рали легенди-пилоти и автомобили
Модератор: Sharo
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Като сме почнали с въшките. Ето малко инфо за една, никога не видяла състезание в Група Б. Но изключително интересна (според мен де).
MG Metro 6R4
През 1981 Шеф на моторспорт отдела на MG бил John Davenport.
Той решил че е време за нещо ново и по добро от тогавашните коли на MG,
който не били конкурентни на гигантите на Ауди, Пежо, Ланчия...
За щастие по това време основен спонсор на най добрия отбор във Ф1, Уилямс,
били именно МГ. Така към новият проект бил привлечен главният инженер дизайнер на Уилямс Patrick Head.
Първоначалната идея била да натъпчат Rover V6 двигател в Метро,
но тъй като той не бил особено компактен, трябвало да направят компромис с позицията на пилота,
който бил изместен почти на мястото на задната седалка. Когато колата била представена на Тони Понд,
той моментално заявил че тази кола не може да се кара в гористи участъци,
защото дори не виждал предния капак.Така проекта се върнал почти в изходна позиция.
Но Patrick Head не се отказал.Решил тотално да „завърти” концепцията.
Така двигателя отишъл в задната част, а скоростната кутия пред него.
Пилота и навигатора били позиционирани на приемливи позиции. Съвсем ново шаси било построено от нулата.
По добре позната за дизайнерите на Ф1 шасита, конструкция т.е. изпитана и здрава.
Скоростната кутия била с дизайн отново на Уйлямс, 4х4 задвижващата система от Ferguson.
Що се отнася до двигателите имало малко раздвоение в екипа.
Възможностите били V6 на Honda (използван по това време в някой модели на Rover) и Rover V8.
Опитния Patrick Head обаче бил на мнението че им трябва изцяло нов, по – компактен и лек двигател.
Разработил изцяло нов V6, грубо базиран на Rover V8. Двигателят бил 2991 кубика, без принудително пълнен и развивал 410 к.с. при 9000 об/мин.
Новата кола била официално представена през 1984 година.
На представянето, след като Тони Понд слезнал от колата, отговорил на въпроса „Как е ?”
„Кола е фантастична, влизаш в завоя дълбоко, със спирачка и минаваш целия завой на дрифт само с газта,
а ако влезеш прекалено остро просто даваш повече газ”
Анонсирано било, че колата ще участва в ралита от календара за 1986 год.
За жалост Група Б била спряна същата година и така колата не могла да участва в нито едно рали.
Във първоначалните си варианти (със първият V6 сложен (240 к.с.))
били направени тестове със Audi Quattro забележително било, че Метро то вървяло почти наравно със Аудито.
Каквото изоставало на правите, наваксвало в завоите.
Абе що зарязахте въпросчетата ?
MG Metro 6R4
През 1981 Шеф на моторспорт отдела на MG бил John Davenport.
Той решил че е време за нещо ново и по добро от тогавашните коли на MG,
който не били конкурентни на гигантите на Ауди, Пежо, Ланчия...
За щастие по това време основен спонсор на най добрия отбор във Ф1, Уилямс,
били именно МГ. Така към новият проект бил привлечен главният инженер дизайнер на Уилямс Patrick Head.
Първоначалната идея била да натъпчат Rover V6 двигател в Метро,
но тъй като той не бил особено компактен, трябвало да направят компромис с позицията на пилота,
който бил изместен почти на мястото на задната седалка. Когато колата била представена на Тони Понд,
той моментално заявил че тази кола не може да се кара в гористи участъци,
защото дори не виждал предния капак.Така проекта се върнал почти в изходна позиция.
Но Patrick Head не се отказал.Решил тотално да „завърти” концепцията.
Така двигателя отишъл в задната част, а скоростната кутия пред него.
Пилота и навигатора били позиционирани на приемливи позиции. Съвсем ново шаси било построено от нулата.
По добре позната за дизайнерите на Ф1 шасита, конструкция т.е. изпитана и здрава.
Скоростната кутия била с дизайн отново на Уйлямс, 4х4 задвижващата система от Ferguson.
Що се отнася до двигателите имало малко раздвоение в екипа.
Възможностите били V6 на Honda (използван по това време в някой модели на Rover) и Rover V8.
Опитния Patrick Head обаче бил на мнението че им трябва изцяло нов, по – компактен и лек двигател.
Разработил изцяло нов V6, грубо базиран на Rover V8. Двигателят бил 2991 кубика, без принудително пълнен и развивал 410 к.с. при 9000 об/мин.
Новата кола била официално представена през 1984 година.
На представянето, след като Тони Понд слезнал от колата, отговорил на въпроса „Как е ?”
„Кола е фантастична, влизаш в завоя дълбоко, със спирачка и минаваш целия завой на дрифт само с газта,
а ако влезеш прекалено остро просто даваш повече газ”
Анонсирано било, че колата ще участва в ралита от календара за 1986 год.
За жалост Група Б била спряна същата година и така колата не могла да участва в нито едно рали.
Във първоначалните си варианти (със първият V6 сложен (240 к.с.))
били направени тестове със Audi Quattro забележително било, че Метро то вървяло почти наравно със Аудито.
Каквото изоставало на правите, наваксвало в завоите.
Абе що зарязахте въпросчетата ?
- LeX
- Капетано
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Поздрав за всички рали фенове с едно уникално клипче! За вас незнам, но на мен нещо ми става като го гледам.
http://www.youtube.com/watch?v=yDJYJW5MKYY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yDJYJW5MKYY&feature=related
"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
И аз съм голям почитател на група Б.Много истински коли,каквито според мен няма да има вече,което от една страна погледнато разумно е правилно.Как да е аз си мисля често кола се създава лесно с добър екип специалисти и ресурси обаче не мога да си обясня каква психика трябва да имаш пред теб да има хиляди хора на пътя и ти да си се засилил и да не пускаш газта...е на това му се вика нечовек според мен!
8.32
- M-TEAM
- ентусиаст
- Мнения: 1014
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520 touring
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
От много време следя тази тема понеже съм голям фен на рали спорта даже имам и честа да ходя понякога механик и просто нямам думи да опиша как се чувствам сред колите ,това не може да се опише то трябва да ти идва от вътре ,много се радвам че в форума има хора като вас .
Аз също съм фен на Група Б , по принцип най любимата ми кола е Група А8 Ланчия Делта Интеграле каквато притежава Илия Царски .
Ето и едно клипче от http://www.youtube.com/watch?v=OjzKJyAlCDo&feature=related
Аз също съм фен на Група Б , по принцип най любимата ми кола е Група А8 Ланчия Делта Интеграле каквато притежава Илия Царски .
Ето и едно клипче от http://www.youtube.com/watch?v=OjzKJyAlCDo&feature=related
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
LeX написа:Поздрав за всички рали фенове с едно уникално клипче! За вас незнам, но на мен нещо ми става като го гледам.
http://www.youtube.com/watch?v=yDJYJW5MKYY&feature=related
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- M-TEAM
- ентусиаст
- Мнения: 1014
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520 touring
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
http://www.youtube.com/watch?v=RFgTASpd8iw&feature=related
Не случайно я наричат кралицата
Не случайно я наричат кралицата
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
Кола-Легенда
Имал съм честта да седна на навигаторското място в ''Делтоната''на Илия Царски и да ме вози............беше най-кошмарното загряване на гуми на което съм присъствал-високопланински шампионат''Валери Великов''Боже .като се сетя..........отново настръхвам.........А Илия ми вика...''Роска дръж ми каската''добре де аз каската я държа,ами мен кой да държи
Илия така се появи от един завой,а след завоя патрулка и ченге Повярвайте ми,ченгето забрави за патрулка и шапка и така бързо изчезна от пътя....жестоко!!!
А колата си беше истинска група А
Извинете за
Имал съм честта да седна на навигаторското място в ''Делтоната''на Илия Царски и да ме вози............беше най-кошмарното загряване на гуми на което съм присъствал-високопланински шампионат''Валери Великов''Боже .като се сетя..........отново настръхвам.........А Илия ми вика...''Роска дръж ми каската''добре де аз каската я държа,ами мен кой да държи
Илия така се появи от един завой,а след завоя патрулка и ченге Повярвайте ми,ченгето забрави за патрулка и шапка и така бързо изчезна от пътя....жестоко!!!
А колата си беше истинска група А
Извинете за
Последна промяна roko на 11 Фев 2009, 17:58, променена общо 1 път
http://img190.imageshack.us/i/rokopodpis.mp4/...шофирай разумно
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
- Totogada
- младши ентусиаст
- Мнения: 763
- Регистриран на: 13.02.2006
- Местоположение: Сливен
- Кара: ше E36 320 Coupe
- M-TEAM
- ентусиаст
- Мнения: 1014
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520 touring
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
Също така да не забравим и наще любими Ладички които все още ни радват .
Все пак 2105 ВФТС си е група подготвена доколкото знам за Група Б,
1.6 160 коня ,като е имало и проекти за 16 клапанови глави .
Имало е такива с турбо 240 коня обаче бързо им прекратяват участието защото не са били много надежни,лесно чупили мотори.
Имало е и проект за Самара около 280 коня ,но така и не излиза на състезания защото прекратяват група Б.
Наричани още брундзовки или на създателия си Статис Брундза (дано не греша името но всичко е по памет от това което съм имал възможност да чета),ладичките са били доста добри и надежни автомобили , особено в нашия шампионат където дори са ги подобрявали, дори в днешно време в унгарците много си ги уважават ладите дори все още ги карат и то доста серизоно,като се предлагат и доста рез. части за Лада ,като шпер и дори правозъби кутии.
Ето едно клипче от мен за тази наистина незабравима кола поне за мен защото от както се помня и ходя по състезания тях все ги има и очаквам с нетърпение да стартират http://www.youtube.com/watch?v=Uo_GTeWjLzg&feature=related тази не е ВФТС но това им е един от най-добрите пилоти в Унгария
http://www.youtube.com/watch?v=pjow6jWeLK4&feature=PlayList&p=24CD27D090192F5A&playnext=1&index=7 тук се виждат Лада ВФТС тези с спойлерите и раздувките
Надявам се не съм ви отегчил,но много се радвам на тази тема
Все пак 2105 ВФТС си е група подготвена доколкото знам за Група Б,
1.6 160 коня ,като е имало и проекти за 16 клапанови глави .
Имало е такива с турбо 240 коня обаче бързо им прекратяват участието защото не са били много надежни,лесно чупили мотори.
Имало е и проект за Самара около 280 коня ,но така и не излиза на състезания защото прекратяват група Б.
Наричани още брундзовки или на създателия си Статис Брундза (дано не греша името но всичко е по памет от това което съм имал възможност да чета),ладичките са били доста добри и надежни автомобили , особено в нашия шампионат където дори са ги подобрявали, дори в днешно време в унгарците много си ги уважават ладите дори все още ги карат и то доста серизоно,като се предлагат и доста рез. части за Лада ,като шпер и дори правозъби кутии.
Ето едно клипче от мен за тази наистина незабравима кола поне за мен защото от както се помня и ходя по състезания тях все ги има и очаквам с нетърпение да стартират http://www.youtube.com/watch?v=Uo_GTeWjLzg&feature=related тази не е ВФТС но това им е един от най-добрите пилоти в Унгария
http://www.youtube.com/watch?v=pjow6jWeLK4&feature=PlayList&p=24CD27D090192F5A&playnext=1&index=7 тук се виждат Лада ВФТС тези с спойлерите и раздувките
Надявам се не съм ви отегчил,но много се радвам на тази тема
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани