малко Ф1 новинки 2
Модератор: Sharo
- Гост
-
Показахме, че в спорта и бизнеса винаги се печели с ум, заяви шефът на Рено
Флавио Бриаторе анализира пред "Марка" невероятния сезон 2005 г. и световната титла на Фернандо Алонсо. Спортният директор на Рено не се съмнява, че Алонсо ще доминира и през следващите години, като му предрича успешно бъдеще. Италианският магнат не подминава нито едно от големите събития във Формула 1 - от завистта на Рон Денис и Макларън до анализа на звезди като Шумахер и Райконен. Като избягва да говори за договори и заплати.
- Как ще обобщите изминалия сезон във Формула 1?
- Като сезона, в който Рено свърши невероятна работа, начело с Фернандо Алонсо. Сезона, който започнахме с най-добрата кола, а после трябваше да удържаме положението при явна неравностойност. Рено е много млад отбор, с едва 4-годишна история, и за да постигне истинска стабилност, са необходими минимум 10 години. Спомням си, че миналата година хората остро критикуваха Фернандо, с което показаха, че твърде малко разбират от Формула 1. Тогава двигателят ни беше "Супертек" (това е стар мотор, произведен от Рено през 1998 г.), а колата бе много трудна за управление и въпреки това той направи чудесен сезон.
- Какво мислите за онези, които се усъмниха в класата на Алонсо в сравнение с Райконен?
- Тук е като във футбола. Можеш да водиш с 3:0 на полувремето, но важно е да завършиш мача с победа - именно това сторихме ние. Рон Денис (шефът на Макларън) казва, че Кими е по-добър пилот, но Кими е винаги втори. Вече 4 години е в един стабилен отбор, но загуби световното през 2003 г. Тази година спечели две или три последователни състезания и веднага обявиха, че не ние сме спечелили титлата, а те са я загубили. За мен няма никакво съмнение, че Фернандо е номер 1 и е най-добрият пилот в света.
- Горд ли се чувствате от факта, че през 2006 г. боксовете на всички останали отбори ще бъдат зад вашия?
- Това винаги е повод за гордост, но още по-горд се чувствам от факта, че спечелихме титлата с най-младия пилот в историята. Преди 4 г. никой не ни даваше шансове, нито на отбора, нито на Фернандо.
- Моторът тази година различен ли бе от миналогодишния?
- Беше по-добър, много по-добър, това е сигурно. И ние улегнахме след големите промени през 2003 г. През 2006 г. за пръв път моторът ни ще бъде както на всички останали.
- Лично за вас какво означаваше спечелването на титлата след 10-годишно прекъсване?
- Бе фантастично. Взех я с Бенетон и успях отново да я спечеля. Но над всичко тази титла бе спечелена с хладнокръвие и ум, както показахме в случаите, когато Фернандо трябваше да пусне Монтоя да го изпревари, защото най-важна бе титлата, нещо, което не се случва всяка година. Показахме, че във всеки спорт, както и във всеки бизнес, печели онзи, който има глава.
- По този показател ли напредна най-много Фернандо - в главата?
- Да, със сигурност. Той е много интелигентна личност и спечели интелигентно световната титла. През 2003 г. Макларън беше в подобна позиция като нас, но загуби.
- Коя подробност или детайл ви накараха да повярвате във Фернандо?
- Още от момента, в който се запознах с него през 1999 г. Сега си спомням и критиките, които получих през 2003 г. за това, че реших да го оставя в Рено за сметка на Дженсън Бътън. Той бе много млад, един испанец трябва да се пребори с толкова много неща...
- Щеше ли Дженсън да спечели титлата, ако бе останал в Рено досега?
- Не зная, тази история не може да се повтори.
- Какво ви подсказва интуицията?
- Не зная, наистина не зная. Може би утре Минарди ще стане голям отбор или Хонда, или Уилямс. Смятам, че трябва да си на точното място в точния момент. Що се отнася до Фернандо, той следваше изключително добре подготвена програма още от Минарди. Той работеше усилено за всяка своя крачка, за да стигне дотук. Невъзможно е да се предскаже какво би могло да се случи.
- Може ли да се сравни Фернандо Алонсо с Шумахер, а също и с Райконен?
- Говорим за изключителни таланти. Михаел е наистина невероятен, както и Фернандо, също и Райконен. Освен това Фернандо е много дисциплиниран. Като талант... (Замисля се, а после думите му потичат бързо.) Аз казвам, че Фернандо може да спечели 10 световни титли. Единственото, от което това зависи, е да бъде в правилния отбор в подходящия момент. Най-важно от всичко е да му харесва отбора, да има бърза кола, за да побеждава, и като се има предвид колко силна е психиката му, мисля, че спокойно може да спечели 10 титли.
- Сега пред вас е предизвикателството на новия V8 двигател за следващата година. Има отбори, които вече са на пистата, но вие го отлагате за януари. Това обстоятелство тревожи ли ви?
- Не, въобще. Ние бяхме се съсредоточили стопроцентово върху световното първенство тази година и щеше да бъде сериозна грешка, ако бяхме прибързали с новата кола. Нашият план е ясен, така беше и тази година: предпочитаме да имаме едновременно нова кола и нов мотор през януари, отколкото да работим върху хибрид, с който ще загубим много време. Имаме си свой подход към тези неща и смятам, че той е правилният.
- Изпитвахте ли съмнения за оставането на Физикела за 2006 г.?
- Не, при това го знаех далеч преди да спечелим титлата при конструкторите. Ако Рено достигна до последното състезание с шансове да победи Макларън, то е защото и двамата ни пилоти работиха здраво. Не виждам никакъв проблем в случая.
- Тогава каква е причината според вас за разликата в приноса на Физикела и Алонсо?
- Смятам, че Фернандо е един голям талант, който улегна и свикна с отбора. Физикела също е силен пилот, но на него това бе първата му година при нас. В крайна сметка и двамата показаха велоколепен отборен дух. Физико помагаше на Фернандо при всяка възможност и този дух ни харесва, защото така израства и отборът ни. Мисля, че благодарение и на двамата ние сме отборът с най-добра хармония във Формула 1. Един суперотбор.
- Договорът ви с Алонсо изтича през 2007 г.
- Не обичам да говоря с пресата за договори. Не говоря нито за договори, нито за заплати. Не мисля, че това интересува някого. Предпочитам да говоря за това, което постигна Фернандо.
- Колко струва днес Фернандо?
- Не говоря за заплати (усмихва се).
- Заслужава ли днес толкова, колкото и Шумахер?
- Мисля, че връзката е различна (опитва да се измъкне). Фернандо дойде в по-различен момент. Още от началото видяхме, че Михаел е много бърз, но далеч по-несъзнателно. Фернандо винаги имаше голяма подкрепа и връзка с отбора, за да върви заедно с него. С Алонсо винаги говорехме на един и същ език.
- По-различна ли беше личната ви връзка с Михаел?
- Никога не съм имал проблеми с него, но съм длъжен да призная, че един испанец винаги ще е далеч по-близък до мен, отколкото един германец. Ние от латинските страни се разбираме по-добре.
- Аз ви питах дали днес Фернандо Алонсо заслужава тези 35 милиона долара, които получава Шумахер.
- (Процежда през зъби) Когато спечели 7 световни титли... Не зная.
- Винаги сте имали усет към пилотите, доказахте го с избора на Михаел навремето, а после на Алонсо. Има ли някой друг талант за бъдещето?
- Мисля, че за бъдещето имаме Ковалайнен, който върви по пътя на Фернандо. Следващата година той ще бъде третият ни пилот. Много силен младеж, ще го видим. Смятам, че може да стане бъдещият пилот на Рено.
- Съгласен ли сте с твърдението на Рон Денис, че пилотите от латинските страни са непостоянни?
- Мисля, че Рон Денис трябва да говори за своите пилоти. През 2003 г. той загуби титлата и по-добре да гледа своите пилоти. Едно не мога да разбера - защо Рон Денис спечели със Сена, който не беше нито турчин, нито финландец, нито германец, нито швед!?
- Как виждате бъдещето на световния шампионат? Днес то изглежда мътно, постоянно има слухове за скорошно отцепване.
- Аз държа да намерим интелигентно решение за всички и да държим на един-единствен шампионат. Видяхме какво фиаско се оказаха двата шампионата в Америка. Имаме си фантастично първенство, невероятно телевизионно събитие, което в Испания преживя истински бум. Преди 3 години се видях с всички телевизионни директори от Испания и никой не посмя да заложи на Фернандо, казваха ми не, не, не. А днес го гледат 8 милиона. Променихме цяла една страна и създадохме един герой в една страна, като наложихме синьото и жълтото на една фирма. Ето каква сила притежава Формула 1, най-големият телевизионен спектакъл в света след олимпийските игри и футбола, който не трябва да загубим.
- Не вярвате, че може да има отцепване?
- Не. Един паралелен шампионат ще бъде общо самоубийство. Трябва да намерим разрешение и съм убеден, че ще успеем.
- Виждате ли Формула 1 без Бърни Екълстоун?
- Не. Той промени Формула 1 и свърши фантастична работа. Той я измисли, той я създаде. Трябва да останем обединени и всеки да даде по малко, за да запазим този спорт.
Източник: дабалюдабалюдабалюточкаефеднобегеточкаком
Флавио Бриаторе анализира пред "Марка" невероятния сезон 2005 г. и световната титла на Фернандо Алонсо. Спортният директор на Рено не се съмнява, че Алонсо ще доминира и през следващите години, като му предрича успешно бъдеще. Италианският магнат не подминава нито едно от големите събития във Формула 1 - от завистта на Рон Денис и Макларън до анализа на звезди като Шумахер и Райконен. Като избягва да говори за договори и заплати.
- Как ще обобщите изминалия сезон във Формула 1?
- Като сезона, в който Рено свърши невероятна работа, начело с Фернандо Алонсо. Сезона, който започнахме с най-добрата кола, а после трябваше да удържаме положението при явна неравностойност. Рено е много млад отбор, с едва 4-годишна история, и за да постигне истинска стабилност, са необходими минимум 10 години. Спомням си, че миналата година хората остро критикуваха Фернандо, с което показаха, че твърде малко разбират от Формула 1. Тогава двигателят ни беше "Супертек" (това е стар мотор, произведен от Рено през 1998 г.), а колата бе много трудна за управление и въпреки това той направи чудесен сезон.
- Какво мислите за онези, които се усъмниха в класата на Алонсо в сравнение с Райконен?
- Тук е като във футбола. Можеш да водиш с 3:0 на полувремето, но важно е да завършиш мача с победа - именно това сторихме ние. Рон Денис (шефът на Макларън) казва, че Кими е по-добър пилот, но Кими е винаги втори. Вече 4 години е в един стабилен отбор, но загуби световното през 2003 г. Тази година спечели две или три последователни състезания и веднага обявиха, че не ние сме спечелили титлата, а те са я загубили. За мен няма никакво съмнение, че Фернандо е номер 1 и е най-добрият пилот в света.
- Горд ли се чувствате от факта, че през 2006 г. боксовете на всички останали отбори ще бъдат зад вашия?
- Това винаги е повод за гордост, но още по-горд се чувствам от факта, че спечелихме титлата с най-младия пилот в историята. Преди 4 г. никой не ни даваше шансове, нито на отбора, нито на Фернандо.
- Моторът тази година различен ли бе от миналогодишния?
- Беше по-добър, много по-добър, това е сигурно. И ние улегнахме след големите промени през 2003 г. През 2006 г. за пръв път моторът ни ще бъде както на всички останали.
- Лично за вас какво означаваше спечелването на титлата след 10-годишно прекъсване?
- Бе фантастично. Взех я с Бенетон и успях отново да я спечеля. Но над всичко тази титла бе спечелена с хладнокръвие и ум, както показахме в случаите, когато Фернандо трябваше да пусне Монтоя да го изпревари, защото най-важна бе титлата, нещо, което не се случва всяка година. Показахме, че във всеки спорт, както и във всеки бизнес, печели онзи, който има глава.
- По този показател ли напредна най-много Фернандо - в главата?
- Да, със сигурност. Той е много интелигентна личност и спечели интелигентно световната титла. През 2003 г. Макларън беше в подобна позиция като нас, но загуби.
- Коя подробност или детайл ви накараха да повярвате във Фернандо?
- Още от момента, в който се запознах с него през 1999 г. Сега си спомням и критиките, които получих през 2003 г. за това, че реших да го оставя в Рено за сметка на Дженсън Бътън. Той бе много млад, един испанец трябва да се пребори с толкова много неща...
- Щеше ли Дженсън да спечели титлата, ако бе останал в Рено досега?
- Не зная, тази история не може да се повтори.
- Какво ви подсказва интуицията?
- Не зная, наистина не зная. Може би утре Минарди ще стане голям отбор или Хонда, или Уилямс. Смятам, че трябва да си на точното място в точния момент. Що се отнася до Фернандо, той следваше изключително добре подготвена програма още от Минарди. Той работеше усилено за всяка своя крачка, за да стигне дотук. Невъзможно е да се предскаже какво би могло да се случи.
- Може ли да се сравни Фернандо Алонсо с Шумахер, а също и с Райконен?
- Говорим за изключителни таланти. Михаел е наистина невероятен, както и Фернандо, също и Райконен. Освен това Фернандо е много дисциплиниран. Като талант... (Замисля се, а после думите му потичат бързо.) Аз казвам, че Фернандо може да спечели 10 световни титли. Единственото, от което това зависи, е да бъде в правилния отбор в подходящия момент. Най-важно от всичко е да му харесва отбора, да има бърза кола, за да побеждава, и като се има предвид колко силна е психиката му, мисля, че спокойно може да спечели 10 титли.
- Сега пред вас е предизвикателството на новия V8 двигател за следващата година. Има отбори, които вече са на пистата, но вие го отлагате за януари. Това обстоятелство тревожи ли ви?
- Не, въобще. Ние бяхме се съсредоточили стопроцентово върху световното първенство тази година и щеше да бъде сериозна грешка, ако бяхме прибързали с новата кола. Нашият план е ясен, така беше и тази година: предпочитаме да имаме едновременно нова кола и нов мотор през януари, отколкото да работим върху хибрид, с който ще загубим много време. Имаме си свой подход към тези неща и смятам, че той е правилният.
- Изпитвахте ли съмнения за оставането на Физикела за 2006 г.?
- Не, при това го знаех далеч преди да спечелим титлата при конструкторите. Ако Рено достигна до последното състезание с шансове да победи Макларън, то е защото и двамата ни пилоти работиха здраво. Не виждам никакъв проблем в случая.
- Тогава каква е причината според вас за разликата в приноса на Физикела и Алонсо?
- Смятам, че Фернандо е един голям талант, който улегна и свикна с отбора. Физикела също е силен пилот, но на него това бе първата му година при нас. В крайна сметка и двамата показаха велоколепен отборен дух. Физико помагаше на Фернандо при всяка възможност и този дух ни харесва, защото така израства и отборът ни. Мисля, че благодарение и на двамата ние сме отборът с най-добра хармония във Формула 1. Един суперотбор.
- Договорът ви с Алонсо изтича през 2007 г.
- Не обичам да говоря с пресата за договори. Не говоря нито за договори, нито за заплати. Не мисля, че това интересува някого. Предпочитам да говоря за това, което постигна Фернандо.
- Колко струва днес Фернандо?
- Не говоря за заплати (усмихва се).
- Заслужава ли днес толкова, колкото и Шумахер?
- Мисля, че връзката е различна (опитва да се измъкне). Фернандо дойде в по-различен момент. Още от началото видяхме, че Михаел е много бърз, но далеч по-несъзнателно. Фернандо винаги имаше голяма подкрепа и връзка с отбора, за да върви заедно с него. С Алонсо винаги говорехме на един и същ език.
- По-различна ли беше личната ви връзка с Михаел?
- Никога не съм имал проблеми с него, но съм длъжен да призная, че един испанец винаги ще е далеч по-близък до мен, отколкото един германец. Ние от латинските страни се разбираме по-добре.
- Аз ви питах дали днес Фернандо Алонсо заслужава тези 35 милиона долара, които получава Шумахер.
- (Процежда през зъби) Когато спечели 7 световни титли... Не зная.
- Винаги сте имали усет към пилотите, доказахте го с избора на Михаел навремето, а после на Алонсо. Има ли някой друг талант за бъдещето?
- Мисля, че за бъдещето имаме Ковалайнен, който върви по пътя на Фернандо. Следващата година той ще бъде третият ни пилот. Много силен младеж, ще го видим. Смятам, че може да стане бъдещият пилот на Рено.
- Съгласен ли сте с твърдението на Рон Денис, че пилотите от латинските страни са непостоянни?
- Мисля, че Рон Денис трябва да говори за своите пилоти. През 2003 г. той загуби титлата и по-добре да гледа своите пилоти. Едно не мога да разбера - защо Рон Денис спечели със Сена, който не беше нито турчин, нито финландец, нито германец, нито швед!?
- Как виждате бъдещето на световния шампионат? Днес то изглежда мътно, постоянно има слухове за скорошно отцепване.
- Аз държа да намерим интелигентно решение за всички и да държим на един-единствен шампионат. Видяхме какво фиаско се оказаха двата шампионата в Америка. Имаме си фантастично първенство, невероятно телевизионно събитие, което в Испания преживя истински бум. Преди 3 години се видях с всички телевизионни директори от Испания и никой не посмя да заложи на Фернандо, казваха ми не, не, не. А днес го гледат 8 милиона. Променихме цяла една страна и създадохме един герой в една страна, като наложихме синьото и жълтото на една фирма. Ето каква сила притежава Формула 1, най-големият телевизионен спектакъл в света след олимпийските игри и футбола, който не трябва да загубим.
- Не вярвате, че може да има отцепване?
- Не. Един паралелен шампионат ще бъде общо самоубийство. Трябва да намерим разрешение и съм убеден, че ще успеем.
- Виждате ли Формула 1 без Бърни Екълстоун?
- Не. Той промени Формула 1 и свърши фантастична работа. Той я измисли, той я създаде. Трябва да останем обединени и всеки да даде по малко, за да запазим този спорт.
Източник: дабалюдабалюдабалюточкаефеднобегеточкаком
- Гост
-
Още автомобилни компании искат участие във Формула 1
Три нови автомобилни компании се ориентират към участие в световния шампионат във Формула 1, според в."Дневник".Сериозен интерес към реклама в най-гледаното моторно състезание в Европа проявяват корейският концерн"Хюндай", германският"Фолксваген"и американският"Дженеръл мотърс".
Източник: дабалюдабалюдабалюточкадейлинюзкорпорейтедточкаком
Три нови автомобилни компании се ориентират към участие в световния шампионат във Формула 1, според в."Дневник".Сериозен интерес към реклама в най-гледаното моторно състезание в Европа проявяват корейският концерн"Хюндай", германският"Фолксваген"и американският"Дженеръл мотърс".
Източник: дабалюдабалюдабалюточкадейлинюзкорпорейтедточкаком
- Гост
-
Формула 1: Компанията Мишлен напуска Формулата в края на 2006 г.
През юни шефът на отбора на Минарди Пол Стодарт поиска оставката на президента на Формула 1 Макс Мозли заради фарса, който се получи по време на Гран При на САЩ. Тогава стартът на пистата в Индианаполис се проведе с участието само на шест коли, след като седем от отборите, които използват гуми "Мишлен", отказаха да стартират от съображения за сигурност. От своя страна ръководството на Формулата обвини тимовете, че са саботирирали състезанието.
Източник : БГНЕС
Ред Бул поиска Михаел Шумахер
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнар не отрече, че тимът иска да подпише със седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер.По-рано този месец австрийците привлякоха дизайнера на Макларън Адриан Нюи.
Източник : Топспорт
Макларън открадна основен спонсор на Ферари
Макларън-Мерцедес открадна вторият основен спонсор на Ферари - телекомуникационният гигант Водафон. Сделката ще влезе в сила от началото на 2007 година и ще бъде с продължителност 10 сезона.
Водафон ще бъде главният спонсор на Макларън и името на марката ще бъде ясно изписано на болида, на екипите на пилотите и механиците и всякакви други помощни елементи. Официално името на отбора става Водафон Макларън Мерцедес.
"Това е едва третият случай за 30 години, когато има възможност някой да стане водещ спонсор на отбора. Статуса на марката и нивото на активност в спонсорството бяха водещи при избора ни на главен спонсор. Водафон надвишава изискванията ни във всяко едно отношение", заяви шефът на тима Рон Денис.
"В допълнение на това, сделката е дългосрочна, което гарантира стабилност в отбора и ни позволява да се фокусираме върху целта ни да печелим състезания и титли", допълни той.
Водафон, който е фирмата за мобилни телекомуникации с най-големи приходи в света, заяви по-рано през месеца, че преразглежда договора си с Ферари. Скудерията и телекома са партньори от 2002 година и имат договор до края на 2006 г. Медиите твърдят, че тя възлиза на 40 мил. долара на сезон.
Източник: дабалюдабалюдабалюточкастандартнюзточкаком
През юни шефът на отбора на Минарди Пол Стодарт поиска оставката на президента на Формула 1 Макс Мозли заради фарса, който се получи по време на Гран При на САЩ. Тогава стартът на пистата в Индианаполис се проведе с участието само на шест коли, след като седем от отборите, които използват гуми "Мишлен", отказаха да стартират от съображения за сигурност. От своя страна ръководството на Формулата обвини тимовете, че са саботирирали състезанието.
Източник : БГНЕС
Ред Бул поиска Михаел Шумахер
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнар не отрече, че тимът иска да подпише със седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер.По-рано този месец австрийците привлякоха дизайнера на Макларън Адриан Нюи.
Източник : Топспорт
Макларън открадна основен спонсор на Ферари
Макларън-Мерцедес открадна вторият основен спонсор на Ферари - телекомуникационният гигант Водафон. Сделката ще влезе в сила от началото на 2007 година и ще бъде с продължителност 10 сезона.
Водафон ще бъде главният спонсор на Макларън и името на марката ще бъде ясно изписано на болида, на екипите на пилотите и механиците и всякакви други помощни елементи. Официално името на отбора става Водафон Макларън Мерцедес.
"Това е едва третият случай за 30 години, когато има възможност някой да стане водещ спонсор на отбора. Статуса на марката и нивото на активност в спонсорството бяха водещи при избора ни на главен спонсор. Водафон надвишава изискванията ни във всяко едно отношение", заяви шефът на тима Рон Денис.
"В допълнение на това, сделката е дългосрочна, което гарантира стабилност в отбора и ни позволява да се фокусираме върху целта ни да печелим състезания и титли", допълни той.
Водафон, който е фирмата за мобилни телекомуникации с най-големи приходи в света, заяви по-рано през месеца, че преразглежда договора си с Ферари. Скудерията и телекома са партньори от 2002 година и имат договор до края на 2006 г. Медиите твърдят, че тя възлиза на 40 мил. долара на сезон.
Източник: дабалюдабалюдабалюточкастандартнюзточкаком
- Гост
-
Шумахер изгуби контрол над болида си на"Херес"
Бившият световен шампион Михаел Шумахер още в първия ден тестове с Ферари се озова в чакъла по време на сутрешната сесия.
Михаел Шумахер: Възвърнах оптимизма си
Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер проведе два дни в тестване на новия двигател V8 на Ферари.Германецът остана изключително доволен от постигнатото и дори реагира с нетипична напоследък за него доза оптимизъм.
Фернандо Алонсо е готов за нови оферти след 2006 година
Испания. Действашия шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо заяви в интервю за испанският вестник СМИ, че след изтичането на договора му с Рено, в края на 2006 година, е готов да изслуша всяка една нова оферта от отбори, които биха му дали възможност да печели нови състезания. В същото време световният шампион не изключи възможността да преподпише контракта си с настоящия си отбор. Освен на Алонсо, в края на 2006 година изтича договора и на съотборника му в Рено Джанкарло Фисикела,както и на Михаел Шумахер от Ферари и Кими Райконен от Макларън-Мерцедес. Още по темата»
Рон Денис критикува ФИА
Шефът на отборът от Формула1 Макларън-Мерцедес Рон Денис призова шефовете на ФИА да преразгледат календара за новия състезателен сезон, съобщи www.lenty.ru .
“Не е нужно Формула 1 да става като във футбол с всекидневните си мачове. Би било невъзможно отборите да работят ефективно при такъв натоварен график. Разбирам желанието на шефовете Формула 1 да разшири своите географски граници и да пробие в нови страни, но все пак две състезания в Германия са много”, изрази критичното си мнение шефът на "сребърните стрели".
Според Рон Денис в календара на Формула 1 трябва да има между 16 и 17 състезания и също така между последния старт от изминалия сезон и първия старт от новия сезон да има поне три месеца. Шефът на Макларън добави, че щом шефовете на ФИА желаят разширяване на географските граници на състезанието, то тогава трябва да се замислят за заменяне на втората италианска Гран При със състезание, което да се проведе в Русия.
Интел основен спонсор на БМВ
БМВ и Интел са сключили договор, който освен финансовата си част включва и подпомагането и развитието на IT инфраструктурата на баварския концерн.
"Както БМВ Груп, така и Интел поставя високи стандарти в работата си, нововъведенията и качеството на своите продукти. И за двете компании, технологичното лидерство стои на 1-во място" - заявява члена на борда на БМВ Буркхард Гошел. "Това сътрудничество е и в основата на подобряването на IT инфраструктурата ни, облагодетелства клиентите ни и нашия Ф1 тим."
Ерик Ким - първи вицепрезидент на Интел:
"Интел и БМВ имат намерение активно да си сътрудничат в сферата на ИТ и в маркетинга. Като официален корпоративен партньор на БМВ Заубер Ф1, Интел ще достигне до милиони страстни поклонници в цял свят - поклонници, които знаят важната роля, която играят високите технологии във Ф1"
Като част от сделката, двете компании са постигнали съгласие да обединят своите усилия в развитието на отворения стандарт за цялостно управление на мобилните устройства в автомобилите, създаден от БМВ Груп. БМВ Заубер Ф1 тим и неговите партньори ще представят новия отбор във Валенсия на 16 и 17 януари.
Само ще допълня, че според слуховете Интел ще е основен спонсор, а това означава, че цвета ще е в преобладаващо синьо.
Източник: дабалюдабалюдабалюточкаформулаедноцентралточкаком
Бившият световен шампион Михаел Шумахер още в първия ден тестове с Ферари се озова в чакъла по време на сутрешната сесия.
Михаел Шумахер: Възвърнах оптимизма си
Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер проведе два дни в тестване на новия двигател V8 на Ферари.Германецът остана изключително доволен от постигнатото и дори реагира с нетипична напоследък за него доза оптимизъм.
Фернандо Алонсо е готов за нови оферти след 2006 година
Испания. Действашия шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо заяви в интервю за испанският вестник СМИ, че след изтичането на договора му с Рено, в края на 2006 година, е готов да изслуша всяка една нова оферта от отбори, които биха му дали възможност да печели нови състезания. В същото време световният шампион не изключи възможността да преподпише контракта си с настоящия си отбор. Освен на Алонсо, в края на 2006 година изтича договора и на съотборника му в Рено Джанкарло Фисикела,както и на Михаел Шумахер от Ферари и Кими Райконен от Макларън-Мерцедес. Още по темата»
Рон Денис критикува ФИА
Шефът на отборът от Формула1 Макларън-Мерцедес Рон Денис призова шефовете на ФИА да преразгледат календара за новия състезателен сезон, съобщи www.lenty.ru .
“Не е нужно Формула 1 да става като във футбол с всекидневните си мачове. Би било невъзможно отборите да работят ефективно при такъв натоварен график. Разбирам желанието на шефовете Формула 1 да разшири своите географски граници и да пробие в нови страни, но все пак две състезания в Германия са много”, изрази критичното си мнение шефът на "сребърните стрели".
Според Рон Денис в календара на Формула 1 трябва да има между 16 и 17 състезания и също така между последния старт от изминалия сезон и първия старт от новия сезон да има поне три месеца. Шефът на Макларън добави, че щом шефовете на ФИА желаят разширяване на географските граници на състезанието, то тогава трябва да се замислят за заменяне на втората италианска Гран При със състезание, което да се проведе в Русия.
Интел основен спонсор на БМВ
БМВ и Интел са сключили договор, който освен финансовата си част включва и подпомагането и развитието на IT инфраструктурата на баварския концерн.
"Както БМВ Груп, така и Интел поставя високи стандарти в работата си, нововъведенията и качеството на своите продукти. И за двете компании, технологичното лидерство стои на 1-во място" - заявява члена на борда на БМВ Буркхард Гошел. "Това сътрудничество е и в основата на подобряването на IT инфраструктурата ни, облагодетелства клиентите ни и нашия Ф1 тим."
Ерик Ким - първи вицепрезидент на Интел:
"Интел и БМВ имат намерение активно да си сътрудничат в сферата на ИТ и в маркетинга. Като официален корпоративен партньор на БМВ Заубер Ф1, Интел ще достигне до милиони страстни поклонници в цял свят - поклонници, които знаят важната роля, която играят високите технологии във Ф1"
Като част от сделката, двете компании са постигнали съгласие да обединят своите усилия в развитието на отворения стандарт за цялостно управление на мобилните устройства в автомобилите, създаден от БМВ Груп. БМВ Заубер Ф1 тим и неговите партньори ще представят новия отбор във Валенсия на 16 и 17 януари.
Само ще допълня, че според слуховете Интел ще е основен спонсор, а това означава, че цвета ще е в преобладаващо синьо.
Източник: дабалюдабалюдабалюточкаформулаедноцентралточкаком
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
- Гост
-
Пилотът от Ф1 Фернандо Алонсо бе избран за спортист №1 за 2005
Представителят на"Рено", който през тази година стана най-младият световен шампион във Формула 1, изпревари Роналдиньо и лекоатлетката Менендес в анкетата на кубинската агенция"Преса Латина".
Източник: блябляблянамайкамувгаза
п.с. сега питах мойте източници нещо за БМВтата нема ги на картата но като излезе новинка ще я споделя
п.с.2 и сега нещо вери ХОТ
McLaren get Alonso on line for 2007
World champion Fernando Alonso has decided to quit Renault after defending his Formula One title next season and will drive for McLaren from 2007.
ако това стане с новия им спонсор на кончетата .. заформя се доста силен тиим
Представителят на"Рено", който през тази година стана най-младият световен шампион във Формула 1, изпревари Роналдиньо и лекоатлетката Менендес в анкетата на кубинската агенция"Преса Латина".
Източник: блябляблянамайкамувгаза
п.с. сега питах мойте източници нещо за БМВтата нема ги на картата но като излезе новинка ще я споделя
п.с.2 и сега нещо вери ХОТ
McLaren get Alonso on line for 2007
World champion Fernando Alonso has decided to quit Renault after defending his Formula One title next season and will drive for McLaren from 2007.
ако това стане с новия им спонсор на кончетата .. заформя се доста силен тиим
- Гост
-
Фернандо Алонсо подписа сензационно с Макларън
Световният шампион Фернандо Алонсо
Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо подписа днес сензационно с Макларън-Мерцедес. Според договора пилотът на Рено ще премине при сребърните стрели от началото на 2007 година.
От Макларън отмъкват водещия пилот на основния си конкурент само няколко дни след като "откраднаха" един от водещите спонсори на друг съперник - Ферари. От 2007 година Водафон ще е основен спонсор на Макларън- Мерцедес.
"Да стане част от отбор с такова желание за победа е сбъдната мечта за всеки пилот във Формула 1. Много съм развълнуван от възможността през 2007 година да карам за Водафон Макларън-Мерцедес. Това ще е ново начало за мен и невероятно предизвикателство", заяви Алонсо.
"Разбира се, че ми е тъжно да напусна Рено, но понякога изкачат прекалено добри възможности, които не могат да се изпуснат. Доволен съм, че обявихме договора сега, за да мога да се концентрирам над работата си в сегашния си отбор и да се фокусирам на 100 процента върху защитаването на световната си титла", добави той.
Сегашните пилоти на Макларън - Кими Райконен и Хуан-Пабло Монтоя, имат договори до края на 2006 година и от тима водят преговори и с двамата относно подновяването им. За Райконен обаче вече се носят слухове относно отиването му във Ферари от следващата година.
"Ние сме в преговори и с двамата ни пилоти относно сезон 2007. И Кими и Хуан-Пабло са много талантливи състезатели, големи професионалисти и с невероятен състезателен дух. Те трябва и ще продължат да се концентрират над нашето участие в шампионата", коментира шефът на Макларън - Рон Денис.
В Рено разочаровани от решението на Алонсо
Президентът на Рено Патрик Форе е останал разочарован от решението на световния шампион Фернандо Алонсо да напусне тима в края на следващия сезон. По-рано днес от Макларън-Мерцедес съобщиха изненадващата новина за преминаването на испанеца в тима от 2007 година
Източник: блябляблянамайкамувгъза
п.с. много се надявах да не е истина но уви ... тфа муле ще кара в най добрия тиим за момента
Световният шампион Фернандо Алонсо
Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо подписа днес сензационно с Макларън-Мерцедес. Според договора пилотът на Рено ще премине при сребърните стрели от началото на 2007 година.
От Макларън отмъкват водещия пилот на основния си конкурент само няколко дни след като "откраднаха" един от водещите спонсори на друг съперник - Ферари. От 2007 година Водафон ще е основен спонсор на Макларън- Мерцедес.
"Да стане част от отбор с такова желание за победа е сбъдната мечта за всеки пилот във Формула 1. Много съм развълнуван от възможността през 2007 година да карам за Водафон Макларън-Мерцедес. Това ще е ново начало за мен и невероятно предизвикателство", заяви Алонсо.
"Разбира се, че ми е тъжно да напусна Рено, но понякога изкачат прекалено добри възможности, които не могат да се изпуснат. Доволен съм, че обявихме договора сега, за да мога да се концентрирам над работата си в сегашния си отбор и да се фокусирам на 100 процента върху защитаването на световната си титла", добави той.
Сегашните пилоти на Макларън - Кими Райконен и Хуан-Пабло Монтоя, имат договори до края на 2006 година и от тима водят преговори и с двамата относно подновяването им. За Райконен обаче вече се носят слухове относно отиването му във Ферари от следващата година.
"Ние сме в преговори и с двамата ни пилоти относно сезон 2007. И Кими и Хуан-Пабло са много талантливи състезатели, големи професионалисти и с невероятен състезателен дух. Те трябва и ще продължат да се концентрират над нашето участие в шампионата", коментира шефът на Макларън - Рон Денис.
В Рено разочаровани от решението на Алонсо
Президентът на Рено Патрик Форе е останал разочарован от решението на световния шампион Фернандо Алонсо да напусне тима в края на следващия сезон. По-рано днес от Макларън-Мерцедес съобщиха изненадващата новина за преминаването на испанеца в тима от 2007 година
Източник: блябляблянамайкамувгъза
п.с. много се надявах да не е истина но уви ... тфа муле ще кара в най добрия тиим за момента

- Гост
-
аххх българи българи да рева ли да плача ли знам ли кфо
Ники Лауда: Сделката с Алонсо е опасна за Мерцедес
Преминаването на Фернандо Алонсо в тима на Макларън-Мерцедес от 2007 година разбуди сериозно духовете в средите на Формула 1. По този повод един от най-големите специалисти в бранша, 57-годишният Ники Лауда, предрече големи сътресения в отборите.
“Той е най-добрият сред младите, но при такъв трансфер мога само да поклатя глава”, коментира Лауда. Според него Макларън са объркали всичко, каквото е можело да се обърка и обвини осъществилият сделката Рон Денис, че не зачита емоционалните състояния на хората, които смята за машини. Така например прибързаното обявяване на преминаването на Алонсо в отбора ще изкара от равновесие новия му съотборник Кими Райконен, който ще чувства лидерската си позиция застрашена. “На Кими и без това му беше писнало още в края на сезона. Сега със сигурност няма да си продължи договора”, смята Лауда.
Спецът е скептично настроен към очакванията, че замисълът на Макларън-Мерцедес да създадат супер-отбор ще успее. Примерите във Формула 1 в това отношение не са един и два, включително и що се отнася до самия Ники Лауда и неговото спортно “съжителство” с Ален Прост преди години в Макларън. “Две големи звезди носят със себе си само неприятности”, обобщи той.
От тази сделка всички губят и Алонсо няма да може да познае отбора си Рено през идния сезон, пророкува Лауда. Когато нещата не вървят всички механици ще го гледат накриво, а и самият той ще се раздвоява, следейки какво става със “сребърните стрели”. Проблемите там ще се задълбочат и от факта, че Бриаторе със сигурност ще напусне Рено догодина. Монтоя пък ще трябва да живее с мисълта, че е едва трети избор, което едва ли ще е по вкуса на емоционалния пилот.
При тази ситуация според Лауда Райконен ще си търси нов отбор. Възможни дестинации за него са Ферари и Тойота. Що се отнася до Михаел Шумахер той е единственият който може би печели от цялата бъркотия, тъй като всичките му сериозни противници са засегнати от трансфера на Алонсо.
Източник: виегознаететочкаком

Ники Лауда: Сделката с Алонсо е опасна за Мерцедес
Преминаването на Фернандо Алонсо в тима на Макларън-Мерцедес от 2007 година разбуди сериозно духовете в средите на Формула 1. По този повод един от най-големите специалисти в бранша, 57-годишният Ники Лауда, предрече големи сътресения в отборите.
“Той е най-добрият сред младите, но при такъв трансфер мога само да поклатя глава”, коментира Лауда. Според него Макларън са объркали всичко, каквото е можело да се обърка и обвини осъществилият сделката Рон Денис, че не зачита емоционалните състояния на хората, които смята за машини. Така например прибързаното обявяване на преминаването на Алонсо в отбора ще изкара от равновесие новия му съотборник Кими Райконен, който ще чувства лидерската си позиция застрашена. “На Кими и без това му беше писнало още в края на сезона. Сега със сигурност няма да си продължи договора”, смята Лауда.
Спецът е скептично настроен към очакванията, че замисълът на Макларън-Мерцедес да създадат супер-отбор ще успее. Примерите във Формула 1 в това отношение не са един и два, включително и що се отнася до самия Ники Лауда и неговото спортно “съжителство” с Ален Прост преди години в Макларън. “Две големи звезди носят със себе си само неприятности”, обобщи той.
От тази сделка всички губят и Алонсо няма да може да познае отбора си Рено през идния сезон, пророкува Лауда. Когато нещата не вървят всички механици ще го гледат накриво, а и самият той ще се раздвоява, следейки какво става със “сребърните стрели”. Проблемите там ще се задълбочат и от факта, че Бриаторе със сигурност ще напусне Рено догодина. Монтоя пък ще трябва да живее с мисълта, че е едва трети избор, което едва ли ще е по вкуса на емоционалния пилот.
При тази ситуация според Лауда Райконен ще си търси нов отбор. Възможни дестинации за него са Ферари и Тойота. Що се отнася до Михаел Шумахер той е единственият който може би печели от цялата бъркотия, тъй като всичките му сериозни противници са засегнати от трансфера на Алонсо.
Източник: виегознаететочкаком
- Гост
-
Флавио Бриаторе: Нямам нищо общо с напускането ...
Флавио Бриаторе категорично отрече да е имал нещо общо с преминаването на Фернандо Алонсо от Рено в Макларън. Освен спортен директор на “Рено” Бриаторе е и личен мениджър на най-младия световен шампион във Формула 1. Както е известно в понеделник Макларън изненадващо обявиха, че са сключили договор с Алонсо до 2007 г. и шокираха всички. “Не съм участвал в никакви разговори с Макларън. Алонсо ме е пренебрегнал и е водил на своя глава преговорите” казва италианският плейбой в изявление за медиите. Според медиите след тези събития е под съмнение по-нататъшното съдружие между Бриаторе и испанският пилот. Спортният директор на френския тим вече е подготвил заместник на Алонсо за следващия сезон. Това е финландският обещаващ младок Хайки Ковелайнен, които досега бе тест-пилот в тима. Финландецът е считан за протеже на Бриаторе, каквото беше и Алонсо доскоро.
Алонсо ще вземе $96 милиона от Макларън
Фернандо Алонсо ще получи $96 милиона от"Макларън-Мерцедес"за трите години, в които ще кара за Сребърните стрели, съобщава в-к"Монитор".Договорът на испанеца е за периода от 2007 до 2009 година включително, с опция за удължаване с още един сезон.
Флавио Бриаторе категорично отрече да е имал нещо общо с преминаването на Фернандо Алонсо от Рено в Макларън. Освен спортен директор на “Рено” Бриаторе е и личен мениджър на най-младия световен шампион във Формула 1. Както е известно в понеделник Макларън изненадващо обявиха, че са сключили договор с Алонсо до 2007 г. и шокираха всички. “Не съм участвал в никакви разговори с Макларън. Алонсо ме е пренебрегнал и е водил на своя глава преговорите” казва италианският плейбой в изявление за медиите. Според медиите след тези събития е под съмнение по-нататъшното съдружие между Бриаторе и испанският пилот. Спортният директор на френския тим вече е подготвил заместник на Алонсо за следващия сезон. Това е финландският обещаващ младок Хайки Ковелайнен, които досега бе тест-пилот в тима. Финландецът е считан за протеже на Бриаторе, каквото беше и Алонсо доскоро.
Алонсо ще вземе $96 милиона от Макларън
Фернандо Алонсо ще получи $96 милиона от"Макларън-Мерцедес"за трите години, в които ще кара за Сребърните стрели, съобщава в-к"Монитор".Договорът на испанеца е за периода от 2007 до 2009 година включително, с опция за удължаване с още един сезон.
- Инаф
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Бургас
- Кара: много
- Мечтае да кара: винаги
Ти си номер 1, нямаш умора ейй 

E60 ///M5 is the ultimate BMW.
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
- Гост
-
- Гост
-
Зелена светлина за"Супер Агури"във Ф1
Тимът на"Супер Агури"обяви официално, че е получил съгласието на всички 10 тима от Формула 1 да влезе в шампионата още през сезон 2006 г. Новината съобщи лично собственикът на тима Агури Сузуки, пише в-к"Струма".
Кими Райконен: Не се плаша от конкуренция
Асът на Макларън Мерцедес Кими Райконен прие доста спокойно новината за бъдещето преминаване на доскорошния му съперник за титлата Фернандо Алонсо в тима в близкото бъдеще.В отговор на въпрос на репортерите какво мисли за този ход той коментира, че не се плаши от конкуренция с когото и да било.
Ферари иска да задържи Шумахер и след 2006 година
Въпреки че от Ферари заявиха, че няма да мислят за нови пилоти до 2006 година от отбора изразиха желанието си да задържат Михаел Шумахер и след изтичането на договора му. Появилата се информация за преминаването на Кими Райконен в тима на “червените кончета” през 2007 година и възможността седем кратният световен шампион да се откаже от активна кариера, показва, че нищо във Ферари не може да бъде сигурно. Говорителят на “скудерията” коментира, че най-рано през пролетта в отбора ще се вземат решения относно бъдещите пилоти. Въпреки това президентът на Ферари Лука ди Монтеземоло заяви, че се надява Шумахер да бъде един от пилотите на тима.
“Михаел е човекът, който трябва да реши какво иска да прави занапред. Той е не само част от тима. Той е бъдещето. Просто Михаел Шумахер е най-добрият пилот в света.”
Тимът на"Супер Агури"обяви официално, че е получил съгласието на всички 10 тима от Формула 1 да влезе в шампионата още през сезон 2006 г. Новината съобщи лично собственикът на тима Агури Сузуки, пише в-к"Струма".
Кими Райконен: Не се плаша от конкуренция
Асът на Макларън Мерцедес Кими Райконен прие доста спокойно новината за бъдещето преминаване на доскорошния му съперник за титлата Фернандо Алонсо в тима в близкото бъдеще.В отговор на въпрос на репортерите какво мисли за този ход той коментира, че не се плаши от конкуренция с когото и да било.
Ферари иска да задържи Шумахер и след 2006 година
Въпреки че от Ферари заявиха, че няма да мислят за нови пилоти до 2006 година от отбора изразиха желанието си да задържат Михаел Шумахер и след изтичането на договора му. Появилата се информация за преминаването на Кими Райконен в тима на “червените кончета” през 2007 година и възможността седем кратният световен шампион да се откаже от активна кариера, показва, че нищо във Ферари не може да бъде сигурно. Говорителят на “скудерията” коментира, че най-рано през пролетта в отбора ще се вземат решения относно бъдещите пилоти. Въпреки това президентът на Ферари Лука ди Монтеземоло заяви, че се надява Шумахер да бъде един от пилотите на тима.
“Михаел е човекът, който трябва да реши какво иска да прави занапред. Той е не само част от тима. Той е бъдещето. Просто Михаел Шумахер е най-добрият пилот в света.”
- Гост
-
Тойота предлага договор на Кими Райконен
Тимът от Формула 1 Тойота изрази желание да привлече пилота на Макларън Кими Райконен за сезона през 2007 година.Шефът Тойота Цутомо Томита предла петгодишен контракт на стойност 100 милиона евро на финландеца, който стана втори в последния шампионат.
п.с. ей тфа нашто момче ноо читаво борбата за него ше е голема
Тимът от Формула 1 Тойота изрази желание да привлече пилота на Макларън Кими Райконен за сезона през 2007 година.Шефът Тойота Цутомо Томита предла петгодишен контракт на стойност 100 милиона евро на финландеца, който стана втори в последния шампионат.
п.с. ей тфа нашто момче ноо читаво борбата за него ше е голема

Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани