Мембрана картерна вентилация.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Мембрана картерна вентилация.
Привет колеги! Има ли някакъв начин да се определи мембраната на картерната вентилация в капака на клапаните дали е за смяна(скъсана или опечена и не така еластична) за да регулира налягането правилно? Става въпрос за двигател N55, но предполагам и за другите няма да е много различно. Гледах живи данни на диагностиката но не намирам(или поне аз не знам) такъв показател да мери вакуума. На работещ двигател като отвия капачката прави някакъв вакуум и мотора почти не си променя работата.
- mrwrong
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 17.01.2020
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F10 LCI 530xD
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Убава йе. Има 4 колелета.
Re: Мембрана картерна вентилация.
На диагностиката нищо няма да видиш.
За да разбереш дали клапана на картарната вентилация работи добре ти трябва диференциален манометър , закачен или на капачката за маслото или на щеката за масло ( ако колата има такава). При свободен ход и при ниски обороти налягането в двигателя тябва да е отицателно но ниско (клапана е отворен и картера е свързан със смукателната система) , при средни и високи обороти клапана трабва да затвори, за да не засмуква двигателя маслените пари към смукателната система и тогава трябва да се появи пожително налягане в картера. Понеже нямаш такъв манометър , най простата проверка е - на ниски обороти капачката на маслото трябва леко да се засмуква а на средни и високи да надува. И засмукването и надуването трябва да са умерени , не да хвръкне капачката или да неможе да я отлепиш.
Обикновенно мембраните на двигателите издържат по 100-150 хил.км . Така че ако твоята е по стара не е лошо да се смени.БМВ не продава само мембрани на картерна вентилация а цял капак който е доста скъп. Има разни производители обаче които си продават мембрани + пружина + пласмасата която държи всичко това и може да се смени успешно, ако няма други проблеми по капака на главата (доста често се пукат и почва да капе масло).
Дано да съм ти бил полезен.
За да разбереш дали клапана на картарната вентилация работи добре ти трябва диференциален манометър , закачен или на капачката за маслото или на щеката за масло ( ако колата има такава). При свободен ход и при ниски обороти налягането в двигателя тябва да е отицателно но ниско (клапана е отворен и картера е свързан със смукателната система) , при средни и високи обороти клапана трабва да затвори, за да не засмуква двигателя маслените пари към смукателната система и тогава трябва да се появи пожително налягане в картера. Понеже нямаш такъв манометър , най простата проверка е - на ниски обороти капачката на маслото трябва леко да се засмуква а на средни и високи да надува. И засмукването и надуването трябва да са умерени , не да хвръкне капачката или да неможе да я отлепиш.
Обикновенно мембраните на двигателите издържат по 100-150 хил.км . Така че ако твоята е по стара не е лошо да се смени.БМВ не продава само мембрани на картерна вентилация а цял капак който е доста скъп. Има разни производители обаче които си продават мембрани + пружина + пласмасата която държи всичко това и може да се смени успешно, ако няма други проблеми по капака на главата (доста често се пукат и почва да капе масло).
Дано да съм ти бил полезен.
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани