Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 11 Ное 2020, 20:49

Отказах се да шлайфам блока, защото откъде ще намеря бутала следващ размер втора ръка, а ново е от около 200лв. и тогава цената отива в небето. За хонинга не знам, не съм специалист, цилиндрите бяха полирани, стояха отделни черти от фабричния хонинг, така че просто едно освежаване беше целта. Мястото където го правих си имаха машина за хонинг, не са го правили с дрелка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 22 Ное 2020, 16:55

Събрах картера и ангренажния капак, обаче тук мисля, че има проблем. Капака стърчи грубо с 0.2мм над блока. Едва ли блока е шлайфан, че да се намали и то шлайф с 0.2мм. Много ми се вижда да стърчи толкова над блока. Като вариант е да се свали само капака до нивото на блока. Някакви съвети?
20201122_164728-1080x1680.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 25 Дек 2020, 19:46

Остана малко време за работа. Главата. Дадох я за шлайф и смяна на водачи, особенно изпускателните бяха с голям луфт. Отделно 6 изпускателни клапана бяха криви, 2 се оправиха със шлайф, но другите 4 бяха щета и поръчах 4 нови. Главата слезе с 0.11мм при положение, че я отвивах много внимателно, очаквах да е около 0.06мм, но уви.
20201122_122713-1494x2656.jpg

Ето клапаните TRW като качество и цена идеални
20201122_122037-1494x2656.jpg

Един изчистен с един с нагар клапан
20201122_132822-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 25 Дек 2020, 19:53

Това установката за измерване и чистене на клапаните. Тук е показан най-кривия клапан с биене от 0.2мм, което е много. Нямам представа от какво е това, но 6 криви клапана ми се виждат много. Останалите заспаха с биене от 0.02мм.
20201122_131757-1494x2656.jpg

20201109_155408-1494x2656.jpg

Готови за слагане и припасване, след което проверка за вакуум и закопчаване.
20201206_115522-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 25 Дек 2020, 20:04

След всички дребни неща за правене следва закопчаване на пружините с нови гумички, разбира се.
20201206_152526-1494x2656.jpg

20201224_160132-2656x1494.jpg

Следва гарнитура и нови болтове, намазване на болтовете с масло и стягане. Голяма галимация, гарнитурата е Виктор Рейнц, на нея имаше и схема със стягане, до 40 nm първо, после до 80nm, после развиване на 180° , после стягане до 50nm, и най-накрая на 2 пъти стягане по 90° и при 14 болта се получава голяма стяганица.
20201224_180321-2656x1494.jpg

Отделно другите 7 болта М8 се стягат до 25nm.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от vld » 26 Дек 2020, 18:20

:yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от racing_team_vidin » 30 Дек 2020, 22:33

Поръчай най- дебелата гарнитура, да не отваряш пак.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 31 Дек 2020, 12:04

Гарнитурата вече е сложена. Старата беше с две дупки, новата също. Това, което казват в TIS е ако буталото надстърча с границата от 0.92мм до 1.03мм се слага гарнитура с 2 дупки. Ако стойността е по-малка се слага с 1 дупка( по-тънка), ако стойността е по-голяма се слага гарнитура с 3 дупки(по-дебела), при положение, че главата не е шлайфана предполагам. При мен положението обаче е следното, буталата надстърчат с 0.84мм или 0.88мм, забравих кое беше точно, а гарнитурата беше с 2 дупки. Въпреки шлайфа на главата с 0.11мм, пак вшизам в границата на гарнитура с 2 дупки. Шантаво са го измислили от БМВ да отбелязват дебелината на гарнитурите с дупки, а не в мм.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от michev » 01 Яну 2021, 18:28

Не са го измислили от БМВ, това с перфорацийте, се използава от много други. При това, като човек който се занимава с ремонти, считам това за удобно.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от Hip-hopotam » 01 Яну 2021, 19:41

Тойота са до 5 дупки даже :)
Знам че някои мотори са и до 6 дупки, и си има каталог с дебелината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 01 Яну 2021, 20:33

Аз дефатко съм любител и нямам досег досега с някой тънкости, които видях в сглобяването на двигателя. Но си извадих доста поуки. Днес сложих валовете и направих центровката и лепнах турбото.
20210101_152626-1494x2656.jpg

20210101_152638-1494x2656.jpg


20201225_133116-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от m.dimitrov1992 » 09 Яну 2021, 20:32

Ако не е тайна, колко излиза цялото "удоволствие" ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 10 Яну 2021, 17:10

Досега около 2500лв. е сумата като не мисля да трябват повече пари, само сглобяване остава. В това число не слагам комплекта за зацепване и сваляне помпата за високо налягане. Отделно стойката за двигателя и жирафа за ваденето на двигателя, него си го заварях аз, купих само цилиндъра и крепежни елементи, шина към 140лв общо.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 1.03.2023
Пол: Мъж

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от Brannoob13 » 01 Мар 2023, 21:21

Колега дали случайно си оправил проблема,и ако е да от къде точно беше

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook