Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 06 Окт 2019, 15:46

Колега @dentamed, съжалявам ако си чакал толкова време, за да получиш отговор. Аз лично не съм влизал доста време във форума, но ако разгледаш темата от начало (вкл. първите мнения и тези на първите стр. където се разисква проблема) ще намериш отговор на тези въпроси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 06 Окт 2019, 15:57

Включвам се отново с една леко закъсняла новина за нашата група - благодарение на нашата скромна N62 V8 група от форума, разработчика на BTool Expert (Pawel Wrobel) добави поддръжка за N62 в последните версии на app-a (от юли месец насам). Според него и преди се е поддържал, но след известни тестове от моя страна и на колегите изчистихме нещата, които ни трябваха, а не работеха.

След като Carly смениха политиката на безплатния app, определено ми липсваше някакво inpa-like тулче, с което да си гледам и чистя грешки и ако може да си гледам живите данни и адаптациите с помощта на телефона. Та, новото такова се казва BTool Expert и с него може да се правят всички тези неща - просто и лесно. :yes:

Вярно, че няма гъзариите на карлито, но според мен е повече от достатъчно, както казах - inpa-like, за целите на диагностиката.

Принципно имаше възможност да добавим и възможност за ресет на горивните адаптации, но решихме това да остане извън възможностите на програмата, като по-отговорна и рядко налагаща се задача. За нея може да прочетете в началото на темата. :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 21.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 550i LCI

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от quelio » 15 Окт 2019, 14:43

Здравейте, колеги,

В крайна сметка дали някой е сменял вериги? Ако може малко информация - къде, на каква цена, колко време отнема, каква марка...
Моята кола е на 255000, няма никакви симптоми, но си мисля че е време да сменям веригите и да не поемам излишни рискове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dentamed » 16 Окт 2019, 21:48

Аз смених веригите заедно с успокоителите и оптегачите.Също и гумички на клапъните и всички гарнитури.Гумичките без сваляне на главите.
Частите само оригинални от м кар.Става въпрос за x5 4.8 2007 е70 на 180 000.Гореше по 3л. на 10 000 сега не доливам грам.
Цената за труд беше 1800 частите 2350
Веригите не бяха мръднали,но успокоителите бяха почнали да се напукват от температурата.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 02 Дек 2019, 14:05

dir2cas написа:
///BAMZE написа:Колеги, имам един въпрос. Когато загрее двигателя се чува някакво тракане като от дизел на около 1500-2000 оборота, след това изчезва. Чува се както на място, така и в движение.. Като е студена колата го няма, или поне не се чува така. Не ми се вярва да е верига, защото колата е на 169 000км. Не е водна помпа, не е и от алтернатора, защото се чува горе от главите, точно където е и Valvetronic-а. Маслото го смених скоро с Liqui Moly 5W-40 4100 TOP TEC. Мислех си да не е нещо от Valvetronic-а? Той и по принцип знам, че си издава подобен звук, но не съм чувал друго 550i отблизо и не мога да преценя дали трябва да го има. Иначе колата работи много равномерно и тихо, върви перфектно и за момента нямам проблеми. Не е нещо фрапиращо, но определено има някакъв шум. Нормално ли е да се чуват подобни неща? :D N62B48TU

При мен на място се чува потракване от Vanos-a, но моята е с почти 100хил. км повече, започва да се чува като колата загрее и свали обороти на място. В движение не мисля, че се чува.

Ако при теб се е появило след смяната на маслото е много вероятно да има връзка, но така може само да гадаем. Може да направиш едно видео или аудио запис на звука, но е най-добре да се види на място. Ако е само това и няма грешки и аномалии не е нещо притеснително Може да покараш едни 1000 км след смяната на маслото и да следиш дали има промяна.


Колеги и при мен го има но си мисля че е от компресора на климатика . Щом натисна снежинката на климатроника и шума изчезва . И така си карам постоянно, тя пак си има парно щом си дигна градусите....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dentamed » 07 Дек 2019, 17:41

Карах преди 4 цилиндрово n42b20 и имаше подобен шум от вакуум помпата

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Simeonov86 » 18 Фев 2020, 10:41

Здравейте колеги,

Реших и аз да коригирам работната температура. Изчетох темата и реших, че този термостат от logic7 не ми харесват (цената), един колега беше написал, че стават и такива от 3.0 бензин, които са на 97 градуса, но не съм ги пробвал. Видях един клип, където ползваха термостат от 740d, който е на 88 градуса, но той не пасваше добре (ще потърся клипа да го кача). С малко информация реших да си преправя моя, ето как.

Купих си нов термостат за модела на Wahler, които е на 101 градуса. Купих и още един, който е на същата фирма (най-евтиния).

Разкапсуловате евтиния термостат.
IMG_20200213_132232.jpg


Изваждате малко от восъка.
IMG_20200213_170256.jpg


Разглобявате оригиналния термостат. Най-лесно става с клещи тип гарги. Натискате пружината и завъртате. След, като я освободите от двата държача дърпате силно. Може да си помагате с въртеливи движения.
IMG_20200213_165652.jpg


Както се вижда в този случай иглата остава в корпуса. Идеята ми беше нея да коригирам с по-дълга, но не успях да я извадя и за това взех друг термостат, от който да взема восъка.
Вземате от восъка и добавяте във вашия термостат. Добавя се много малко от снимката не става много ясно, но буквално две парче с големината на ориз. Сглобявате термостата и го награвате от задната страна (не от към пружината, както по погрешка направих аз). Преди да го нагреете ще седи отворен заради парчетата восък, но след един два цикъла на нагряване и изтудяване ще се затвори. Добявяйте много малко и тествайте. Моя отваря на 87 градуса на теста в тенджерата не си играх повече, защото ще го сменя заради, това че развалих леко пружината след като я нагрях директно нея.
Изкарах да тествам и извън градско държеше температура 86-88. Работа на място от 30мин държи 93. Грешки не ми е изкарвала. Сега сме Февруари месец с ниски температури, но ще видя как ще е лятото в жегите.

Въпреки, че карам и една 525д на която термостата отваря на 88 и там няма зима няма лято температурата варира между 88-93 (ако спускам някаква планина зимно време може да падне и до 75, което е нормално)

Не мога да кача всичките снимки в този пост за това ги слагам в следващия. Ако се повтарям и това е коментирано вече се извинявам за спама, явно не съм търсил добре.

Ето и малко инфо от братята.

https://www.youtube.com/watch?v=r5_N7oIMSfU

https://www.youtube.com/watch?v=8amHrz91fG4

https://www.youtube.com/watch?v=e25igQR157o


Успех.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Simeonov86 » 18 Фев 2020, 10:46

Метода на тестване е както от клипа.
IMG_20200215_100710.jpg


Ето къде да го нагрявате
IMG_20200215_101206.jpg


Ето къде да НЕ го
IMG_20200215_101531.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от noiseless » 31 Май 2020, 11:02

Привет Колеги,
Като нов (и горд) собственик на 650i изчетох темата и я намирам за много полезна - благодарности към dir2cas за направата й! :bowdown:

Това ми е първия бензинов автомобил от марката и имам няколко въпроса, моля - колата е на 240 хил. км и нямам връзка с предишния собственик:

1. Има лек теч от капака на клапаните, но при форсиране няма пушек отзад и маслото, за около 1000 км, си стои на максимум - да се впускам ли в ремонт по смяна на всички уплътнения и гумички на клапани или да си карам докато започне да харчи масло? Ако предишния собственик е правил вече такъв ремонт, колко дълго още би издържал?

2. Няколко пъти беше подхванат въпроса за признаци за износване на ангренажната верига - има ли такива или да ги сменям, за да да ми е "мирна" главата?

3. Катализатор - знам, че у нас е популярно премахването му, но някой пробвал ли е да го почисти с хим. препарат, водородно и т.н.; мнения и препоръки?

4. Термостат - тези "пичове" от logic7 вече са вдигнали цената на преправения от тях вариант от 120$ на 200$ - има ли други алтернативи?
Колегите, които карат с такъв "моднат" термостат доволни ли са все още?
Simeonov86, проработи ли успешно вашата модификация?

Благодаря предварително на отговорилите!

Бъдете здрави и карайте внимателно!
Иво

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dentamed » 05 Юни 2020, 13:15

Честито колега.Безаварийно и безпроблемно каране.
Аз превантивно смених вериги и успокоители на 177 000.Уж реални,ама знаели човек.Веригите им нямаше нищо.Успокоителите бяна напукани и при натиск се чупеха.Гумичките ги смених също без сваляне на главите.Колата гореше по 3л на 10 000.Сега не доливам грам масло.Карам я с 5w40 amsoil. Термостат не съм пипал.За мен е безмислена интервенциа.Сменяш вериги ,гумички клапъни и всички изпечени гумени уплътнения + тръбата между главите и докъто е твоя колата не мислиш.Парите които ще дадеш заради уж леко завишен разход при преправяне на термостата са повече от този ремонт.За няколко години де

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от noiseless » 05 Юни 2020, 13:36

Мерси за отговора и инфото - изпратих ти ЛС.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 01 Дек 2020, 13:22

Колеги здравейте!Предстои ми поредната смяна на масло на 550-ката,като досега винаги съм карал с Бардал 5w40(екстек зелен етикет),защото той покрива LL04 стандарта и отговаря за моделаи,смяната винаги е била около 9000км,задължително при смяна слагам и Фюлерин(от който съм ужасно доволен!!!)......,колата за 9000км пипа не повече от 900/1100гр масло!!!До тук с обясненията ето го и въпроса.....в Ауто Бавария ми предлагат много хубава оферта за смяна на масло на колата(179лв с масло филтър и работа,което си е безплатно)...проблема е,че въпросното момче ми каза,че маслото ще е 5w30 :conf: как мислите,от 5w40 на 5w30 дали ще стане мяу(демек да настъпят промени в работата на мотора)!?!?Колата е на РЕАЛНИ 177000км и се държи само в гараж(демек никога не се пали на температури над 18 градуса)....дайте мнение,не знам дали да им се доверя(все пак са оторизиран сервиз и уж знаят за какво става въпрос) :ok: ще съм благодарен да ударите по едно рамо с размислите! :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 02 Дек 2020, 23:21

BimeroS62 написа:Колеги здравейте!Предстои ми поредната смяна на масло на 550-ката,като досега винаги съм карал с Бардал 5w40(екстек зелен етикет),защото той покрива LL04 стандарта и отговаря за моделаи,смяната винаги е била около 9000км,задължително при смяна слагам и Фюлерин(от който съм ужасно доволен!!!)......,колата за 9000км пипа не повече от 900/1100гр масло!!!До тук с обясненията ето го и въпроса.....в Ауто Бавария ми предлагат много хубава оферта за смяна на масло на колата(179лв с масло филтър и работа,което си е безплатно)...проблема е,че въпросното момче ми каза,че маслото ще е 5w30 :conf: как мислите,от 5w40 на 5w30 дали ще стане мяу(демек да настъпят промени в работата на мотора)!?!?Колата е на РЕАЛНИ 177000км и се държи само в гараж(демек никога не се пали на температури над 18 градуса)....дайте мнение,не знам дали да им се доверя(все пак са оторизиран сервиз и уж знаят за какво става въпрос) :ok: ще съм благодарен да ударите по едно рамо с размислите! :bchug:


Аз не бих рискувал в БМВ и на мен ми предложиха за 200лв с филтри и работа . Но отказах . Понеже за маслото на бмв съм чувал доста лоши неща . Аз сложих Motul .

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от iorgaki » 02 Дек 2020, 23:28

Колеги да попитам колата е 545 . Понеже след дълъг престой над 8 часа имам проблем с паленето пали веднага но: или гасне веднага или почва да тресе след като поработи гася паля и е перфектна. После цял ден да я паля гася няма проблем . Ако престой около 5 часа пали от ряз . Но над 8 часа вече е проблем . И стигнах до извода че не държи налагане в рейката . Та големия въпрос е трябва ли да държи постоянно налягане в рейката или не, и ако е така колко бара трябва да е ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от vlado6669 » 05 Дек 2020, 23:19

Налягането в рейката при контакт 3.5 Бар, при работещ двигател около 2.5 - 3 Бар. Като извадите вакума от регулатора на налягане , който е във филтъра (симулира се отваряне на дросела) налягането трябва да се качи с 0.5-1 Бар до около 3.5 (макс на помпата, а и всичките стойности могат да варират с 0.2-0.4 Бара :lol: ). Сменете си бензиновия филтър най-добре с някой от реномирана марка или ОЕМ :idea: ако не е сменяван дълго време и ако се оправи си спестявате труда по намирането и монтирането на манометъра :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook