Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Модератор: Технически модератори
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Я го питай как е източил маслото от турбината. И аз мисля, че по описаният по-горе начин не излиза цялото. Но при теб старото масло си е добре и нямаш проблеми.
Както си го описал, ме притеснява да не ти е сипал някакво менте в кутията.
Както си го описал, ме притеснява да не ти е сипал някакво менте в кутията.
I love the sound of V8 in the morning...
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
DIDO написа:Но твоето е било сменяно, така че това че си сложил друг Dexron III, не смятам, че е грешка, тъй като не се знае какво е било сипано при смяната.
Грешка е колега – значи ако при италианския ремонт е сипано друго масло, а сега при смяната е сипано някакво трето...то излиза, че вече е все тая,
т.е. грешка в/у грешка, вече не е грешка...така ли да се разбира.
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Borymeckata написа: Вече възприемам нова тактика: Майсторите - само за консултанти, а работата - у дома в гаража, с някой приятел да помага, на чисто и спокойно, без бързане и припиране, с хубава музика от уредбата и с по една студена бира. И жената да носи мезе за бирата. Но претупана и мърлява работа по моята кола - повече НЕ!
Ами това колега, ми светна още първия път лани, когато влязох в сервиз и повече не...Не напразно споменавам за „ маркови” и „самозвани” скапаните сервизи от всякакъв род.Затова изчитам всичко писано тук, всякаква литература и ръководства и се оборудвам доколкото е възможно, макар колкото и да струва и ...правя това, което казваш вече по-горе ти.
Много ме изкефи тази твоя гледна точка, струва ми се, че това е също един малък опит да поразчупиш закостенели неща в този форум.И тази тактика не си я възприел сега... още от първите ти теми тя личи.Дано повече колеги те следват с повече споделяния, информация и т.н...,което за съжаление не винаги го има..

И сега по същество за маслото, да ти се скарам.Имайки те за приятел, ще си позволя да те питам, кой те би по главата да го сменяш.Знам че разбираш значението на табелата(има си хас), но беше възможно да си я видял по късно(като си чистил капака) и затова те питах.Тогава трябваше да спреш и да се позамислиш.Първо-толкова маркови литри, за тия пари, буди съмнение.Второ-този бюлетин на колегата тсб-бг, се появи по-късно(чак след като се ръчнаха нещата).
Публикуван ли е този бюлетин досега, и ако е, защо една година се води тогава безмислен спор за сменяемост на маслото.Ако не е предоставен на форума – още по-зле.
Губят ти се 3 литра, ами нали два оставали в хидрофора.Значи как и защо са останали тези два, някой знае, което предполага, че се знае и как да се източат...(ако въобще се източват) но не го видях досега.Защо палиш колата, дори и на празна предавка, без масло.
Не мислиш ли, че ако имаше нужда, борда нямаше да те алармира.Точно тука е заложен лайфтайма, т.е. безсрочно, но тънкия момент е, че той е до проблем, т.е.дотук е срока му.Оттук е и презумцията че маслото не се сменя.Има ли проблем, имаш сигнализиране, имаш грешка и – ремонт, т.е. смяна на масло.
Затова само с ръчна-по-здрава, по-бърза и без тия главоболия...

- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Преди имах Мерцедес и там не можеше да се източи маслото от турбината, защото нямаше пробка/някои турбини имат/. При мерцедеса за цялостна смяна се ползваха тръбите, които отиват от кутията към масления радиатор. От едната тръба се налива ново масло, а в същото време от другата се източва старото. За смяната отиват 5-6л. повече материал, но това беше начинът.
При кутията на ГМ незнам как се процедира.
При кутията на ГМ незнам как се процедира.
I love the sound of V8 in the morning...
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
......у дома маслото от хидротрансформатора можем да си източим напълно, като развием връзката ОТ автомата КЪМ радиатора за охлаждане...
.....трябва да си подготвим само аналогична, но по-дълга връзка(шланг, маркуч) и едно варелче, последното ни е нужно заради маслото, първо е горещо, второ е под налягане и пръска.....не е много сложно, но не се чудя защо не го правят в сервизите, по-лесно е да ти обясняват как маслото.....няма как......няма нужда....не се прави.....не е добре...
......палим, източваме и веднага гасим....
.....след смяна е необходимо да се ресетне АСК, ама не с натискане на педала, а софтуерно.
я, колегата по-горе вече е написал....
...описаният начин от Боримечката не е много удачен, тъй като новото масло увлича всички утаени частици и обикновенно след това имаме запушени соленоидни клапани и така характерните "ритници".....
.....трябва да си подготвим само аналогична, но по-дълга връзка(шланг, маркуч) и едно варелче, последното ни е нужно заради маслото, първо е горещо, второ е под налягане и пръска.....не е много сложно, но не се чудя защо не го правят в сервизите, по-лесно е да ти обясняват как маслото.....няма как......няма нужда....не се прави.....не е добре...
......палим, източваме и веднага гасим....
.....след смяна е необходимо да се ресетне АСК, ама не с натискане на педала, а софтуерно.
я, колегата по-горе вече е написал....
...описаният начин от Боримечката не е много удачен, тъй като новото масло увлича всички утаени частици и обикновенно след това имаме запушени соленоидни клапани и така характерните "ритници".....
Последна промяна vanko242 на 13 Мар 2013, 15:37, променена общо 1 път
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
goro57 написа:DIDO написа:Но твоето е било сменяно, така че това че си сложил друг Dexron III, не смятам, че е грешка, тъй като не се знае какво е било сипано при смяната.
Грешка е колега – значи ако при италианския ремонт е сипано друго масло, а сега при смяната е сипано някакво трето...то излиза, че вече е все тая,
т.е. грешка в/у грешка, вече не е грешка...така ли да се разбира.
При ремонт се сменя всичкото масло, така че не е "грешка в/у грешка" както ти го разбираш.
Като гледам "италианския ремонт" нито сваленият филтър му е оригинален, нито силикона и заоблената пробка говорят
за професионално свършена работа или планова смяна. Всичко това ме навежда на мисълта, че и налятото масло е алтернативно (което никой не знае или помни какво е) и изцяло сменено, така че едва ли е забъркал микс от три вида масла с репсола. А дори и така да е, не би трябвало да има проблеми.
А колкото до 90% от "майсторите" - от девет кладенеца вода ще изкарат да те убедят, че маслото/частите с които работят и ще ти доставят са най-добрите и най-изгодните, а истината е, че водещото за тях е високата отстъпка от дистрибуторите.
goro57 написа:Първо-толкова маркови литри, за тия пари, буди съмнение.
Никакво съмнение не буди. В оторизиран сервиз оригиналното е около 17лв.
msi200 написа:Както си го описал, ме притеснява да не ти е сипал някакво менте в кутията.
Едва ли маслото е менте, но дано да няма проблеми с този филтър.
P.S. Mоето масло го смених в оторизиран сервиз за 340лв (оригинални филтър, гарнитура, масло и труд).
Така, че 200 лв, които е дал Боримечката за алтернативните части без труда, хич не са малко.
BMW - Усещане за автомобил
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
goro57 написа:...
Затова само с ръчна-по-здрава, по-бърза и без тия главоболия...
И по-икономична, бих казал... Но жена ми направо се влюби в тоя автоматик, сега ако я питаш - това е най-великото изобретение на всички времена... Даже се беше разсърдила, защото съм знаел, че има автоматици и пак съм я карал да се мъчи с лоста и съединителя. Преди даже нарочно си планираше маршрута в града така, че да не й се наложи да спира под наклон. Но това вече е в миналото... Сега вече НАРОЧНО спираме по баирите и тръгваме - да ни видят всички колко печени шофери сме...
Вижте, наистина не виждам смисъл от дискусия ДАЛИ да се сменява маслото в автоматика... Този въпрос е дъвкан много пъти и в края на крайщата - всеки го решава за себе си. Тук е интересно да уточним процедурата, с други думи - КАК да стане смяната. Явно по системата са останали няколко литъра от старото масло. Тази година повече не мисля да ръчкам по кутията, но ако приемем тази смяна просто за една промивка - значи няма да е грешка другата пролет (например) да сменя маслото още веднъж, този път - с по-качествени консумативи. И разбира се - ще опитам да източа и останалото масло в турбината. За момента нищо не решавам, просто го обмислям като възможност.
Това масло (което сложих) е минерално и върви на цена 13 - 16 лева за литър: http://shopix.bg/REPSOL-ATF-MATIC-III-dvigatelno-maslo . Дали е калпаво - нямам представа, но поне година (при карането на жена ми) би трябвало да изкара. Филтърът явно е ментелив, не видях нищо не пише по него. Не че ако пишеше, това дава някаква гаранция...
Добре де, може ли някой да обясни по-подробно как се източва маслото от турбината? Развиваш маркуча към охладителя - има ли значение кой? И после? Сигурно палиш двигателя и събираш маслото? Има ли значение на какво положение на лоста? Всякаква информация по въпроса би била полезна.
Excellent! Steven is my name!
- homey
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 6.12.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е53
- Мечтае да кара: Боинг 777
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
С интерес чета публикациите на Боримечката. Прав е за много неща. Ако мога да изразя скромното си мнение, относно това дали трябва или не да се сменя маслото на скоростната кутия, то е -ДА, трябва. Не мисля, че ново масло по какъвто и да е начин би имало по-лоши свойства от 5-10 годишно масло. Също така смятам, че след като сме източили старото масло с него сме премахнали повечето нечистотии от износването на кутията. Редно би било кутията ако не работи по-добре то поне да не работи по-зле. Аз моето, например го смених преди година и половина и оттогава съм изминал около 25 000 км. безпроблемно. Надявам се още дълго да си карам колата с наслада. Желая същото и на всички фенове на марката. 

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
vanko242 написа:...описаният начин от Боримечката не е много удачен, тъй като новото масло увлича всички утаени частици и обикновенно след това имаме запушени соленоидни клапани и така характерните "ритници".....
Новото масло... нали го наливаме в картера, който преди това е почистен и няма утайки в него? Освен това помпата го засмуква през филтъра, който трябва да задържи евентуални замърсявания? Или се има предвид "утаени частици" не в картера, а другаде по системата? Ако има такива частици, те биха ли се източили с маслото, при чието движение са се утаили?
Иначе спор няма, че е за предпочитане старото масло да се източи напълно, преди да се налее новото. За съжаление, моят "майстор" или не е знаел как, или просто не му се е занимавало. Но ме убеждаваше (най-сериозно), че сме източили ЦЯЛАТА система, и ако в нея е останало нещо, то е от порядъка на 100 грама (цитирам го дословно). Аз бях чел в TIS-а, че маслото в тези кутии е 9 литра, а ние източихме 6, но с "майстор" как да споря? Здраве да е, ще се кара поне една година с това масло, а следващата пролет - ново оригинално, нов фирмен филтър и така... Къде не са отишли 200 лева?
Excellent! Steven is my name!
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Borymeckata написа:vanko242 написа:...описаният начин от Боримечката не е много удачен, тъй като новото масло увлича всички утаени частици и обикновенно след това имаме запушени соленоидни клапани и така характерните "ритници".....
Новото масло... нали го наливаме в картера, който преди това е почистен и няма утайки в него? Освен това помпата го засмуква през филтъра, който трябва да задържи евентуални замърсявания? Или се има предвид "утаени частици" не в картера, а другаде по системата? Ако има такива частици, те биха ли се източили с маслото, при чието движение са се утаили?
Иначе спор няма, че е за предпочитане старото масло да се източи напълно, преди да се налее новото. За съжаление, моят "майстор" или не е знаел как, или просто не му се е занимавало. Но ме убеждаваше (най-сериозно), че сме източили ЦЯЛАТА система, и ако в нея е останало нещо, то е от порядъка на 100 грама (цитирам го дословно). Аз бях чел в TIS-а, че маслото в тези кутии е 9 литра, а ние източихме 6, но с "майстор" как да споря? Здраве да е, ще се кара поне една година с това масло, а следващата пролет - ново оригинално, нов фирмен филтър и така... Къде не са отишли 200 лева?
...само добавя, при мен след като източи всичкото масло майстора ми сипа 4 литра ново( най-евтиното на пазара), запали колата, обиколи предавките и угаси. после източи маслото отново през шланга за охлаждане при запален мотор.....колко се изненадах, когато видях, че новото масло по цвят почти не се различава от оригиналното - първите 2 литра си бяха тотална мътилка и вече към края излезе чисто масло! дано да ме разбереш правилно, не съм механик...просто мразя хората да се учат на моя автомобил....за така изредената последователност не мога да гарантирам, не съм зяпал човека в ръцете...
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Май никой от нас не е механик, но от зор ставаме... И ако някой ще се учи на моята кола, предпочитам това да съм аз, а не някой измислен "майстор". Полезна информация даваш Колега, ще влезе в работа. Тъкмо ми останаха две туби ATF, ще купя още 2 за промивката. А може би, ако маслото се сменява по-начесто, няма нужда да се правят такива промивки?
Има нещо, което не разбирам... Как се върти маслото в кутията? Значи има някаква "помпа". Тя засмуква масло от картера, през филтъра и ... какво? Пълни турбината (хидротрансформатора)? ОК, след това маслото отива по маркуча в охладителя. Ние откачаваме този маркуч и при работещ двигател помпата (или самата турбина) изхвърля маслото от него. Дотук - ясно. Но ако не откачим маркуча какво става? Маслото минава през охладителя и ... къде отива? Би трябвало да минава през някакви клапани и пак да се връща в картера? Защо тогава от маркуча на охладителя можем да източим ВСИЧКОТО масло, а от картера - не можем? Изглежда, че по обратния път на маслото (от охладителя към картера) има нещо, което го спира? Защо турбината може да изхвърли намиращото се в нея масло през откачения маркуч на охладителя, но не може да го върне обратно в картера - е това не разбирам. Явно ще трябва още четене...
Иска ми се да уточним процедурата за смяна на маслото в автоматика, да я изпробваме на практика и да сме сигурни, че е тази. След това да съставим нещо като блок-схема (алгоритъм), даже със снимки: Прави Стъпка 1, прави Стъпка 2. Стъпка 3 - провери (еди какво си). Ако е "да" - продължи със Стъпка 4. Ако е "не" - отиди на Стъпка 8... Нещо такова си представям. От опит ви казвам - с инструкция, необходимите инструменти и някаква минимална техническа грамотност всичко може да направи човек, стига само да е мотивиран. Инструкцията ти спестява много мислене и чудене: ама защо така, не може ли иначе, а не е ли по-добре по някакъв друг начин? Казано е: болтовете на картера на скоростната кутия се затягат с момент 10Nm и не на кръст, а последователно, един след друг. Като имаш тази информация, няма да се чудиш защо е така, а настройваш динамометричния ключ и действаш.
Има нещо, което не разбирам... Как се върти маслото в кутията? Значи има някаква "помпа". Тя засмуква масло от картера, през филтъра и ... какво? Пълни турбината (хидротрансформатора)? ОК, след това маслото отива по маркуча в охладителя. Ние откачаваме този маркуч и при работещ двигател помпата (или самата турбина) изхвърля маслото от него. Дотук - ясно. Но ако не откачим маркуча какво става? Маслото минава през охладителя и ... къде отива? Би трябвало да минава през някакви клапани и пак да се връща в картера? Защо тогава от маркуча на охладителя можем да източим ВСИЧКОТО масло, а от картера - не можем? Изглежда, че по обратния път на маслото (от охладителя към картера) има нещо, което го спира? Защо турбината може да изхвърли намиращото се в нея масло през откачения маркуч на охладителя, но не може да го върне обратно в картера - е това не разбирам. Явно ще трябва още четене...
Иска ми се да уточним процедурата за смяна на маслото в автоматика, да я изпробваме на практика и да сме сигурни, че е тази. След това да съставим нещо като блок-схема (алгоритъм), даже със снимки: Прави Стъпка 1, прави Стъпка 2. Стъпка 3 - провери (еди какво си). Ако е "да" - продължи със Стъпка 4. Ако е "не" - отиди на Стъпка 8... Нещо такова си представям. От опит ви казвам - с инструкция, необходимите инструменти и някаква минимална техническа грамотност всичко може да направи човек, стига само да е мотивиран. Инструкцията ти спестява много мислене и чудене: ама защо така, не може ли иначе, а не е ли по-добре по някакъв друг начин? Казано е: болтовете на картера на скоростната кутия се затягат с момент 10Nm и не на кръст, а последователно, един след друг. Като имаш тази информация, няма да се чудиш защо е така, а настройваш динамометричния ключ и действаш.
Excellent! Steven is my name!
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Borymeckata написа:
Защо турбината може да изхвърли намиращото се в нея масло през откачения маркуч на охладителя, но не може да го върне обратно в картера - е това не разбирам.
Докато маслото излиза през единия маркуч, ти наливаш същото количество ново масло през другия маркуч. Има едни специални машини, които се ползват. Напиши в гугъл "transmission flush machine", има и филмчета, предполагам всичко ще ти се изясни.
I love the sound of V8 in the morning...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Май колегата ще се окаже прав. Имам нова информация по въпроса за "промивката", но я споделям с уговорката, че не съм я проверил лично... Маслото след охладителя просто се връщало в картера, изтичало в него. И процедурата по източването на маслото и "промивката" (съвсем накратко) трябвало да изглежда така:
1. Отвиваш пробката на картера и източваш маслото от него - дотук са 4 литра.
2. Палиш, ръгаш листа нагоре-надолу няколко пъти - източваш още 1,5 литра.
3. Сваляш капака, гарнитурата и филтъра - в капака на картера е останал още 0,5 литра.
4. Дотук си източил общо 6 литра - значи в турбината (хидротрансформатора) и някъде по системата са останали още 3 л.
5. Режеш тръбичката от стар филтър, заедно с двете пръстеновидни уплътнения и я вкарваш в отвора й (отдолу на "мозъка" на кутията):

6. После подаваш отдолу пълна кана с масло, така че тръбичката да се натопи в нея. Готов си с тубата да доливаш в каната.
7. Някой друг пали колата и турбината започва да смуче масло от каната. Доливаш от тубата в нея, така че тръбичката да не остава "на сухо".
8. Новото масло избутва старото от турбината и го връща в картера. Ако не искаш да ти тече на главата (нали картера е свален) - откачаш маркуча към охладителя и го събираш от него.
9. Гледаш какво масло излиза от маркуча - като потече чисто, си готов.
Това ми обясниха и звучи съвсем логично, сега остава да го проверим на практика...
1. Отвиваш пробката на картера и източваш маслото от него - дотук са 4 литра.
2. Палиш, ръгаш листа нагоре-надолу няколко пъти - източваш още 1,5 литра.
3. Сваляш капака, гарнитурата и филтъра - в капака на картера е останал още 0,5 литра.
4. Дотук си източил общо 6 литра - значи в турбината (хидротрансформатора) и някъде по системата са останали още 3 л.
5. Режеш тръбичката от стар филтър, заедно с двете пръстеновидни уплътнения и я вкарваш в отвора й (отдолу на "мозъка" на кутията):

6. После подаваш отдолу пълна кана с масло, така че тръбичката да се натопи в нея. Готов си с тубата да доливаш в каната.
7. Някой друг пали колата и турбината започва да смуче масло от каната. Доливаш от тубата в нея, така че тръбичката да не остава "на сухо".
8. Новото масло избутва старото от турбината и го връща в картера. Ако не искаш да ти тече на главата (нали картера е свален) - откачаш маркуча към охладителя и го събираш от него.
9. Гледаш какво масло излиза от маркуча - като потече чисто, си готов.
Това ми обясниха и звучи съвсем логично, сега остава да го проверим на практика...
Excellent! Steven is my name!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
Съжалявам, че трябва да ви разочаровам, но каквото и да сте правили сте сложили неправилното масло. Кутията е със зелена табела и това означава, че трябва да се сложи масло със спецификация Lifetime. Маслото, което се препоръчва от BMW е MOBIL 71141. Може да сложите и Castrol Transmax Z Long Life. Цените са неприятни и са над 40лв. Оргиналното на BMW e 48лв. на Castrol е около 41лв/л. Има разбира се и ментета по 19-20лв. Това, което сте сложили е със спецификация GM Dextron III и е за кутии с черна табела. Обикновено след подобни грешки след няколко месеца се пуска тема "Смених маслото и отидох на основен ремонт на кутията". За това някои колеги изпитват ужас изобщо да сменят маслото и не го пипат изобщо.
Между другото си е и написано:

Между другото си е и написано:

- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Смяна масло на автоматична скоростна кутия на Х3 (Е83)
zvetiko написа:Съжалявам, че трябва да ви разочаровам, но каквото и да сте правили сте сложили неправилното масло. Кутията е със зелена табела и това означава, че трябва да се сложи масло със спецификация Lifetime. Маслото, което се препоръчва от BMW е MOBIL 71141. Може да сложите и Castrol Transmax Z Long Life. Цените са неприятни и са над 40лв. Оргиналното на BMW e 48лв. на Castrol е около 41лв/л. Има разбира се и ментета по 19-20лв. Това, което сте сложили е със спецификация GM Dextron III и е за кутии с черна табела. Обикновено след подобни грешки след няколко месеца се пуска тема "Смених маслото и отидох на основен ремонт на кутията". За това някои колеги изпитват ужас изобщо да сменят маслото и не го пипат изобщо.
Между другото си е и написано:
Аз пък бих те посъветвал преди да даваш такива съвети и да се правиш на много компетентен,да вземеш да прочетеш малко литература !
Ако не си забелязал кутията е GM,а не ZF . Маслото за което говориш MOBIL 71141 е само за кутии ZF 5HP

По-скоро теб ако те слуша човек ще има теми от рода на "Смених маслото и отидох на основен ремонт на кутията" ,така че по-добре се въздържай от подобни изказвания за напред

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани