123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Здравейте,
Преди известно време ми се появи check engine light и като я закачих на компютъра вади грешка 003FF1 "Air Mass Measurement". В началаото си помислих, че е заминал дебитомера, но като гледахме live data стойностите които са Actual и Nominal не се разминават с повече от 2-4% (а четох , че от 8% нагоре светва грешката). Колата не губи мощност, пали моментално без да се мъчи, двигателя не променя обороти много плавно работи. Като като я купувах като я диагностицирахме забелязахме, че EGR-а е блокирал в затворено положение, но не дава грешка и реших да не го пипам (тъй-като имам планове за ремап и ще го махна така или иначе скоро). Та се чудя дали е възможно заради EGR-а да отчита неправилно измерване на въздушната маса (не съм специалист така че не се смейте на върпоса ) или това не влияе на измерванията на въздуха като цяло? Пробвах да сваля дебитомера и да го изчистя но грешката пак се появява след 50-на км а и тъй-като не показва грешни стойности при live данните се чудя какво може да е. Не ми се иска да купя нов дебитомер просто за теста.
Ако някой от по-опитните колеги може да подкаже какво би могло да е ще съм много благодарен.
Приложил съм и снимка от ISTA+ с грешката която вади.
Преди известно време ми се появи check engine light и като я закачих на компютъра вади грешка 003FF1 "Air Mass Measurement". В началаото си помислих, че е заминал дебитомера, но като гледахме live data стойностите които са Actual и Nominal не се разминават с повече от 2-4% (а четох , че от 8% нагоре светва грешката). Колата не губи мощност, пали моментално без да се мъчи, двигателя не променя обороти много плавно работи. Като като я купувах като я диагностицирахме забелязахме, че EGR-а е блокирал в затворено положение, но не дава грешка и реших да не го пипам (тъй-като имам планове за ремап и ще го махна така или иначе скоро). Та се чудя дали е възможно заради EGR-а да отчита неправилно измерване на въздушната маса (не съм специалист така че не се смейте на върпоса ) или това не влияе на измерванията на въздуха като цяло? Пробвах да сваля дебитомера и да го изчистя но грешката пак се появява след 50-на км а и тъй-като не показва грешни стойности при live данните се чудя какво може да е. Не ми се иска да купя нов дебитомер просто за теста.
Ако някой от по-опитните колеги може да подкаже какво би могло да е ще съм много благодарен.
Приложил съм и снимка от ISTA+ с грешката която вади.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Bst написа: чудя дали е възможно заради EGR-а да отчита неправилно измерване на въздушната маса
Да , може
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
3FF1 грешка на дебитомер при мен излизаше, когато имах спукан маркуч на турбото. Имах и изпушване на чернилка при рязко подаване на газ. Смених два дебитомера и накрая по случайност видях дупката в маркуча. Смених го и вече 3 месеца не е излизала.
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
spacepl написа:3FF1 грешка на дебитомер при мен излизаше, когато имах спукан маркуч на турбото. Имах и изпушване на чернилка при рязко подаване на газ. Смених два дебитомера и накрая по случайност видях дупката в маркуча. Смених го и вече 3 месеца не е излизала.
И аз предполагах, че нещо подобно може да има но колата не променя вървенето по никакъв начин а спукан маркуч нали ще промени налягането и от там не би ли следвало да има промяна във вървене и тн. Но ще взема да я закарам да ми проверят всички маркучи и тръби за всеки случай.
Все пак ако се окаже от EGR-а ще съм най-доволен . А някакви предложения как мога да го тествам това дали е от EGR-а?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Bst написа:spacepl написа:3FF1 грешка на дебитомер при мен излизаше, когато имах спукан маркуч на турбото. Имах и изпушване на чернилка при рязко подаване на газ. Смених два дебитомера и накрая по случайност видях дупката в маркуча. Смених го и вече 3 месеца не е излизала.
И аз предполагах, че нещо подобно може да има но колата не променя вървенето по никакъв начин а спукан маркуч нали ще промени налягането и от там не би ли следвало да има промяна във вървене и тн. Но ще взема да я закарам да ми проверят всички маркучи и тръби за всеки случай.
Все пак ако се окаже от EGR-а ще съм най-доволен . А някакви предложения как мога да го тествам това дали е от EGR-а?
Би следвало, ама те цепката се променя плавно, не е като да си го откачил.
Тоест постепенно намалява мощността и трудно ще го усетиш.
Огледай турбопътищата там където има дупка има обилно омасляване.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Bst написа:...
Все пак ако се окаже от EGR-а ще съм най-доволен . А някакви предложения как мога да го тествам това дали е от EGR-а?
Със софтуерно изключване.
Но 90% не ти свети чека заради това.
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Колеги да споделя малко инфо до къде го докарахме... Значи правихме live диагностика отново, като гледахме стойностите на дебитомера спрямо номиналните дадени и при всякакви обороти скорости и тн. си беше в норма доста добри стойности показваше нямаше изменения над 2%-4% (пак) в отчетените данни (груби сметки). Колата е гледана за скупани маркучи или разкачени преди и не намериха нищо, аз пак гледах в последствие и нищи (може би един smoke machine test ще се наложи ама това с подръчни материали ще е забавно как ще стане ) но и работата на двигателя е перфектна в момента , палене, работа на свободна, в движение, никакви забележки ако имаше течове все пак трябваше да се усети някаква загуба на мощност някъде... та докато ги правихме тия истории с тестовете мина малко време (че все пак работя и нямам много време) и преди 2 дни сутринта като се кчаих и запалих колата забелязах , че "check engine" не свети .. Покарах я така 30-40 км и още не е светнал което вече тотално ме озадачи. В момента колата е абсолютно в префектно състояния от гледна точка на вървене, палене и тн.. и това с тоя "check engine light" направо ме хвърли в тъча. За момента съм решил, че за да разбера какво става ще започна от тоя EGR така и така е проблемен, ще го махна софтуерно като я ремапвам колата и ще се възползвам като съм там да погледнат и за откачени/скъсани маркучи още един път. Това ще се случи след месец (че маперите са в Русе а аз в София) така, че ако има заинтересовани хора дали от това е проблема ще дам обратна информация като го направим.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Отварял ли си капачката за маслото, на мен така ми дърпаше въздух от нея, като се омасли уплътнението спира. Смених я с нова и проблемът се реши.
Re: 123d 2007 "Air Mass Measurement" грешка
Знам, че темата е стара, но да ви споделя от къде е проблема та ако някой има подобен дано му помогне тая информация. Цялата работа е от ЕГР-а , моя го изключихме софтуерно и няма никакви проблеми след това.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани