Чип тунинг

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Чип тунинг

Мнение от andy » 17 Дек 2018, 15:58

The_Bear написа:Ако може да попитам нещо :) :
Преди ремапа, ми показваше тези стойности на AIR MASS:
1.jpg


А след ремапа и софтуерното премахмане на ЕГР-а има завишение спрямо очакваната стойност:
2.jpg


Това нормално ли е? И въобще какво показва това "AIR MASS", някакъв дебит е, но кое и къде го мери, че не ми е ясно?



"AIR MASS" ти е измерения въздух минал през дебитомера (MAF). Когато ЕГР-а ти работи (и е отворен на определени %) , на празен ход трябва да са еднакви стойностите. Реално в мотора постъпва едно и също количество въздух, но разделен през ЕГР и MAF.
При затворен или не работещ ЕГР, стойностите както в твоя случай трябва да са по-високи. Въздуха е чист идващ само от MAF-a.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Чип тунинг

Мнение от The_Bear » 17 Дек 2018, 18:13

Благодаря ви за отговорите.

А ако мапера си е свършил педантично работата, не би ли трябвало компютъра на мотора вече да не очаква порции изгорели газове? И очакваното количество да е толкова, колкото е постъпващото през дебитомера. Съответно стойностите да си съвпадат, макар и по-високи. Чисто теоритично питам. Или много задълбавам :banghead: ?

Доколкото разбирам от отговора, излиза, че при стокова кола с ЕГР и всичко изправно, тази сверка на стойностите може да се прави само когато ЕГР е сработил и е отворен на някакви проценти. При изправен, но затворен ЕГР, стойностите ще са различни, както сега при мен. Така ли е?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Чип тунинг

Мнение от vld » 17 Дек 2018, 19:05

sstancho89 написа:
Z3Ro* написа:Пука се, защото е ламаринен топлообменника и налягането от изгорели газове, които няма как да отидат в колектора за изгаряне, го пука. Затова се затапва, както са споменали колегите, с тапа на изпускателния колектор и затапване на охладителните маркучи. Охладителните и да не се затапят, ако термостатът е изправен, няма да има драма...


Колега, когато си подал повечко газ и има по-сериозно налягане ЕГР дори и да не е премахнат и да е напълно изправен е затворен. Т.е. за пукането на охладителя няма значение ЕГР дали работи или не работи. В натоварен режим ЕГР на автомобила ти винаги е затворен. Нали не си мислиш, че за макс КПД инженерите са решили да използват изгорели газове?

vld написа:На доста места срещам, че след изолиране на ЕГР-а колата загрявала по бавно, ами не е вярно, лично съм го тествал с изолиран малък термостат, който така или иначе отваря на 70 градуса, за разлика от големия който отваря на 88 градуса, колата ми загрява по бързо.


Нормално е да загрява малко по-бавно. Малкия термостат според теб като отвори какво става?

Колега никой не си изолира ЕГР-а и да си остави малкия термостат да функционира, поне никой технически грамотен човек.
Малкия термостат е абсолютен паразит в охладителната система, не стига, че прави байпас на големия, ми отваря и с 18 градуса по рано ;)
Така, че с изолиран ЕГР и затапен малък термостат, аз лично не виждам защо се твърди, че загряването ще е по бавно.
Да не говорим, че след спирането на ЕГР-а се повишава температурата в горивната камера, изгорелите газове са с по висока температура и прочие...

Щом искаш не му слагай тапа, сам ще се убедиш след време, че това което се пише от хора с опит е вярно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Чип тунинг

Мнение от Dextuar » 17 Дек 2018, 19:10

The_Bear написа:Благодаря ви за отговорите.

А ако мапера си е свършил педантично работата, не би ли трябвало компютъра на мотора вече да не очаква порции изгорели газове? И очакваното количество да е толкова, колкото е постъпващото през дебитомера. Съответно стойностите да си съвпадат, макар и по-високи. Чисто теоритично питам. Или много задълбавам :banghead: ?

Доколкото разбирам от отговора, излиза, че при стокова кола с ЕГР и всичко изправно, тази сверка на стойностите може да се прави само когато ЕГР е сработил и е отворен на някакви проценти. При изправен, но затворен ЕГР, стойностите ще са различни, както сега при мен. Така ли е?
Да, правилно предполагаш ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: Чип тунинг

Мнение от sstancho89 » 17 Дек 2018, 23:29

vld написа:Колега никой не си изолира ЕГР-а и да си остави малкия термостат да функционира, поне никой технически грамотен човек.
Малкия термостат е абсолютен паразит в охладителната система, не стига, че прави байпас на големия, ми отваря и с 18 градуса по рано ;)
Така, че с изолиран ЕГР и затапен малък термостат, аз лично не виждам защо се твърди, че загряването ще е по бавно.
Да не говорим, че след спирането на ЕГР-а се повишава температурата в горивната камера, изгорелите газове са с по висока температура и прочие...

Щом искаш не му слагай тапа, сам ще се убедиш след време, че това което се пише от хора с опит е вярно.


Карал съм доста време без тапа, сега сложиш тапа просто защото свалях изпускателния колектор и сега ми е по-лесно...въпроса на време.
Когато изолираш ЕГР малкия термостат няма как да отвори, нямаш циркулация на вода там, понеже термостата си е затворен, нямаш изгорели газове, които да затоплят термостата...единствения случай, в който може да байпасира големия е да си е неизправен термостата и да пропуска по малко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Чип тунинг

Мнение от Z3Ro* » 18 Дек 2018, 9:59

Защо няма как да отвори и ако няма тапа, кое спира изгорелите газове според теб?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: Чип тунинг

Мнение от sstancho89 » 18 Дек 2018, 22:29

Z3Ro* написа:Защо няма как да отвори и ако няма тапа, кое спира изгорелите газове според теб?


Когато няма циркулация няма да се стопли и няма да отвори. Може малко по малко да се затопли но със сигурност няма да е преди двигателя да е стигнал работна температура - това за водата.
Изгорелите газове търсят пътя с най-малко съпротивление. Няма как да "отидат до ЕГР-а и да се върнат" при положение, че имаш свободен изход назад. Вече когато настъпваш доста и се появи сериозно налягане в изпускателната система може и да се стопли топлообменика, не съм сигурен но кой нормален човек ще настъпва колата студена...а колата като е загряла дали ще отваря този термостат или не...няма голямо значение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Чип тунинг

Мнение от Z3Ro* » 19 Дек 2018, 22:20

sstancho89 написа:
Z3Ro* написа:Защо няма как да отвори и ако няма тапа, кое спира изгорелите газове според теб?


Когато няма циркулация няма да се стопли и няма да отвори. Може малко по малко да се затопли но със сигурност няма да е преди двигателя да е стигнал работна температура - това за водата.
Изгорелите газове търсят пътя с най-малко съпротивление. Няма как да "отидат до ЕГР-а и да се върнат" при положение, че имаш свободен изход назад. Вече когато настъпваш доста и се появи сериозно налягане в изпускателната система може и да се стопли топлообменика, не съм сигурен но кой нормален човек ще настъпва колата студена...а колата като е загряла дали ще отваря този термостат или не...няма голямо значение.


Виж хубаво как върви пътят на голямия и малкия кръг, виж на малкия термостат къде минават маркучите му, защото ми се струва, че гледаш на нещата наобратно... Малкият термостат се топли от малкия кръг и прави байпас на големия термостат на долния маркуч на радиатора

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 16.12.2006

Re: Чип тунинг

Мнение от nqkuv_lud » 20 Дек 2018, 11:24

колеги от къде сте купували тапа за изолиране на топлообменника и на водните маркучи.

гледам че има доста сайтове, които предлагат, но някой реално ползвал ли е такъв кит ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Чип тунинг

Мнение от The_Bear » 21 Дек 2018, 19:51

nqkuv_lud написа:колеги от къде сте купували тапа за изолиране на топлообменника и на водните маркучи.

гледам че има доста сайтове, които предлагат, но някой реално ползвал ли е такъв кит ?


Аз не съм си ги купувал, щото като си разглобя колата, ставам нервен и не мога да чакам... :mhihi:
Затапих генерацията долу с фланчето (хартиса ми едно) от ЕГР-а на Пасат-а; само "прибрах" малко отворите за болтовете (на фреза) и заварих една неръждаема тапа (изработена на струг) да затапя основния отвор. Дилемата беше силна в началото, защото се чудех ако затапя само с обикновена плоска планка, откъде да взема от тези негоримите матални гарнитури. Щото тая от Пасата си остана на него а горе на самия ЕГР, откъдето ползвам фланчето, беше някакъв клингерит, но там и температурата е ниска. Затова се наложи да копирам уплътняването, както си е оригиналното на ЕГР-а на БМВ - без уплътнения; самия край на тръбата е с такава специфична раздута форма (торообразна) и ляга по една голяма вътрешна фаска на генерацията. Така, като се пристегне, контакта е в линия и уплътнява добре без гарнитура. Дебелината на оригиналната планка на БМВ обаче е около 12мм, точно заради спецификата на връзката/уплътняването, а тази от пасата е наполовина по-тънка. Естествено опасенията ми, че при стягане ще се изкриви се оправдаха, но стегнах здраво, изкриви се, но пък си държи, а и няма как да изпусне. Реално трябва да се направи същото като това, което се сваля, само че отвора да е затапен. И мен ми е интересно тези "китове", дето се предлагат идват ли с някаква по-специална гарнитура, защото гледам са плоски и уплътняват челно, а не на фаската.
Тапите за маркучите на охладителната система са две и са супер елементарни, аз си направих от алуминий, малко се престарах, но станаха за 15-на минути и двете, копирах оригиналната геометрия, на единия край, дето влиза в маркуча най-навътре е удебелено и е Ф18 (като тор), после е цилиндрична част Ф16 (където стиска скобата) и около Ф22 за самия край на тапата. Вероятно ще стане и с обикновено Ф17 или Ф18 да набиеш и отгоре скобата.

vld написа:Сподели как се държи ДПФ-а след тунинга, колко често регенерира сам, по често ли е спрямо преди и тн. :)

Вече регенерира един път сама, точно на теста след сглобяването. Пак се наложи да "въртя" едни излишни 30 километра, докато колата се "изходи"... Soot-а беше около 20 и няколко, не помня точно, защото не очаквах баш тогава да регенерира. Направи от тая по-дългата регенерация, дето пада по-бавно соота, десета по десета... Изглежда тази по-дългата регенерация я прави, когато се опитваш да и предложиш оптималните условия - 2000 оборота и никакво спиране. Като не се съобразяваш с това, палиш, гасиш, спираш, тръгваш и по едно време хоп, от 15, сооота стане 3 и регенарацията приключи, ей това още не ми е ясно как става.
На първото палене след сглобяването "прескочи" един-два пъти, все едно преглътна нещо, дано не са били конци... :mrgreen: Все едно се закашля нещо на миг. След известно време (че я бях оставил да работи на място) още веднъж "прокашля", при което вече се притесних, и това беше; повече не я чух да го прави, нито вчера, нито днес, всичко си е както преди. Дюзата на трети цил, пак си дава +2.5 на студено, после се оправя. На топъл двигател (93-4гр) си отива на +0.3. Другото, което забелязах е, че стойностите на AIR MASS са различни само, когато колата е студена и не е достигнала работна температура. Когато е в работна температура са си еднакви, независимо дали се движи със 100 или 150, или е на място. Трето интересно е, че през Btool, EGR активатора по време на движение от време на време показва 19.99%, после пак 5%, после пак 19.99%. На място си показва само 5%. Но притеснения нямам, защото физически въобще не е на колата. Отваря се доста простор отпред при махането на тая система и по-лесно вече може да се манипурира и наблюдава състояние на ремъци, демпфер, големия термостат. Със загряването, досега не виждам някаква разлика да има, все същото си е. Освен едно: още веднага след ремапа и тестването, бях я загрял и я поизпържих, и ми показа тази грешка: "4185 Abgastemperatursensor vor Kat, Signal". На теста след физ. премахване на ЕГР-а, отново пържих и пак ми се показа по едно време на Btool-a. Може да е заради тая по-висока температура в горивната камера, за която се споменаваше, че ще е следствие от премахването на ЕГР-а. Сега не знам доколко вече всичко е изчислено така, че да не прецакаме нещо заради този показател.
Иначе при зор турбината вдига до 2.5атм гледам пак през Btoola. Друго интересно засега няма. А, тия "клеберки" на около 200 се предават нещо, имам чувството че ми се огъват някакси. То вярно че теста беше на минус 7-8гр, та може нещо и сцеплението да не е било както трябва, ама някакси нестабилна ми се струва с тия 16-ки при тая скорост и не съм тествал много-много тоя аспект след тунинга.
А и още нещо. Бях си купил един кит тапи за затапване на вихровите клапи, алуминиеви от али експрес, еми като видях как са си лепнали тези които съм затапил с болтче и високотемпературен силикон и не е текнало нищо от там, отказах се да ги подменям. Също се бях снабдил с гарнитурите оранжевите за колектора от али експрес. Еми като замерих спрямо оригиналните, има разлика в дебелината на гумата и то не малка. Съответно ми се стори неуместно да подменям оригиналните, на които пише BMW и нищо им няма, с тези некачествени китайски. Не беше текло от уплътненията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 16.12.2006

Re: Чип тунинг

Мнение от nqkuv_lud » 21 Дек 2018, 20:22

https://www.ebay.co.uk/itm/F82N-EGR-COO ... :rk:4:pf:0

гледам, че имат уж гарнитури тези комплекти.

имаш достъп до машини и си успял сам колега, при мен и предполагам при повечето колеги надали е така и се налага да търсим готови решения

иначе и bimmertune имат добри предложения, но са отпуска в момента и не мога да видя цена

EGR170_full_2-960x960.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Чип тунинг

Мнение от The_Bear » 23 Дек 2018, 9:55

Май доста по-гадно мирише в гаража, като вкарвам, без ЕГР-а. :| Хак да ми е!

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 12.01.2013
Пол: Мъж

Re: Чип тунинг

Мнение от aora_bass » 26 Дек 2018, 22:53

Малко отколонение по темата но пак свързано с нея. Имам е61 фейслифт. Взех я внос от автокъща, като там поради запушване на ДПФ-а извикали някакъв "майстор" който го махна, после отстранил софтурено и предполагам е направил някакъв ремап. Разхода на колата ми се вижда малко висок( да кажем 8-8,5) на магисрала при положение че карам между 140-150. Възможно ли е да е резултат на некадърно "софтуерно" премахване на ДПФ-а или нечитав ремап ? Колата е е61 530 ХД(фейслифт).

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 4.07.2018
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '07

Re: Чип тунинг

Мнение от Vankoni_ » 27 Дек 2018, 2:00

aora_bass написа:Малко отколонение по темата но пак свързано с нея. Имам е61 фейслифт. Взех я внос от автокъща, като там поради запушване на ДПФ-а извикали някакъв "майстор" който го махна, после отстранил софтурено и предполагам е направил някакъв ремап. Разхода на колата ми се вижда малко висок( да кажем 8-8,5) на магисрала при положение че карам между 140-150. Възможно ли е да е резултат на некадърно "софтуерно" премахване на ДПФ-а или нечитав ремап ? Колата е е61 530 ХД(фейслифт).


Разхода е горе долу в нормите ако караш с 100 ще падне още малко, провери дали са ти добре термостатите
Дали държи температура, при мен бяха отворени, след смяната им падна малко разхода ~0,5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Чип тунинг

Мнение от Kurtov » 27 Дек 2018, 6:01

На мен ми изглежда г/д нормален този разход.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook