Скоростна кутия, климатроник и още няколко въпроса.

7-ма серия ('88 - '94)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Скоростна кутия, климатроник и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 06 Ное 2014, 1:14

Здравейте,
имам така да се каже няколко въпросчета, ако може помагайте :D

1. Искам да сложа 6 степенна кутия от е34/е38/е39 (Getrag S6S 420G) , защото на 5 степенната всички предавки са горе долу добре (като изключим малко по-дългата първа) но 5-тата идва много къса. За смяна на диф не може да говорим защото съм със шпер 3.15 и както казах другите предавки са ок, но на 5-та със 140 км/ч мотора е на почти 3600 оборота което ми се виждат доста. Със скорост до 120 км/ч автомобила е доста икономичен, но от 120 до 140 км/ч имам над 1.5 литра разлика в разхода и искам 6-та предавка за да го поуспокоя малко. Проблемите обаче са следните:
- гледам по чуждите форуми че тия кутии правят проблем със синхронизатора на 3-та предавка (дори и имам оферта за такава кутия със повреден синхронизатор на 3-та), това според вас на неправилна експлоатация ли се дължи или просто си е някаква детска болест, и могат ли да се намерят части за нея за евентуален ремонт.
- 6 степенната кутия е по-дълга от 5 степенната и ще трябва друг кардан или този да се преправи. Има ли от какво да ползвам кардан който да пасне без преправяне или ще трябва да режа този :dunno:

2.Климатроника...не мога да го подкарам това нещо да работи както трябва.
2.1.Пускам го да духа само, без включен компресор, температурата е нагласена на минимум и духа само и единствено топло горе към прозореца и долу в краката, и евентуално ако някой път реши почва да духа външен въздух от централните духалки и тези до страничните прозорци..
2.2. Карам, климатроника е спрян, нито вентилатори нито нищо, всичко е изключено но трябва да карам само на отворен прозорец. Затворя ли го ще пукна от жега, особено извънградско при по-висока скорост духа яко топло пак от към прозореца и краката. Не трябва ли когато е изключен да си затваря клапите на входящия въздух отпред?
2.3. Наскоро при пуснат компресор започна да ми духа топло от лявата и дясната духалки от шофьорската страна. Мислех че е някой от клапаните (макар че съм ги ревизирал). Клапаните се управляват от един общ + и два минуса (за всеки клапан по един минус). Размених местата на двата минуса и проблема се прехвърли от пасажерската страна.
2.4. Когато от шофьорската страна мърдам потенциометъра за градусите, напрежението и при ДВАТА клапана се променя в зависимост от положението на потенциометъра. Когато мърдам пасажерската врътка за градусите обаче, нищо не се случва. Когато мърдам потенциометъра за топло-студено на духалките на централната конзола отново нищо не се случва.
Свалих управлението на климатроника (това пред скоростния лост) почистих му потенциометрите, температурния датчик, презапоих го цялото пак същата работа. Пробвах и с друго управление, ефект няма.
Свалих главния мозък, премерих го елемент по елемент, резистори транзистори всички силови елементи са ок. Презапоих го и него целия, ефект няма. Пробвах и с друг мозък същата работа
Всички акутатори работят, и се движат, няма счупени стойки или нещо подобно но направо ме вбесява вече тоя климатроник :bang:
Някой има ли идея откъде може да се намери електрическа схема на това нещо?


3. Когато взех колата беше със табло (оборотомер и т.н.) от 6-так и оборотомера не показваше вярно. Намерих си табло от М60 но от е34 и сега не мога да си зануля чека на маслото. Сменям си езика от бордовия комп на английски но когато паля или гася колата всички чекове или грешки ми ги изписва отново на немски. Някакви идеи?


Това е то за момента, ще се радвам ако някой успее да помогне.
Поздрави :bchug:
Последна промяна Dj Ivo на 17 Дек 2014, 22:08, променена общо 1 път

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: М60Б30 със 6 скорости и още няколко въпроса.

Мнение от Bavarcho » 06 Ное 2014, 8:37

В последните страници на тази тема се обсъжда скоростната кутия viewtopic.php?f=67&t=361211&start=90
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: М60Б30 със 6 скорости и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 06 Ное 2014, 22:30

Пффф....малко почнах да се разколебавам за тая кутия макар че като се замисля, аз за дрифтове няма да я ползвам много много и мисля че няма да има проблем ама знам ли....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: М60Б30 със 6 скорости и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 11 Ное 2014, 21:14

Някой нещо :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: М60Б30 със 6 скорости и още няколко въпроса.

Мнение от .::Братоев::. » 19 Ное 2014, 19:13

Що не си сложиш по-дълъг диф, след като търсиш икономия извън града? Тия 6 степенните кутии съм чувал от поне 5 човека които са имали опит с тях ,че са кекави.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: М60Б30 със 6 скорости и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 19 Ное 2014, 22:20

Ами защото в момента 1-вата идва доста дълга, вдига 60км/ч на тази предавка и колата даже я усещам доста тромава. Ако сложа по бърз диф, ще стане като тролей.....та то даже в момента и е трудно да си превърти гумите, трябва да я смачкам здраво и да пусна съединителя рязко, а включа ли втората се изстрелва (доколкото и стига силата де)
:D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: М60Б30 със 6 скорости и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 17 Дек 2014, 22:07

Някой няма ли да обади нещо относно климатроника?
Сега новото нещо което започна да прави е че започна да пуска електрическата помпа на парното чак когато колата загрее почти до средата....преди това парно няма :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Скоростна кутия, климатроник и още няколко въпроса.

Мнение от super_bojo » 29 Дек 2014, 19:22

Колега и при мен е същата работа с IHKA-та .Поразрови се в е34 раздела има в няколко теми линкове за доста подробни материали за IHKA и как трябва да работи всеки компонент на тая гняз. За кутията нямам коментар. Ако не откриеш темите пиши ми едно лично да потърся какво съм свалял за IHKA и да ти го пусна на мейла . :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: Скоростна кутия, климатроник и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 29 Дек 2014, 22:53

Изчетох сигурно 80 % от темите из нета за IHKA-та и общо взето попих доста информация. Сега съм пред сваляне на тялото на климатроника, колата е почти нацяло разглобена и утре само чакам да ми източат фреона. На пръв поглед намерих една счупена клапа, една която постоянно се откача, малък теч на антифриз от О-пръстените на радиатора на парното и теч на фреон от О-пръстените на радиатора на климатроника. Общо взето искам-не искам ще трябва да го свалям за ревизия.
Силно се интересувам обаче дали при Вас, когато климатроника е спрян и колата е в движение, тая гняс затваря ли си клапите на входящия въздух...или аджеба духа ли ви топло постоянно?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 181
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e65 730d SE
Мечтае да кара: m5

Re: Скоростна кутия, климатроник и още няколко въпроса.

Мнение от optimist » 30 Дек 2014, 18:18

Здравей колега
Тва с климатика явно си им е болно място. Моят за разнообразие ми направи почти всички възможни проблеми :mhihi: Колата беше с автоматична кутия ама юнашко сърце не търпи такива глезотии и сложих ръчна. Междувременно нямаше работещ климатик и сложих изцяло ново парно\от донор\ .
При слагането реших да си поиграя с клапите отстрани на вентилатора за външния въздух и понеже понатиснах и счупих държача на които се окачва жилото.Резултата е ,че клапите не се отварят и затварят..Тогава обаче реших ,че не е толко важно :kuku: В последствие установих, че не духа топло на челното стъкло но тва преди 2 седмици "пърфект" за зимата... оправих го донякъде без да свалям парното с много кълнене...
Ако актуаторчетата за клапите ти работят коректно според мен доста вероятно да имаш проблем с http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... fg=45......
Циркулационната помпа ако не работи парното на място е..почти го няма... Ония гадните клапани http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=64&fg=18 също имат отношение ... Сложи си от зеление о пръстени за фреона да не го разглабяш пак :banghead: като мен...Първата ми е32 ка духаше топло дори и да не съм пуснал нищо тая не :|
Относно скоростната кутия тва упражнение с 6 ст ще ти излезе златно .Прагматичният вариант е сложи си диф с друго предавателно число.... Тоя мотор има ли сила да върти гуми с толкова дълъг диф ?
Моят м30б35 е с 3.74 или 3.64 са не можах да си спомня\от 30 ка 6 цил\ и скъси скоростите спрямо стандатния за модела 3.45.. Но сложих такъв понеже като плъгвах скоростната не намерих 3.45 пък имах 2 от М30Б30.. Пробвах с тоя от автоматика не е за мен тая работа
Изображение

You sooooo want to hate these guys – they brag about the Ultimate Driving Machine and dammit they deliver exactly what they promise. In every sector expect definitive build quality and peerless engineering

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: Скоростна кутия, климатроник и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 30 Дек 2014, 22:41

Здравей колега,
клапаните са минали ревизия, те уж работят. Помпата също е минала ревизия, от 3 броя събрах една читава, и тя си работи но се включва когато радиатора на парното загрее до 30 градуса.....не знам що така са го измислили. Някои от акутаторите работят, но не мога да видя дали всички са ок...част от тях както знаеш са навряни на ма*ната си :lol:
Днеска ми източиха фреона и утре ако времето бива разкачам тръбите и я вадя тая гняс на бял свят да видим какво се случва вътре.
Нещото което адски много ме дразни е това че като караш при изключен климатроник и духа топло да го ева....все трябва да си на отворени прозорци иначе е ужас.... накрая че сложа едно жило със един смукач от москвич под таблото и ще ги отварям когато на мен ми е кеф :lol:

Мотора е читав и има сила, лъзга си се добре :lol: но не е с лекота, и самото потегляне по леко нагорнище примерно пак не е с лекота иска малко повече обороти. Мислел съм за по-бавен диф но търся и икономия при по-висока скорост (160-180км). Сега със 160 км/ч на 5-та мотора е точно на 4000 оборота което според мен е много...или може би правя сравнение със Е38 740И която на 3000 оборота върви със 180км/ч и даже е с по-нисък разход :conf: Общо взето с друг диф положението извънградско ще стане плачевно :lol: Според мен оптималната комбинация за тоя мотор и това купе ще бъде диф 3.23 и 6 степенната кутия.....дали е така обаче ще разбера някой ден...

Поздрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: Скоростна кутия, климатроник и още няколко въпроса.

Мнение от Dj Ivo » 25 Фев 2015, 10:28

Колеги, някой има ли някаква информация за тия табла, и защо не мога да си зануля чека на маслото?
Другия проблем е че когато смених мотора, сложих и компа който взех комплект със мотора от е34, и не мога да и направя диагностика. Когато си върна стария комп, му правя диагностика без проблем, но пък стария комп има проблем и затова не искам да карам с него. Много ми е странно това, защото двата компютъра са абсолютно еднакви и се получава много странна работа, с таблото също е странна :dunno:

Назад към Е32

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook