рали легенди-пилоти и автомобили
Модератор: Sharo
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Има още четящи...просто се радвам на темата безмълвно
Иначе тези италянци с диадемите хич не разбират от моторни спортове
Иначе тези италянци с диадемите хич не разбират от моторни спортове
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Друго по тази тема немога да кажа....
Правя я важна и очаквам с нетърпение продължението.
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- BMW lover
- Любовника
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
И малко попълнения от мен :
... озаглавени Group B - Pure sound
http://youtube.com/watch?v=K3Mag3kA2J8& ... ed&search=
http://youtube.com/watch?v=vtoXaLNi3zk
... озаглавени Group B - Pure sound
http://youtube.com/watch?v=K3Mag3kA2J8& ... ed&search=
http://youtube.com/watch?v=vtoXaLNi3zk
- BMW lover
- Любовника
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
- Milcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 5.09.2005
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: E60 520d, E83 3.0D, E36 316ti
Накратко за Група B от мен
В следващия пост ще можете да видите колите, които са споменати в този текст.
Група B - началото
Рали колите преди ерата на Група B, бяха основно със задно задвижване и около 250 к.с., просто защото резултатът от повече мощност е буксъване. Някои от по-известните рали автомобили от този период са Lancia Stratos, Fiat 131 Abarth и Porsche 911.
През 1979 г. ФИА легализира AWD (4 x 4) за рали. Производителите, които участват в световния шампионат по това време сметнали 4x4-то за прекалено тежко и сложно за да донесе успех. Но всички те били опровергани, когато Ауди пуска новото Куатро през 1980 г. и обявява намерението си да ползва сезоните 1980 и 1981 за развитие. Всички осъзнали огромния потенциал на 4х4 когато пилота на Ауди Hannu Mikkola използва Куатро като "нула" (course opening vehicle) в едно рали. Ако Mikkola е участвал в класирането, е щял да спечели с 9 минути!
Когато Куатро взема участие (и печели) в първото си рали, Janner rally в Австрия 1980 г., повечето от другите производители осъзнават, че ерата на двете задвижващи колела е приключила. Ауди продължава развитието си през сезон 1981, печелейки няколко кръга от световния шампионат, включително рали Сан Ремо, което е историческо събитие, защото е първото международно рали спечелено от жена, Мишел Мутон (Michele Mouton). През сезон 1982 Ауди бил "отборът", макар че Мутон едва не загубила титлата от Walter Rohrl (Opel). Сезон 1983 видял създаването на групи А и Б, първата истинска, гр. Б, кола се появила на сцената - Lancia 037 Monte Carlo. Това бил първият сериозен съперник на Ауди.
Еволюцията на Група B
037 беше различна от Куатрото в няколко аспекта - има суперчарджър вместо турбо и все още е със задно задвижване, поради несигурността на Ланча в потенциала на 4х4-то. Въпреки това беше кола от гр. B, а новата група B изисква само 200 екземпляра, за да е колата в хомологация. Отборите, от Група B можели също така да правят "ево" версии на техните коли - това исисквало само 20 екземпляра! Също така в Група B имало минимални ограничения относно теглото, а било позволено и използването на високотехнологични материали при изработката на автомобилите. Всичко това, плюс производители с неограничени ресурси, позволява на Група B да напредне изключително бързо. Характеристиките на колите се увеличили рязко.
В новата 037 веднага се усетил недостатъка - липсата на 4х4. Задвижването на четирите колела позволило на Ауди да използва по ефективано мощността, поради увеличеното сцепление. Оказало се, че системата 4х4 също така много щади гумите, и така Ауди използват по меки съставки за да се увеличи сцеплението. Обаче, Куатро-то имало няколко недостатъка, които позволяват на Ланча 037 да спечели титлата при производителите за 1983: Куатро-то било ненадеждно, тромаво и тежко за управление. Предно разположеният двигател и шасито тип монокок скоро се оказали старомодни и били заменени с централно разположен мотор и "space frame design", като при Peugeot 205 T16, което било новият лидер, още щом се появило на рали Tour de Corse през 1984.
Бързината на Пежо 205 Т16 в Корсика шокирала цялата рали общност. Пежо изградили силен отбор, пилот бил Ари Ватанен (Ari Vatanen), а Жан Тод (днес мениджър на Ферари във F1) отговарял за рали програмата. Ватанен катастрофира и отпада от рали Корсика, но по-късно същата година печели първата победа за Пежо 205 в рали 1000 Lakes, Финландия. По това време Ауди представя Sport Quattro, а 037 е вече поостаряла. Пежо издлеждали готови да си тръгнат с титлите за 1985 след впечатляващ подготвителен сезон през 1984.
Лъвчетата доминират през по-голямата част от сезон 1985, но нещата не се развиват според очакваното. Пежо губи Ари Ватанен в една катастрофа с почти фатален край в Аржентина, но неговият съотборник Timo Salonen успява да донесе и двете титли на Пежо. По-късно обаче, за RAC рали 1985, се появява цяла група претенденти за короната на Пежо. Дебютира новата Lancia Delta S4, която е с компресор и турбо, Форд показва новия RS200, Austin-Metro пускат новия Metro 6R4, Ауди се появяват с радикалното S1 Quattro, а Пежо контрира с 205 T16 Evolution 2. Ланча, с новата S4 печели първо и второ място; на този етап, само крила можели да задържат колите на пътя (by this point, wings had to be added to the cars to keep them on the road)!
Края на Група B
Технологиите в Група B били поразителни, но ФИА планирала Група S. Група S трябвало да позволи на производителите да правят много футуристични коли, за които ще са нужни само 10 копия за да са в хомологация. Неизбежното, обаче, най-накрая се случило: по време на рали Port Wine в Португалия, един Форд RS200 излиза извън пътя убивайки трима и ранявайки десетки; след инцидента всички отбори спрели участието си в ралито. Но последния удар за Група B идва на 4 Май 1986.
Водещият пилот на Ланча, Хенри Тойвонен (Henri Toivonen), доминира през сезон 1986 и рали Tour de Corse, когато неговата S4 излиза извън пътя по време на изпълнен със завои и чакъл етап. Колата му излита от пътя, удряйки дървета и камъни, докато пада надолу по склона. Тойвонен и навигаторът му, Серджо Кресто (Sergio Cresto), загиват. Няма свидетели на катастрофата, а последвалият пожар напълно унищожава колата, оставяйки неузнаваеми останки. Топлината от огъня била толкова силна, че всичко, което останало от колата, била почернялата space frame. Групи B и S били веднага отменени за сезон 1987; Форд и Ауди веднага се оттеглили от Група B. Останалите отбори решили да довършат сезона.
Ралито след Група B
Ралито след Група B изглежда ралично. Колите наследници от Група A и WRC се доближават до скоростта на колите от Група B, но все още не са ги достигнали. За сравнение трябва единствено да погленем най-добрите времена на Pike's Peak за да видим раликата в скоростта на колите от Група A и Група B. Но съвременните рали коли са много ефектни и вълнуващи за гледане. Днешните рали пилоти са сред най-добрите пилоти в света. Освен това днес има повече заводски отбори, които участват или планират участие, във WRC.
Правилно ли беше да се забранят колите от Група B? Лично аз мисля така. Ако FIA беше наложила по-стриктни правила, тогава може би колите от Група B щяха да останат. Но откакто FIA насочи вниманието си най-вече към Формула 1, те не осъзнаваха колко бързи са станали колите Група B; нужен бе инцидент като с Хенри Тойвонен за да привлече вниманието на FIA. Колите от Група B бяха достигнали етапа когато вече е трябвало да се карат на писта, а не по рали отсечка. Колите били толкова бързи, че очите на пилота нямат време да фокусират точно между завоите. Група B живя кратък, но много интересен живот.
Ако забележите неточности давайте на Л.С.
Преведено от http://www.stormloader.com/groupb/history.html
В следващия пост ще можете да видите колите, които са споменати в този текст.
Група B - началото
Рали колите преди ерата на Група B, бяха основно със задно задвижване и около 250 к.с., просто защото резултатът от повече мощност е буксъване. Някои от по-известните рали автомобили от този период са Lancia Stratos, Fiat 131 Abarth и Porsche 911.
През 1979 г. ФИА легализира AWD (4 x 4) за рали. Производителите, които участват в световния шампионат по това време сметнали 4x4-то за прекалено тежко и сложно за да донесе успех. Но всички те били опровергани, когато Ауди пуска новото Куатро през 1980 г. и обявява намерението си да ползва сезоните 1980 и 1981 за развитие. Всички осъзнали огромния потенциал на 4х4 когато пилота на Ауди Hannu Mikkola използва Куатро като "нула" (course opening vehicle) в едно рали. Ако Mikkola е участвал в класирането, е щял да спечели с 9 минути!
Когато Куатро взема участие (и печели) в първото си рали, Janner rally в Австрия 1980 г., повечето от другите производители осъзнават, че ерата на двете задвижващи колела е приключила. Ауди продължава развитието си през сезон 1981, печелейки няколко кръга от световния шампионат, включително рали Сан Ремо, което е историческо събитие, защото е първото международно рали спечелено от жена, Мишел Мутон (Michele Mouton). През сезон 1982 Ауди бил "отборът", макар че Мутон едва не загубила титлата от Walter Rohrl (Opel). Сезон 1983 видял създаването на групи А и Б, първата истинска, гр. Б, кола се появила на сцената - Lancia 037 Monte Carlo. Това бил първият сериозен съперник на Ауди.
Еволюцията на Група B
037 беше различна от Куатрото в няколко аспекта - има суперчарджър вместо турбо и все още е със задно задвижване, поради несигурността на Ланча в потенциала на 4х4-то. Въпреки това беше кола от гр. B, а новата група B изисква само 200 екземпляра, за да е колата в хомологация. Отборите, от Група B можели също така да правят "ево" версии на техните коли - това исисквало само 20 екземпляра! Също така в Група B имало минимални ограничения относно теглото, а било позволено и използването на високотехнологични материали при изработката на автомобилите. Всичко това, плюс производители с неограничени ресурси, позволява на Група B да напредне изключително бързо. Характеристиките на колите се увеличили рязко.
В новата 037 веднага се усетил недостатъка - липсата на 4х4. Задвижването на четирите колела позволило на Ауди да използва по ефективано мощността, поради увеличеното сцепление. Оказало се, че системата 4х4 също така много щади гумите, и така Ауди използват по меки съставки за да се увеличи сцеплението. Обаче, Куатро-то имало няколко недостатъка, които позволяват на Ланча 037 да спечели титлата при производителите за 1983: Куатро-то било ненадеждно, тромаво и тежко за управление. Предно разположеният двигател и шасито тип монокок скоро се оказали старомодни и били заменени с централно разположен мотор и "space frame design", като при Peugeot 205 T16, което било новият лидер, още щом се появило на рали Tour de Corse през 1984.
Бързината на Пежо 205 Т16 в Корсика шокирала цялата рали общност. Пежо изградили силен отбор, пилот бил Ари Ватанен (Ari Vatanen), а Жан Тод (днес мениджър на Ферари във F1) отговарял за рали програмата. Ватанен катастрофира и отпада от рали Корсика, но по-късно същата година печели първата победа за Пежо 205 в рали 1000 Lakes, Финландия. По това време Ауди представя Sport Quattro, а 037 е вече поостаряла. Пежо издлеждали готови да си тръгнат с титлите за 1985 след впечатляващ подготвителен сезон през 1984.
Лъвчетата доминират през по-голямата част от сезон 1985, но нещата не се развиват според очакваното. Пежо губи Ари Ватанен в една катастрофа с почти фатален край в Аржентина, но неговият съотборник Timo Salonen успява да донесе и двете титли на Пежо. По-късно обаче, за RAC рали 1985, се появява цяла група претенденти за короната на Пежо. Дебютира новата Lancia Delta S4, която е с компресор и турбо, Форд показва новия RS200, Austin-Metro пускат новия Metro 6R4, Ауди се появяват с радикалното S1 Quattro, а Пежо контрира с 205 T16 Evolution 2. Ланча, с новата S4 печели първо и второ място; на този етап, само крила можели да задържат колите на пътя (by this point, wings had to be added to the cars to keep them on the road)!
Края на Група B
Технологиите в Група B били поразителни, но ФИА планирала Група S. Група S трябвало да позволи на производителите да правят много футуристични коли, за които ще са нужни само 10 копия за да са в хомологация. Неизбежното, обаче, най-накрая се случило: по време на рали Port Wine в Португалия, един Форд RS200 излиза извън пътя убивайки трима и ранявайки десетки; след инцидента всички отбори спрели участието си в ралито. Но последния удар за Група B идва на 4 Май 1986.
Водещият пилот на Ланча, Хенри Тойвонен (Henri Toivonen), доминира през сезон 1986 и рали Tour de Corse, когато неговата S4 излиза извън пътя по време на изпълнен със завои и чакъл етап. Колата му излита от пътя, удряйки дървета и камъни, докато пада надолу по склона. Тойвонен и навигаторът му, Серджо Кресто (Sergio Cresto), загиват. Няма свидетели на катастрофата, а последвалият пожар напълно унищожава колата, оставяйки неузнаваеми останки. Топлината от огъня била толкова силна, че всичко, което останало от колата, била почернялата space frame. Групи B и S били веднага отменени за сезон 1987; Форд и Ауди веднага се оттеглили от Група B. Останалите отбори решили да довършат сезона.
Ралито след Група B
Ралито след Група B изглежда ралично. Колите наследници от Група A и WRC се доближават до скоростта на колите от Група B, но все още не са ги достигнали. За сравнение трябва единствено да погленем най-добрите времена на Pike's Peak за да видим раликата в скоростта на колите от Група A и Група B. Но съвременните рали коли са много ефектни и вълнуващи за гледане. Днешните рали пилоти са сред най-добрите пилоти в света. Освен това днес има повече заводски отбори, които участват или планират участие, във WRC.
Правилно ли беше да се забранят колите от Група B? Лично аз мисля така. Ако FIA беше наложила по-стриктни правила, тогава може би колите от Група B щяха да останат. Но откакто FIA насочи вниманието си най-вече към Формула 1, те не осъзнаваха колко бързи са станали колите Група B; нужен бе инцидент като с Хенри Тойвонен за да привлече вниманието на FIA. Колите от Група B бяха достигнали етапа когато вече е трябвало да се карат на писта, а не по рали отсечка. Колите били толкова бързи, че очите на пилота нямат време да фокусират точно между завоите. Група B живя кратък, но много интересен живот.
Ако забележите неточности давайте на Л.С.
Преведено от http://www.stormloader.com/groupb/history.html
Последна промяна Milcho на 12 Юни 2007, 17:01, променена общо 1 път
- Milcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 5.09.2005
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: E60 520d, E83 3.0D, E36 316ti
Историята на Lancia в Група Б или "Пътя към смъртта"
http://www.lancia-bg.com/groupB.htm
Малко интересни факти:
Lancia Delta S4 успява да ускори от 0 до 100 за 2,3 секунди на макадамова настилка!
Една щуротия, с която Henri Toivonen е известен, е че на пистата в Ещорил в Портогалия той е направил няколко обиколки с неговата Lancia Delta S4 и е дал време с което е можел да се класира шести в квалификацията на тогавашната Формула 1!
Според Ари Ватанен, при старт от място, неговото Пежо 205 Ево 2 е можело да изпревари болид от Формула 1!
След края на група Б от Audi съобщават че са направили за тяхното Quattro двигател с мощност 1000 к.с!
Lancia Stratos
+ на първа страница
Fiat 131 Abarth
Porsche 911
Audi Quattro
Lancia 037 Monte Carlo
Peugeot 205 T16
Audi Sport Quattro
Lancia Delta S4
Ford RS200
Metro 6R4
Audi S1 Quattro
Peugeot 205 T16 Evolution 2
http://www.lancia-bg.com/groupB.htm
Малко интересни факти:
Lancia Delta S4 успява да ускори от 0 до 100 за 2,3 секунди на макадамова настилка!
Една щуротия, с която Henri Toivonen е известен, е че на пистата в Ещорил в Портогалия той е направил няколко обиколки с неговата Lancia Delta S4 и е дал време с което е можел да се класира шести в квалификацията на тогавашната Формула 1!
Според Ари Ватанен, при старт от място, неговото Пежо 205 Ево 2 е можело да изпревари болид от Формула 1!
След края на група Б от Audi съобщават че са направили за тяхното Quattro двигател с мощност 1000 к.с!
Lancia Stratos
+ на първа страница
Fiat 131 Abarth
Porsche 911
Audi Quattro
Lancia 037 Monte Carlo
Peugeot 205 T16
Audi Sport Quattro
Lancia Delta S4
Ford RS200
Metro 6R4
Audi S1 Quattro
Peugeot 205 T16 Evolution 2
момчета,не можете да си представите колко се радвам че помагате в развитието на темичката ,което показва Вашият интерес към рали спорта
http://img190.imageshack.us/i/rokopodpis.mp4/...шофирай разумно
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
ПЕЖО 205турбо16 е с централно разположен двигател.
Виждал съм го на живо-караше го Илия Чубриков на рали Златни,но на нощното качване на СС''Стара Река'' се счупи.После казаха,че ''врагове''
сложили в резервоара хартия Но мисля,че този модел не е от тръбна конструкция.
Ланча С 4 е от тръби,като бъги.Много лека и много яка
Ланча 037 рали е с махаща се задница целия мотор заедно с кутията се виждат като се махне капака-половината кола.Дарио Черато караше такова чудо
Виждал съм го на живо-караше го Илия Чубриков на рали Златни,но на нощното качване на СС''Стара Река'' се счупи.После казаха,че ''врагове''
сложили в резервоара хартия Но мисля,че този модел не е от тръбна конструкция.
Ланча С 4 е от тръби,като бъги.Много лека и много яка
Ланча 037 рали е с махаща се задница целия мотор заедно с кутията се виждат като се махне капака-половината кола.Дарио Черато караше такова чудо
http://img190.imageshack.us/i/rokopodpis.mp4/...шофирай разумно
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Евала Роска за страхотната тема,както и на всички които я допълват...Аз съм много запален по автомобилните спортове но не съм много запознат с историята на Рали спорта тъй като повече съм карал и съм се интересувал от пистови състезания...С удоволствие чета и гледам...Нямам какво да кажа повече
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
нещо което намерих тук http://bgnrc.info
видях че не се е споменало за хонда црх та....
След спирането на гр.Б, малко по-скромни като показатели, тези автомобили продължили да се състезават като GT до 1991 година. А последният такъв автомобил е бил CRX 2gen . Първа генерация също е участвал в Група В...
видях че не се е споменало за хонда црх та....
След спирането на гр.Б, малко по-скромни като показатели, тези автомобили продължили да се състезават като GT до 1991 година. А последният такъв автомобил е бил CRX 2gen . Първа генерация също е участвал в Група В...
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани