Бързи въпроси и отговори

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж
Детайли за колата: 530xd e61 2009

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Ne6tosmisleno » 18 Яну 2024, 16:51

Колеги, някой с повече опит може ли да ме насочи към следните неща свързани с е61 530д LCI

1. два пъти вече сменям термостатите на колата с оригинални и не мога да кажа, че изкарват много, има няма година и половина две. Въпроса ми е основно за големият термостат- патрона му вътре съвместим ли е с такъв от друг модел или марка, защото е безпредметно да се дават такива пари толкова често?

2. какви са разликите в поведението като се прецака единя или другия? Първата смяна я направих, защото при спускане сваляше температурата до около 80 градуса в студено време, тогава предполагам малкия термостат е бил за смяна? В момента държи около 60 градуса, ако не са жалузите сигурно щеше да е по-зле и за това съм заподозрял големия.

3. Защо има тема бързи въпроси и отговори, като трябва да чакам 5 дни да ми бъде удобрено мнението? :dunno: Веднага се сетих защо съм се отказвал да я ползвам, ако не бях получил е-мейл нотификация нямаше и да влезна да видя...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 24 Яну 2024, 16:39

Ne6tosmisleno написа:Колеги, някой с повече опит може ли да ме насочи към следните неща свързани с е61 530д LCI

1. два пъти вече сменям термостатите на колата с оригинални и не мога да кажа, че изкарват много, има няма година и половина две. Въпроса ми е основно за големият термостат- патрона му вътре съвместим ли е с такъв от друг модел или марка, защото е безпредметно да се дават такива пари толкова често?


2. какви са разликите в поведението като се прецака единя или другия? Първата смяна я направих, защото при спускане сваляше температурата до около 80 градуса в студено време, тогава предполагам малкия термостат е бил за смяна? В момента държи около 60 градуса, ако не са жалузите сигурно щеше да е по-зле и за това съм заподозрял големия.

3. Защо има тема бързи въпроси и отговори, като трябва да чакам 5 дни да ми бъде удобрено мнението? :dunno: Веднага се сетих защо съм се отказвал да я ползвам, ако не бях получил е-мейл нотификация нямаше и да влезна да видя...



1. Както вече писах на друго място можеш да смениш големия термостат с Mahle.
Малкия с каквото и да го смениш всяка година е взел дал... Най добре е да се изолира напълно заедно с ЕГР-а.
(не можеш да смениш елемента на термостата, няма съвместим просто си купи друг)

2.Писал съм и преди но хайде пак ще повторя големия термостат отваря на 88 градуса, малкия на 70 градуса. Малкия като е отворен прави пълен байпас на системата, само че му е малък дебита и трудно може да предизвика преохлаждане. Големия дори да е абсолютно изряден заедно с изряден малък и изряден термостат на охладителя на автомата, колата няма как да не изстива при спускане по дълго нанадолнище в студено време, тогава топлина не се генерира изобщо, а само се отнема първо от парното второ от въздушната струя при движение. Така това води до извод, че за да е за смяна на термостата трябва температурата да спада при движение на равно с постоянна скорост. При повреден голям термостат се наблюдава изстивано до 50-60 градуса при движение на равно в студено време (температура на околната среда около 0 градуса). При напълно отворем малък термостат и движение на равно с постоянна скорост температурата на антуфриза пада до около 70 градуса. При отворен термостат на охладителя на автомата се наблюдава по бавно загряване на антифриза но пак си загрява, но маслото в кутията повече от 60 градуса неможе да направи. Надявам се това да изяснява всичко относно работата на охладителната система.

3. няма да я коментирам въобще, причините са най различни. (това е безплатна платворма за обмен на информация и докато е такава неможеш да държиш сметка, кой кога ще отделя от времето си за да ти отговори).
Относно това дали е полезно или не сам можеш да вземеш решение, относно качеството на информацията която можеш да получиш в различните комуникационни и социални медии.

Предимството на написаното тук е това, че остава и може да бъде намерено и прочетено от евентуални заинтересовани, всичко друго е от ден до пладне.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж
Детайли за колата: 530xd e61 2009

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Ne6tosmisleno » 24 Яну 2024, 17:54

vld написа:
Ne6tosmisleno написа:
1. Както вече писах на друго място можеш да смениш големия термостат с Mahle.
Малкия с каквото и да го смениш всяка година е взел дал... Най добре е да се изолира напълно заедно с ЕГР-а.
(не можеш да смениш елемента на термостата, няма съвместим просто си купи друг)

2.Писал съм и преди но хайде пак ще повторя големия термостат отваря на 88 градуса, малкия на 70 градуса.


Благодаря за отговора, ако правилно разбирам, това че всички тръби са топли на 30 градуса означава, че със сигурност малки седи отворен, евентуално и големия. От друга страна до 60 градуса колата пък загрява доста бързо и спира да загрява повече. Може би там някъде се отваря и големия.

Още миналата зима в края усетих на магистралата, че някой не затваря, но може би беше в начална фаза.

Колата в студа работи на около 59/60 градуса на дълго.

Иначе съм взел предвид мнението за махле и другото което обмислям е гейтс, но се надявах да има нещо съвместимо. Големия термостат ще го сменям някой ден като се стопли, но може тези дни да сменя малкия първо за проба.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 25 Яну 2024, 16:59

Ако е за пробата, просто го изолирай. Запуши маркучите които влизат в малкия термостат и охладителя и направи едно кръгче да видиш има ли промяна в температурата.
Но щом пада толкова много е по вероятно да е големия 99% съм сигурен.
Няма особен смисъл да го бавиш, тя колата си ги взима постоянно през горивото, под 80 градуса работи на значително по богата смес и разхода е доста нагоре особенно в града!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 23.08.2022
Кара: E92 330d
Мечтае да кара: По къра

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Denislav7777 » 26 Яну 2024, 14:25

Здравейте, подгрева на седалката отказа от нищото.Когато цъкна копчето за подгрева на шофьорската седалка само святкат 3те лампички за 1 секунда и изгасват,някой път тръгва за 5-6 секунди и пак изгасват, в същото време на натискане на копчето се чува леко цъкане под седалката.Винаги си го пускам само на 1ва степен подгрева.На дясната седалка подгрева работи без проблем.Ако някой е имал същия проблем нека сподели или ако мисли от какво може да е.Седалката не се мърда никога и не вярвам кабелите отдолу да са се прекъснали,
всичко изглежда наред долу, движи си се без проблеми седалката, там не е засегнато нищо.Е92 е колата

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kroki » 26 Яну 2024, 16:40

Прекъснат реотан ако някой е стъпвал с коляно.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 23.08.2022
Кара: E92 330d
Мечтае да кара: По къра

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Denislav7777 » 26 Яну 2024, 18:09

Kroki написа:Прекъснат реотан ако някой е стъпвал с коляно.


Преди малко подгрева тръгна за около 30 секунди, тъкмо взе да затопля и спря пак? Май няма да е изгорял реотан, дали е възможно долу от модула под седалката да прави бела, щото като цъкам копчето за подгрева точно под седалката се чува цъкане

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж
Детайли за колата: 530xd e61 2009

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Ne6tosmisleno » 30 Яну 2024, 10:09

vld написа:Ако е за пробата, просто го изолирай. Запуши маркучите които влизат в малкия термостат и охладителя и направи едно кръгче да видиш има ли промяна в температурата.
Но щом пада толкова много е по вероятно да е големия 99% съм сигурен.


Както предполагам се досещате се занимавам с тая работа посред зима не за друго, ами защото колата не ще да си пуска по тоя начин сама регенерацията. Миналата седмица мурдарствах с колата по едни ловни пътища из стара планина и съответно две неща станаха. Първо открих, че там си загрява като пробива партината и катери по камъните, второ след няколко часа такива изпълнения ми изписа, че иска регенерация, а не може.

Вчера реших да ида до Офелиите на Витоша, изчистих грешките в компа и нагоре на втора в обороти. Мисля, че успя да направи регенерация, не съм гледал после дали има записана успешна или просто от температурата се е изчистила, но се отпуши и не ми е изкарвала съобщение за регенерация няколко старта след това, а преди го изкарваше веднага след като запаля. До горе беше докарала 100 градуса, надолу до София стигна до 48. Според мен няма съмнение, че големия е викнал. В предишния комплект съм почти сигурен, че проблема беше в малкия, защото сваляше до 80 градуса. Когато времето позволява ще сваля всичко и ще варя наред и без това колата вече е в някакъв приличен момент за смяна на антифриз.

Този на скоростите за сега не го подозирам, на място колата загрява доста бързо а в движение се охлажда лесно.

Мисля, че по тоя начин ще изкарам до по-топли дни в които да разглобя колата и да варя всичко. Ако нямам здрав комплект ще купя както писах по-горо мисля първо гейтс за проба, защото преди някакво време слагах на опел такъв, отново при подобна ситуация работи, също на друга кола миналата година сложих такава марка и също работи перфектно, но там ползвах само патрона. Ако не става Махле, със сигурност няма смисъл да се дава пари за ОЕМ.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 19.02.2018
Пол: Мъж
Кара: е60 535d космУс, f32 428xi

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ReSp3c7a » 30 Яну 2024, 16:25

Здравейте колеги, има вибрация между 80-140 км/ч като най-вероятно е от едната джаната, искам да тествам тая работа, като сложа джантите ми от 4ката (сложих 19ски, а тя беше с 18ски). Проблема е че те са 8ж/ 32ет 4рите и са със гуми 225/45. Искам да ги сложа да покарам един ден да видя, дали вибрира и как е возията, дали си заслужава да мина на 18ски на е60то (в момента е60то е с 19ски). Колата е с S704 (най-спортното окачване), имам отзаде 20мм фланци които могат да се използват ако има нужда да станат 18ските (най-вероятно отпред). Та въпроса ми е дали ще станат имайки предвид предишната информация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1931
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ивчо3 » 31 Яну 2024, 13:21

vld написа:2. Големия дори да е абсолютно изряден заедно с изряден малък и изряден термостат на охладителя на автомата, колата няма как да не изстива при спускане по дълго нанадолнище в студено време, тогава топлина не се генерира изобщо, а само се отнема първо от парното второ от въздушната струя при движение.

Топлина се генерира дори при движение на автомобила на принудителен празен ход (спирачен режим при двигатели с вътрешно горене, без подаване на гориво в камери, или предкамери). Според закона на Бойл- Мариот за идеалния газ при температура с константна стойност, намаляването на обема е обратно пропорционално на налягането, т.е. примерно намаляване на обема наполовина, генерира двойно увеличение на налягането, или процесът е изотермичен (без повишаване на температурата). В този случай степента на сгъстяване е равна на компресията. Атмосферният въздух има почти същите характеристики, като идеалния газ. В действителност при двигателите с вътрешно горене процесът е адиабатен, сгъстяване за стотни от секундата и рязко повишаване на температурата. Ако вземем примерна стойност от степен на сгъстяване 20- 23 в дизелов двигател, температурата се повишава до над 350-400 градуса по Целзий, при която горивото се самовъзпламенява. Тази температура се отдава през блока и главата в охлаждащата течност. Разбира се топлината е значително по- ниска от тази при работа в други режими. Винаги кинетичната енергия се превръща в топлинна при намаляване на скоростта, независимо дали се използват спирачки или двигател.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 31 Яну 2024, 13:46

ивчо3 написа:
vld написа:2. Големия дори да е абсолютно изряден заедно с изряден малък и изряден термостат на охладителя на автомата, колата няма как да не изстива при спускане по дълго нанадолнище в студено време, тогава топлина не се генерира изобщо, а само се отнема първо от парното второ от въздушната струя при движение.

Топлина се генерира дори при движение на автомобила на принудителен празен ход (спирачен режим при двигатели с вътрешно горене, без подаване на гориво в камери, или предкамери). Според закона на Бойл- Мариот за идеалния газ при температура с константна стойност, намаляването на обема е обратно пропорционално на налягането, т.е. примерно намаляване на обема наполовина, генерира двойно увеличение на налягането, или процесът е изотермичен (без повишаване на температурата). В този случай степента на сгъстяване е равна на компресията. Атмосферният въздух има почти същите характеристики, като идеалния газ. В действителност при двигателите с вътрешно горене процесът е адиабатен, сгъстяване за стотни от секундата и рязко повишаване на температурата. Ако вземем примерна стойност от степен на сгъстяване 20- 23 в дизелов двигател, температурата се повишава до над 350-400 градуса по Целзий, при която горивото се самовъзпламенява. Тази температура се отдава през блока и главата в охлаждащата течност. Разбира се топлината е значително по- ниска от тази при работа в други режими. Винаги кинетичната енергия се превръща в топлинна при намаляване на скоростта, независимо дали се използват спирачки или двигател.
Да прав си не е изобщо както съм написал, но генерираната топлина е по малко от отнеманата от парното което се явява охладител в случая.
При дизеловите двигатели дори в топло време над 30градуса в което не се използва отопление на купето, при продължително спускане на наклон на включена скорост се наблюдава изстиване на охлаждащата течност, включително и на маслото(само че много по бавно).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж
Детайли за колата: 530xd e61 2009

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Ne6tosmisleno » 03 Фев 2024, 10:38

vld написа:
ивчо3 написа:
vld написа:При дизеловите двигатели дори в топло време над 30градуса в което не се използва отопление на купето, при продължително спускане на наклон на включена скорост се наблюдава изстиване на охлаждащата течност, включително и на маслото(само че много по бавно).


Sent from my iPhone using Tapatalk


Като сменя термостатите зимата и после в началото дори при спускане не пада под 87 градуса, което за мен е нормалното поведение при здрави термостати, в моя случай е ясно, че има проблем. Мисля, че съвременните термостати ги правят много презапасени от към това да останат затворени и от това много често дефектират отворени. Като цяло нямам проблеми с това при коли на които патрона струва 15 лв и се сменя за 3 минути, но тук ми идва вече много.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Z3Ro* » 10 Фев 2024, 18:28

Здравейте! Търсих, но не намерих инфо... Понеже някой ми е махнал вихровите клапи, а дпф си работи, но регенерира честичко, обмислям да си взема нов колектор. Та ако някой сподели отзив за марка заместител, ще съм благодарен - аз съм се огледал на едно Вайко, като резервен вариант е Пиербург, но е с 50% по-скъп...

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kroki » 12 Фев 2024, 13:59

Да дам инфо, че си правих експеримент.
Колата е от подписа 525д 197, оригинална помпа, термостати, всичко налично по егр, дпф и т.н.

Петъка пътувах до Плевен, държи постоянни между 83-93 градуса. На голямото спускане на Витиня, пусната на моторна спирачка свали до 78 с цялото спускане. :mhihi:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Z3Ro* » 12 Фев 2024, 16:21

Kroki написа:Да дам инфо, че си правих експеримент.
Колата е от подписа 525д 197, оригинална помпа, термостати, всичко налично по егр, дпф и т.н.

Петъка пътувах до Плевен, държи постоянни между 83-93 градуса. На голямото спускане на Витиня, пусната на моторна спирачка свали до 78 с цялото спускане. :mhihi:

И моята е така - пада и при мен под 80 при голямо спускане... Преди мен са я отървали от клапите на бъбреците, та не знам дали с тях няма да е по-стабилна температурата...!?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook