рали легенди-пилоти и автомобили
Модератор: Sharo
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Отказва се защото бъдещите коли от Група А, е предвидено да бъдат по-бавни от тези от Група Б 


"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
...ама достатъчно




ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
Lancia СТРАТОС
Вдъхновение за развитието на Lancia Стратос Рали била прототипа разработен от Бертоне за Lancia, който бе показан на обществеността в залата на Торино 1970 година.
Както може да се види на приложената снимка водачът е в много сходна позиция като на пилотите от Ф1. Достъпа до колата е бил на предния панел, през вратата която включва и предното стъкло, което започва през предния капак и през покрива . Когато водача влезе в колата предното стъкло врарта се затваря автоматично
Колата показана на салона е прототип с monochasis, изградена чрез комбинация от ламарина в центъра и стъклопласт който подсилва вратите, стълбовете , предната и задната част на каросерията. Двигателят и задното окачване са монтирани върху рамки, изработени от стомана.
[img]
http://www.arpem.com/racing/lancia_stra ... atos_5.jpg[/img]
До тогава, озложбите биват залети с конкурентни автомобили, но взети на базата на превозни средства, които съществуват по линията за сглобяване на обикновените потребители.
В салона в Торино 1972 г., новият Стратос, била въведена. Неговият Ферари двигател е V6 2.4-литра 12-клапан, и носи кутия 5 с скорост, като механиката му била допълнително преработена през следващата година.
През април 1973 г., Сандро Мунари взе победата в Рали Firestone, който се проведе в Испания. Само месец по-късно, заедно с Жан-Клод Андрует, Мунари постигна похвалното второ място в Тарга Флорио, а през септември 1973 г. Стратос постига победа още в: Рали дьо Франс, отново под контрола на Сандро Мунари .
Производството започва през 1973 г. и продължава до средата на 1974 година. Тялото е било произведено от Бертоне в своя завод в Груглиаско, в покрайнините на Торино. През 1974 г., победите на Стратос били бързи и изобилни. Тези победи, Lancia постига Световния рали шампионат през 1974, постижения, които се повтарят в годините 1975 и 1976 година.
През януари 1975 г., Сандро Мурани постига първата от трите последователни победи в Рали Монте Карло . През същата тази година, Бьорн Валдергард постига победа в Швеция и Сан Ремо, а в Сафари Рали / Мунари .
1976 бе най успешната годината в кариерата на Lancia Стратос. Lancia Стратос има победи в Световния Рали Шампионат три поредни пъти, първо и второ място в Rallye Monte Carlo, първо, второ, трето и четвърто място в Португалия; първа позиция в Сицилия, първо в Джиро д'Италия, първата в Корсика и четвъртото място в Англия.
През 1977 г. в екипа се присъединиха конкуренцията от FIAT. Директивата за търговия на FIAT реши да съсредоточи усилията си върху FIAT 131 повече в сравнение със Стратос, а през 1978 г. 131 е колата използвана почти винаги в състезанието , въпреки че Стратос ще имаме време да вземе победата в 13-важните събития през тази година.
През 1979 г., само на частните отбори продължиха да се конкурират зад волана на Стратос, Бърнард Дарниче получава победа в Рали Монте Карло за екипа Чардонет. Тази победа бе четвърта поредна съчетана с Lancia на този тест.
През 1981 г. Lancia показва новата си кола за Група Б, Lancia Rallye 037, и Стратос заема страниците на историята на книгите в колата, въпреки че някои екипи все още се конкурират с частните Стратос, постигайки няколко победи в европейските първенства, докато това одобрение изтича в края на 1982 година.
ТЕХНИЧЕСКИ данни
Двигател в централна позиция DOHC V6, с три Вебер карбуратори 40IDF.
Кубичен капацитет 2418 CC
Карера 92,5 * 60 mm
Максимална мощност 190CV до 7400 r.p.m.
Фонд ZF предаване 5 ст- ръчно и хидравличен съединител монодиско
Тегло 980 kg
Вентилирани дискови спирачки отпред и отзад, 260 мм и 280 мм
Batalla 2180 мм. Немога да си го преведа това
Широчина предната ос / задна 1433 и 1457 мм
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Различията в колата:
Моторни 44IDF три карбуратори Вебер.
Максимална мощност 270CV до 7400 r.p.m.
Предаване мулти-хидравличен съединител
Тегло 880 kgr
Широчина предна ос / задна 1490 и 1570 мм
Дано инфото е полезно.........
поздрави
Вдъхновение за развитието на Lancia Стратос Рали била прототипа разработен от Бертоне за Lancia, който бе показан на обществеността в залата на Торино 1970 година.


Както може да се види на приложената снимка водачът е в много сходна позиция като на пилотите от Ф1. Достъпа до колата е бил на предния панел, през вратата която включва и предното стъкло, което започва през предния капак и през покрива . Когато водача влезе в колата предното стъкло врарта се затваря автоматично

Колата показана на салона е прототип с monochasis, изградена чрез комбинация от ламарина в центъра и стъклопласт който подсилва вратите, стълбовете , предната и задната част на каросерията. Двигателят и задното окачване са монтирани върху рамки, изработени от стомана.
[img]
http://www.arpem.com/racing/lancia_stra ... atos_5.jpg[/img]
До тогава, озложбите биват залети с конкурентни автомобили, но взети на базата на превозни средства, които съществуват по линията за сглобяване на обикновените потребители.
В салона в Торино 1972 г., новият Стратос, била въведена. Неговият Ферари двигател е V6 2.4-литра 12-клапан, и носи кутия 5 с скорост, като механиката му била допълнително преработена през следващата година.

През април 1973 г., Сандро Мунари взе победата в Рали Firestone, който се проведе в Испания. Само месец по-късно, заедно с Жан-Клод Андрует, Мунари постигна похвалното второ място в Тарга Флорио, а през септември 1973 г. Стратос постига победа още в: Рали дьо Франс, отново под контрола на Сандро Мунари .

Производството започва през 1973 г. и продължава до средата на 1974 година. Тялото е било произведено от Бертоне в своя завод в Груглиаско, в покрайнините на Торино. През 1974 г., победите на Стратос били бързи и изобилни. Тези победи, Lancia постига Световния рали шампионат през 1974, постижения, които се повтарят в годините 1975 и 1976 година.


През януари 1975 г., Сандро Мурани постига първата от трите последователни победи в Рали Монте Карло . През същата тази година, Бьорн Валдергард постига победа в Швеция и Сан Ремо, а в Сафари Рали / Мунари .


1976 бе най успешната годината в кариерата на Lancia Стратос. Lancia Стратос има победи в Световния Рали Шампионат три поредни пъти, първо и второ място в Rallye Monte Carlo, първо, второ, трето и четвърто място в Португалия; първа позиция в Сицилия, първо в Джиро д'Италия, първата в Корсика и четвъртото място в Англия.


През 1977 г. в екипа се присъединиха конкуренцията от FIAT. Директивата за търговия на FIAT реши да съсредоточи усилията си върху FIAT 131 повече в сравнение със Стратос, а през 1978 г. 131 е колата използвана почти винаги в състезанието , въпреки че Стратос ще имаме време да вземе победата в 13-важните събития през тази година.

През 1979 г., само на частните отбори продължиха да се конкурират зад волана на Стратос, Бърнард Дарниче получава победа в Рали Монте Карло за екипа Чардонет. Тази победа бе четвърта поредна съчетана с Lancia на този тест.

През 1981 г. Lancia показва новата си кола за Група Б, Lancia Rallye 037, и Стратос заема страниците на историята на книгите в колата, въпреки че някои екипи все още се конкурират с частните Стратос, постигайки няколко победи в европейските първенства, докато това одобрение изтича в края на 1982 година.


ТЕХНИЧЕСКИ данни
Двигател в централна позиция DOHC V6, с три Вебер карбуратори 40IDF.
Кубичен капацитет 2418 CC
Карера 92,5 * 60 mm
Максимална мощност 190CV до 7400 r.p.m.
Фонд ZF предаване 5 ст- ръчно и хидравличен съединител монодиско
Тегло 980 kg
Вентилирани дискови спирачки отпред и отзад, 260 мм и 280 мм
Batalla 2180 мм. Немога да си го преведа това
Широчина предната ос / задна 1433 и 1457 мм
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Различията в колата:
Моторни 44IDF три карбуратори Вебер.
Максимална мощност 270CV до 7400 r.p.m.
Предаване мулти-хидравличен съединител
Тегло 880 kgr
Широчина предна ос / задна 1490 и 1570 мм

.jpg)
Дано инфото е полезно.........
поздрави
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
Ford Escort RS Cosworth
Историята на този Форд започнала много преди появата на първата такава кола (Ескорт).
През 1984 год. Форд решили да добавят турбокомпресор на здравият блок на Пинто.
Така се родила Сиера RS Cosworth. Двигателят произвеждал 204 кс.
Поради липсата на 4х4 Sierra RS Cosworth не жънела успехи във Група А.
След нея се появила Sierra RS500 с множество успехи в Британският шампионата за туринг автомобили (BTCC).
След края на Sierra RS500 Форд решили че имат нужда от нов по малък и по лек автомобил.
Ескорт вече бил произвеждан серийно и първоначалният план на Форд бил просто да „напъхат”
в Ескорт двигателя, окачването и 4х4 с-мата от последната Сиера.
Поради множество причини това не било направено. Това довело до производството на ново по твърдо шаси и ново купе
(купето споделяло по малко от 50% от елементите на серийно произвеждан Ескорт).
Новият Ескорт бил произвеждан от Karmann в Германия. Официалната стартова дата на п-вото била 19.2.1992.
Ford Escort RS Cosworth бил доста по успешен във Световния рали шампионат от предшествениците си.
Осем били победите преди да се промени версията, за да отговаря на изискванията за новата група WRC и още две след промените.
Зад волана на Ford Escort RS Cosworth са сядали имена като Francois Delecour, Tommi Makinen, Bruno Thiry, Carlos Sainz, Armin Schwarz (във весията за Гр. А)
също и Ari Vatanen и Juha Kankkunen (във WRC версиите).
Последният Ескорт Мк 5 (заместен от Фокус) е участвал в СРШ в
периода 1997 - 99 год. Разполагал е с четири цилиндров двигател с
обем 1998 см2, 300 к.с. и 500 н.м при тегло от 1230 кг.
Историята на този Форд започнала много преди появата на първата такава кола (Ескорт).
През 1984 год. Форд решили да добавят турбокомпресор на здравият блок на Пинто.
Така се родила Сиера RS Cosworth. Двигателят произвеждал 204 кс.
Поради липсата на 4х4 Sierra RS Cosworth не жънела успехи във Група А.
След нея се появила Sierra RS500 с множество успехи в Британският шампионата за туринг автомобили (BTCC).
След края на Sierra RS500 Форд решили че имат нужда от нов по малък и по лек автомобил.
Ескорт вече бил произвеждан серийно и първоначалният план на Форд бил просто да „напъхат”
в Ескорт двигателя, окачването и 4х4 с-мата от последната Сиера.
Поради множество причини това не било направено. Това довело до производството на ново по твърдо шаси и ново купе
(купето споделяло по малко от 50% от елементите на серийно произвеждан Ескорт).
Новият Ескорт бил произвеждан от Karmann в Германия. Официалната стартова дата на п-вото била 19.2.1992.
Ford Escort RS Cosworth бил доста по успешен във Световния рали шампионат от предшествениците си.
Осем били победите преди да се промени версията, за да отговаря на изискванията за новата група WRC и още две след промените.
Зад волана на Ford Escort RS Cosworth са сядали имена като Francois Delecour, Tommi Makinen, Bruno Thiry, Carlos Sainz, Armin Schwarz (във весията за Гр. А)
също и Ari Vatanen и Juha Kankkunen (във WRC версиите).
Последният Ескорт Мк 5 (заместен от Фокус) е участвал в СРШ в
периода 1997 - 99 год. Разполагал е с четири цилиндров двигател с
обем 1998 см2, 300 к.с. и 500 н.м при тегло от 1230 кг.
Последна промяна pesho на 27 Ное 2008, 22:05, променена общо 1 път
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta


ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
Група Б златните времена малко факти и данни
Казват, че ралитата в миналото винаги са били по-добри. Група Б маркира една епоха в света на автомобилизма. Тези автомобили с техните 1000 кг, 500 к.с. изпълни първенството в 80-те години, но също така демонстрира опасността с трагични последствия, и от там дойде прекратяването на група Б.
По това време в световните рали автомобили имаше два конкуриращи се леко променени Категории Група 2 и Група 4, докато не се реши да се позволи използването на по моЩни и по леки авт. Довежда6та до общата промяна на Група 4 и група 5 съответно до Група А и Група Б. Тогава Ауди Quattro 1980 г. Успява да спечели първata си победа и да докаже, че превозни средства с четири задвижва6ти колела , не трябва да бъдат тромави и бавни .
През 1982 г.бе отредено на Ауди Quattro да победи, през 1983 г. при определяне на окончателната Група А и Група Б на мястото на група 4 и група 5, Lancia 037 е първата регистрирана кола в група Б която била в състояние да се противопостави на Ауди Quattro.
Някак в група Б станали по-специализирани и по-технологично напреднали, отколкото в старата група 4 и група 5, а сега за одобряването на превозното средство в г B просто трябвало да бъдат задължително произвеждaни 200 превозни средства, в сравнение с 400, които бяха необходими преди.
През 1984 г. се появява Пежо 205 Turbo 16 в чийто дизайн имал пръст Жан Todt, Като екип Пежо Talbot с пилот Ари Ватанен в спорта първата му година успява да спечели Световната купа. Така че прогресията в група Б показа продължителен интерес на новите марки да влязат състезанията със своите Форд RS200 и Остин.
След много трагични инциденти в Б група започват да мислят как да ограничат развитието на автомобилите за да бъдат по котролируеми .Идеята било да са до 300 к.с. .Инцидентите продължили през 1986 г. след авария Ари Ватанен почти умира в Рали Аржентина, катастрофата на Форд RS200 в Рали Португалия
загиналите зрители на ралито , но всичко свършва след инцидента в Рали Корсика в който загиват Тойвонен и неговия навигатор Серджо Герб .
Смърта на Тойвонен краят на гр.Б*по обстойно *
За съжаление за възникването на голяма промяна в правилата на моторни спортни състезания, трябва да се случват трагедии като катастрофата на Toivonen, След тези и поредици от инциденти се налагат правила осигурява6ти безопасноста на публиката и състезателите .
Смърта на Тойвонен в крайна сметка довежда до края на златните години на гр.Б.
Имало времена когато състезанията били по вълува6ти от всякога .Вси4ко това се дължало на това 4е колите ставали все по бързи и опасни
Ранното предупреждение: произшествията Ватанен и Хоакин Сантос
Първото съобщение за това че трябва да се вземат мерки по обезопасяване на група Б било инцидента на Ватанен в рали Аржентина през 1986 г., когато финландски пилот бил на прага на смъртта.
Работата за група Б се усложнява след смърта на Хоакин Сантос със своя Форд РС 200 в Рали Португалия в който загиват и 3 зрители и има десетки с тежки наранявания.
Но това което наистина довежда до края на гр.Б е смърта на Хенри Тойвонен на рали Корсика през 1986 година.
След напускането на трасето на Финландския рали пилот с своят рали автомобил ,започва да вали дъжд и градушка .След което закъсняването или не финиширането на Хенри тойвонен довежда до притеснение до вси4ки екипи и журналисти .
Слухове 4е Хенри Тойвонен е катастрофирал със своята ланча се пазят за момента в тайна. Малко по късно слуха че Лан4а Делта С4 е катастрофирала и пилота и навигатора са загинали бил оповестен . Трагичен разказ на журналист .
”И в крайна сметка така си бе6е Ланчата на Тойвонен падна от скалите по маршрута на Рали Корсика ,забита в едно дърво.”
Този трагичен за историята на група Б опровергава и гаранцията която е дадена от Ланча че колата е произведена от Кевлартитаниево шаси и че е неразрушима .
Това бил края на златния век на гр.Б
Малко клипове
http://www.videos-star.com/watch.php?video=zkLH56Jx6qI
http://www.videos-star.com/watch.php?video=eb3fSlE2jdI
http://www.videos-star.com/watch.php?video=-1RX-qJ-maM
http://www.videos-star.com/watch.php?video=PpjPX8WDMT0
Няма такава друга група като гр.Б


Казват, че ралитата в миналото винаги са били по-добри. Група Б маркира една епоха в света на автомобилизма. Тези автомобили с техните 1000 кг, 500 к.с. изпълни първенството в 80-те години, но също така демонстрира опасността с трагични последствия, и от там дойде прекратяването на група Б.

По това време в световните рали автомобили имаше два конкуриращи се леко променени Категории Група 2 и Група 4, докато не се реши да се позволи използването на по моЩни и по леки авт. Довежда6та до общата промяна на Група 4 и група 5 съответно до Група А и Група Б. Тогава Ауди Quattro 1980 г. Успява да спечели първata си победа и да докаже, че превозни средства с четири задвижва6ти колела , не трябва да бъдат тромави и бавни .
През 1982 г.бе отредено на Ауди Quattro да победи, през 1983 г. при определяне на окончателната Група А и Група Б на мястото на група 4 и група 5, Lancia 037 е първата регистрирана кола в група Б която била в състояние да се противопостави на Ауди Quattro.

Някак в група Б станали по-специализирани и по-технологично напреднали, отколкото в старата група 4 и група 5, а сега за одобряването на превозното средство в г B просто трябвало да бъдат задължително произвеждaни 200 превозни средства, в сравнение с 400, които бяха необходими преди.
През 1984 г. се появява Пежо 205 Turbo 16 в чийто дизайн имал пръст Жан Todt, Като екип Пежо Talbot с пилот Ари Ватанен в спорта първата му година успява да спечели Световната купа. Така че прогресията в група Б показа продължителен интерес на новите марки да влязат състезанията със своите Форд RS200 и Остин.

След много трагични инциденти в Б група започват да мислят как да ограничат развитието на автомобилите за да бъдат по котролируеми .Идеята било да са до 300 к.с. .Инцидентите продължили през 1986 г. след авария Ари Ватанен почти умира в Рали Аржентина, катастрофата на Форд RS200 в Рали Португалия
загиналите зрители на ралито , но всичко свършва след инцидента в Рали Корсика в който загиват Тойвонен и неговия навигатор Серджо Герб .

Смърта на Тойвонен краят на гр.Б*по обстойно *
За съжаление за възникването на голяма промяна в правилата на моторни спортни състезания, трябва да се случват трагедии като катастрофата на Toivonen, След тези и поредици от инциденти се налагат правила осигурява6ти безопасноста на публиката и състезателите .
Смърта на Тойвонен в крайна сметка довежда до края на златните години на гр.Б.
Имало времена когато състезанията били по вълува6ти от всякога .Вси4ко това се дължало на това 4е колите ставали все по бързи и опасни
Ранното предупреждение: произшествията Ватанен и Хоакин Сантос
Първото съобщение за това че трябва да се вземат мерки по обезопасяване на група Б било инцидента на Ватанен в рали Аржентина през 1986 г., когато финландски пилот бил на прага на смъртта.
Работата за група Б се усложнява след смърта на Хоакин Сантос със своя Форд РС 200 в Рали Португалия в който загиват и 3 зрители и има десетки с тежки наранявания.
Но това което наистина довежда до края на гр.Б е смърта на Хенри Тойвонен на рали Корсика през 1986 година.


След напускането на трасето на Финландския рали пилот с своят рали автомобил ,започва да вали дъжд и градушка .След което закъсняването или не финиширането на Хенри тойвонен довежда до притеснение до вси4ки екипи и журналисти .
Слухове 4е Хенри Тойвонен е катастрофирал със своята ланча се пазят за момента в тайна. Малко по късно слуха че Лан4а Делта С4 е катастрофирала и пилота и навигатора са загинали бил оповестен . Трагичен разказ на журналист .
”И в крайна сметка така си бе6е Ланчата на Тойвонен падна от скалите по маршрута на Рали Корсика ,забита в едно дърво.”
Този трагичен за историята на група Б опровергава и гаранцията която е дадена от Ланча че колата е произведена от Кевлартитаниево шаси и че е неразрушима .
Това бил края на златния век на гр.Б


Малко клипове
http://www.videos-star.com/watch.php?video=zkLH56Jx6qI
http://www.videos-star.com/watch.php?video=eb3fSlE2jdI
http://www.videos-star.com/watch.php?video=-1RX-qJ-maM
http://www.videos-star.com/watch.php?video=PpjPX8WDMT0

“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
Група Б . автомобили и пилоти
автомобили
* Audi Sport Quattro S1
* Austin Metro 6R4
* Citroën BX 4TC
* Citroën Visa 1000 Pistes
* Ford RS200
* Lancia 037 Rally
* Lancia Delta S4
* Mazda RX-7 4x4
* Nissan 240RS
* Opel Manta 400
* Peugeot 205 T16
* Porsche 959
* Renault 5 Turbo
пилоти
* Markku Alen
* Attilio Bettega
* Massimo Biasion
* Stig Blomqvist
* John Buffum
* Juha Kankkunen
* Hannu Mikkola
* Michèle Mouton
* Tony Pond
* Walter Röhrl
* Timo Salonen
* Henri Toivonen
* Ari Vatanen
Малко снимки
Следва6тият пост 6те е с УНИКАЛНО УНФО ЗА ПЕЖО 205 Т16

автомобили
* Audi Sport Quattro S1
* Austin Metro 6R4
* Citroën BX 4TC
* Citroën Visa 1000 Pistes
* Ford RS200
* Lancia 037 Rally
* Lancia Delta S4
* Mazda RX-7 4x4
* Nissan 240RS
* Opel Manta 400
* Peugeot 205 T16
* Porsche 959
* Renault 5 Turbo
пилоти
* Markku Alen
* Attilio Bettega
* Massimo Biasion
* Stig Blomqvist
* John Buffum
* Juha Kankkunen
* Hannu Mikkola
* Michèle Mouton
* Tony Pond
* Walter Röhrl
* Timo Salonen
* Henri Toivonen
* Ari Vatanen
Малко снимки










Следва6тият пост 6те е с УНИКАЛНО УНФО ЗА ПЕЖО 205 Т16


“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
PEUGEOT 205 T16
Проектът за изграждане на Пежо започва през 1981 година. Тогавашният председателят на Пежо Жан Бойлот искал да даде на марката по спортно и динамично усе6тане. За постигането на тази цел Пежо насочва вниманието си към 205 .
Проекта бил под ръководството на Жан Тод тогавашен пилот на Фрекуелин с 504 купе и Талбот Сумбем Лотус . След полужителните резултати на ауди куатро в ралитата било решено че малкото пежо трябва да носи много моштност в себеси .За двигателят било въпрос между атмосферния ПРВ В6 или 4цилиндров с турбо на базата на новото семейство ХУ.Последният и окончателне избор бил 1775 куб.см. 16в Турбо . Задвижването било решено да е на четирите колела посредством 5/степенна ск.кутия.Двигателя бил разположен в централната част на автомобила ,напречно .Което позволявало достатъчно пространство за сервизирането му от задната страна на колата .
За да бъде одобрена кола в група Б, FISA задължавала да бъдат построени най-малко 200 единици за една година. По това време от пежо започнали с версията , "Стандарт" За марките това означававало , че след като преминат "спънката" от производството на 200 единици от базовата версия (обикновено със спецификациите за улицата и трудни продаваеми), инженерите биват оставени на свобода за действие. На 1-ви април 1984 година, се появяват на улицата 200 коли, като по този начин влиза в сила одобрението за гр.Б. Тази версия на улицата, която се предлага в цвят сив антрацит, имала 200 к.с. при 6750 об. / мин и максимален въртящ момент от 26 mkg при 4000 об. / мин, тегло от 1210 кг и на цена, според слуховете цената била достатъчно ниска. Нямала нищо общо с обикновенната 205.
Одобряване на 205 Turbo 16 (1 април 1984)
Първото развитието на колата било , теглото да е намалено до 940 кг. До този момент разликите в мотора спрямо този от стриийт версията била компресията 7;1 (6.5:1на стриит версияата(Турбо надува бил 1.4 бара .В следствие на промените моштноста достигнала 350кс при 8000об./мин. И максималният въртяшт момент бил 45мкг при 5000об./мин.Структурата на купето била така нар. Монокок и всички панели били от кевлар .
Пежо 205 през 1984 г.
Дебюта бил на Световният рали шампионат, през май 1984 г. в обиколката на рали Корсика. В този момент сезона не може да бъде по обещаващ. Пилоти избрани в случая били грандиозният Ари Ватанен и Жан Пиер Никола. Тогава любими били Lancia Рали 037 (задно задвижване), които били като риба във вода в тясните “корсикански“ пътища. Всички илюзии за победа в дебюта се изпаряват в 20/ят етап .Жан Пиер Никола завършва четвърти, а победителят бил Марку Ален с Lancia.
Образи на Ари Ватанен в Тур дьо Corse 1984
В следващият етап от шампионата на Акропола, Ватанен остава 11поради механични проблеми и три месеца по-късно, на рали 1000 езера, за Ари Ватанен била първата победа с Пежо Talbot Спорт,но не била последната ...
Ватанен и Harrymann празнува6ти победата в 1000 езера 1984
В Сан Ремо,Ватанен , печели 31 от 54 секции на ралито и последното събитие на сезона винаги е било трудно, но отново постига победа. Ари ватанен извоюва 3 победи от 5 кръга с новото си пежо .
Засилването на Пежо през 1985 г.
През 1985 г., отбора е засилен, с пристигането на друг Финландец, Тимо Салонен и Бруно Саби във Франция. В началото на сезона, както и в предишният ве4е приключил Ватанен извоюва грандиозна победа в Монте Карло, след неизгодна позиция цели 5 минути по отношение на Валтер Rörhl (Ауди Quattro Спорт) Тази негова победа е една от най грандиозните за Ари Ватанен .
Ари Ватанен и Бруно Саби през 1985 г. Монте Карло
Швеция 1985 г., Vatanen (No.2) побеждава , Салонен (No. 6) завършва трети зад Аудито на Валтер Röhrl
Salonen пътя към победата в Portugal'85
Обиколката на Корсика дебют за Бруно Saby на Пежо 205 Turbo 16 Evo 2. Тогава се казвало 4е развитието на ево 2 започнало дори преди ево1 .Промените от 1 към 2 били многобройни
• Промени имало в триъгълната структура на шасито на пежото в допълнение били сложени нови амортисиори включвашти водно охлаждане*Някой да обясни това* и теглото било намалено до 910кг.
• Турбината била заменена с Гарет за да може да се достигне надув от 2.5бара при разрешени 2.8бара .При тези обстоятелства прогнозираната моштност била около 500кс. Тогава пежото могло да достигне 100км/ч от място за по малко от 2 сек.
• За визията и подобряването на аеродинамиката на колата били подготвени други компоненти за предната част и гигандски спойлер за задната част ,който бил проектиран дори по голям но били наложени огр. От ФИА.
Бруно Saby с новото Evo 2 в Тур дьо Corse 1985
Автомобилът, в първата му поява, под контрола на Саби завършва след второто R5 Turbo на Макси Рагноти в рали белязано от трагичната смърт на Атилио Бетега на борда на една Lancia 037 Рали .
В Тур дьо Корсика, последва серия от четири поредни победи на Тимо Salonen, на Акропола, Нова Зеландия и Аржентина, все още с Evo 1 и 1000 Лагос с Evo 2. В Рали Аржентина послева ужасна катастрофа, която почти слага край на живота на Ари Ватанен и го задължава да седи настрана от ралитата почти година и половина . Въпреки това отстъпление, след резултатите от 1000 езера, Пежо бива провъзгласен за шампион и Салонен за Световният шампион при пилотите.
Тимо Salonen (Акропола 1985)
Ари Ватанен на много сериозната катастрофа в Аржентина 1985
Сезонът продължава в Сан Ремо Rörhl побеждава с впечатляващият спортен Ауди Quattro S1 В следаваштите год. Забелязва се гоелмият сблъсък между ланча и пежо .
В края на, 1986
За сезон 1986 като се има предвид невъзможността на Ватанен да шофира в екипа са младите Юха Канкунен. Независимо от това, в Монте Карло се достига освещаването на Toivonen и Делта S4 постигайки победа с екшън, най-малко на 4 минути преди Salonen ,който се класира втори с 205 T16 Evo 2. Kankkunen остава пети.
Тимо Salonen (Monte Carlo 1986)
Португалия беше трета от рали шампионата и ще се помни за съжаление със смъртта на трима зрители след напускане на пътната настилка на Форд RS200 на португалският пилот Хоакин Сантос. Това довежда до оттегляне на всички отбори в официален протест срещу организацията на ралитата.
В Сафари Рали, Kankkunen дебюти снова скоростна кутия 6-скоростна, но завършва пети на три часа зад Celica Turbo и Марку Ален,
Юха Kankkunen в 1986 Рали Сафари
Два месеца след това, което се случи в Португалия на обиколката на Корсика се случва нова трагедия, когато Lancia Делта S4 на Анри Toivonen и Серхио Герб пада от дефилето,тогава загиват пилота и навигатора. Тази злопулука била и смъртна присъда в гр.Б . В спортен аспект, Бруно Saby спечелва Ралито след пълното оттегляне на Lancia.
След две победи на Kankkunen в Акрпола и Нова Зеландия, в Аржентина побеждава Lancia. През септември идва обичайната среща в 1000 Лагос. Тимо Салонен взема победата следван от неговия другар Kankkunen, давайки на Пежо нова титла. При пилотите, в тези моменти Марку Ален остава пилота на Ланча който се бори след смърта на Тойвонен .
Юха Kankkunen (Нова Зеландия, 1986)
Светът на Пежо бива разтресен в Сан Ремо заради дискфалификацията след първия етап на ралито .Причината била забраната от ФИСА за използването на фланци на колелата, нищо че до този етап пежо кара с фланци на всички ралита и етапи .Ален бил втори след Салонен и Канкунен на прага на нервна криза отава трети .
С Olympus рали в САЩ, приключил сезона. Марку Ален спечелва ралито. Като се вземат предвид резултатите от Сан Ремо, Ален бива провъзгласен за шампион,обаче след като FISA решава да анулира резултатите от Сан Ремо, Юха Kankkunen става новият световен шампион при пилотите.В продълвение на 2.5г пежо с 205 т16 спечелва достатъчно отличия за да си извуюва прозвището непобедим.
205 в други ралита започва през1987
Събитията в Корсика и Португалия водят до решаването на FISA да забранят група Б за сезон 1987. Въпреки това, живота на 205 T16 не свършва: Жан Тод решава да се приспособи и да работи в Raids, особено с цел спечелване на рали Дакар. Промените основно се състояли от следните неща:
* Удължаване на тялото над 33 см, за поемане на нов бо голчм резервоар зад пилотите общо с капацитет 400 л който има за цел да снабдява пежото с бензин през най/дългите етапи на рДакар. С по-голямо междуосие се целяло постигане на по голяма стабилност при високи скорости които се достигали на ралито .
* Мотора бил скопен до 380 к.с. за постигане на по-голяма надеждност и по-добър отговор при ниски обороти . В допълнение към промяната в развитието , била променена първа предавка (много къса, за да преодолява трудните препятствия) и шеста скорост, за да постига скорост от 230 km / h.
* Ново окачване, което увеличава височината на колата с 7 сантиметра.Включени нови триъгълници в купето , kneecaps и нови амортисьори BILSTEIN газ по 2 на колело.
В Париж Дакар, Ари Ватанен, възстановен след инцидента си в Аржентина през 1985 г. дебютира на тест от този вид, и не оставя възможност на своите съперници.
Пежо 205 Turbo 16 Grand RAID управляван от Ари Ватанен в Париж-Дакар 1987
За да направят от Пежо Talbot Спорт 205 Turbo 16 кола конкурираща се във връх Pikes въз основа на Evo 2, е увеличен надува на турбото и други промени за да достигне 700 HP и биват добавени всички видове крила и аеродинамични панели а да пазят звяра долепен до земята. Ватанен имал мал шанс в това състезание защото турбото се чупи.
Пежо 205 Turbo 16 в Pikes 1987
Последният голям успех на Пежо 205 Turbo 16 в конкурса дойде в Париж-Дакар 1988 година. Първоначално се оказва, че Ватанен ще е с новата 405 Turbo 16, спечелил 1 тест, но странна кражба на колата на финландският пилот в Тамбукту, дава победата на неговия сънародник и колега в отбор Юха Kankkunen, на борда на "ветерана" 205 ...
Юха Kankkunen. 1988 Париж-Дакар
Видео
Peugeot 205 T16 pikes peak
http://www.videos-star.com/watch.php?video=IDrQvPDKkQo
Peugeot 205 T16 в период на проби
http://www.videos-star.com/watch.php?video=N7tO4QN8uqw
Peugeot 205 T16 в действие
http://www.videos-star.com/watch.php?video=v2k_Uxxd9h0
ДАНО НЕ СЪМ ВИ ОТЕГЧИЛ



Проектът за изграждане на Пежо започва през 1981 година. Тогавашният председателят на Пежо Жан Бойлот искал да даде на марката по спортно и динамично усе6тане. За постигането на тази цел Пежо насочва вниманието си към 205 .
Проекта бил под ръководството на Жан Тод тогавашен пилот на Фрекуелин с 504 купе и Талбот Сумбем Лотус . След полужителните резултати на ауди куатро в ралитата било решено че малкото пежо трябва да носи много моштност в себеси .За двигателят било въпрос между атмосферния ПРВ В6 или 4цилиндров с турбо на базата на новото семейство ХУ.Последният и окончателне избор бил 1775 куб.см. 16в Турбо . Задвижването било решено да е на четирите колела посредством 5/степенна ск.кутия.Двигателя бил разположен в централната част на автомобила ,напречно .Което позволявало достатъчно пространство за сервизирането му от задната страна на колата .

За да бъде одобрена кола в група Б, FISA задължавала да бъдат построени най-малко 200 единици за една година. По това време от пежо започнали с версията , "Стандарт" За марките това означававало , че след като преминат "спънката" от производството на 200 единици от базовата версия (обикновено със спецификациите за улицата и трудни продаваеми), инженерите биват оставени на свобода за действие. На 1-ви април 1984 година, се появяват на улицата 200 коли, като по този начин влиза в сила одобрението за гр.Б. Тази версия на улицата, която се предлага в цвят сив антрацит, имала 200 к.с. при 6750 об. / мин и максимален въртящ момент от 26 mkg при 4000 об. / мин, тегло от 1210 кг и на цена, според слуховете цената била достатъчно ниска. Нямала нищо общо с обикновенната 205.
Одобряване на 205 Turbo 16 (1 април 1984)





Първото развитието на колата било , теглото да е намалено до 940 кг. До този момент разликите в мотора спрямо този от стриийт версията била компресията 7;1 (6.5:1на стриит версияата(Турбо надува бил 1.4 бара .В следствие на промените моштноста достигнала 350кс при 8000об./мин. И максималният въртяшт момент бил 45мкг при 5000об./мин.Структурата на купето била така нар. Монокок и всички панели били от кевлар .
Пежо 205 през 1984 г.
Дебюта бил на Световният рали шампионат, през май 1984 г. в обиколката на рали Корсика. В този момент сезона не може да бъде по обещаващ. Пилоти избрани в случая били грандиозният Ари Ватанен и Жан Пиер Никола. Тогава любими били Lancia Рали 037 (задно задвижване), които били като риба във вода в тясните “корсикански“ пътища. Всички илюзии за победа в дебюта се изпаряват в 20/ят етап .Жан Пиер Никола завършва четвърти, а победителят бил Марку Ален с Lancia.
Образи на Ари Ватанен в Тур дьо Corse 1984



В следващият етап от шампионата на Акропола, Ватанен остава 11поради механични проблеми и три месеца по-късно, на рали 1000 езера, за Ари Ватанен била първата победа с Пежо Talbot Спорт,но не била последната ...
Ватанен и Harrymann празнува6ти победата в 1000 езера 1984


В Сан Ремо,Ватанен , печели 31 от 54 секции на ралито и последното събитие на сезона винаги е било трудно, но отново постига победа. Ари ватанен извоюва 3 победи от 5 кръга с новото си пежо .
Засилването на Пежо през 1985 г.
През 1985 г., отбора е засилен, с пристигането на друг Финландец, Тимо Салонен и Бруно Саби във Франция. В началото на сезона, както и в предишният ве4е приключил Ватанен извоюва грандиозна победа в Монте Карло, след неизгодна позиция цели 5 минути по отношение на Валтер Rörhl (Ауди Quattro Спорт) Тази негова победа е една от най грандиозните за Ари Ватанен .
Ари Ватанен и Бруно Саби през 1985 г. Монте Карло


Швеция 1985 г., Vatanen (No.2) побеждава , Салонен (No. 6) завършва трети зад Аудито на Валтер Röhrl
Salonen пътя към победата в Portugal'85


Обиколката на Корсика дебют за Бруно Saby на Пежо 205 Turbo 16 Evo 2. Тогава се казвало 4е развитието на ево 2 започнало дори преди ево1 .Промените от 1 към 2 били многобройни
• Промени имало в триъгълната структура на шасито на пежото в допълнение били сложени нови амортисиори включвашти водно охлаждане*Някой да обясни това* и теглото било намалено до 910кг.
• Турбината била заменена с Гарет за да може да се достигне надув от 2.5бара при разрешени 2.8бара .При тези обстоятелства прогнозираната моштност била около 500кс. Тогава пежото могло да достигне 100км/ч от място за по малко от 2 сек.
• За визията и подобряването на аеродинамиката на колата били подготвени други компоненти за предната част и гигандски спойлер за задната част ,който бил проектиран дори по голям но били наложени огр. От ФИА.
Бруно Saby с новото Evo 2 в Тур дьо Corse 1985


Автомобилът, в първата му поява, под контрола на Саби завършва след второто R5 Turbo на Макси Рагноти в рали белязано от трагичната смърт на Атилио Бетега на борда на една Lancia 037 Рали .
В Тур дьо Корсика, последва серия от четири поредни победи на Тимо Salonen, на Акропола, Нова Зеландия и Аржентина, все още с Evo 1 и 1000 Лагос с Evo 2. В Рали Аржентина послева ужасна катастрофа, която почти слага край на живота на Ари Ватанен и го задължава да седи настрана от ралитата почти година и половина . Въпреки това отстъпление, след резултатите от 1000 езера, Пежо бива провъзгласен за шампион и Салонен за Световният шампион при пилотите.
Тимо Salonen (Акропола 1985)

Ари Ватанен на много сериозната катастрофа в Аржентина 1985

Сезонът продължава в Сан Ремо Rörhl побеждава с впечатляващият спортен Ауди Quattro S1 В следаваштите год. Забелязва се гоелмият сблъсък между ланча и пежо .
В края на, 1986
За сезон 1986 като се има предвид невъзможността на Ватанен да шофира в екипа са младите Юха Канкунен. Независимо от това, в Монте Карло се достига освещаването на Toivonen и Делта S4 постигайки победа с екшън, най-малко на 4 минути преди Salonen ,който се класира втори с 205 T16 Evo 2. Kankkunen остава пети.
Тимо Salonen (Monte Carlo 1986)

Португалия беше трета от рали шампионата и ще се помни за съжаление със смъртта на трима зрители след напускане на пътната настилка на Форд RS200 на португалският пилот Хоакин Сантос. Това довежда до оттегляне на всички отбори в официален протест срещу организацията на ралитата.
В Сафари Рали, Kankkunen дебюти снова скоростна кутия 6-скоростна, но завършва пети на три часа зад Celica Turbo и Марку Ален,
Юха Kankkunen в 1986 Рали Сафари


Два месеца след това, което се случи в Португалия на обиколката на Корсика се случва нова трагедия, когато Lancia Делта S4 на Анри Toivonen и Серхио Герб пада от дефилето,тогава загиват пилота и навигатора. Тази злопулука била и смъртна присъда в гр.Б . В спортен аспект, Бруно Saby спечелва Ралито след пълното оттегляне на Lancia.
След две победи на Kankkunen в Акрпола и Нова Зеландия, в Аржентина побеждава Lancia. През септември идва обичайната среща в 1000 Лагос. Тимо Салонен взема победата следван от неговия другар Kankkunen, давайки на Пежо нова титла. При пилотите, в тези моменти Марку Ален остава пилота на Ланча който се бори след смърта на Тойвонен .
Юха Kankkunen (Нова Зеландия, 1986)



Светът на Пежо бива разтресен в Сан Ремо заради дискфалификацията след първия етап на ралито .Причината била забраната от ФИСА за използването на фланци на колелата, нищо че до този етап пежо кара с фланци на всички ралита и етапи .Ален бил втори след Салонен и Канкунен на прага на нервна криза отава трети .
С Olympus рали в САЩ, приключил сезона. Марку Ален спечелва ралито. Като се вземат предвид резултатите от Сан Ремо, Ален бива провъзгласен за шампион,обаче след като FISA решава да анулира резултатите от Сан Ремо, Юха Kankkunen става новият световен шампион при пилотите.В продълвение на 2.5г пежо с 205 т16 спечелва достатъчно отличия за да си извуюва прозвището непобедим.
205 в други ралита започва през1987
Събитията в Корсика и Португалия водят до решаването на FISA да забранят група Б за сезон 1987. Въпреки това, живота на 205 T16 не свършва: Жан Тод решава да се приспособи и да работи в Raids, особено с цел спечелване на рали Дакар. Промените основно се състояли от следните неща:
* Удължаване на тялото над 33 см, за поемане на нов бо голчм резервоар зад пилотите общо с капацитет 400 л който има за цел да снабдява пежото с бензин през най/дългите етапи на рДакар. С по-голямо междуосие се целяло постигане на по голяма стабилност при високи скорости които се достигали на ралито .
* Мотора бил скопен до 380 к.с. за постигане на по-голяма надеждност и по-добър отговор при ниски обороти . В допълнение към промяната в развитието , била променена първа предавка (много къса, за да преодолява трудните препятствия) и шеста скорост, за да постига скорост от 230 km / h.
* Ново окачване, което увеличава височината на колата с 7 сантиметра.Включени нови триъгълници в купето , kneecaps и нови амортисьори BILSTEIN газ по 2 на колело.
В Париж Дакар, Ари Ватанен, възстановен след инцидента си в Аржентина през 1985 г. дебютира на тест от този вид, и не оставя възможност на своите съперници.
Пежо 205 Turbo 16 Grand RAID управляван от Ари Ватанен в Париж-Дакар 1987



За да направят от Пежо Talbot Спорт 205 Turbo 16 кола конкурираща се във връх Pikes въз основа на Evo 2, е увеличен надува на турбото и други промени за да достигне 700 HP и биват добавени всички видове крила и аеродинамични панели а да пазят звяра долепен до земята. Ватанен имал мал шанс в това състезание защото турбото се чупи.
Пежо 205 Turbo 16 в Pikes 1987



Последният голям успех на Пежо 205 Turbo 16 в конкурса дойде в Париж-Дакар 1988 година. Първоначално се оказва, че Ватанен ще е с новата 405 Turbo 16, спечелил 1 тест, но странна кражба на колата на финландският пилот в Тамбукту, дава победата на неговия сънародник и колега в отбор Юха Kankkunen, на борда на "ветерана" 205 ...
Юха Kankkunen. 1988 Париж-Дакар

Видео
Peugeot 205 T16 pikes peak
http://www.videos-star.com/watch.php?video=IDrQvPDKkQo
Peugeot 205 T16 в период на проби
http://www.videos-star.com/watch.php?video=N7tO4QN8uqw
Peugeot 205 T16 в действие
http://www.videos-star.com/watch.php?video=v2k_Uxxd9h0
ДАНО НЕ СЪМ ВИ ОТЕГЧИЛ






“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Абе вие защо си мислите,че темата не се посещава....просто такава сте я направили,че всеки коментар е излишен
(включително и моя)!!! Аз винаги си чакам нещо ново в нея
Едно голямо ЕВАЛА
Продължавайте все така......



Едно голямо ЕВАЛА


[quote="00Cool"]PEUGEOT 205 T16
Колега,Благодаря ти
Ти от къде си бе Човек,да не живееш в заводите на Пежо
Чудесна тема!!!


Ти от къде си бе Човек,да не живееш в заводите на Пежо

Чудесна тема!!!
http://img190.imageshack.us/i/rokopodpis.mp4/...шофирай разумно
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
roko написа:
Колега,Благодаря ти
![]()
Ти от къде си бе Човек,да не живееш в заводите на Пежо![]()
Чудесна тема!!!



Не съм в заводите на Пежо

Но пък кой търси намира ......
И ако някога пак засека пича с Пежо/то 205 т16 (само за справка за помалко от 5 обиколки на писта Харама /Мадрид ,затваря с обиколка 911 карера


В очакване на инфо за Юха Канкунен



“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Много се изкефих човек,докато четох направо настръхнах,евала
Даваи още

Даваи още
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани