Налягане на маслото 3.0D М57

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от streetracer1 » 01 Мар 2023, 10:54

Уви, на майстора му вярвам безрезервно. Самият той предложи да се опита с ново масло само, правено е преди и е сработвало, но винаги колите са ходили към пазара после, а от БМВ дават помпата консуматив, явно не случайно. До сега винаги тънките сметки са излизали дебели, уви. Затова едни 200лв за пробата с ново масло този път ще ги спестя.

П.П. в техническата литература дават 1.2/1.3 бара на стоплил мотор и свободен ход
Поздрави,
Х. Христов

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от Z3Ro* » 01 Мар 2023, 23:46

С 0.7 си на границата... Маслото и да го смениш, няма да загубиш нищо - твоето е вече на 5к пробег, а точно около този пробег кофти маслата си показват рогата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от Jordana » 02 Мар 2023, 7:12

1.5 бара трябва да изкара минимум с нова помпа и ново масло на загрят двигател . Това е дизелов мотор и лагерите на вала си искат сериозно налягане за масления клин . Ето една ориентировъчна графика за налягането при различни температури .
Engine-oil-pressure-map-.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 3.04.2013

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от Rotmed » 02 Мар 2023, 8:55

ЛЛ04 е комбинация от изисквания, не може директно да се каже- става или не, защото може да не покрива пепелното съдържание и затова да не може да вземе 04, но пък по другите изисквания да е ок. Аз също бих пробвал с ново масло, макар да е известно, че към едни около 400к този мотор иска нови лагери. Разбира се тази цифра може да варира доста, но с веригите е добре да се сменят и лагери ако колата ще се кара дълго.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от streetracer1 » 02 Мар 2023, 9:10

Колега, както бях писал, всичко е сменено - лагери, вериги, банани, гарнитурки, само за помпата се стиснах, но тя си ми напомни сега...

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от streetracer1 » 08 Мар 2023, 18:02

Странна ситуация... Нова помпа и масло, и при 90гр на антифриза е на 0.8 бара. Очаквах над 1.2 да извади... Старата имаше леко износване и надиране. Идеи?
Масло, филтър, маслена помпа - нови. Проверени лагери - като нови. Картерът и цедката светеха, няма никъде никаква стружка по магнитите или стария филтър.
Гумичките на капачката на масления филтър са видимо здрави, сега не са сменяни с филтъра, защото ги нямаше в комплекта, но обмислям и тях да сменя отделно... Тотално съм в шах...

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от Ивайло Димов » 09 Мар 2023, 6:18

Добро утро ,единственото което ми идва на ум като идея е да пробваш замерване в друг сервиз с друг манометър .Така ще се напълно сигурен .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от Jordana » 09 Мар 2023, 8:18

Според мен единственото логично обяснение просто си е такова налягането заради екологията да не товари на празен ход излишно . Това е някаква фикс идея да се слагат разни вариаторни помпи които по хитроумни начини държат еднакво налягане на всички режими . Тази помпа е тип роторна и има значение дори минималното износване на зъбите и хлабината към капака . Не би трябвало да има грижи с нова помпа в случая това е елиминирано като потенциален проблем . Възможно решение може да се мине на масло с по голям вискозитет . Или да се огледа старата помпа ако има клапан за обратното масло да се натегне леко пружината . На много места го пишат че разтоварващия клапан над определено налягане се отваря аварийно но не е така . Тези клапани са със прогресив пружина и практически отварят дори на ниско налягане като идеята е да променят оттока според налягането в системата . Не съм разглобявал точно такава помпа и не твърдя че съм прав , но мисля че регулира налягането или като връща в картера или като байпасира вътре в помпата част от маслото .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от streetracer1 » 09 Мар 2023, 12:02

Този клапан за обратно масло да не е горе на тялото на масления филтър? Днес ще сложим нови гумички на шпиндела и пак тест...
Тъй като не намирам датчик за температурата на маслото, гледаме на температура на антифриза, което може би не е топ коректно. Съответно това замерване го показва при 95-96гр на антифриза на място. Силно вярвам, че в движение като захлади течностите ще е друго, но знам ли? Дали не се вталявам и мерим грешно?...

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от Jordana » 09 Мар 2023, 12:25

Едва ли е на филтъра , там няма такова нещо . От филтъра няма как да разтовари налягането , маслото отива до него директно от помпата и после в маслените магистрали ако искаш махни изобщо филтъра вътре никаква промяна няма да има . Даже ще падне още понеже филтъра има все пак някакво минимално съпротивление . Разглобете старата помпа и ще се види изобщо има ли шанс от там да пада налягането . Иначе друго не виждам какво може да се направи . :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от streetracer1 » 09 Мар 2023, 20:55

Влязох е едни други размисли - висока температура на охлаждащата течност - 96гр в движение. До 90гр на антифриза налягането е 1.2 бара - перфектно. Мисля си вече, че просто температурата е висока и затова е цялата драма. Сверка правих със същата кола и мотор - там държи 88-89гр извънградско. Водната помпа е перфектна, клоня вече към прецакан термостат въпреки, че на табло е бетон на 12ч...

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от ceco_kd » 09 Мар 2023, 21:48

Таблото не го гледай не е линейна скалата му. Погледни радиаторите отпред да не са насъбрали пух и мизерия. Иначе разликата между 88 и 96 градуса не е кой знае каква. Перката се включва на 97°С. Не си в някакъв не особено нормален режим.

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от streetracer1 » 10 Мар 2023, 7:06

Реално разликата не е кой знае каква, но следейки манометъра, точно за тия 5градуса пада налягането на маслото с 0.5 бара. Явно вече му става много топло, знам ли... Сравнявах с абсолютно същата кола и мотор. Там при равни условия мерим 88-91гр.

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 10.04.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M4 Competition
Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от streetracer1 » 10 Мар 2023, 12:04

Чисто нов термостат, 95гр поддържа извънградско. Идеи от какво? Шах и мат съм. Нов термостат, перфектна водна помпа, изчистена мизерия между радиаторите ... Искам да ги сваля тия 5гр. Перката си включва коректно точно на 96

П.П. оказа се, че температурата е зависима и от наличието на дпф, тоест кола с дпф работи на 5-7 градуса по-висока температура. Някой колега да сподели как е при него?

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Налягане на маслото 3.0D М57

Мнение от Z3Ro* » 10 Мар 2023, 23:29

streetracer1 написа:Чисто нов термостат, 95гр поддържа извънградско. Идеи от какво? Шах и мат съм. Нов термостат, перфектна водна помпа, изчистена мизерия между радиаторите ... Искам да ги сваля тия 5гр. Перката си включва коректно точно на 96

П.П. оказа се, че температурата е зависима и от наличието на дпф, тоест кола с дпф работи на 5-7 градуса по-висока температура. Някой колега да сподели как е при него?

Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk

Моята държи 95-6, когато регенерира. През останалото време е около 88 градуса...

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook