Придръпване на Х3
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- dan1el
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Придръпване на Х3
Здравейте, от известно време х3-то започна да ми пръдръпва при потегляне (с ръчни скорости съм). Отначало, преди 3 или 4000км го правеше само по наклони/рампи и то като е по-натоварена (повече от 2-ма човека). Докато напоследък започна да го прави на равно като съм сам в колата. Карах я в Камора, там ми казаха че й няма нищо и да си я карам. Въпроса ми е възможно ли е "да и няма нищо"? На 22000км съм.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Придръпване на Х3
Известният проблем при 4ц дизели с ръчни скорости на BMW... при 1-ва серия го прави по-често, но явно и Х3-ките не са минали метър... лошото е, че проблема е някъде в маховика и дори и да ти сменят съединителя проблема ще изчезне за 5-10к и после пак ще се появи... в един от немските сайтове за Е87 има тема от почти 200 мнения по въпроса и общо взето ситуацията изобщо не е красива... има хора с автомобили на по 70к километра с четири смени на съединител (но не и на маховик)... и проблема се връща отново и отново...
Можеш да опиташ да тръгваш с малко повече газ, с поне 1500RPM и да се научиш да "надскачаш" проблемният момент... той се появява в края на отделянето на съединителя, така че може примерно да тръгваш с повече газ и рязко отпускане на съединителя (не прекалено рязко, но не и плавно) или да пробваш със съвсем малко газ да отлепваш от 1000RPM с по-дълго задържане на съединителя в крайната фаза на отделянето му... общо взето е малко пипкава работа, но ако се научиш да го "контролираш", този проблем ще те тормози по-малко и ще се появява по-рядко
Някои успяват да си решат проблема със софтуерен ъпдейт на колата, но общо взето като чета излиза, че смяна на съединител с маховик решава проблема на 101%... само че струва над 1500лв без труда.
Можеш да опиташ да тръгваш с малко повече газ, с поне 1500RPM и да се научиш да "надскачаш" проблемният момент... той се появява в края на отделянето на съединителя, така че може примерно да тръгваш с повече газ и рязко отпускане на съединителя (не прекалено рязко, но не и плавно) или да пробваш със съвсем малко газ да отлепваш от 1000RPM с по-дълго задържане на съединителя в крайната фаза на отделянето му... общо взето е малко пипкава работа, но ако се научиш да го "контролираш", този проблем ще те тормози по-малко и ще се появява по-рядко
Някои успяват да си решат проблема със софтуерен ъпдейт на колата, но общо взето като чета излиза, че смяна на съединител с маховик решава проблема на 101%... само че струва над 1500лв без труда.
- xdriver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 155
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: x3
- Мечтае да кара: m5 e60; x6
Re: Придръпване на Х3
Това важи ли за автоматиците или се отнася само за ръчките?
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Придръпване на Х3
Само ръчни скорости... 4 цилиндрови дизели на BMW, от 2004г насам... мислех, че го има само при 1-ците, ама вече чух и за една тройка, а сега и при Х3... може проблема при тях да е толкова видим, колкото и при Е87, ма да не се разисква сериозно... много хора не обръщат сериозно внимание на това, щото като даваш повече газ на тръгване и придърпва много по-малко...
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Придръпване на Х3
CDV клапан ако имат новите модели, проблема може да е от там. За 15 ном от схемата говоря:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Придръпване на Х3
Четох за тая "простотия" дребна, но мисля не помагаше подмяната й... то тва е много евтино, така че смяната му едва ли ще те ухапе финансово, но може би си струва да се опита... интересно... по-важният въпрос е дали смяната му ще промени изобщо нещо... щото ако е както при бензиновите, то трябва да му се премахне функцията, а не да го смениш...
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Придръпване на Х3
Този клапан някой го премахват за по бързо зацепване на съединителя... уж по-спортно, но е сложен там за да предпазва от рязко натоварване, а като не работи добре се получава забавяне, преплъзване...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- dan1el
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Придръпване на Х3
Благодаря ви много за бързите отговори
Като за начало ще опитам от към 1500rpm да потеглям, да видя как ще е и дали болежката ще се обажда. И след като я покарам, и ако пак се появи, ще сменя този клапан да видим дали ще оправи работата. Гаранционно надали ще ме уважат
Още веднъж мерси
Като за начало ще опитам от към 1500rpm да потеглям, да видя как ще е и дали болежката ще се обажда. И след като я покарам, и ако пак се появи, ще сменя този клапан да видим дали ще оправи работата. Гаранционно надали ще ме уважат
Още веднъж мерси
- ясен николов
- ентусиаст
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Придръпване на Х3
LUCIFER'S написа:Този клапан някой го премахват за по бързо зацепване на съединителя... уж по-спортно, но е сложен там за да предпазва от рязко натоварване, а като не работи добре се получава забавяне, преплъзване...
Интересното е, че при мен би следвало да го има, а ми се е случвало (като ми е мокра подметката) да ми се хлъзва крака и да изпускам рязко съединителя... не усещам никакво задържане или равномерно отпускане, колата се стрелва директно напред...
- freezy
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 23.05.2007
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520i touring
Re: Придръпване на Х3
Проблема е от този клапан ...аз много се чудех дали да го махна моя но всеки път когато ми се налага да тръгвам на стръмен наклон с много газ и рязко отпускане на съединителя се отказвам защото тогава разбирам каква роля изиграва .Според мен създава грижи само когато е студено времето-а като напомпаш няколко пъти на педала преди да потеглиш положението е много по добре
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Придръпване на Х3
Ще взема да го сменя тоя клапан при мен, да видим какво ще стане... щото и при мен го има тоя проблем, но аз пък успях да го излъжа като тръгвам от място с много малко газ и премерено движение на съеднителя.... в момента почти изобщо не тресе, да не кажа хич.... вече случва се супер рядко, а особено като го "разтренирам" при първите 5 мин каране, след това нямам никви грижи...
- martoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Придръпване на Х3
Това е един супер досаден проблем дето от него страдат цяла гама от BMW модели още от началото на 90-те години насам. Проблема се проявява не само при 4-цил дизели. Има случай когато го има и при чисто нови коли току що взети от дилъра (личен опит). И най-кофтито е, че напрактика няма решение. Дори да склонят гаранционна подмяна на маховик + съединител след време пак се появява. Отскоро има нещо като софтуерен фикс, който не прави нищо друго освен да вдигне оборотите при използване на съединителя. Нещо което по-принцип помага, но пък от друга страна има оплаквания, че в ситуаций дето не е нужно, оборотите стоят прекалено високи (движение по инерция с натиснат съединител) . Единствения начин е да се подава повече "газ" при потегляне ("ръчно" прилагане на същия фикс - но поне само когато е нужно). Друг лек няма щото филма с подмяната на маховика и съединителя е с неизвестен край и предпремиерна цена
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Придръпване на Х3
Както споменах по-горе, аз кажи-речи си го оправих този проблем, щото при мен поне последните 20 дни не съм го усещал (освен 2-3 пъти при много студена кола). Леко тръгване (с много малко газ), с обороти около 1000 или дори по-малко и "игра" със съединителя (в никакъв случай не го задържам прекомерно). Единствено при начално потегляне и при следващото потегляне (след спиране) задържам леко (1-2 сек) на полусъединител. Факт е, че сега и при яки задръствания съеднителя не успява да загрее сериозно, че да почне да приплъзва от прегряване...
P.S. Моя комплект съеднител и маховик са на 197к...
P.S. Моя комплект съеднител и маховик са на 197к...
- dan1el
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: Придръпване на Х3
Май му хванах цаката и за сега успявам да го излъжа с повече газ. За сега мисля нищо да не и пипам и да сменям. Ще се лъжем до последно
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани