Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 14 Окт 2020, 20:36

Ето и снимки на основните лагери, единствено 1ви и 2ри нещо не ми харесват как са. Моля за мнения.
20201011_185028-1494x2656.jpg

20201011_185036-2656x1494.jpg

20201011_192137-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 20 Окт 2020, 10:10

Ето и две снимки на долните черупки. Като цяло мисля да ги смена, но се чудя още. Глико добра алтернатива ли е? Защото оригиналните са прекалено скъпи.
20201018_123906-1494x2656.jpg

20201018_123912-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от ~Мишо~ » 20 Окт 2020, 11:19

За смяна са определено. Първи и четвърти (Отгоре на долу) са износени под ъгъл, разбери защо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 28 Окт 2020, 20:23

След търсене на бутала от олх, но все с размер 83.92мм и по-малко дори, реших да си взема чисто нови, тъкмо идват със сегменти.
20201027_092213-1494x2656.jpg

20201027_092239-1494x2656.jpg

20201027_092243-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 28 Окт 2020, 20:32

Още 4 комплекта сегменти и нови основни лагери.
20201027_092153-1494x2656.jpg

20201028_200350-1494x2656.jpg

20201028_200403-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 01 Ное 2020, 23:53

Между другото, колко фатално е ДА НЕ се сменят болтовете на основните лагери? 140лв за болтове ми идват много, при положение, че ще слагам нови биелни и за главата разбира се.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от Hip-hopotam » 02 Ное 2020, 7:48

Не е фатално.
Сглобил съм доста и най-различни мотори, болтове на основни и биелни лагери никога не съм сменял,не е имало проблеми. Болтовете на главата ги сменям почти винаги.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 03 Ное 2020, 21:51

Следва слагане на новите лагери и измерване на хлабината с Пластигейдж, хлабината е около 0.038мм, което е в средата на допуска и няма нужда от шлайф на вала. При което аксиалната хлабина с новите лагери е 0.07мм, което е много по-добре от 0.19мм със старите лагери.
20201030_125301-1494x2656.jpg

20201030_121640-1494x2656.jpg

20201030_121628-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 03 Ное 2020, 21:58

После идва ред на кантара и изравняване на 6те бутала и биели до 1гр, колкото е най-малкото деление. Буталата имаха разлика от 3гр, а биелите 4гр. На снимките се вижда от къде съм взимал да изравнявам буталата и биелите. Разбира се биелите ги стягам с нови болтове.
20201031_115358-1494x2656.jpg

20201031_115406-1494x2656.jpg

20201031_115415-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от ~Мишо~ » 04 Ное 2020, 18:56

Добре върви. :yes: Не прочетох дали е мерен вала за елипсовидност!?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 04 Ное 2020, 22:35

Да, ако може да се каже така, с микрометър по два пъти на основните и биелните шийки на по 90 градуса. Нищо фрапантно не забелязах, така че го оставих вала така. Мерил съм биенето отпред от към демпферната шайба, в норма е, не съм мерил биенето от към фланеца, ще го замеря другия път. Имам биене на демпферната шайба от 0.2мм на пистовите ролки, може би ще я мина на струг тъй като ми се струва много, а е нова Кортеко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 09 Ное 2020, 20:57

Ето това е резултата от хонинга, има износване на местата на сегментите, понеже правих хононга при едни льольовци дето се имат за голямата работа, така и не ми казаха размера на цилиндрите. Казаха само, че са отнели 0.01мм.
20201031_154831-2656x1494.jpg

20201031_154836-2656x1494.jpg

Всичко се стегнато отдолу, основни, биелни лагери. Маслената помпа е със старата верига, от толкова четения по нета дори и тук, скъсана верига на маслената помпа не съм срещнал.
20201109_155240-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от toni » 09 Ное 2020, 21:02

И разбира се реших да сменя другите две вериги ето две снимки за съпоставка на старата и новата. Маалко тази към валовете е разтегната, но тази от КВ към помпата е едно към едно нова и стара
20201109_154246-2656x1494.jpg

20201109_154505-1494x2656.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от ~Мишо~ » 10 Ное 2020, 23:38

Тия са о****и блока :confused: Това имам чувството че ще дере на пипане... Както и да е, то реално трябваше първо да шлайфаш блока, и после да купуваш подходящи бутала...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Ремонт на двигател М57TU 218к.с.

Мнение от vld » 11 Ное 2020, 14:08

И на мен ми се струва много едър този хонинг :shock:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook