F20 ретрофит добавяне комфортен достъп Comfort Access

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 26.10.2018

F20 ретрофит добавяне комфортен достъп Comfort Access

Мнение от lot » 01 Юни 2021, 9:02

Привет на всички фенове,

Продължавам серията за ретрофити на F20 с добавянето на комфортен достъп. Отново се извинявам за липсата на снимки, но съм на разположение да помогна с по-детайлни инструкции на всеки, който се интересува. Стъпките са приложими за F2x и F3x.

Важно
- Стъпките описани долу са приложими за автомобили произведени след 07/2017 (включително). Ако правилно разбирам, преди тази дата FEM модулите са били различни и са се делили на класове FEM, FEM MID, и FEM MAX, а CAS модула със функции за комфортен достъп е бил интегриран само във FEM MAX. Съответно за F2x и F3x преди тази дата се налага смяна на FEM ако не е MAX. Ако e MAX описаният ретрофит е приложим.
- Голяма част от разглобяването се припокрива с това за добавяне на преден фабричен парктроник PDC (оцветил съм ги в синьо) и ако нямате такъв може да комбинирате двата ретрофита – линк към описанието ето тук.
- Голяма част от разглобяването се припокрива с това за добавяне на пакет светлини и амбиентно осветление (оцветил съм стъпките в зелено) и ако нямате пакета може да комбинирате с този – линк към описанието ще пусна след време.

Полезни връзки
Схема на свързване

Преглед на стъпките
1) Сваляне на:
- пластмаси в краката от шофьорската и пасажерската страна;
- пластмасови кори от пасажерската страна покриващи главното окабеляване от FEM модула в краката на пасажера до REM модула от пасажерската страна в багажника;
- корите в багажника от пасажерската страна;

- престилките от двете страни и частично на подкалниците;
- задната броня;
- FEM модула за достъп зад него;
- корите на двете врати отпред;
- конекторите на предните врати за добавяне на пинове; и
- контрола на климатика, въздуховода отпред, стереото/навигацията
.
2) Монтиране на:
- 2 външни антени в престилките;
- вътрешна антена в багажника;
- външна антена зад бронята; и
- дръжки със сензор на предните врати.
3) Окабеляване:
- от външните антени в престилките през подкалниците, през firewall-ите между двигателния отсек и купето от двете страни до FEM;
- от дръжките на вратите до FEM; и
- от антената в бронята и тази в багажника до FEM.
4) Кодиране

Какво е необходимо
- 3 външни антени, 65209220831 + букси и 1 вътрешна антена, 65209220832 + букса; Антените се намират лесно втора ръка, тъй като са еднакви за всички F серии; Буксите е най-лесно да ги вземете от някоя инсталация в морга - за външните антени са стандартни с 2 пин-а и се ползват на няколко места в двигателния отсек , а за вътрешната антена е също сравнително стандартна 3 пин-а букса;
Изображение
Изображение
- основа за антената в багажника, 65209180196 и винт за захващането й;
- основа за антена в задна броня, 51127318435 и винтове за захващането й;
- 1 бр. 51217326917 + 1 бр. 51217326918; дръжки за предните врати; Дръжките са най-скъпия компонент и ви препоръчвам да си ги купите в цвета на колата; Пребоядисването не е препоръчително защото може да се скапят сензорите;
- 54 пинова букса за FEM, ако колата ви няма пакет светлини (MPack/ SportLine/ UrbanLine), т.е. няма осветление в краката на шофьора и пасажера, то 100% нямате букса закачена на FEM на позиция 9В. 9В се използва само за комфортния достъп и за осветлението.
Изображение
- окабеляване – За съжаление с изключение на замяна на главното окабеляване във вратите няма вариант да си закупите готово окабеляване за антените. Аз си го направих сам включително за вратите. Необходими са ви:
- кабел FLRY 0.35мм2 или 0.5мм2 ~55м (6x2 външна лява + 4x2 външна дясна + 4x2 багажник + 5x2 външна задна + 4x2 лява врата + 3x2 дясна врата + 2х1.5 заземяване лява и дясна врата); аз ползвах 11 различни цвята за да ми е по-лесно когато ги връзвам, но може да си вземете и един или два и да надписвате кабели;
- 15 бр. женски пин 61131383776;
- 4 бр. мъжки пин 61131383672;
- букси за дръжките от Али Екпрес (+2 месеца чакане); или бр. мъжки пин 61131393724;
- текстилна лента теса;
- корда и някаква тежест (олово);
- изолирбанд;
- кримп клещи;
- поялник и термосвиваем шлаух (препоръчително).

0) Стъпка 0 – сваляме минус клемата на акумулатора

Монтиране на външни антени в престилките (стъпките са идентични за двете страни)
1) Започваме от лявата страна и сваляме престилката.
2) Махаме винтовете, които държат подкалника от страната на купето и го разхлабваме. В двигателния отсек премахваме пластмасовата кора до амортисьора на предния капак. Горе долу на мястото указано с номер 2 от вътрешната страна към калника има гумена тапа, която премахваме. През дупката пускаме кордата с тежестта/оловото за да паднат свободно надолу от вътрешната страна на подкалника.
Изображение
3) Слагаме външната антена в предвидената скоба, която стандартно я има под престилките.
Изображение
4) Връзваме/запояваме буксата и пускаме 2 кабела по основата на престилката в посока калника и от там с помощта на кордата ги издърпваме през подкалника към двигателния отсек. Пробиваме гумената тапа и прекарваме кабела през нея. Кабелите предварително ги увиваме с текстилната лента.
5) Слагаме обратно престилката и стягаме подкалника с винтовете.
6) Вътре в купето сваляме пластмасовата кората над краката на шофьора и страничните пластмаси. От дясната страна стъпките са подобни. Тези кори/панели трябва да се свалят и за ретрофит на пакет светлини, а десните също и за преден PDC.
7) След свалянето намираме къде минава снопа за окабеляването от купето към двигателния отсек. Над него има дупка, която от страната на двигателя е запушена с гумена тапа точно в отсека където е амортисьора за предния капак. Сваляме тапата и прекарваме през нея окабеляването към купето.

Важно: от пасажерската страна зад тапата се намира firewall-a и трябва да го пробие с нещо твърдо – аз използвах тел от разглобена метална закачалка.
Още по-важно: тук е момента ако сте решили да правите и преден парктроник да прекарате едновременно кабелите за антената и за парктроника през един отвор. Така няма да се налага да дупчите 2пъти firewall. Аз прекарах снопа като вързах кабелите един за друг и прекарах един, с него издърпах 2ри, с двата - 3ти и тн. общо 8 (2 за антената и 6 за парктроника)

8 ) Слагаме обратно пластмасовата кора до амортисьора и преминаваме от другата страна на колата. Окабеляването от лявата страна засега оставяме в краката на шофьора и ще го прокараме до FEM на стъпка 17. От дясната страна firewall се намира точно над FEM-a.

Монтиране на задните антени
9) В багажника махаме панела на пода скриващ акумулатора и бушониерата, сваляме задния панел и след това страничната кора/панел от дясната страна. Тази стъпка се припокрива с ретрофита на преден парктроник.
10) Монтираме скобата за вътрешната антена на предвиденото място над акумулатора и антената във скобата.
Изображение

Важно: Следващата стъпка е да се свали задната броня и да се монтира антената там. Аз реших да временно да я пропусна, тъй като в бъдеще ще я свалям за да слагам камера. Вместо това оставих външната антена временно в багажника отдясно в отделението за вещи. Ефект – работи, но трябва да съм по-близо до десния стоп – до левия или по средата не хваща антената.
11) Сваляне на задна броня и монтиране на скоба и антена на гредата зад бронята. (аз я пропуснах – виж горе)
12) Сваляме панелите/корите по дължината на колата от страната от пасажерската страна за да се разкрие главната инсталация. Тази стъпка се припокрива с ретрофита на преден парктроник.
13) Пускаме окабеляване за двете задни антени по успоредно на главната инсталация от багажника към FEM модула отпред вдясно. Преди това или в процеса увиваме кабелите с текстилната лента.
14) Слагаме обратно на всички кори/панели в багажника и задна броня.

Окабеляване от буксите за вратите до FEM (стъпката се припокрива с добавянето на пакет светлини, но с различни пинове)
15) Разскачаме меката връзка на лявата врата от купето и сваляме буксата от вътрешната страна на купето. Кримпваме 2 кабела с мъжки пин 61131383672 и ги закачаме на пинове 23 (захранване) и 24 (сигнал).
Изображение
16) В следващата стъпка трябва да свалим панела за управление на климатика и да извадим стереото/навигацията. Първо сваляме декоративните панели, след това централния въздуховод, следва управлението на климатика и последно изваждаме навигацията или стереото (каквото има).
17) Прекарваме кабелите от т.15 и т.8 от краката на шофьора, през централната конзола зад навигацията/стереото до FEM в краката на пасажера. Преди това разбира се ги увиваме с текстилната лента.
18) Монтираме обратно буксата за лявата врата и затваряме всички панели в краката на шофьора обратно по местата им. Връщаме навигацията на място и по обратен ред слагаме панела за климатика, въздуховода и декоративните панели.
19) Разскачаме меката връзка на дясната врата. Сваляме FEM (държи се на един болт) и издърпваме буксата за дясната врата зад него. Кримпваме 2 кабела с мъжки пин 61131383672 и ги закачаме на пинове 23 (захранване) и 24 (сигнал). Кабелите увиваме с текстилната лента и ги прекарваме до FEM.
20) Слагаме буксата за дясната врата обратно на място и закачаме обратно FEM на мястото му.

Окабеляване на FEM
Изображение
21) Разскачате 54 пин-овия конектор за FEM на позиция 9В (или взимате конектор ако нямате такъв на главната инсталация), 11 женски пин-а 61131383776, кримп клещите и окабелявате както следва:
Лява външна антена: pin 1 -> FEM 9В pin 9; pin 2 -> FEM 9В pin 27;
Дясна външна антена: pin 1 -> FEM 9В pin 10; pin 2 -> FEM 9В pin 28;
Антена багажник: pin 3 -> FEM 9В pin 11; pin 1 -> FEM 9В pin 29;
Антена задна броня: pin 1 -> FEM 9В pin 12; pin 2 -> FEM 9В pin 30;
Букса шофьорска врата: pin 24 -> FEM 9В pin 33;
Букса пасажерска врата: pin 24 -> FEM 9В pin 34.

22) Съберете кабелите влизащи на пин 23 в двете букси на вратите и ги закачете на едно място на в букса 3В на FEM на позиция за пин 30 (това е захранването за дръжките на вратите).
23) С горната стъпка работата вътре в купето е приключена и можем да сглобим обратно всички панели. Следва работа по вратите за монтиране на дръжките и окабеляването им.

Монтиране и окабеляване на дръжки (стъпките са еднакви за двете врати)
24) Сваляме панела на дръжката на вратата отвътре, сваляме кората на вратата и отлепяме шумоизолацията внимателно за да може да я възстановим на място.
25) Сваляме външната дръжка на вратата
26) Прокарваме инсталация от дръжката на вратата до буксата в меката връзка към купето. В дръжката на вратата влизат 3 пин-а (4 ако ще добавяте светлините във външната дръжка). Два от тях (захранване и земя) трябва да се окабелим до буксата в меката връзка. Третия (заземяване) прикачахме към някой друг кабел за земя от съществуващата инсталация. Аз го прихванах към този на отключващия механизъм.
Изображение

ВАЖНО: В дръжката на вратата влиза букса, която не е стандартна за BMW и може да си намерите само в AliExpress. Аз реших да не чакам два месеца и вместо това завърших кабела към дръжката с 3 мъжки пин-а 61131393724, които вкарах в буксата на дръжката и покрих с изолирбанд, тъй като там има риск от влага.
Букса дръжка pin 1 -> букса врата pin 24 (сигнал)
(опционално) Букса дръжка pin 2 -> букса осветление на дръжката pin 2 (заземяване)
Букса дръжка pin 3 -> прихващане към инсталацията във вратата (заземяване)
Букса дръжка pin 4 -> букса врата pin 23 (захранване)
Кабелите покриваме с текстилната лента.
Изображение

27) Прихващаме кабелите за да не играят. Слагаме шумоизолацията, затваряме корите на вратата и преминаваме на следващата врата.

Кодиране с ESys (всеки изцяло на собствена отговорност; аз не поемам отговорност ако нещо се счупи или затрие по вашата кола; също ако в процеса на кодиране има грешки то трябва да се адресират според грешката – не продължавайте да кодирате други модули):
28) Кодиране на VO за добавяне на S322A (комфортен достъп);
connect -> go to Expert Coding -> read FA -> save FA -> edit FA -> edit SALAPA and add 322 -> calculate FP -> save FA -> go to Expert VCL -> VCL load FA -> calculate FP -> write FA & FP (master tab) -> …..
29) Кодиране на ECU-тата (продължение на горната точка)
… go to Expert Coding -> read ECU (SVT tab) -> select FEM_Body -> right click & select Code -> disconnect

Финал
30) Пием една бира за здравето на колегите от форумите описали ретрофита, за да му се радваме днес ние.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook