BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Не, един ДПФ си имах, но освен него съм махнал вихровите клапи отпред и съм запушил ЕГР-а, отделно ремап.
Всички тия неща означават по-леко дишане на мотора, тъй като ги няма ''тапите'' отпред и отзад, а ремапа означава повече нютони не само когато педала е до долу.
Почти два тона, 300+ коня и среден разход 7-8... аз съм доволен от каляската.
Всички тия неща означават по-леко дишане на мотора, тъй като ги няма ''тапите'' отпред и отзад, а ремапа означава повече нютони не само когато педала е до долу.
Почти два тона, 300+ коня и среден разход 7-8... аз съм доволен от каляската.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Мотора леко диша но другите около теб не.
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Всички дишат.
Смесите са докарани добре и колата не пуши. Можеш да видиш отзад нещо леко ако се изправя прав на газта, но това се случва изключително рядко.
Ти виждал ли си какво излиза отзад, когато изгарят ''хванатите'' твърди частици при регенерация на ДПФ-а ти? ( https://www.youtube.com/watch?v=W5HcB1Ryrvs )
Да не започваме тоя спор, че сме го водили вече сто пъти. Да, с ДПФ е по-чисто, но това не означава, че без ДПФ колата се превръща в претоварен ЗИЛ на изкачване и бълва черни кълбета. Не се заплесвайте.
Смесите са докарани добре и колата не пуши. Можеш да видиш отзад нещо леко ако се изправя прав на газта, но това се случва изключително рядко.
Ти виждал ли си какво излиза отзад, когато изгарят ''хванатите'' твърди частици при регенерация на ДПФ-а ти? ( https://www.youtube.com/watch?v=W5HcB1Ryrvs )
Да не започваме тоя спор, че сме го водили вече сто пъти. Да, с ДПФ е по-чисто, но това не означава, че без ДПФ колата се превръща в претоварен ЗИЛ на изкачване и бълва черни кълбета. Не се заплесвайте.
- StaKo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Гледах наскоро в един доста известен сервиз, където махат ДПФ и ЕГР, след процедурата ми демонстрираха какво се случва. При условие че дюзите са наред, при съвременните автомобили изпушване, някакво минимално има само в условия на претоварване на автомобила, т.е. от 1000 оборота, ръчна скоростна и се настъпи газ докрая.
Всякакво изпушване говори за скапани дюзи или скапан ремап. Автоматика при настъпване веднага смъква предавки, вдига обороти и няма претоварване на двигателя.
При рециркулация извън града, бях настъпил, така че държах 3000 оборота на 3-та. Зад мен беше един бял Докер. Беше бял. По едно време отбих и човека също отби, беше гневен, предното стъкло му беше омазано цялото, а и отпред по капак колата беше покрита с мазен черен филм. Та въпроса с ДПФ наистина е доста спорен, защото събира и изхвърля накуп чернилката при рециркулация и ако се случи някой да е отзад го отнася накуп.
Всякакво изпушване говори за скапани дюзи или скапан ремап. Автоматика при настъпване веднага смъква предавки, вдига обороти и няма претоварване на двигателя.
При рециркулация извън града, бях настъпил, така че държах 3000 оборота на 3-та. Зад мен беше един бял Докер. Беше бял. По едно време отбих и човека също отби, беше гневен, предното стъкло му беше омазано цялото, а и отпред по капак колата беше покрита с мазен черен филм. Та въпроса с ДПФ наистина е доста спорен, защото събира и изхвърля накуп чернилката при рециркулация и ако се случи някой да е отзад го отнася накуп.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Да не мислиш, че дишаш само това, което виждаш? Добре, че са тунерите да правят смесите, защото БМВ не знаят как да го направят, за да влязат в нормиgrkv написа:Всички дишат.
Смесите са докарани добре и колата не пуши. Можеш да видиш отзад нещо леко ако се изправя прав на газта, но това се случва изключително рядко.
Ти виждал ли си какво излиза отзад, когато изгарят ''хванатите'' твърди частици при регенерация на ДПФ-а ти? ( https://www.youtube.com/watch?v=W5HcB1Ryrvs )
Да не започваме тоя спор, че сме го водили вече сто пъти. Да, с ДПФ е по-чисто, но това не означава, че без ДПФ колата се превръща в претоварен ЗИЛ на изкачване и бълва черни кълбета. Не се заплесвайте.
Ама айде да не влизаме в тая тема, не че вече не пуснаха ДПФ-и на цената на един хубав ремап, ама това в тази държава никой не го интересува.
Видяхме и газ анализаторите колко ги ползват, така че на никого /освен на хората с ДПФ/ не им пука за видимите и невидими кълбета отзад.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Никога не съм виждал от предишната ми и сегашната ми кола при регенерация да пуши различно. При изгарянето на саждите в ДПФ-а трябва да изхвърля само CO2 който е прозрачен газ. Това на видеото е пушек след почистване с препарат на ДПФ-а.
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter
Since the continuous flow of soot into the filter would eventually block it, it is necessary to 'regenerate' the filtration properties of the filter by burning off the collected particulate on a regular basis. Soot particulate burn-off forms water and CO2 in small quantities amounting to less than 0.05% of the CO2 emitted by the engine.
Последна промяна ekalchev на 25 Авг 2020, 17:22, променена общо 1 път
- StaKo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Dextuar написа:[Да не мислиш, че дишаш само това, което виждаш? Добре, че са тунерите да правят смесите, защото БМВ не знаят как да го направят, за да влязат в норми
Ама айде да не влизаме в тая тема, не че вече не пуснаха ДПФ-и на цената на един хубав ремап, ама това в тази държава никой не го интересува.
Видяхме и газ анализаторите колко ги ползват, така че на никого /освен на хората с ДПФ/ не им пука за видимите и невидими кълбета отзад.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Според мен има едно нещо, много по-ефикасно и по-евтино от смяна на ДПФ и съм решил, като махна ДПФ-а да го сложа - газова инжекция за дизел. Съотношението е 30% газ / 70% дизел. Слага се много малка газова бутилка.
Много малко хора се навиват да го слагат, поради всякакви си предразсъдаци. Но край на всякакви сажди, много добро изгаряне - почти 100%, много добра динамика, чиста геометрия на турбото, ауспуха дори с ДПФ не е толкова чист, газ анализатора не засича почти никакво отклонение. Дизела става много по-пригоден за каране на къси разстояния и доста по-икономичен и най-вече много екологичен.
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
grkv написа:Всички дишат.
Смесите са докарани добре и колата не пуши. Можеш да видиш отзад нещо леко ако се изправя прав на газта, но това се случва изключително рядко.
Ти виждал ли си какво излиза отзад, когато изгарят ''хванатите'' твърди частици при регенерация на ДПФ-а ти? ( https://www.youtube.com/watch?v=W5HcB1Ryrvs )
Да не започваме тоя спор, че сме го водили вече сто пъти. Да, с ДПФ е по-чисто, но това не означава, че без ДПФ колата се превръща в претоварен ЗИЛ на изкачване и бълва черни кълбета. Не се заплесвайте.
Абсолютно подкрепям казаното от теб. При мен също няма никакви чернилки, сажди, пушеци и т.н. . Само при кикдаун, изпушва мн леко за секунда и това е. Моята също е около 300 к.с. 8,5 общ разход последните 2 години. Не се сещам за друга кола с тези коне и тегло ,която има такъв среден разход. От това повече какво може да иска човек, зареждаш и си свиркаш. А и моят ДПФ си стои, той не беше запушен дори. Но си сложих даунпайп. Сега удоволствието и радостта от шофирането са още по-големи, звукът е много як , особено след 3500 оборота е като бензин. И когато видят отзад 530d , учудването е доста голямо
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
София - Тасос - София, 1300км от които 500км на острова и 2ч на границата - 10.1/100...бензин Банско - Симитли без никакво движение - 6.4/100... Доволно за 8мак
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Относно газодизела:
На теория е хубаво, на практика - трудно изпълнимо, така, че да е функционално.
Тоя филм е игран още преди години и има причини да не е масово приложимо при колите - просто няма смисъл.
Личният ми допир е с няколко камиона от Лондон на които бяха сложили газови уредби за да джиткат из ситито, но в България не успяваха да изкарат и седмица без да имат нужда от нещо да им се донастрои. Малко след това изхвърлиха всичко и караха само на дизел.
Доста рискове са на фона на ползите.
1. Разход - при 25% газ (доколкото съм виждал това е предела, от там нагоре динамиката не се подобрява значително за сметка на рисковете), която е на грубо 50% от цената на дизела ще имаш 12.5% намаление в цената на горивото като цяло. При 7-8/100 - едва ли си струва.
2. Динамиката - да, завишена в зависимост от газта, но предвид дизелите, които имаме в Ф-ките си има много по-разумни начини, макар и по-скъпи да се вдигне мощност.
3. Екология - безспорно, чисто изгаряне, две мнения няма. На теория де, на практика - в стар атмосферен дизел става, на нов високооборотен - едва ли. Разликите в температурите на изгаряне са огромни и ако говорим за голям литраж бавнооборотна машина става, тъй като е преизчислена и понася. Нашите пищялки ще си стопят буталата ако искаш да поддържаш 160 известно време.
Вижда ми се огромен филм при това поколение автомобили.
При старите беше просто - стоп машинка, проста газова с изпарител бодната директно във въздуховода и нафта като за тихи обороти, колкото да запалва газта и от 1000 оборота нагоре - само газ, пък колкото - толкова.
Сега не знам кой и как би могъл да излъже Ф-ката така, че да работи нормално дори и само да се изфорсира на място без грешки.
В Офроуд форума преди години имаше доста дълга тема по въпроса, но се пробваха основно на стари бангии, на нещо след фолксвагеновия АФН с електроника от 96-та май не съм виждал.
П.С. Ако източника ти на информация е от Луковит - зарежи идеята като цяло
На теория е хубаво, на практика - трудно изпълнимо, така, че да е функционално.
Тоя филм е игран още преди години и има причини да не е масово приложимо при колите - просто няма смисъл.
Личният ми допир е с няколко камиона от Лондон на които бяха сложили газови уредби за да джиткат из ситито, но в България не успяваха да изкарат и седмица без да имат нужда от нещо да им се донастрои. Малко след това изхвърлиха всичко и караха само на дизел.
Доста рискове са на фона на ползите.
1. Разход - при 25% газ (доколкото съм виждал това е предела, от там нагоре динамиката не се подобрява значително за сметка на рисковете), която е на грубо 50% от цената на дизела ще имаш 12.5% намаление в цената на горивото като цяло. При 7-8/100 - едва ли си струва.
2. Динамиката - да, завишена в зависимост от газта, но предвид дизелите, които имаме в Ф-ките си има много по-разумни начини, макар и по-скъпи да се вдигне мощност.
3. Екология - безспорно, чисто изгаряне, две мнения няма. На теория де, на практика - в стар атмосферен дизел става, на нов високооборотен - едва ли. Разликите в температурите на изгаряне са огромни и ако говорим за голям литраж бавнооборотна машина става, тъй като е преизчислена и понася. Нашите пищялки ще си стопят буталата ако искаш да поддържаш 160 известно време.
Вижда ми се огромен филм при това поколение автомобили.
При старите беше просто - стоп машинка, проста газова с изпарител бодната директно във въздуховода и нафта като за тихи обороти, колкото да запалва газта и от 1000 оборота нагоре - само газ, пък колкото - толкова.
Сега не знам кой и как би могъл да излъже Ф-ката така, че да работи нормално дори и само да се изфорсира на място без грешки.
В Офроуд форума преди години имаше доста дълга тема по въпроса, но се пробваха основно на стари бангии, на нещо след фолксвагеновия АФН с електроника от 96-та май не съм виждал.
П.С. Ако източника ти на информация е от Луковит - зарежи идеята като цяло
- xexoral
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: f11 m550d
- Мечтае да кара: 911 turbo s
BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Днес направих 840км, София-Созопол-София. На връщане минахме през Пловдив, за разходка и ядене. Получиха се странни резултати.
Бях решил, че ще се напъна да тествам колата за разход ако поддържам на магистралата 140. Така и направих - през цялото време беше закована на 140, включително на счупения 39км участък, където просто си включих WAZE. Изключенията бяха когато ме засичаха някакви тирове на няколко пъти да се изпреварват. Бургас-Созопол-Бургас го карах със 100 на темпомат. Разход на гориво 8.1 по колонка, не това обаче е интересното.
Интересното е, че София-Бургас пътувах сам без никакъв багаж и колата изхарчи повече отколкото Бургас-София с 4 човека и пълен багажник. В Бургас влязох с 8.5/100 на борд компютъра.
Още на отиване след Стара Загора започна да ми прави впечатление, че моментният разход започва да отива към 9-10л/100 на привидно равни участъци, като дори ми мина през главата мисълта, че нещо се е счупила колата. Не можах да си обясня какво се случва. На връщане мисля, че си го изясних, но ако не съм прав, нека някой да ме поправи.
На прибиране на същите тези участъци колата вървеше с 5-6-7лтр 100, тогава ми направи впечатление, че е и тихо вътре, а на отиване препсувах обезшумяването на ф11. Обърнах внимание на дърветата и чак тогава ми светна, че съм с попътен вятър, а на идване е било обратното.
Изводите които си направих:
1. Факторът вятър е адски важно нещо, изобщо не подозирах, че може да води до такива фрапантни разлики. При положение, че не изхлеждаше кооой знае колко силен. Просто подухваше от към морето.
2. За пореден път се убеждавам, че факторът тегло е пренебрежителен при магистрални скорости.
3. Убедих се отново, че 150км/ч е най-безопасната скорост за пътуване по магистралите у нас. Обикновено с толкова карам и конфликтните ситуации се сведени до минимум. 140 е много крива скорост. 130 е най-зле и най-опасната водеща до нон-стоп изпадане в ситуации. Ако някой иска да кара бавно, по-добре да кара със 110, ако има нерви, ако не - 150.
На снимката се вижда как се е движил разходът в посоката София - Бургас. Гледа се от дясно налява. Тръгването е при първата ниска колона след високите 4 които са между 3ти и 4ти час. В началото е ниско, защото заредих в Дружба и докато излизах от София по цариградско си е по-икономичн, следва висок разход заради катеренето по магистралата и после по-ниски при спускането към Пловдив и след това се вижда постепенно покачване на разхода с приближаването към Бургас...
Интересно ми е какви наблюдения имат колегите, които по-често карат по този маршрут.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Бях решил, че ще се напъна да тествам колата за разход ако поддържам на магистралата 140. Така и направих - през цялото време беше закована на 140, включително на счупения 39км участък, където просто си включих WAZE. Изключенията бяха когато ме засичаха някакви тирове на няколко пъти да се изпреварват. Бургас-Созопол-Бургас го карах със 100 на темпомат. Разход на гориво 8.1 по колонка, не това обаче е интересното.
Интересното е, че София-Бургас пътувах сам без никакъв багаж и колата изхарчи повече отколкото Бургас-София с 4 човека и пълен багажник. В Бургас влязох с 8.5/100 на борд компютъра.
Още на отиване след Стара Загора започна да ми прави впечатление, че моментният разход започва да отива към 9-10л/100 на привидно равни участъци, като дори ми мина през главата мисълта, че нещо се е счупила колата. Не можах да си обясня какво се случва. На връщане мисля, че си го изясних, но ако не съм прав, нека някой да ме поправи.
На прибиране на същите тези участъци колата вървеше с 5-6-7лтр 100, тогава ми направи впечатление, че е и тихо вътре, а на отиване препсувах обезшумяването на ф11. Обърнах внимание на дърветата и чак тогава ми светна, че съм с попътен вятър, а на идване е било обратното.
Изводите които си направих:
1. Факторът вятър е адски важно нещо, изобщо не подозирах, че може да води до такива фрапантни разлики. При положение, че не изхлеждаше кооой знае колко силен. Просто подухваше от към морето.
2. За пореден път се убеждавам, че факторът тегло е пренебрежителен при магистрални скорости.
3. Убедих се отново, че 150км/ч е най-безопасната скорост за пътуване по магистралите у нас. Обикновено с толкова карам и конфликтните ситуации се сведени до минимум. 140 е много крива скорост. 130 е най-зле и най-опасната водеща до нон-стоп изпадане в ситуации. Ако някой иска да кара бавно, по-добре да кара със 110, ако има нерви, ако не - 150.
На снимката се вижда как се е движил разходът в посоката София - Бургас. Гледа се от дясно налява. Тръгването е при първата ниска колона след високите 4 които са между 3ти и 4ти час. В началото е ниско, защото заредих в Дружба и докато излизах от София по цариградско си е по-икономичн, следва висок разход заради катеренето по магистралата и после по-ниски при спускането към Пловдив и след това се вижда постепенно покачване на разхода с приближаването към Бургас...
Интересно ми е какви наблюдения имат колегите, които по-често карат по този маршрут.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Това е от последния уикенд, 560 км са магистрално с около 120-130 км/ч, останалото малко градско и малко хълмчета с приятни за каране завойчета всичко в комфортен режим.
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
Пробвах да видя какъв разход ще ми даде с каране по магистралата се с 148 на темпомат. Средната ми е такава защото засичането ми е от пред нас
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
acho.rs написа::OT: София - Тасос - София, 1300км от които 500км на острова и 2ч на границата - 10.1/100...бензин Банско - Симитли без никакво движение - 6.4/100... Доволно за 8мак
Банско-Симитли Ако си с 520д ще го докараш до 2/100 . Обаче Симитли-Банско е по-интересно
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: BMW F07/F10/F11 - разход на гориво на нашите автомобили
barty написа:acho.rs написа::OT: София - Тасос - София, 1300км от които 500км на острова и 2ч на границата - 10.1/100...бензин Банско - Симитли без никакво движение - 6.4/100... Доволно за 8мак
Банско-Симитли Ако си с 520д ще го докараш до 2/100 . Обаче Симитли-Банско е по-интересно
Ц, рекорда ми с Ф11 525хд е 5.5/100. Все пак имаш и изкачване от Банско до предела. В обратната посока с джага е около 8/100. Просто целия път се минава на 6-та с 1200-1500 оборота (70-100км/ч)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани