Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Отказах се да шлайфам блока, защото откъде ще намеря бутала следващ размер втора ръка, а ново е от около 200лв. и тогава цената отива в небето. За хонинга не знам, не съм специалист, цилиндрите бяха полирани, стояха отделни черти от фабричния хонинг, така че просто едно освежаване беше целта. Мястото където го правих си имаха машина за хонинг, не са го правили с дрелка.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Събрах картера и ангренажния капак, обаче тук мисля, че има проблем. Капака стърчи грубо с 0.2мм над блока. Едва ли блока е шлайфан, че да се намали и то шлайф с 0.2мм. Много ми се вижда да стърчи толкова над блока. Като вариант е да се свали само капака до нивото на блока. Някакви съвети?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Остана малко време за работа. Главата. Дадох я за шлайф и смяна на водачи, особенно изпускателните бяха с голям луфт. Отделно 6 изпускателни клапана бяха криви, 2 се оправиха със шлайф, но другите 4 бяха щета и поръчах 4 нови. Главата слезе с 0.11мм при положение, че я отвивах много внимателно, очаквах да е около 0.06мм, но уви.
Ето клапаните TRW като качество и цена идеални
Един изчистен с един с нагар клапан
Ето клапаните TRW като качество и цена идеални
Един изчистен с един с нагар клапан
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Това установката за измерване и чистене на клапаните. Тук е показан най-кривия клапан с биене от 0.2мм, което е много. Нямам представа от какво е това, но 6 криви клапана ми се виждат много. Останалите заспаха с биене от 0.02мм.
Готови за слагане и припасване, след което проверка за вакуум и закопчаване.
Готови за слагане и припасване, след което проверка за вакуум и закопчаване.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
След всички дребни неща за правене следва закопчаване на пружините с нови гумички, разбира се.
Следва гарнитура и нови болтове, намазване на болтовете с масло и стягане. Голяма галимация, гарнитурата е Виктор Рейнц, на нея имаше и схема със стягане, до 40 nm първо, после до 80nm, после развиване на 180° , после стягане до 50nm, и най-накрая на 2 пъти стягане по 90° и при 14 болта се получава голяма стяганица.
Отделно другите 7 болта М8 се стягат до 25nm.
Следва гарнитура и нови болтове, намазване на болтовете с масло и стягане. Голяма галимация, гарнитурата е Виктор Рейнц, на нея имаше и схема със стягане, до 40 nm първо, после до 80nm, после развиване на 180° , после стягане до 50nm, и най-накрая на 2 пъти стягане по 90° и при 14 болта се получава голяма стяганица.
Отделно другите 7 болта М8 се стягат до 25nm.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12776
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Поръчай най- дебелата гарнитура, да не отваряш пак.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Гарнитурата вече е сложена. Старата беше с две дупки, новата също. Това, което казват в TIS е ако буталото надстърча с границата от 0.92мм до 1.03мм се слага гарнитура с 2 дупки. Ако стойността е по-малка се слага с 1 дупка( по-тънка), ако стойността е по-голяма се слага гарнитура с 3 дупки(по-дебела), при положение, че главата не е шлайфана предполагам. При мен положението обаче е следното, буталата надстърчат с 0.84мм или 0.88мм, забравих кое беше точно, а гарнитурата беше с 2 дупки. Въпреки шлайфа на главата с 0.11мм, пак вшизам в границата на гарнитура с 2 дупки. Шантаво са го измислили от БМВ да отбелязват дебелината на гарнитурите с дупки, а не в мм.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Не са го измислили от БМВ, това с перфорацийте, се използава от много други. При това, като човек който се занимава с ремонти, считам това за удобно.
only rear wheel drive
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Тойота са до 5 дупки даже
Знам че някои мотори са и до 6 дупки, и си има каталог с дебелината.
Знам че някои мотори са и до 6 дупки, и си има каталог с дебелината.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Аз дефатко съм любител и нямам досег досега с някой тънкости, които видях в сглобяването на двигателя. Но си извадих доста поуки. Днес сложих валовете и направих центровката и лепнах турбото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Ако не е тайна, колко излиза цялото "удоволствие" ?
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Досега около 2500лв. е сумата като не мисля да трябват повече пари, само сглобяване остава. В това число не слагам комплекта за зацепване и сваляне помпата за високо налягане. Отделно стойката за двигателя и жирафа за ваденето на двигателя, него си го заварях аз, купих само цилиндъра и крепежни елементи, шина към 140лв общо.
- Brannoob13
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 1.03.2023
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.
Колега дали случайно си оправил проблема,и ако е да от къде точно беше
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани