Поведение на ZF8
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Поведение на ZF8
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Явно се оказва точно обратното.... Хексорал, ти на 200 км.на какви обороти си ?[/quote]
Мисля, че почти точно 3000. За да съм по прецизен по сметки е 3050-3100 някъде. Ти би трябвало да си около и дори под 2700
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Ето ме и мен
Явно се оказва точно обратното.... Хексорал, ти на 200 км.на какви обороти си ?[/quote]
Мисля, че почти точно 3000. За да съм по прецизен по сметки е 3050-3100 някъде. Ти би трябвало да си около и дори под 2700
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Ето ме и мен
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Поведение на ZF8
ekalchev написа:xexoral написа:kodomir написа:Аз понякога карам на спортен режим на ск. кутия (бутнат наляво ск.лост). Тогава не стига въобще до 8 предавка. Разхода най-много с 0.5л да е повече, а и подаването на газ става по-чувствително.
Не знам дали и при теб е така, но при мен спортния режим е много спортен. Държи доста високо оборотите и при слаб натиск на газта колата скача.
Липсва ми вариант между комфорт и спорт. И един холандец бях чел да обяснява същото за 50д, че искал междинен режим.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Да за съжаление е така и на мен са ми много високи оборотите на спорт. Сега като ги чета тея работи се замислям да тествам само ск. кутия на спорт да видя какви обороти държи - имам някакви спомени че са по-ниски от спорт режима или да се пробвам само на ръчни да карам.
Хах, колега не съм искал да те филмирам. Мен дори реално нищо не ме притеснява за колата. Просто чисто любителски си повдигам дискусията повече от любопитство.
Да се кара само на ръчен режим със сигурност не е решение
Препоръчаното xHP може и да е. Лошото е, че аз съм голям любител на сток колите и никога нищо не пипам, дори лепенка не съм слагал никога .
Като шофирам съм с постоянно пуснато скрито меню, гледам температура, следя как и какво прави колата, слушам и т.н. На всяко пътуване засичам разход. Правя си експерименти кога как и защо. Просто като автолюбител. И с предната кола бях така.
И затова после тук си коментирам такива разни неща, каквото се сетя и ме интересува.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Поведение на ZF8
Чувал съм, че спорт режимът на ЗФ8 всъщност прекарва въртящия момент през 16%-ов редуктор и от там идват по-високите обороти и на теория по-ниската максимална скорост. Не знам дали е вярно.
Каква е разликата между крайната 8ма скорост при ф10 и 6та при ф01 при идентичен двигател? (3.0 245)
Каква е разликата между крайната 8ма скорост при ф10 и 6та при ф01 при идентичен двигател? (3.0 245)
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Поведение на ZF8
Откакто се отвори темата за това ще n57 държи ниски обороти започнах да следя на спорт дисплея при ускорение въртящия момент. При потегляне бавно от светофар на ниска предавка въртящия момент стига до 400нм и колата се усеща мудна и сякаш двигателя има повече вибрации. Ако ръчно сваля предавка колата ускорява доста по-пъргаво и въртящия момент не надминава 200нм. Определено ниската предавка натоварва повече коляновия вал и лагерите. Пробвах при средна скорост да ускоря с плавно натискане на газта и тогава ск. кутия не сваля предавка (и стои на 8ма), леко по-лека продължавам да натискам газта до ламарината (без да натискам бутона за downshift под педала) в един момент педала на газта е до край а колата е на 8ма и се усеща доста гадно, не съм гледал в този случай въртящия момент но предполагам че е близо до максимума, това определено не е добре за двигателя но се случва ако се опитваш да караш по цивилизовано без резки подавания на газ.
Пробвах да карам ск. кутия на ръчно превключване но нещо не ми се получава добре въпреки че имам лопатки на волана. Може би заради големия брой скорости, не знам някой свикнал ли е да я кара тая кутия на ръчни? Също така ми се струва че на ръчно превключване смяната на скоростите е по-груба, нещо средно между спорт и комфорт.
Пробвах да карам ск. кутия на ръчно превключване но нещо не ми се получава добре въпреки че имам лопатки на волана. Може би заради големия брой скорости, не знам някой свикнал ли е да я кара тая кутия на ръчни? Също така ми се струва че на ръчно превключване смяната на скоростите е по-груба, нещо средно между спорт и комфорт.
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Поведение на ZF8
grkv написа:Чувал съм, че спорт режимът на ЗФ8 всъщност прекарва въртящия момент през 16%-ов редуктор и от там идват по-високите обороти и на теория по-ниската максимална скорост. Не знам дали е вярно.
Каква е разликата между крайната 8ма скорост при ф10 и 6та при ф01 при идентичен двигател? (3.0 245)
На 8-ма на Ф10-ката при 1000 об. колата трябва да е на 77 км, за Ф01 на 6-та е на 68км. Имай предвид че 7-цата е с по-голям диаметър гуми, което е все едно с по-дълъг диф.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Поведение на ZF8
Да попитам някой може да е попадал в моята ситуация.
Смених маслото със ZF lifeguard 8 както и филтър-картера. После вървеше добре, но направих грешка четейки, че е добре да се резетнат адаптациите. След това сменяше ужасно около месец, после се пооправи леко, но вече мина една година и не превключва както преди резета.
Най-осезаемо е от стоп по баир надоло без да давам газ на всяка предавка леко по късно сменя и се усеща като леко засилване веднага след смяната. При мръсна газ сменя добре. При леко подаване пак се усеща тази неприятна смяна особенно от 1ва до 3та някъде. Резетнах раздатката и е по-добре за седмица докато тя си намери адаптациите, след това същото усещане.
Втори път смених с ново масло, нивелирах и според процедурата в ISTA чакам да ми каже че е загряла до 40 градуса, но без подобрение.
Мислите ли че официалния сервиз може да направи някаква процедура като оптимизация или заучаване.
Смених маслото със ZF lifeguard 8 както и филтър-картера. После вървеше добре, но направих грешка четейки, че е добре да се резетнат адаптациите. След това сменяше ужасно около месец, после се пооправи леко, но вече мина една година и не превключва както преди резета.
Най-осезаемо е от стоп по баир надоло без да давам газ на всяка предавка леко по късно сменя и се усеща като леко засилване веднага след смяната. При мръсна газ сменя добре. При леко подаване пак се усеща тази неприятна смяна особенно от 1ва до 3та някъде. Резетнах раздатката и е по-добре за седмица докато тя си намери адаптациите, след това същото усещане.
Втори път смених с ново масло, нивелирах и според процедурата в ISTA чакам да ми каже че е загряла до 40 градуса, но без подобрение.
Мислите ли че официалния сервиз може да направи някаква процедура като оптимизация или заучаване.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Поведение на ZF8
От известно време търся оптимален вариант преминаване на проходи. В тази тема се коментираше че ZF-а държи ниски обороти при изкачване. След различни тестове установих идеалния вариант:
1. Настройка на SPORT режима от IDrive - само окачването на спорт - това е за да се избегнат прекалено високите обороти при спорт режима, а в същото време да няма клатене в завоите.
2. При изкачване лоста на ск. кутия в режим на спорт - това повишава малко, иначе прекалено ниските обороти в комфортен режим, но не твърде много като при спорт режима от IDrive-a. При спускане лоста в Normal mode, защото няма нужда от по-високи обороти при спускане.
Номер едно решава проблема с децата, които им става лошо на задните седалки от клатенето по завоите и колата се усеща много стабилна в завоите (предполагам е нужен адаптив драйв за тоя ефект). Ск. кутия на спорт дава (според мен) идеални обороти за изкачване на наклон.
Някой знае ли, може ли да се направи shortcut, така че с 1 копче да превключвам настройките на СПОРТ режима от Chasis&Drivetrain/Chasis?
1. Настройка на SPORT режима от IDrive - само окачването на спорт - това е за да се избегнат прекалено високите обороти при спорт режима, а в същото време да няма клатене в завоите.
2. При изкачване лоста на ск. кутия в режим на спорт - това повишава малко, иначе прекалено ниските обороти в комфортен режим, но не твърде много като при спорт режима от IDrive-a. При спускане лоста в Normal mode, защото няма нужда от по-високи обороти при спускане.
Номер едно решава проблема с децата, които им става лошо на задните седалки от клатенето по завоите и колата се усеща много стабилна в завоите (предполагам е нужен адаптив драйв за тоя ефект). Ск. кутия на спорт дава (според мен) идеални обороти за изкачване на наклон.
Някой знае ли, може ли да се направи shortcut, така че с 1 копче да превключвам настройките на СПОРТ режима от Chasis&Drivetrain/Chasis?
Последна промяна ekalchev на 26 Юли 2020, 10:11, променена общо 1 път
Re: Поведение на ZF8
@ekalchev аз откакто взех колата края на 2013г го установих това и карам само окачването на спорт.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Поведение на ZF8
kodomir написа:@ekalchev аз откакто взех колата края на 2013г го установих това и карам само окачването на спорт.
Не искам постоянно да ми е изключен SPORT drivetrain-a, защото във високите обороти са конете на моя двигател. Търся някакъв удобен начин да превключвам, засега не намирам.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Поведение на ZF8
По форумите пишат всякакви неща, кое вярно, кое не. Ако се изтрият адаптациие (което е ненужно при смяна на масло, а само при ремонти на кутията и торка) има специална процедура за "научаване", която трябва да се изпълни. Дори те се трият в движение, защото кутията тряба да е с температура над 40 градуса, понеже тогава се изпълнява процедурара по обучение.silk1 написа:Да попитам някой може да е попадал в моята ситуация.
Смених маслото със ZF lifeguard 8 както и филтър-картера. После вървеше добре, но направих грешка четейки, че е добре да се резетнат адаптациите. След това сменяше ужасно около месец, после се пооправи леко, но вече мина една година и не превключва както преди резета.
Най-осезаемо е от стоп по баир надоло без да давам газ на всяка предавка леко по късно сменя и се усеща като леко засилване веднага след смяната. При мръсна газ сменя добре. При леко подаване пак се усеща тази неприятна смяна особенно от 1ва до 3та някъде. Резетнах раздатката и е по-добре за седмица докато тя си намери адаптациите, след това същото усещане.
Втори път смених с ново масло, нивелирах и според процедурата в ISTA чакам да ми каже че е загряла до 40 градуса, но без подобрение.
Мислите ли че официалния сервиз може да направи някаква процедура като оптимизация или заучаване.
Re: Поведение на ZF8
b00st написа:По форумите пишат всякакви неща, кое вярно, кое не. Ако се изтрият адаптациие (което е ненужно при смяна на масло, а само при ремонти на кутията и торка) има специална процедура за "научаване", която трябва да се изпълни. Дори те се трият в движение, защото кутията тряба да е с температура над 40 градуса, понеже тогава се изпълнява процедурара по обучение.silk1 написа:Да попитам някой може да е попадал в моята ситуация.
Смених маслото със ZF lifeguard 8 както и филтър-картера. После вървеше добре, но направих грешка четейки, че е добре да се резетнат адаптациите. След това сменяше ужасно около месец, после се пооправи леко, но вече мина една година и не превключва както преди резета.
Най-осезаемо е от стоп по баир надоло без да давам газ на всяка предавка леко по късно сменя и се усеща като леко засилване веднага след смяната. При мръсна газ сменя добре. При леко подаване пак се усеща тази неприятна смяна особенно от 1ва до 3та някъде. Резетнах раздатката и е по-добре за седмица докато тя си намери адаптациите, след това същото усещане.
Втори път смених с ново масло, нивелирах и според процедурата в ISTA чакам да ми каже че е загряла до 40 градуса, но без подобрение.
Мислите ли че официалния сервиз може да направи някаква процедура като оптимизация или заучаване.
Погледнах отново миналата седмица и резетнах всички други адаптации като старт/стоп и още някакви, но аз си мисля че това което я оправи е адаптациите за дърпане на ремарке или каравана. Друго интересно е че преди да стане този проблем миналото лято колата показваше разход 12.2 на екрана, след това я карам така с описания проблем една година и показваше 13.8 и сега след като я оправих пак се върна на 12.2.
Голяма играчка е това БМВ сега си инсталирах E-Sys и програмирах някой неща много ме радва
- krissso
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 56
- Регистриран на: 23.03.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше F10
Re: Поведение на ZF8
ekalchev написа:kodomir написа:@ekalchev аз откакто взех колата края на 2013г го установих това и карам само окачването на спорт.
Не искам постоянно да ми е изключен SPORT drivetrain-a, защото във високите обороти са конете на моя двигател. Търся някакъв удобен начин да превключвам, засега не намирам.
Аз този проблем го реших по следния начин: Настроих режим Спорт да ми е само на шасито (за много завои и нормално каране). Ако искам да карам спортно с доза фън слагам Спорт+ което не е желателно в мокро време заради ограничената намеса на ESC (DTC ON).
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: Поведение на ZF8
krissso написа:Аз този проблем го реших по следния начин: Настроих режим Спорт да ми е само на шасито (за много завои и нормално каране). Ако искам да карам спортно с доза фън слагам Спорт+ което не е желателно в мокро време заради ограничената намеса на ESC (DTC ON).
Sport+ при мене винаги ск. кутия иска ръчно превклюване на скоростите. Мисля че идва от (Sport Automatic Transmission) опцията това. И съответно не ми върши работа.
- krissso
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 56
- Регистриран на: 23.03.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше F10
Re: Поведение на ZF8
ekalchev написа:krissso написа:Аз този проблем го реших по следния начин: Настроих режим Спорт да ми е само на шасито (за много завои и нормално каране). Ако искам да карам спортно с доза фън слагам Спорт+ което не е желателно в мокро време заради ограничената намеса на ESC (DTC ON).
Sport+ при мене винаги ск. кутия иска ръчно превклюване на скоростите. Мисля че идва от (Sport Automatic Transmission) опцията това. И съответно не ми върши работа.
Доста неудобно измислено в такъв случай... кодиране значи ще реши проблема ти.
- C8699HX
- младши ентусиаст
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Поведение на ZF8
Някой има ли представа какъв може да е проблемът при мен,при потегляне плавно на 1ва скорост точно преди да превключи на 2ра се усеща придърпване скоростите са 8HP на 50i xdrive.Даже вчера в задръстване с наклон се усещаше придърпване и на 2ра между 1500/2000об.м.
Винаги го прави само на 1ва при плавно потегляне точно преди да превключи,когато е студена не го прави.Маслото нямам информация да е сменяно и ако го сменя дали ще се оправи или по скоро съм за хидро трансформстор ???
Бях при много добър майстор на скорости и ми каза,че е възможно да е хидро-трансформатора,защото другото оплакване което имам е,че след 100км колата започва да тресе до около 150км при плавно ускорение и дори при върната газ,майстора каза че хидрото може да предава вибрации по вала назад ....????
Винаги го прави само на 1ва при плавно потегляне точно преди да превключи,когато е студена не го прави.Маслото нямам информация да е сменяно и ако го сменя дали ще се оправи или по скоро съм за хидро трансформстор ???
Бях при много добър майстор на скорости и ми каза,че е възможно да е хидро-трансформатора,защото другото оплакване което имам е,че след 100км колата започва да тресе до около 150км при плавно ускорение и дори при върната газ,майстора каза че хидрото може да предава вибрации по вала назад ....????
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани