Да надникнем в Х-драйва.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от vaseggio » 21 Яну 2020, 18:02

Червяка за съжаление не съм го проверил.
Смених зъбното колело и затворих моторчето, просто не знаех, че може и червяка да е проблема.
Забелязвам, че това тропане се появява при точно определен ъгъл на завиване и скорост (точно при ВТОРИ оборот на волана с 5-10км)
Едно отклонение да направя....дали е възможно да е нещо от дифа (тампона.....) ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E65 745i
Мечтае да кара: вече го карам

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от GuFi » 22 Яну 2020, 16:36

Да ви споделя мойте МЪКИ :banghead: купувам Х5 Е53 фейс 3.0д и при покупката всичко беше ок нямаше грешки и нужда от ремонти.ОБАЧЕ след 2-3 дни усетих че в една шепа пясък боксува и не е устойчива изобщо,особенно на мокро все едно Е30 дрифтачка :driving: та ... закачвам аз на диагностика излиза "датчик ъгъл/положение волан" и грешка в раздатката.Най - интересното беше че на таблото нищо не светеше нито 4х4 нито абс нито нищо.Една вечер късно към 23:30ч. опитвайки се да заспя нещо ме човърка да сваля таблото... станах отидох в гаража така и направих и ЩО да видя :dunno: 5м изолирбанд на диодите и на пластмасата на таблот с цел да не се виждат че светят :nono: ... смених датчика на волана изчезна грешката.Свалих моторчето на раздатката оказа се с метално зъбно колело смених го с това от бмв - пластмасовото с нова шапка/държач.Проблема остана :ranting: смених маслото - пак няма ефект.Отидох в БМВ за диагностика и адаптация - отговора беше ,че адаптация не може да се направи.Ток идва до моторчето обаче незнаят дали работи.Модула работа всичко работи и накрая ... само на задно.Въпроса ми е да сменявам ли моторчето (тук ги продават по 250-300лв а алиекспрес нови с 2г гаранция 140лв) или цяла раздатка. Забравих да кажа ,че не щрака и не издава звуци. :dunno: :dunno: :dunno:


2019_10_02_IMG_6222.jpg
2019_10_02_IMG_6221.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от FaceOff » 22 Яну 2020, 19:03

vaseggio написа:Червяка за съжаление не съм го проверил.
Смених зъбното колело и затворих моторчето, просто не знаех, че може и червяка да е проблема.
Забелязвам, че това тропане се появява при точно определен ъгъл на завиване и скорост (точно при ВТОРИ оборот на волана с 5-10км)
Едно отклонение да направя....дали е възможно да е нещо от дифа (тампона.....) ???


Като си сменил зъбното колело, няма начин да не си видял и червяка?? От личния ми опит вече, и от това което съм чел, гледал и слушал, мога да кажа, че при АТЦ300 заминава червяка (защото колелото е метално), а при АТЦ400 заминава зъбното колело, защото е някаква пластмаса.
Въпреки, че миналата седмица смених маслото на раздатката и проблема ми се оправи, днес свалих моторчето, защото все пак имах чувството, че не карам 4х4. И наистина червяка беше много зле. В първия момент имах чувството, че и колелото е заминало, но след почистване се видя, че е ок. Последва чистене на греста, почерняла от стружки, и вадене на червяка. Утре ще сложа новия червяк, и ще сменя семеринга на раздатката към задния кардан, защото се оказа, че новото масло бързо бързо ще замине.. :shock:


ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от FaceOff » 24 Яну 2020, 16:07

Монтирах новия червяк, смених и семеринга и о-пръстена към задния кардан, защото се виждаше, че от там е изгубила маслото раздатката, смених и тампоните на мотора, и сега колата все едно е друга.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 20.01.2014
Местоположение: Варна
Кара: f10 530xd LCI , E60530xd
Детайли за колата: Е60 530xd, F10530xd LCI

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Mitko30vn » 08 Фев 2020, 12:47

Здравейте колеги!Виждам че тук има доста хора които са наясно с раздатките. Аз имам е60 2006 530хд и преди няколко дни се счупи раздатката АТС300.Докато карах колата претресе и изписа обичайните грешки за 4х4 АБС и т.н.Започна да се чува виене,стържене от раздатката, при пълен ляв или десен завой предните гуми претрисат.Днес свалих електромоторчето и го разглобих но видимо всичко в него е здраво.Знаете ли дали някъде се продават резервни части за тази раздатка или дали има някой който ги рециклира?Намерих втора употреба но от Е60 фейслифт 2008г и не знам дали е същата.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от vaseggio » 25 Фев 2020, 12:49

FaceOff написа:
vaseggio написа:Червяка за съжаление не съм го проверил.
Смених зъбното колело и затворих моторчето, просто не знаех, че може и червяка да е проблема.
Забелязвам, че това тропане се появява при точно определен ъгъл на завиване и скорост (точно при ВТОРИ оборот на волана с 5-10км)
Едно отклонение да направя....дали е възможно да е нещо от дифа (тампона.....) ???


Като си сменил зъбното колело, няма начин да не си видял и червяка?? От личния ми опит вече, и от това което съм чел, гледал и слушал, мога да кажа, че при АТЦ300 заминава червяка (защото колелото е метално), а при АТЦ400 заминава зъбното колело, защото е някаква пластмаса.
Въпреки, че миналата седмица смених маслото на раздатката и проблема ми се оправи, днес свалих моторчето, защото все пак имах чувството, че не карам 4х4. И наистина червяка беше много зле. В първия момент имах чувството, че и колелото е заминало, но след почистване се видя, че е ок. Последва чистене на греста, почерняла от стружки, и вадене на червяка. Утре ще сложа новия червяк, и ще сменя семеринга на раздатката към задния кардан, защото се оказа, че новото масло бързо бързо ще замине.. :shock:

Колега, благодаря за съветите и аз вече съм ОК !!
Разглобих на ново актуатора, но вътре проблем нямаше.
Новото колело, червяка, четките, всичко беше точно.
По метода на изключване стигнах и аз до истината.
След като зачеркнах и актуатора, остана само модула.
И аз като теб, купих втора ръка модул иииии........... ЧУДО тропането изчезна.
Благодаря на всички колеги, които се отзоваха !
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от vaseggio » 25 Фев 2020, 23:05

GuFi написа:Да ви споделя мойте МЪКИ :banghead: купувам Х5 Е53 фейс 3.0д и при покупката всичко беше ок нямаше грешки и нужда от ремонти.ОБАЧЕ след 2-3 дни усетих че в една шепа пясък боксува и не е устойчива изобщо,особенно на мокро все едно Е30 дрифтачка :driving: та ... закачвам аз на диагностика излиза "датчик ъгъл/положение волан" и грешка в раздатката.Най - интересното беше че на таблото нищо не светеше нито 4х4 нито абс нито нищо.Една вечер късно към 23:30ч. опитвайки се да заспя нещо ме човърка да сваля таблото... станах отидох в гаража така и направих и ЩО да видя :dunno: 5м изолирбанд на диодите и на пластмасата на таблот с цел да не се виждат че светят :nono: ... смених датчика на волана изчезна грешката.Свалих моторчето на раздатката оказа се с метално зъбно колело смених го с това от бмв - пластмасовото с нова шапка/държач.Проблема остана :ranting: смених маслото - пак няма ефект.Отидох в БМВ за диагностика и адаптация - отговора беше ,че адаптация не може да се направи.Ток идва до моторчето обаче незнаят дали работи.Модула работа всичко работи и накрая ... само на задно.Въпроса ми е да сменявам ли моторчето (тук ги продават по 250-300лв а алиекспрес нови с 2г гаранция 140лв) или цяла раздатка. Забравих да кажа ,че не щрака и не издава звуци. :dunno: :dunno: :dunno:


2019_10_02_IMG_6222.jpg
2019_10_02_IMG_6221.jpg


Колега, при мен също работеше модула, но след смяната му, всички мъки изчезнаха.
Ако имаш възможност, пробвай с друг модул !
При мен също вървеше на една предавка, но предна.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от FaceOff » 26 Фев 2020, 16:28

Радвам се, че си оправил проблема колега!

При мен нов проблем - Преди малко повече от седмица започнах да имам проблем с алтернатора, зареждането варираше от 11.9 да 15.3В. Няколко дена след това пак светнах като елха - 4х4, дсц, абс, ебв.. от време на време абс-а изгасва, и после пак светва. Смених първо акумулатора, защото знаех, че е стар, два дена след това и релето на алтернатора. Грешката е - 005462 VTG fault, servomotor or coupling force too high , което ме наведе на мисълта, че е заради неизправния алтернатор, но и след смяната на релето и акумулатора (сега зареждането е отлично) грешката продължава да излиза, и таблото да свети. Погледнах и в инпа-та, записани са две неща за раздатката - "kupplung komplett stillgrlrt" , което с гугъл го превеждам - "съединителят напълно се изключи" и "fehler VGSG/Position unbekennt" , което превеждам с гугъл - "грешка VGSG позиция неизвестна" . Според мен вариантите са два - или от по-високото напрежение да се е скапал резистора на моторчето, това, което седи на едната букса, или да съм сложил някво голямо менте червяк, и се е скапал за един месец..
Някой сблъсквал ли се е с тази грешка - 5462?

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от vaseggio » 26 Фев 2020, 22:37

FaceOff написа:Радвам се, че си оправил проблема колега!

При мен нов проблем - Преди малко повече от седмица започнах да имам проблем с алтернатора, зареждането варираше от 11.9 да 15.3В. Няколко дена след това пак светнах като елха - 4х4, дсц, абс, ебв.. от време на време абс-а изгасва, и после пак светва. Смених първо акумулатора, защото знаех, че е стар, два дена след това и релето на алтернатора. Грешката е - 005462 VTG fault, servomotor or coupling force too high , което ме наведе на мисълта, че е заради неизправния алтернатор, но и след смяната на релето и акумулатора (сега зареждането е отлично) грешката продължава да излиза, и таблото да свети. Погледнах и в инпа-та, записани са две неща за раздатката - "kupplung komplett stillgrlrt" , което с гугъл го превеждам - "съединителят напълно се изключи" и "fehler VGSG/Position unbekennt" , което превеждам с гугъл - "грешка VGSG позиция неизвестна" . Според мен вариантите са два - или от по-високото напрежение да се е скапал резистора на моторчето, това, което седи на едната букса, или да съм сложил някво голямо менте червяк, и се е скапал за един месец..
Някой сблъсквал ли се е с тази грешка - 5462?




Колега, имам съмнение, че актуатора ти е заминал !
В чужди сайтове като търсех инфо за моя проблем се натъкнах на "error 5462" и беше свързан с неработещ актуатор !
Не го приемай като крайна диагноза, просто искам да помогна в някаква насока и ако имаш вариант, пробвай с друг актуатор !
Успех !

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от vaseggio » 26 Фев 2020, 23:15

vaseggio написа:
FaceOff написа:Радвам се, че си оправил проблема колега!

При мен нов проблем - Преди малко повече от седмица започнах да имам проблем с алтернатора, зареждането варираше от 11.9 да 15.3В. Няколко дена след това пак светнах като елха - 4х4, дсц, абс, ебв.. от време на време абс-а изгасва, и после пак светва. Смених първо акумулатора, защото знаех, че е стар, два дена след това и релето на алтернатора. Грешката е - 005462 VTG fault, servomotor or coupling force too high , което ме наведе на мисълта, че е заради неизправния алтернатор, но и след смяната на релето и акумулатора (сега зареждането е отлично) грешката продължава да излиза, и таблото да свети. Погледнах и в инпа-та, записани са две неща за раздатката - "kupplung komplett stillgrlrt" , което с гугъл го превеждам - "съединителят напълно се изключи" и "fehler VGSG/Position unbekennt" , което превеждам с гугъл - "грешка VGSG позиция неизвестна" . Според мен вариантите са два - или от по-високото напрежение да се е скапал резистора на моторчето, това, което седи на едната букса, или да съм сложил някво голямо менте червяк, и се е скапал за един месец..
Някой сблъсквал ли се е с тази грешка - 5462?




Колега, имам съмнение, че актуатора ти е заминал !
В чужди сайтове като търсех инфо за моя проблем се натъкнах на "error 5462" и беше свързан с неработещ актуатор !
Не го приемай като крайна диагноза, просто искам да помогна в някаква насока и ако имаш вариант, пробвай с друг актуатор !
Успех !

Това което се опитвам да ти кажа, че и според мен, правилно си се ориентирал към актуатора !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от FaceOff » 27 Фев 2020, 12:37

Да, ама тия снимки горе нали са мои :d
Според мен вариантите ми са три - червяка, който сложих да е голямо менте, и да се е скапал набързо, второ - резистора на моторчето да е заминал или четките вътре, и трето - сменях предна дясна полуоска, и забравих да сваля датчика на абс-а, и понеже малко и чука игра.. та може да съм го съсипал :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от ivan_krilov » 29 Юли 2020, 7:10

Дойде време да се изкажа и аз по тази болна тема :)
Имах проблем с раздатката, светваха спорадично трите адски лампи. Грешката, която набиваше, бе 5F3A. След няколко неуспешни ремонта на актуатора, се насочих към самата раздатка. С цел да не оставам за дълго без кола, закупих една втора ръка, която, както можеше да се очаква, е по-зле от моята. Веригата й бе малко разтегната, но по някаква причина ( запушване или счупена помпа) основният вал е останал без мазане (предполагам), счупило се е едно ролково лагерче, което е нанизано на него, "промушило" се е през аксиалния ролков лагер над едната вилица и е попиляло също леглото на самата вилица и на буталото (чинията).
Цените за части са както следва:
- верига- 270лв.
- комплект основни лагери- 145лв.
- аксиални лагери 2х20лв.
- комплект семеринги- 67лв
- комплекр феродови дискове и стоманени - 405лв.
- едната вилица - 160лв.
- буталото - 210лв.
Частите, ако не са налични, пристигат до няколко дена, което е добрата страна :)
Цените могат достатъчно добре да ни ориентират, предвид и факта, че не е включен труд, как е (не)възможно да се продава напълно рециклирана раздатка за 900лв.
Сега съм пред дилемата, дали да закупя и нова помпа или не? Цената й е около 180лв, което никак не е малко, но пък може да обезсмисли целия ремонт.
Също така се чудя, с какъв силикон или нещо друго да запечатам после кутията, тъй като оригинално е без гарнитура, а не ми се иска да протече.

Между другото, получих частите и веднага замерих дебелината на дисковия пакет. Аз също разполагам само с шублер, но според него, феродовите са по 1.6мм, стоманените по 1.2мм, а целия пакет го измерих 18.5мм. Явно дисковете на колегата Боримечката не са особено износени, да не кажа, че са идеални.
Сега остава да измеря дисковете и на кутията, която ще свалям, колко точно са останали.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от vaseggio » 19 Ное 2020, 10:28

Здравейте колеги !
При мен положение явно няма да се оправи.
Почти съм се предал.
Това тропане при завиване в ниска скорост си е на лице !
До момента съм направил следните неща:

- смяна масло на раздатка.
- смяна на зъбни колела в актуатор.
- смяна на модула.

Само да отбележа, че при смяна на модула, работите се оправиха за 300-400 км. (явно си направи адаптацията и пак същия проблем)
Гумите са един размер.
Ако имате идея, пишете !
Ако нямате.....здраве !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
Мечтае да кара: 911

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Jorixa » 18 Дек 2020, 12:26

vaseggio написа:Здравейте колеги !
При мен положение явно няма да се оправи.
Почти съм се предал.
Това тропане при завиване в ниска скорост си е на лице !
До момента съм направил следните неща:

- смяна масло на раздатка.
- смяна на зъбни колела в актуатор.
- смяна на модула.

Само да отбележа, че при смяна на модула, работите се оправиха за 300-400 км. (явно си направи адаптацията и пак същия проблем)
Гумите са един размер.
Ако имате идея, пишете !
Ако нямате.....здраве !

Е как може да ви продават xDrive автомобил с различни гуми бе тз тз, тва Българина начи е страшно животно. Да спести 200 лева, цялата кола ше прецака.

А пробва ли да смениш маслото на диференциала и да видиш за стружки? Твърде възможно е от него да идва тропането.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от MMG » 18 Дек 2020, 16:46

Колеги, Някой знае ли има ли разлика в раздатките на 2.0д и 3.0д автоматик?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook