температура на охлаждащата течност
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
температура на охлаждащата течност
Доволен съм защото температурата се нормализира след смяна на термостата. Накратко, това е сравнително лесна DIY работа (досега не бях сменял термостат, винаги съм посещавал сервизи).
1) Разкачат се корите, сваля се разпънката, след което се демонтира радиатора.
2) Открива се добър достъп до термстата, който е захвнат с четири болта с глава 10-ка.
3) Сваля се кората отдолу. Идеята е да може да се подпъхне съд, в който да се събере антифриза който ще изтече, след като се разкачи тръбата на термостата. След като се поизцеди охлаждащата течност се развиват четирите болта, държащи тялото на термостата.
4) Подменяме гарнитурата на тялото. Ето парт номерата на BMW:
Старата и новата гарнитури. Старата е доста по-сплескана.
5) Поставяме новия термостат в тялото. Няма какво да се обърка. Завиваме четирите болта. Трябва да не се пренатяга. Нужният затягащ момент е 8Nm.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07-530d-xdrive-sat/repair-manuals/11-engine/11-53-thermostat-engine-proof-coolant-lines/1LT82yIR
6) Наливаме нов антифриз. В случая налях разреден с дестилирана вода в съотношение около 50:50.
7) Процедурата по обезвъздушаване според TIS е със специализиран инструмент с вакум.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07-530d-xdrive-sat/repair-manuals/11-engine/11-53-thermostat-engine-proof-coolant-lines/B9yoQmxG
Тъй като не разполагам с такъв я обезвъздуших по стандартния начин: парното на топло на макс, да загрее добре, покарах малко, след което отново отворих капачката на разширителния съд, за всеки случай. Ако има нужда се долива още антифриз. Нивото се провярява се на студен мотор!
Събираме обратно всичко, което сме демонтирали.
Работете на изстинал двигател!
В този линк е много добре описана цялата процедура:
[URL]https://forum.bmw5.co.uk/topic/136891-f07-thermostat-change/[URL]
Sent from my iPhone using Tapatalk
1) Разкачат се корите, сваля се разпънката, след което се демонтира радиатора.
2) Открива се добър достъп до термстата, който е захвнат с четири болта с глава 10-ка.
3) Сваля се кората отдолу. Идеята е да може да се подпъхне съд, в който да се събере антифриза който ще изтече, след като се разкачи тръбата на термостата. След като се поизцеди охлаждащата течност се развиват четирите болта, държащи тялото на термостата.
4) Подменяме гарнитурата на тялото. Ето парт номерата на BMW:
Старата и новата гарнитури. Старата е доста по-сплескана.
5) Поставяме новия термостат в тялото. Няма какво да се обърка. Завиваме четирите болта. Трябва да не се пренатяга. Нужният затягащ момент е 8Nm.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07-530d-xdrive-sat/repair-manuals/11-engine/11-53-thermostat-engine-proof-coolant-lines/1LT82yIR
6) Наливаме нов антифриз. В случая налях разреден с дестилирана вода в съотношение около 50:50.
7) Процедурата по обезвъздушаване според TIS е със специализиран инструмент с вакум.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07-530d-xdrive-sat/repair-manuals/11-engine/11-53-thermostat-engine-proof-coolant-lines/B9yoQmxG
Тъй като не разполагам с такъв я обезвъздуших по стандартния начин: парното на топло на макс, да загрее добре, покарах малко, след което отново отворих капачката на разширителния съд, за всеки случай. Ако има нужда се долива още антифриз. Нивото се провярява се на студен мотор!
Събираме обратно всичко, което сме демонтирали.
Работете на изстинал двигател!
В този линк е много добре описана цялата процедура:
[URL]https://forum.bmw5.co.uk/topic/136891-f07-thermostat-change/[URL]
Sent from my iPhone using Tapatalk
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: температура на охлаждащата течност
Днес моя майстор ми пра/чисти радиатора.
Преди чистенето на баир стигаше и до 110гр , сега ще
видя дали ще има разлика - имам предвид темп на маслото 110гр, на антифриза беше макс 102.
Но видяхме че кулера омаслява, явно трябва да се сменя
Преди чистенето на баир стигаше и до 110гр , сега ще
видя дали ще има разлика - имам предвид темп на маслото 110гр, на антифриза беше макс 102.
Но видяхме че кулера омаслява, явно трябва да се сменя
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна bossorange на 29 Сеп 2020, 12:22, променена общо 1 път
Продавам си колата
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: температура на охлаждащата течност
Браво, много добре си се справил.
Сега каква температура ти държи извънградско и в какви граници варира?
Сега каква температура ти държи извънградско и в какви граници варира?
Re: температура на охлаждащата течност
При мен сега държи 90-97 градуса. За кратко до 99 при зор и после бързо спада.
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: температура на охлаждащата течност
След чистене на радиатор градско държи нормално - масло до 100гр , антифриз около 90 и нещо.
Извънградско обаче със скорост от 140 до 160км държи около 106 гр на маслото и на антифриза.
Водна помпа и термостат почти нови, сменян антифриз.
Вижте каква температура държи при вас на такава скорост на магистрала 140-160км и на 8 сма скорост.
Извънградско обаче със скорост от 140 до 160км държи около 106 гр на маслото и на антифриза.
Водна помпа и термостат почти нови, сменян антифриз.
Вижте каква температура държи при вас на такава скорост на магистрала 140-160км и на 8 сма скорост.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Продавам си колата
Re: температура на охлаждащата течност
bossorange написа:След чистене на радиатор градско държи нормално - масло до 100гр , антифриз около 90 и нещо.
Извънградско обаче със скорост от 140 до 160км държи около 106 гр на маслото и на антифриза.
Водна помпа и термостат почти нови, сменян антифриз.
Вижте каква температура държи при вас на такава скорост на магистрала 140-160км и на 8 сма скорост.
това е моята,виж и външната ми
виж си жалузите (щорите зад бъбреците) дали се отварят
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна djvice на 12 Окт 2020, 22:06, променена общо 1 път
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
Как се активира тоя компас
Re: температура на охлаждащата течност
ekalchev написа:Как се активира тоя компас
с e-sys съм си го активирал
3003 FZG Ausstattung -> Kompass Graph Enable -> set to aktiv.
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: температура на охлаждащата течност
djvice написа:bossorange написа:След чистене на радиатор градско държи нормално - масло до 100гр , антифриз около 90 и нещо.
Извънградско обаче със скорост от 140 до 160км държи около 106 гр на маслото и на антифриза.
Водна помпа и термостат почти нови, сменян антифриз.
Вижте каква температура държи при вас на такава скорост на магистрала 140-160км и на 8 сма скорост.
това е моята,виж и външната ми
виж си жалузите (щорите зад бъбреците) дали се отварят
Как мога да проверя дали се отварят щорите, като пусна климатика се отварят, но това го виждам като съм спрял. Незнам с висока скорост дали се отварят.
Продавам си колата
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани