Масло в диференциалите.
Модератор: Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Масло в диференциалите.
Как звучи само: "в диференциалите"! Щото при нас (Х-совете) нали са два... Накратко - искам да споделя опит за смяната на маслото и да задам няколко въпроса.
Преди няколко дни смених маслото в двата диференциала. Прецених, че трябва да използвам последните слънчеви дни, защото в студа не ми се лази под колата. Първо проверих в TIS-а - няма никакви особености. С две думи - отвиваш пробките - източваш старото масло - завиваш долната пробка - наливаш новото масло - завиваш и горната пробка и сглобяваш всичко. Ето линкове (за съжаление, намерих он-лайн ТИС само на руски език):
Преден мост: http://tis.bmwcats.com/doc1109920/
Заден мост: http://tis.bmwcats.com/doc1113608/
Значи накратко - маслото се сменява при работна температура на дифовете (каквото и да означава това...), за предния диф трябва да свалиш кората под двигателя и една алуминиева плоча, за задния - кутията с резервната гума. Няма нищо сложно, просто трябва канал и инструменти. За съжаление, не можах да снимам процеса, поради проблем с фотокамерата... При работата ми възникнаха няколко проблема и въпроси, които искам да споделя:
1. Според ТИС-а, маслото в двата дифа трябва да е еднакво. Но като го източих - миришеше различно. Това от задния си миришеше като нормално трансмисионно масло (с характерна остра "чеснова" миризма). А маслото от предния имаше съвсем различен мирис, нещо като ATF или хидравлично масло. Иначе като цвят и консистенция изглеждаха еднакви, но все пак ... знае ли човек... Дали наистина е еднакво в двата дифа или не?
2. В задния диф маслото си беше на нивото, а в предния беше на сантиметър - два под контролната пробка, липсваха 100 - 150 милилитра от всичките 700 (според ТИС-а). А теч нямаше... Възможно ли е поради по-високата работна темпаратура (предният диф е лепнат за картера на двигателя), маслото някак "да се изпарява" и затова да е по-малко? Трябва да се има предвид и периода на експлоатация - това масло вероятно си е оригиналното от завода.
3. На дъното на двата диференциала (особено на задния) имаше доста черна утайка (стружки). Затова на своя глава реших и преди да налея новото масло, промих диференциалите с бензин. Бензинът изтече черен - явно все пак е измил доста от утайката. После почаках около час да се изпари (диференциалите бяха топли). Прецених, че ако все пак е останал някакъв бензин в дифовете - той ще се изпари при карането през отдушниците.
4. Хрумна ми, че долната пробка (която е за източване) може да се направи магнитна. Двигателят и скоростната кутия имат маслени филтри, но дифовете нямат, затова ми се стори добра идея. Моля, споделете мнения по въпроса...
Преди няколко дни смених маслото в двата диференциала. Прецених, че трябва да използвам последните слънчеви дни, защото в студа не ми се лази под колата. Първо проверих в TIS-а - няма никакви особености. С две думи - отвиваш пробките - източваш старото масло - завиваш долната пробка - наливаш новото масло - завиваш и горната пробка и сглобяваш всичко. Ето линкове (за съжаление, намерих он-лайн ТИС само на руски език):
Преден мост: http://tis.bmwcats.com/doc1109920/
Заден мост: http://tis.bmwcats.com/doc1113608/
Значи накратко - маслото се сменява при работна температура на дифовете (каквото и да означава това...), за предния диф трябва да свалиш кората под двигателя и една алуминиева плоча, за задния - кутията с резервната гума. Няма нищо сложно, просто трябва канал и инструменти. За съжаление, не можах да снимам процеса, поради проблем с фотокамерата... При работата ми възникнаха няколко проблема и въпроси, които искам да споделя:
1. Според ТИС-а, маслото в двата дифа трябва да е еднакво. Но като го източих - миришеше различно. Това от задния си миришеше като нормално трансмисионно масло (с характерна остра "чеснова" миризма). А маслото от предния имаше съвсем различен мирис, нещо като ATF или хидравлично масло. Иначе като цвят и консистенция изглеждаха еднакви, но все пак ... знае ли човек... Дали наистина е еднакво в двата дифа или не?
2. В задния диф маслото си беше на нивото, а в предния беше на сантиметър - два под контролната пробка, липсваха 100 - 150 милилитра от всичките 700 (според ТИС-а). А теч нямаше... Възможно ли е поради по-високата работна темпаратура (предният диф е лепнат за картера на двигателя), маслото някак "да се изпарява" и затова да е по-малко? Трябва да се има предвид и периода на експлоатация - това масло вероятно си е оригиналното от завода.
3. На дъното на двата диференциала (особено на задния) имаше доста черна утайка (стружки). Затова на своя глава реших и преди да налея новото масло, промих диференциалите с бензин. Бензинът изтече черен - явно все пак е измил доста от утайката. После почаках около час да се изпари (диференциалите бяха топли). Прецених, че ако все пак е останал някакъв бензин в дифовете - той ще се изпари при карането през отдушниците.
4. Хрумна ми, че долната пробка (която е за източване) може да се направи магнитна. Двигателят и скоростната кутия имат маслени филтри, но дифовете нямат, затова ми се стори добра идея. Моля, споделете мнения по въпроса...
Последна промяна Borymeckata на 04 Окт 2015, 21:30, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Масло в диференциалите.
Какво масло наля?
Какъв и пробега на автомобила?
Какъв и пробега на автомобила?
Re: Масло в диференциалите.
Поредната интересна тема на колегата! Аз още не съм сменил маслото в диференциалите, но ще го направя след зимата. Ще следя темата
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Масло в диференциалите.
Сложих това масло: http://www.wolflubes.com/EN_EU/Products/Product_2305.aspx
DESCRIPTION
This is a full synthetic lubricant based on carefully selected very high quality base oils, which can be used in a wide field of applications. Because of its special composition, it is particularly suited for synchronized gear boxes, as well as heavily loaded differentials.
Пише, че е напълно синтетично и става за тежко натоварени диференциали... Не е от "одобрените масла": http://tis.bmwcats.com/doc1048839/, но като гледам характеристиките му - май отговаря...
Колата е Х3 (Е83), буквално от първите бройки (януари 2004 год.). Пробегът... знам ли... Купих я на 132 000 и след това й навъртях още около 30 хиляди. Вероятно е към 200 000, но това е само предположение... Задните амортисьори са оригиналните (от завода) и по окачването не съм пипал нищо, ако това е някаква индикация...
DESCRIPTION
This is a full synthetic lubricant based on carefully selected very high quality base oils, which can be used in a wide field of applications. Because of its special composition, it is particularly suited for synchronized gear boxes, as well as heavily loaded differentials.
Пише, че е напълно синтетично и става за тежко натоварени диференциали... Не е от "одобрените масла": http://tis.bmwcats.com/doc1048839/, но като гледам характеристиките му - май отговаря...
Колата е Х3 (Е83), буквално от първите бройки (януари 2004 год.). Пробегът... знам ли... Купих я на 132 000 и след това й навъртях още около 30 хиляди. Вероятно е към 200 000, но това е само предположение... Задните амортисьори са оригиналните (от завода) и по окачването не съм пипал нищо, ако това е някаква индикация...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Масло в диференциалите.
MMG написа:...
Благодаря за оценката, Колега. Всъщност, това масло го дават "лайф-тайм" и не се препоръчва да се сменява. Инициативата си беше моя.
Не можах да снимам смяната на маслото, но съм готов да отговарям на въпроси, ако мога да бъда полезен с нещо... Работата не е трудна или сложна, трябва само канал, една кутия прилични "гидори", шприц (за предния диф, за задния не е необходим), фуния, кофа, и ... много парцали. Трбява да си предвидиш също вода и миещ препарат, за да си измиеш ръцете, преди да тръгнеш с колата. Аз забравих и въпреки, че много старателно си избърсах ръцете - пак успях да омажа волана и дръжките на вратите...
А, сетих се нещо важно - ще ви трябва шестограм 14мм. за пробките на диференциалите. При контролната пробка на предния диф мястото е малко, затова шестограмът трябва да е къс. Аз имам изрязано на струг парче около 4см., но не можах да го хвана с "камъчето" No14 на "гидора", наложи се да го въртя с ключ - "звезда". Утре ще снимам и ще покажа какво имам предвид.
За промивката на диференциалите - не знам дали постъпих правилно, просто така реших и направих. Не го препоръчвам, защото не съм сигурен за ефекта... След интервенцията колата си върви нормално, но тя и преди смяната на маслото така си беше...
Excellent! Steven is my name!
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Масло в диференциалите.
Аз моят шпер като го слагах, източих маслото, налях 2л нафта и почнах да го друсам и да въртя на ръка. Изтече каквото изтече, оставих го на 15-20 минути да подиша и налях новото. Принципа е съшия, така че не вярвам да му стане каквото и да е.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Масло в диференциалите.
Не забелязвам бурен интерес по темата, но ако някой реши да си сменява маслото в дифовете, ще му трябва такъв шестограм за пробките:
Това шестограмче може да се хване с всякакви ключове - с "гидора":
Със "звезда":
И с "лула":
Преди години помолих познат стругар да ми нареже тaкива шестограмчета и до момента са ми свършили добра работа:
Това шестограмче може да се хване с всякакви ключове - с "гидора":
Със "звезда":
И с "лула":
Преди години помолих познат стругар да ми нареже тaкива шестограмчета и до момента са ми свършили добра работа:
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Масло в диференциалите.
А това ми беше "оборудването" за смяната на маслото:
Пластмасова фуния и мерителна каничка - удобна е, за да разбереш веднага колко масло си източил от диференциала:
Шприцът изглежда "пластмасов", но е доста качествен и съответно - скъп:
И това е маслото, което сложих - един приятел ми го препоръча:
Толкова (250 милилитра) ми остана от предния диференциал:
Тубата си има тръбичка и за задния диф може да минеш без шприца:
Пластмасова фуния и мерителна каничка - удобна е, за да разбереш веднага колко масло си източил от диференциала:
Шприцът изглежда "пластмасов", но е доста качествен и съответно - скъп:
И това е маслото, което сложих - един приятел ми го препоръча:
Толкова (250 милилитра) ми остана от предния диференциал:
Тубата си има тръбичка и за задния диф може да минеш без шприца:
Excellent! Steven is my name!
- top
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
- Мечтае да кара: iX50
Re: Масло в диференциалите.
Браво за темата!
Аз ако имах условия също щях сам да си го сменя.
Моето скоро го сменяха в дарукар, и на двата диференциала, първо се опитаха да ми разправят че не се сменяло, но все пак стигнахме до разбирателство че няма нищо вечно.. и сега ми е сменено или поне по фактура..
Колата не е имала някакви симптоми нито преди смяната нито след, но като го сменят в сервиз, човек не може да разбере тия неща които ги споменаваш за цвета на източеното масло, за това че може да е било различно в двата диференциала и тн.. Още по-малко може да се разбере какво ново масло са ми сипали, защото сутринта като оставях колата и оформяха документите се оказа че това което е за моите диференциали го нямали налично, но да не съм се притеснявал че щели да намерят (в тоя момент се притесних наистина и си представих как някой ще отиде до близката бензиностанция и ще ми вземе диференциално масло приста...)
Аз ако имах условия също щях сам да си го сменя.
Моето скоро го сменяха в дарукар, и на двата диференциала, първо се опитаха да ми разправят че не се сменяло, но все пак стигнахме до разбирателство че няма нищо вечно.. и сега ми е сменено или поне по фактура..
Колата не е имала някакви симптоми нито преди смяната нито след, но като го сменят в сервиз, човек не може да разбере тия неща които ги споменаваш за цвета на източеното масло, за това че може да е било различно в двата диференциала и тн.. Още по-малко може да се разбере какво ново масло са ми сипали, защото сутринта като оставях колата и оформяха документите се оказа че това което е за моите диференциали го нямали налично, но да не съм се притеснявал че щели да намерят (в тоя момент се притесних наистина и си представих как някой ще отиде до близката бензиностанция и ще ми вземе диференциално масло приста...)
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Масло в диференциалите.
Значи за старото масло - изтече... не "бистро", но и не съвсем черно и наистина изглеждаше... нормално. През тези десетки години и стотици хиляди километри въртене на диференциала винаги ще има някакво износване на частите и винаги ще се отделя метален прах. Аз очаквах да го видя "разтворен" в старото масло, но поне при мен той се оказа на дъното на кутията, във вид на мазна черна утайка. Което е по-добрият вариант, явно самото масло позволява стружките да се утаяват, а не да се въртят в него.
Майсторите от фирмения сервиз не ги разбирам - ти искаш да ти сменят маслото, а те те разубеждават... Нали си плащаш и за новото масло, и за работата? Не им се работи или какво? Аз да съм им шеф на тия...
Майсторите от фирмения сервиз не ги разбирам - ти искаш да ти сменят маслото, а те те разубеждават... Нали си плащаш и за новото масло, и за работата? Не им се работи или какво? Аз да съм им шеф на тия...
Excellent! Steven is my name!
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: Масло в диференциалите.
На мен в официалния сервиз ми казаха, че нямало смисъл да се сменя маслото, понеже диференциалите не се чупели.
От друга страна, процедурата е евтина и лесна и няма как да навреди.
Проверявайте си и отдушниците.
Между другото, ако сте преминали през дълбока локва, е хубаво след това да покарате поне 20 минути с постоянна скорост над 50км/ч. Така диференциалите се загряват и ако е влязла вода, се изпарява през отдушниците.
От друга страна, процедурата е евтина и лесна и няма как да навреди.
Проверявайте си и отдушниците.
Между другото, ако сте преминали през дълбока локва, е хубаво след това да покарате поне 20 минути с постоянна скорост над 50км/ч. Така диференциалите се загряват и ако е влязла вода, се изпарява през отдушниците.
I love the sound of V8 in the morning...
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Масло в диференциалите.
Здравейте, скоро и аз правих обслужване на Х3-ката. Смених маслото на двигателя, на раздатката, и на предния диференциал. Незнам откъде сте източили маслото на задния диф, но при мен изобщо нямаше пробка за източване. В etk.cc погледнах ,че пише lifetime oil, предполагам при фейслифта е така. Маслото от предния диф беше с нормален работен цвят, за разлика от това в раздатката, но все пак там има фрикционни дискове и е нормално да имат някакво износване и съответно потъмняване на маслото. Сега остава маслото на кутията, къде и с какво масло обаче, все още не съм си изяснил. Дали "оригинално" BMW, ZF или друго ?
Re: Масло в диференциалите.
Здравейте,
Установих, че имам теч от задния диференциал. Почти сигурен съм, че се е появил отскоро. А целият диф е олят с масло, дори се наслоило сякаш, може от полепналата мръсотия да е...
Дали е от семерингите и как се сменят- разкачат се полуоските? Макар, че едва ли ще се захвана сам да ги сменям, трудоемко ми се вижда.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Установих, че имам теч от задния диференциал. Почти сигурен съм, че се е появил отскоро. А целият диф е олят с масло, дори се наслоило сякаш, може от полепналата мръсотия да е...
Дали е от семерингите и как се сменят- разкачат се полуоските? Макар, че едва ли ще се захвана сам да ги сменям, трудоемко ми се вижда.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Масло в диференциалите.
Доста се е омазало колега. Иначе си трябва сервиз за тази работа, предполагам семерингите са изпуснали. Ето едно кратко DIY ръководство придружено със снимков материал за придобиване на обща представа, нищо че не е за Х-модел https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1401231-*DIY-Differential-seals
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Масло в диференциалите.
Наистина сериозен теч, чак капе отдолу... Колега, бих препоръчал първо да измиеш дифа и да установиш със сигурност откъде тече. Да не смениш семерингите и после да се окаже друг проблем... Вероятно течът е от някой семеринг, но трябва да си сигурен. Успех!
Excellent! Steven is my name!
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани