Съвети при покупка на BMW първа серия (E87) 120d

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 31.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: G30 540xD M

Съвети при покупка на BMW първа серия (E87) 120d

Мнение от Soultaker » 16 Фев 2012, 18:20

Източник: http://www.autoreview.bg/used/used_cars ... m-bavarec/

Когато през 2004г. BMW представиха първа серия, много от феновете на баварската компания, не приемаха автомобила на сериозно, шегувайки се, че това не е истинско BMW. Най-малкият представител на баварската фирма, носещ обозначението E87, имаше трудната задача да се пребори в пазарна ниша, диктувана дълги години от VW Golf и Ауди А3. Нетипичното за класа задно предаване, достъпната цена и дръзкият, нестандартен дизайн на "единицата" се оказаха силните козове в нейна полза. Първа серия, успя за кратко време да затвори устата на критиците, превръщайки се в пазарен хит и достойна конкуренция на лидерите в сегмента на компактните градски автомобили. През 2011г. беше представен и заместникът на E87 - F20.

История на модела:

През 2004г. своя пазарен дебют правят четирицилиндровите бензинови - 116i (115кс.), 118i (127кс.), 120i (150кс.) и четирицилиндровите, Common Rail дизели -118d (122кс.) и 120d (163кс.). 2005г. е представен шестцилиндровият бензинов 130i (261кс.). През 2007г. единицата претърпява фейслифт - нови брони, елементи по интериора и повече мощност за двигателите. Същата година са представени и версиите купе (Е82), кабриолет (Е88) и хечбек с 3 врати (Е81). Съвсем скоро се появи и най-мощният представител на първа серия - BMW 1M Coupe (335кс.).

Макар че е сравнително нов модел, BMW първа серия постепенно добива популярност на пазара за употребявани автомобили в България, като дизеловите модели традиционно държат по-висока цена. Силно препоръчителни са дизеловите 118d и 120d, които предлагат отлично съотношение между разход и динамика. На практика 120d -163кс. и 118d-122кс. са еднакви двигатели, като разликата е единствено в по-голямата турбина на 120d. От там идва и разликата в конските сили, но е факт, че 1.5 тонното купе идва малко тежичко за 118d, при почти идентичен разход на гориво.

Решихме да ви запознаем с модела 120d, който е една от най-разпространените и предпочитани модификации на “единицата”.

Нестандартният дизайн на Е87 не може да те остави безразличен. Макар и в първия момент да изглежда малко странно, отправяйки втори поглед, откриваш елегантната и стилна линия на купето. Агресивното излъчване, характерно за моделите на BMW, в първа серия е меко и завоалирано. Автомобилът определено има чар и индивидуалност.

Сядайки на шофьорското място откриваш типичната за BMW подреденост и ергономичност. Всички уреди са точно там, където ти трябват - на една ръка разстояние. Първа серия определено е ориентиран към водача автомобил - истинско BMW. В интериора впечатление правят чудесните материали и качеството на изработка. Макар моделът да понася някой критики, заради ограниченото вътрешно пространство, което е от най-тесните в класа, истината е, че салонът предлага перфектен комфорт за четирима възрастни пътници, дори и с доста бутнати назад предни седалки. Задното пространство е почти еднакво с това на трета серия - Е90. Все пак ако сте над 1.80м. определено няма да ви е много приятно на задния ред седалки, а трима възрастни ще срещнат доста затруднения пътувайки отзад, поради преминаващият по средата тунел на кардана за задното предаване. Багажното пространство е задоволително (330л.), като свалящите се задни облегалки в съотношение 60/40, позволяват и транспортирането на по-обемен багаж.

Когато избирате своето BMW първа серия, се насочвайте към модели с повечко екстри. По принцип базовото оборудване на Е87 е доста постно, но списъкът с екстри е неизчерпаем.

Сядайки на кожените Recaro седалки, гарантирано ще оцените техните предимства. Те се отопляват и регулират във всички посоки, а опцията за надуване ви дава странична опора и предразполага за динамично шофиране. Друга доста приятна опция е навигацията. Управлението става с джойстик разположен на централната конзола. От монитора можете да управлявате и контактите в своя телефон, радиостанциите, да следите парктроника и др.. Би-ксеноновите фарове пък дават страхотна видимост при шофиране през нощта. Преди покупка задължително изпробвайте дали всички функции работят, защото отстраняването на някой проблем може да ви коства значителни средства.

Шофирайки 120d, ще откриете, че малката “единица”, наистина си е чистокръвно BMW. Старт/Стоп бутонът е ненатрапчив, но съществен елемент, утвърждаващ спортното усещане в първа серия. Стартирайки двигателя неусетно ставате част от симфонията човек-машина, така характерна черта за всички модели на баварската компания. Прецизното управление, задното предаване и чувствителното окачване ви държат в постоянна комуникация с пътя – компактният градски автомобил не е избягал от своята хищна природа. В “единицата” се крие машина с двойствен характер – практична градска кола и спортна играчка, доставяща удоволствие от шофирането.

BMW 120d е един перфектно балансиран автомобил, с почти 50/50 разпределение на тежестта и безупречно пътно поведение. Автоматичната Steptronic, 6-степенна скоростна кутия е леко мудна, но това първоначално впечатление бързо изчезва, когато натиснете педала на газта и усетите еластичността, която предлага двигателя, съпроводена с така характерният за задното предаване удар в гърба. Common Rail дизеловият двигател разполагащ с 163кс. и 340Нм. въртящ момент, е предостатъчен за купето на първа серия. Ако пък предпочитате сами да “дирижирате” двигателя просто включете в режим Steptronic. Разходът на гориво в града е от порядъка на 10-11л/100км., като извънградско може да падне значително – 6-6.5л./100км.. С 6-степенната ръчна скоростна кутия разходът е поне с 0.5л. по-нисък.

Впечатляваща е стабилността на автомобила дори при хлъзгава настилка. Първа серия, стандартно се предлага с 6 въздушни възглавници и най-високите нива на активна и пасивна безопасност. Системите Dynamic Stability Control и Dynamic Traction Control работят безпогрешно дори на сняг, намесвайки се нежно и непозволявайки на автомобила да загуби сцепление. На практика “единицата” се държи удивително стабилно в снега, в който я изпробвахме и трябва доста да се "потрудите" за да я изкарате извън контрол. Разбира се тези системи могат да бъдат и изключени, ако сте решили да си доставите удоволствие с едно дрифтче - още едно от предимствата на задното задвижване.

Возията на BMW първа серия определено не е от най-меките. Окачването е безпроблемно, но доста стегнато и в комбинация с "17" джанти си личи неговата твърдост. При моделите след 2007г.(фейслифта) има значително подобрение. За твърдата возия допринасят и поставяните в “единицата” Run-flat гуми, които дори и спукани, позволяват изминаването на 150км. със скорост до 80км/ч.

BMW 120d, а и цялата първа серия се славят като здрави и надеждни автомобили. Разбира се към покупката на употребявана “единица” трябва да се подходи внимателно, както и при всеки друг автомобил втора употреба. Препоръчително е да не се насочвате към най-евтините предложения на пазара. Това обикновено са модели с бедно, базово оборудване или в съмнително техническо състояние. Имайте в предвид, че първа серия си е истинско BMW от ново поколение и покупката на автомобил в лошо техническо състояние може да ви излезе солено. Насочвайте се към автомобили около и над средния ценови диапазон. Търсете коли с доказана сервизна история (макар, че не е трудно да се фалшифицира) и бъдете с една идея по-подозрителни към автомобилите нов внос. Преди покупка, задължително закарайте избрания автомобил на компютърна диагностика, където ще се отчетат евентуални проблеми.

Бензиновите двигатели поставяни на BMW първа серия са добър вариант, като по-сериозни оплаквания има единствено от модела 116i - има доста случаи на прескочил зъб на ангренажа.

Ако пък сте избрали единица с дизелов двигател, задължително прочетете и статията ни за покупка на дизел втора употреба. Имайте в предвид, че на Запад дизеловите автомобили се експлоатират доста, затова опасността да попаднете на екземпляр, който "не си знае километрите" е по-голяма.

Знайте, че при BMW първа серия компромис с качеството на обслужването и резервните части не трябва да се прави, затова освен пари за покупка на самия автомобил си заделете и средства за неговото обслужване или евентуален ремонт, за да не бъдете изненадани в последствие.

+

отлични спирачки

удобни седалки и ергономичен салон

прецизно и директно управление

добро оборудване за безопасност

динамични и икономични дизели

надеждни бензинови двигатели

-

бедно базово оборудване

твърда возия

ограничено задно пространство


Мисля че това е полезна информация за тези които мислят да си купуват единички :)

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook