температура на охлаждащата течност
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- cww
- Д-р Хаос
- Мнения: 1245
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
температура на охлаждащата течност
Инспириран от темата, реших да проверя и при мен каква е хавата с температурите, макар и само в градски условия.
Това е след 30 Мин столично градско каране с първо септемврийски трафик между 17 и 18 часа.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Градско са такива стойностите.
И при мен карам ли в града държи 90-92-93.
Когато започнеш да се движиш със скорост по висока от 60-70км. се покачва температурата и започва да варира 89-100.
Имах възможността да покарам почти ново G30 530D B57.
Държи се почти 1:1 като F11-та ми N57.
Ето снимка при шофиране по цариградско шосе.
И при мен карам ли в града държи 90-92-93.
Когато започнеш да се движиш със скорост по висока от 60-70км. се покачва температурата и започва да варира 89-100.
Имах възможността да покарам почти ново G30 530D B57.
Държи се почти 1:1 като F11-та ми N57.
Ето снимка при шофиране по цариградско шосе.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: температура на охлаждащата течност
Tsapo написа:Градско са такива стойностите.
И при мен карам ли в града държи 90-92-93.
Когато започнеш да се движиш със скорост по висока от 60-70км. се покачва температурата и започва да варира 89-100.
Имах възможността да покарам почти ново G30 530D B57.
Държи се почти 1:1 като F11-та ми N57.
Ето снимка при шофиране по цариградско шосе.
Повредено е, сменяй
температура на охлаждащата течност
И аз ще пробвам да измия радиаторите и да сменя термостата. На магистралата по нагорнище стигаше и до 110 охлаждащата течност, после спадаше. Но не е нормално да стига дотолкова, затова ще ги измия отвън без да ги свалям.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: температура на охлаждащата течност
Отвън няма да измиеш нищо. Трябва да се свалят, защото мръсотията се трупа между тях.
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Аз ги измих без да ги свалям.
За целта трябва да се свалят малко пластмаси + разпънките и вентилатора.
След това се открива тази гледка:
На тази снимка ще добиете представа, колко е задръстен:
Така запалих колата и отидох до най близката автомивка, като си следях температурата, защото все пак съм без вентилатор - за 2км. не можа да загрее до 60 градуса, така че няма страшно да се придвижи така.
Напръсках с препарат за мухи и джанти, оставих да се накисне за няколко минути и след това отзад напред започнах да пръскам с водоструйката.
Това е резултата след измиването:
А това се разглобява
Струваше ми 3лв. за водоструйка + 1лв. за препарат = 4лв.
Резултата е 10 градуса надолу.
За целта трябва да се свалят малко пластмаси + разпънките и вентилатора.
След това се открива тази гледка:
На тази снимка ще добиете представа, колко е задръстен:
Така запалих колата и отидох до най близката автомивка, като си следях температурата, защото все пак съм без вентилатор - за 2км. не можа да загрее до 60 градуса, така че няма страшно да се придвижи така.
Напръсках с препарат за мухи и джанти, оставих да се накисне за няколко минути и след това отзад напред започнах да пръскам с водоструйката.
Това е резултата след измиването:
А това се разглобява
Струваше ми 3лв. за водоструйка + 1лв. за препарат = 4лв.
Резултата е 10 градуса надолу.
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
Re: температура на охлаждащата течност
Доста впечатляващо, колега. Колко време ти отне разглобяването и сглобяването?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
xexoral написа:Доста впечатляващо, колега. Колко време ти отне разглобяването и сглобяването?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Общо с мивката бях готов за 2 часа, като не съм бързал.
Правих го в гаража, като може и на улицата, защото гаража ми е подземно паркомясто в блок и нямам специални условия.
температура на охлаждащата течност
И при мен е страшна мръсотия. Току що успях да разглобя, сума винтове са, нищо общо с Е83-то, ми
Взех и нов термостат и се чудя дали да го сменям, не е той проблема май )
А ето и след измиването:
Sent from my iPhone using Tapatalk
Взех и нов термостат и се чудя дали да го сменям, не е той проблема май )
А ето и след измиването:
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
MMG написа:И при мен е страшна мръсотия. Току що успях да разглобя, сума винтове са, нищо общо с Е83-то, ми
Взех и нов термостат и се чудя дали да го сменям, не е той проблема май )
А ето и след измиването:
[img]https://uploads.tapatalk-
cdn.com/20200912/d62e414370a672fe09d2434477e73c0e.jpg[/img]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Добре се е шпакловал
Кажи какви стойности държиш след измиването - важно е извънградско.
Re: температура на охлаждащата течност
Да, доста
Мисля, че много добре го измих, виждаше се през него и течеше, чиста вода накрая. Лошото е, че не ми се реши проблема с температурата. Сега по магистралата, със спокойно каране 120-140 температурата на антифриза се въртеше около 101-108 градуса на D (108 по нагорнище).За да я държа около и под 100 карах или на DS или включвах 6-та предавка ръчно и там си сваляше на олоко 98-100.
Яд ме е, ме не смених и термостата тъкмо бях разкостил всичко. В кутийката на оригиналния термостат няма нищо друго освен самия термостат (патрон) и не ми се рискуваше да не сменя О-пръстена и гарнитурата на пласмасовата част, късно се сетих за това. Явно се продават отделно. Дано проблемът да е в термостата, че е много изнервящо да следя постоянно температурата.
Мисля, че много добре го измих, виждаше се през него и течеше, чиста вода накрая. Лошото е, че не ми се реши проблема с температурата. Сега по магистралата, със спокойно каране 120-140 температурата на антифриза се въртеше около 101-108 градуса на D (108 по нагорнище).За да я държа около и под 100 карах или на DS или включвах 6-та предавка ръчно и там си сваляше на олоко 98-100.
Яд ме е, ме не смених и термостата тъкмо бях разкостил всичко. В кутийката на оригиналния термостат няма нищо друго освен самия термостат (патрон) и не ми се рискуваше да не сменя О-пръстена и гарнитурата на пласмасовата част, късно се сетих за това. Явно се продават отделно. Дано проблемът да е в термостата, че е много изнервящо да следя постоянно температурата.
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
MMG написа:Да, доста
Мисля, че много добре го измих, виждаше се през него и течеше, чиста вода накрая. Лошото е, че не ми се реши проблема с температурата. Сега по магистралата, със спокойно каране 120-140 температурата на антифриза се въртеше около 101-108 градуса на D (108 по нагорнище).За да я държа около и под 100 карах или на DS или включвах 6-та предавка ръчно и там си сваляше на олоко 98-100.
Яд ме е, ме не смених и термостата тъкмо бях разкостил всичко. В кутийката на оригиналния термостат няма нищо друго освен самия термостат (патрон) и не ми се рискуваше да не сменя О-пръстена и гарнитурата на пласмасовата част, късно се сетих за това. Явно се продават отделно. Дано проблемът да е в термостата, че е много изнервящо да следя постоянно температурата.
Смени термостата, като се надявам да се оправи от това.
Помисли и за водната помпа, защото хамалогията после е същата.
Колата ми е на 288хил. км. и беше с оригиналната помпа. Като изключим леките шумове, които издаваше сутрин, помпата е без грам луфтове и няма никакви течове. Смених я просто, защото си мислех разни глупости и така и така я разглобявам.
В немския форум бях чел тема за F10 кой какво е сменял и на колко км. Един немец беше писал, че има F11 от края на 2012, като в момента е на 510хил. км.
Оригиналната водна помпа е сменил на 500хил.км., което си е много добър пробег за този агрегат.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: температура на охлаждащата течност
Така и така разискваме охл. течност.... вие как е сменяте, според ръководството с източване и после вакумиране на системата (специален уред, има го да се продава) и обратно антифриза посредством създадения вакуум както е по ръководството или по стандартния начин наливаш, караш , гледаш , доливаш и т.н.... сама да се обезвъздуши ? Честно казано няма да се учудя ако в офиц. сервиз го сменят по втория начин.
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
kraska написа:Така и така разискваме охл. течност.... вие как е сменяте, според ръководството с източване и после вакумиране на системата (специален уред, има го да се продава) и обратно антифриза посредством създадения вакуум както е по ръководството или по стандартния начин наливаш, караш , гледаш , доливаш и т.н.... сама да се обезвъздуши ? Честно казано няма да се учудя ако в офиц. сервиз го сменят по втория начин.
Преди няколко месеца в М Кар ми сменяха конектора на главата. Тогава гледах, че я обезвъздушават и вакуумират - завъртат на мястото на капачката някакво приспособление.
Попитах началника на сервиза дали може и сама да се обезвъздуши без вакумиране - в домашни условия. Отговора му беше, че няма проблем. Вакуумирането го правят за да са сигурни, че системата няма пробойни и не тече от никъде.
Сега като си сменях термостата и помпата, сипах нов антифриз (концентрат) и после я запалих с отворена капачка и докато работи наливах антифриз (когато колата поемаше от казанчето). Важно е да пуснете парното на максимални градуси при първа степен на вентилатора. Така я обезвъздуших два пъти, защото термостата и помпата ги сменях в различни дни.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: температура на охлаждащата течност
Супер, мерси за отговора.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани