресор от феислифта-колеги който знаят да споделят дали всичко си пасва на мястото на по стария си брат. Предполагам че е от него поради това че от възглавниците не се чува съскане, от няколко дена компресора ми помпи доста, но неможе да донапомпа необходимата височина и спира. Друг път помпи до височината която си трябва и колата стой 2 до 3 дена както трябва без да спада. Всичко го прави на моменти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от sannikolaus » 04 Авг 2021, 21:03

Колеги, здравейте. Смених компресор, двете възглавници, релето, бушоните 40А и 7.5А за въздушното окачване. Един ден колата беше ОК. Днес компресорът пак се включи, но не изключва. Свалих бушона за да го спра принудително. С Delphi я погледнах и ми изкарва 2 грешки 5f99 и 5f9a. 5f9a видях, че е за дясната страна и колата наистина там е паднала. Качих бушона, компресорът почна да работи, дадох принудително напомпване на дясната възглавница, но не се вдига. Къде да търся проблема? EHC модул с номер 3714676983401 или в датчик/сензор за нивомат и ксенон с номер 37146784696 (от дясната страна)? Само тях и маркучът с филтъра до компресора не съм сменил.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 12.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BWM e61 535d
Мечтае да кара: Валяк

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от borke_ » 06 Авг 2021, 11:34

sannikolaus написа:Колеги, здравейте. Смених компресор, двете възглавници, релето, бушоните 40А и 7.5А за въздушното окачване. Един ден колата беше ОК. Днес компресорът пак се включи, но не изключва. Свалих бушона за да го спра принудително. С Delphi я погледнах и ми изкарва 2 грешки 5f99 и 5f9a. 5f9a видях, че е за дясната страна и колата наистина там е паднала. Качих бушона, компресорът почна да работи, дадох принудително напомпване на дясната възглавница, но не се вдига. Къде да търся проблема? EHC модул с номер 3714676983401 или в датчик/сензор за нивомат и ксенон с номер 37146784696 (от дясната страна)? Само тях и маркучът с филтъра до компресора не съм сменил.

Виж маркучите. Ако се е сцепил и изпуска няма да я напомпа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: Задно въздушно окачване - въпрос към всички с E61

Мнение от Denis yusein » 28 Авг 2021, 13:52

Здравейте,
Някой може ли да каже имали разлика във възглавниците на различните модели е61, тоест дали е дизелова или бензинова, дали е 525 или 530.
Дали захващането към колата е по един и същи начин.
Благодаря

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook