Масло в диференциалите.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 04 Окт 2015, 19:24

Как звучи само: "в диференциалите"! Щото при нас (Х-совете) нали са два... Накратко - искам да споделя опит за смяната на маслото и да задам няколко въпроса.

Преди няколко дни смених маслото в двата диференциала. Прецених, че трябва да използвам последните слънчеви дни, защото в студа не ми се лази под колата. Първо проверих в TIS-а - няма никакви особености. С две думи - отвиваш пробките - източваш старото масло - завиваш долната пробка - наливаш новото масло - завиваш и горната пробка и сглобяваш всичко. Ето линкове (за съжаление, намерих он-лайн ТИС само на руски език):

Преден мост: http://tis.bmwcats.com/doc1109920/
Заден мост: http://tis.bmwcats.com/doc1113608/

Значи накратко - маслото се сменява при работна температура на дифовете (каквото и да означава това...), за предния диф трябва да свалиш кората под двигателя и една алуминиева плоча, за задния - кутията с резервната гума. Няма нищо сложно, просто трябва канал и инструменти. За съжаление, не можах да снимам процеса, поради проблем с фотокамерата... При работата ми възникнаха няколко проблема и въпроси, които искам да споделя:

1. Според ТИС-а, маслото в двата дифа трябва да е еднакво. Но като го източих - миришеше различно. Това от задния си миришеше като нормално трансмисионно масло (с характерна остра "чеснова" миризма). А маслото от предния имаше съвсем различен мирис, нещо като ATF или хидравлично масло. Иначе като цвят и консистенция изглеждаха еднакви, но все пак ... знае ли човек... Дали наистина е еднакво в двата дифа или не?

2. В задния диф маслото си беше на нивото, а в предния беше на сантиметър - два под контролната пробка, липсваха 100 - 150 милилитра от всичките 700 (според ТИС-а). А теч нямаше... Възможно ли е поради по-високата работна темпаратура (предният диф е лепнат за картера на двигателя), маслото някак "да се изпарява" и затова да е по-малко? Трябва да се има предвид и периода на експлоатация - това масло вероятно си е оригиналното от завода.

3. На дъното на двата диференциала (особено на задния) имаше доста черна утайка (стружки). Затова на своя глава реших и преди да налея новото масло, промих диференциалите с бензин. Бензинът изтече черен - явно все пак е измил доста от утайката. После почаках около час да се изпари (диференциалите бяха топли). Прецених, че ако все пак е останал някакъв бензин в дифовете - той ще се изпари при карането през отдушниците.

4. Хрумна ми, че долната пробка (която е за източване) може да се направи магнитна. Двигателят и скоростната кутия имат маслени филтри, но дифовете нямат, затова ми се стори добра идея. Моля, споделете мнения по въпроса...
Последна промяна Borymeckata на 04 Окт 2015, 21:30, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от vvasilev1 » 04 Окт 2015, 20:21

Какво масло наля?
Какъв и пробега на автомобила?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 04 Окт 2015, 20:30

Поредната интересна тема на колегата! Аз още не съм сменил маслото в диференциалите, но ще го направя след зимата. Ще следя темата :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 04 Окт 2015, 20:41

Сложих това масло: http://www.wolflubes.com/EN_EU/Products/Product_2305.aspx

DESCRIPTION

This is a full synthetic lubricant based on carefully selected very high quality base oils, which can be used in a wide field of applications. Because of its special composition, it is particularly suited for synchronized gear boxes, as well as heavily loaded differentials.


Пише, че е напълно синтетично и става за тежко натоварени диференциали... Не е от "одобрените масла": http://tis.bmwcats.com/doc1048839/, но като гледам характеристиките му - май отговаря...

Колата е Х3 (Е83), буквално от първите бройки (януари 2004 год.). Пробегът... знам ли... Купих я на 132 000 и след това й навъртях още около 30 хиляди. Вероятно е към 200 000, но това е само предположение... Задните амортисьори са оригиналните (от завода) и по окачването не съм пипал нищо, ако това е някаква индикация...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 04 Окт 2015, 20:54

MMG написа:...


Благодаря за оценката, Колега. Всъщност, това масло го дават "лайф-тайм" и не се препоръчва да се сменява. Инициативата си беше моя.

Не можах да снимам смяната на маслото, но съм готов да отговарям на въпроси, ако мога да бъда полезен с нещо... Работата не е трудна или сложна, трябва само канал, една кутия прилични "гидори", шприц (за предния диф, за задния не е необходим), фуния, кофа, и ... много парцали. Трбява да си предвидиш също вода и миещ препарат, за да си измиеш ръцете, преди да тръгнеш с колата. Аз забравих и въпреки, че много старателно си избърсах ръцете - пак успях да омажа волана и дръжките на вратите...

А, сетих се нещо важно - ще ви трябва шестограм 14мм. за пробките на диференциалите. При контролната пробка на предния диф мястото е малко, затова шестограмът трябва да е къс. Аз имам изрязано на струг парче около 4см., но не можах да го хвана с "камъчето" No14 на "гидора", наложи се да го въртя с ключ - "звезда". Утре ще снимам и ще покажа какво имам предвид.

За промивката на диференциалите - не знам дали постъпих правилно, просто така реших и направих. Не го препоръчвам, защото не съм сигурен за ефекта... След интервенцията колата си върви нормално, но тя и преди смяната на маслото така си беше...
Excellent! Steven is my name!

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Kroki » 05 Окт 2015, 0:54

Аз моят шпер като го слагах, източих маслото, налях 2л нафта и почнах да го друсам и да въртя на ръка. Изтече каквото изтече, оставих го на 15-20 минути да подиша и налях новото. Принципа е съшия, така че не вярвам да му стане каквото и да е.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 05 Окт 2015, 19:32

Не забелязвам бурен интерес по темата, но ако някой реши да си сменява маслото в дифовете, ще му трябва такъв шестограм за пробките:
Изображение

Изображение

Това шестограмче може да се хване с всякакви ключове - с "гидора":
Изображение

Изображение

Със "звезда":
Изображение

Изображение

И с "лула":
Изображение

Преди години помолих познат стругар да ми нареже тaкива шестограмчета и до момента са ми свършили добра работа:
Изображение

Изображение

Изображение
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 05 Окт 2015, 19:44

А това ми беше "оборудването" за смяната на маслото:
Изображение

Пластмасова фуния и мерителна каничка - удобна е, за да разбереш веднага колко масло си източил от диференциала:
Изображение

Шприцът изглежда "пластмасов", но е доста качествен и съответно - скъп:
Изображение

И това е маслото, което сложих - един приятел ми го препоръча:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Толкова (250 милилитра) ми остана от предния диференциал:
Изображение

Тубата си има тръбичка и за задния диф може да минеш без шприца:
Изображение

Изображение
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 17.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
Мечтае да кара: iX50

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от top » 06 Окт 2015, 0:43

Браво за темата!
Аз ако имах условия също щях сам да си го сменя.
Моето скоро го сменяха в дарукар, и на двата диференциала, първо се опитаха да ми разправят че не се сменяло, но все пак стигнахме до разбирателство че няма нищо вечно.. и сега ми е сменено или поне по фактура..
Колата не е имала някакви симптоми нито преди смяната нито след, но като го сменят в сервиз, човек не може да разбере тия неща които ги споменаваш за цвета на източеното масло, за това че може да е било различно в двата диференциала и тн.. Още по-малко може да се разбере какво ново масло са ми сипали, защото сутринта като оставях колата и оформяха документите се оказа че това което е за моите диференциали го нямали налично, но да не съм се притеснявал че щели да намерят (в тоя момент се притесних наистина и си представих как някой ще отиде до близката бензиностанция и ще ми вземе диференциално масло приста...) :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 06 Окт 2015, 7:01

Значи за старото масло - изтече... не "бистро", но и не съвсем черно и наистина изглеждаше... нормално. През тези десетки години и стотици хиляди километри въртене на диференциала винаги ще има някакво износване на частите и винаги ще се отделя метален прах. Аз очаквах да го видя "разтворен" в старото масло, но поне при мен той се оказа на дъното на кутията, във вид на мазна черна утайка. Което е по-добрият вариант, явно самото масло позволява стружките да се утаяват, а не да се въртят в него.

Майсторите от фирмения сервиз не ги разбирам - ти искаш да ти сменят маслото, а те те разубеждават... Нали си плащаш и за новото масло, и за работата? Не им се работи или какво? Аз да съм им шеф на тия...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от msi200 » 06 Окт 2015, 8:18

На мен в официалния сервиз ми казаха, че нямало смисъл да се сменя маслото, понеже диференциалите не се чупели.
От друга страна, процедурата е евтина и лесна и няма как да навреди.
Проверявайте си и отдушниците.

Между другото, ако сте преминали през дълбока локва, е хубаво след това да покарате поне 20 минути с постоянна скорост над 50км/ч. Така диференциалите се загряват и ако е влязла вода, се изпарява през отдушниците.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от astrapower » 11 Фев 2016, 14:18

Здравейте, скоро и аз правих обслужване на Х3-ката. Смених маслото на двигателя, на раздатката, и на предния диференциал. Незнам откъде сте източили маслото на задния диф, но при мен изобщо нямаше пробка за източване. В etk.cc погледнах ,че пише lifetime oil, предполагам при фейслифта е така. Маслото от предния диф беше с нормален работен цвят, за разлика от това в раздатката, но все пак там има фрикционни дискове и е нормално да имат някакво износване и съответно потъмняване на маслото. Сега остава маслото на кутията, къде и с какво масло обаче, все още не съм си изяснил. Дали "оригинално" BMW, ZF или друго ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 03 Юни 2017, 10:26

Здравейте,
Установих, че имам теч от задния диференциал. Почти сигурен съм, че се е появил отскоро. А целият диф е олят с масло, дори се наслоило сякаш, може от полепналата мръсотия да е...
Дали е от семерингите и как се сменят- разкачат се полуоските? Макар, че едва ли ще се захвана сам да ги сменям, трудоемко ми се вижда.

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от astrapower » 03 Юни 2017, 18:11

Доста се е омазало колега. Иначе си трябва сервиз за тази работа, предполагам семерингите са изпуснали. Ето едно кратко DIY ръководство придружено със снимков материал за придобиване на обща представа, нищо че не е за Х-модел :) https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1401231-*DIY-Differential-seals

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 04 Юни 2017, 7:52

Наистина сериозен теч, чак капе отдолу... Колега, бих препоръчал първо да измиеш дифа и да установиш със сигурност откъде тече. Да не смениш семерингите и после да се окаже друг проблем... Вероятно течът е от някой семеринг, но трябва да си сигурен. Успех!
Excellent! Steven is my name!

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook