Как да решим проблем със НЕ загряването на 730d M57D30

7-ма серия ('02 - '09)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: E46 compact, e38, e65, s1000rr,
Мечтае да кара: Всички BMW-та

Как да решим проблем със НЕ загряването на 730d M57D30

Мнение от IMPULS » 19 Яну 2022, 22:18

Здравейте колеги, минах през един неприятен проблем с това, че колата не достигаше работна температура. Реших да споделя тук защото не намерих информация никъде из българското интернет пространство. Така почвам от далеч, направи ми впечетление, че в един клип на е65 което вечерно време не му светеха дисплейте на километража а само стрелките и цифрите, което ме “зариби” да направя този “тунинг” и на моята кола. Започнах да чета из интернет пространството за инфо как може да го направя. След това мое проучване се оказа че въпросната функция не е “тунинг” а е опция на тези дисплеи да показват работната температура на колата, при студен двигател дисплея на обортомерът има червена линия отбелязана в дисплея която показва да не превишаваме определени обороти понеже автомобила не е загрял достатъчно, със загряването това ограничение намаля и при 75 градуса колата счита че е влязла в работен режим и премахва това предупреждение и с това дисплеите угасват. Но при мен те никога не угасваха, през скритото меню видях че колата не загрява темературите които потдържаше бяха 52-3 градуса градско каране, 42-3 градуса извън градъ, за този проблем в интернет е описано, че това довежда до дефектиране на DPF също и до наличие на нафта във маслото! Естествено се насочих към термостати, смених термостат на ЕГР-а първо понеже е много лесен за подмяна, но разлика нямаше след това смених и на двигателя, но и след това нямаше ефект и колата не загряваше. Та се почна пак четене из интернет и умуване, и попаднах на информация в която се твърдеше, че в охладителя на скоростната кутия който се намира под генератора и е с два кръга единият кръг се върти маслото на скоростната кутия през огладитела а през другия кръг се върти антифриза и в кръга на натифриза има вградени два термостата. При дефектирането на тези термостати колата не може да стигне нормалната си работна температура. Та след смяната на този охладител най после аз успях да реша този проблем който не е за подценяване. В момента колата има доста по добро парно и дисплеите угасват и колата си влиза в нормален температурен режим. Пропуснах да кажа че и когато колата не влиза в нормалния си температурен режим повишава много разхода на гориво, което при мен беше 17/100 градско! Пиша темата понеже мен много ме напрегна проблема и ми отне доста излишно време, и ще се радвам ако спестя това главоболие на някой колега! -
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Как да решим проблем със НЕ загряването на 730d M57D30

Мнение от Kroki » 19 Яну 2022, 23:18

Супер си! Благодаря за инфото!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 18.05.2017
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E-klasse, BlueTec, 2017, (231 PS)

Re: Как да решим проблем със НЕ загряването на 730d M57D30

Мнение от E.5KOV » 20 Яну 2022, 12:14

Благодаря за поста! Полезна информация.

Назад към Е65/E66

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook