DIY Retrofit Top View камери
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
DIY Retrofit Top View камери
Здравейте на всички Отдавна не е имало DIY теми и реших да споделя моя опит и проблемите, които имах по монтирането на Top View камери, за така наречения Птичи изглед. Ще разделя поста на няколко секции относно части и монтаж. В моят случай аз имах задна камера и беше нужно да сменя само модулът и да добавя огледала с камери.
Огледала:
За жалост се оказа, че не могат на всякакви огледала да се добавят камери. Основата се различава. Не съм сигурен, дали това важи за огледала с мъртва точка, т.к. външният горен капак е еднакъв, но предифейсови огледала само с подгрев и затъмнение със сигурност не стават. В моя случай това беше проблем, т.к. новите огледала не бяха Shadow Line и се наложи да ги боядисвам.. Прилагам снимка да се видят разликите в корпусите.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... lVSFk3RDNR
Кабели към камерите:
Кабелите се водят HSD ( High Speed Data ) и в България изобщо не намерих с това име да се продава нещо.. нито букси, нито само кабел. Опциите са три:
-Закупуване на нови оригинални кабели - цените са мнооого високи.
-Закупуване на кабели втора ръка от някоя морга. Когато аз търсех, такива почти нямаше, а и за да се изкара кабела има бая разглобяване и разплитане на инсталация, което не е лесно.
-Сами да си направите такива кабели, като си поръчате кабел с или без букси и си купите допълнителни букси.
В случая избрах последният вариант. Кабели могат да се вземат от aliexpress ( там доставката е месец ) или в ebay успях да намеря от Полша магазин, който продава такива.
Метрите който са нужни са както следва ( тези числа са от интернет и са за 7ма серия, в случая за 5та остана доста свободен кабел ) :
Кабел във вратите 2х 1.2м - с две женски букси
Кабел от модула до лява врата: 5.6м - с една мъжка и една женска букса
Кабел от модула до дясна врата: 8м - с една мъжка и една женска букса
Общо 16м кабел с 2 мъжки и 6 женски букси.
Кабел от алиекспрес миналата година струваше 80лв - 20м , само кабел. Аз поради липса на време поръчах от Полша 16м кабел с две направени мъжки букси за 59 евро.
6 женски букси ми струваха по 6 евро ( в алиекспрес са по 9лв ).
https://photos.app.goo.gl/eqiCW7DnrPtyYpnA7
На снимката съм показал как се връзват Женска към Женска букса. При свързването на Мъжка към Женска двете букси трябва да са подредени по един и същи начин, т.е. като ги вземете към вас лявата и дясна да са еднакво подредени.
Хубаво е да бележите горната част на буксите, за да може лесно да се разпознават при сглобяването. На снимката долу се вижда как съм ги белязал. Металната част на буксата има скосяване в горната част, а самата букса понякога има липсващ чоп отгоре, който показва горната част ( има букси и без този липсващ чоп, в такъв случай би трябвало да има друг ориентир, оказващ посоката )
https://photos.app.goo.gl/ceyX2zqM12NmT59S7
Кабелчетата и пиновете са изключително малки и ако нямате нужния опит и апаратура, по-добре не се пробвайте да ги запоявате, защото ще ги прецакате. Аз намерих сервиз за компютри, в който имаха хубав поялник и микроскоп.
https://photos.app.goo.gl/duAKAMFM4R8J9ZjP7
Кабели и прокарване:
В моят случай аз имам задна камера и трябваше само да сменя модула от 1 за 5 камери и да прокарам кабелите към новите огледала. Ако нямате изобщо камера и модул, то трябва да прокарате инсталацията на модула. Тя се състои от 6 кабела:
Плюс идващ от бушоните в багажника
Маса идваща от разпределител до мястото на модула ( под левия стоп )
Два кабела за Can Low/High, които доколкото съм гледал могат да се вземат от левия сноп кабели преди модулите
Три кабела отиващи до навигацията.
Относно HSD кабелите вървят като на снимките долу. В червено е пътят на кабелите, в светло синьо съм обозначил кои части се махат.
https://photos.app.goo.gl/3mJoBUwWUTB7Xr1i7
https://photos.app.goo.gl/Gqr7vwjbKtJy7Fa57
https://photos.app.goo.gl/mHEfGSPB4gSvvkzJ7
Почвам с лявата страна ( нямам снимки от всичко, защото доста бързах )
Маха се кората на пода на багажника, маха се пластмасата, която стои централно, после се маха лявата кора. Там стои модулът. Кабелът за лявото огледало се прокарва по кабелния канал, маха се страницата на седалката, маха се долната част на седалката. Кабелът продължава да се движи заедно с големия сноп от кабели. После се махат предна и задна пластмаса над праговете. За да не разглобявате пластмасата на средната колонка ( под колана ) пускате проволка отпред към задния праг, за да издърпате после кабела напред. Както се вижда на снимката трябва малко да се надигне мокета, за да се издърпа проволката, че доста трудно се прокарва от толкова кабели:
https://photos.app.goo.gl/L8sFcL4R9pkd8xCr7
Кабелът се движи в общи линии под мокета и след като го издърпате отпред, махате пластмасата до почиващия крак, но за да го направите първо трябва да махнете дръжката за отваряне на предния капак.
За да излезне кабелът на буксата между вратата и купето, трябва да се махне FRM модула, т.к. минава през дупката под него. За да стане това обаче, трябва да се отвие механизма на дръжката за отваряне на предния капак, т.к. той пречи на едната букса да излезе:
https://photos.app.goo.gl/DGqNPSH7H3uT88RB9
Кабелът минава заедно с този сноп, където има малка вдлъбнатина точно за кабелите:
https://photos.app.goo.gl/2zRxHEzdQvKhzDDr5
Буксата на колонката и развивате болта и я издърпвате. После посредство отверка издърпвате пластмасата нагоре, за да се разцепи на две:
https://photos.app.goo.gl/VXYMCriqYpoDBcMR6
С отверка разглобявате конектора и издърпвате частта с гнездото за HSD кабела, след което мушкате кабела. Всички гнезда имат скосяване, така че няма как да объркате посоката на HSD буксата.
https://photos.app.goo.gl/hVeSFzbVsAqVrCNH6
Посредством проволка или може и без прокарвате кабела през гофрето, в случая тука става дума за кабела във вратата вече.
https://photos.app.goo.gl/qpb8T1jStaKrT14AA
https://photos.app.goo.gl/3hauCDHJNM1bwS9s7
За кабела във вратата се използа малката част от 1.2м с две женски букси. Разглобява се тапета и кабела от гофрето се закача за буксата на огледалото. Тук буксата на самото огледало, ако е без камера може и да няма дупка за HSD кабел. В такъв случай се пробива такава. В моя случай имам цяло огледало с камера и кабел, и не съм пробивал нищо. На долната снимка се вижда буксата, която се пъха в буксата на огледалото - личи си и скосяването, сочещо посоката на HSD кабела.
https://photos.app.goo.gl/iG9SWzeJjtXbLu6J7
https://photos.app.goo.gl/dyzWFyYowqhvwFFw6
Ето снимка на старите ми огледала, където се вижда че има заготовка за дупка, но дупка няма и трябва да се пробие.
За да изкарате огледалото, трябва да надигнете пластмасата над пищялката. Под нея има 3 болта. Отвиват се с еврейска звезда и огледалото се издърпва навън.
Кабелът до дясната врата се прокарва по идентичен начин с тази разлика, че минава под пластмасовата кора в средата на багажника, която сте махнали в началото и там където в ляво стои FRM модулът, отдясно има стириопор, който просто се маха без нищо да се отвива.
Кодиране:
Относно кодирането, добавяте нужните опции в TRSVC и CIC. В интернет бях чел, че се маха 3AG ( задна камера ) и се добавя 3AH - Backup/Top View, но на мене този код не ми го прие, нито само 3AH, нито в комбинация с 3AG. В крайна сметка махнах и двете и добавих 5DL, което е surround view. След като пуснах обучение на камерите, грешките които ми излизаха на таблото спряха, но като я закача на ISTA, все още ми показва че имам липсващи странични камери в бронята. Ако някой знае, ще се радвам да сподели какво трябва да променя с FDL кодиране, за да ги спра.
И две снимки на модула, едната показваща коя букса от модула към коя камера отива, другата показваща модула в багажника и оставащите кабели, които съм навил около него:
https://photos.app.goo.gl/q7N6N6CD1vdh8zWx9
https://photos.app.goo.gl/DWwXfGjK5W4HsmuJ7
Утре ще добавя снимка на крайния резултат и мнение относно това дали си струваше всичко това.
Огледала:
За жалост се оказа, че не могат на всякакви огледала да се добавят камери. Основата се различава. Не съм сигурен, дали това важи за огледала с мъртва точка, т.к. външният горен капак е еднакъв, но предифейсови огледала само с подгрев и затъмнение със сигурност не стават. В моя случай това беше проблем, т.к. новите огледала не бяха Shadow Line и се наложи да ги боядисвам.. Прилагам снимка да се видят разликите в корпусите.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... lVSFk3RDNR
Кабели към камерите:
Кабелите се водят HSD ( High Speed Data ) и в България изобщо не намерих с това име да се продава нещо.. нито букси, нито само кабел. Опциите са три:
-Закупуване на нови оригинални кабели - цените са мнооого високи.
-Закупуване на кабели втора ръка от някоя морга. Когато аз търсех, такива почти нямаше, а и за да се изкара кабела има бая разглобяване и разплитане на инсталация, което не е лесно.
-Сами да си направите такива кабели, като си поръчате кабел с или без букси и си купите допълнителни букси.
В случая избрах последният вариант. Кабели могат да се вземат от aliexpress ( там доставката е месец ) или в ebay успях да намеря от Полша магазин, който продава такива.
Метрите който са нужни са както следва ( тези числа са от интернет и са за 7ма серия, в случая за 5та остана доста свободен кабел ) :
Кабел във вратите 2х 1.2м - с две женски букси
Кабел от модула до лява врата: 5.6м - с една мъжка и една женска букса
Кабел от модула до дясна врата: 8м - с една мъжка и една женска букса
Общо 16м кабел с 2 мъжки и 6 женски букси.
Кабел от алиекспрес миналата година струваше 80лв - 20м , само кабел. Аз поради липса на време поръчах от Полша 16м кабел с две направени мъжки букси за 59 евро.
6 женски букси ми струваха по 6 евро ( в алиекспрес са по 9лв ).
https://photos.app.goo.gl/eqiCW7DnrPtyYpnA7
На снимката съм показал как се връзват Женска към Женска букса. При свързването на Мъжка към Женска двете букси трябва да са подредени по един и същи начин, т.е. като ги вземете към вас лявата и дясна да са еднакво подредени.
Хубаво е да бележите горната част на буксите, за да може лесно да се разпознават при сглобяването. На снимката долу се вижда как съм ги белязал. Металната част на буксата има скосяване в горната част, а самата букса понякога има липсващ чоп отгоре, който показва горната част ( има букси и без този липсващ чоп, в такъв случай би трябвало да има друг ориентир, оказващ посоката )
https://photos.app.goo.gl/ceyX2zqM12NmT59S7
Кабелчетата и пиновете са изключително малки и ако нямате нужния опит и апаратура, по-добре не се пробвайте да ги запоявате, защото ще ги прецакате. Аз намерих сервиз за компютри, в който имаха хубав поялник и микроскоп.
https://photos.app.goo.gl/duAKAMFM4R8J9ZjP7
Кабели и прокарване:
В моят случай аз имам задна камера и трябваше само да сменя модула от 1 за 5 камери и да прокарам кабелите към новите огледала. Ако нямате изобщо камера и модул, то трябва да прокарате инсталацията на модула. Тя се състои от 6 кабела:
Плюс идващ от бушоните в багажника
Маса идваща от разпределител до мястото на модула ( под левия стоп )
Два кабела за Can Low/High, които доколкото съм гледал могат да се вземат от левия сноп кабели преди модулите
Три кабела отиващи до навигацията.
Относно HSD кабелите вървят като на снимките долу. В червено е пътят на кабелите, в светло синьо съм обозначил кои части се махат.
https://photos.app.goo.gl/3mJoBUwWUTB7Xr1i7
https://photos.app.goo.gl/Gqr7vwjbKtJy7Fa57
https://photos.app.goo.gl/mHEfGSPB4gSvvkzJ7
Почвам с лявата страна ( нямам снимки от всичко, защото доста бързах )
Маха се кората на пода на багажника, маха се пластмасата, която стои централно, после се маха лявата кора. Там стои модулът. Кабелът за лявото огледало се прокарва по кабелния канал, маха се страницата на седалката, маха се долната част на седалката. Кабелът продължава да се движи заедно с големия сноп от кабели. После се махат предна и задна пластмаса над праговете. За да не разглобявате пластмасата на средната колонка ( под колана ) пускате проволка отпред към задния праг, за да издърпате после кабела напред. Както се вижда на снимката трябва малко да се надигне мокета, за да се издърпа проволката, че доста трудно се прокарва от толкова кабели:
https://photos.app.goo.gl/L8sFcL4R9pkd8xCr7
Кабелът се движи в общи линии под мокета и след като го издърпате отпред, махате пластмасата до почиващия крак, но за да го направите първо трябва да махнете дръжката за отваряне на предния капак.
За да излезне кабелът на буксата между вратата и купето, трябва да се махне FRM модула, т.к. минава през дупката под него. За да стане това обаче, трябва да се отвие механизма на дръжката за отваряне на предния капак, т.к. той пречи на едната букса да излезе:
https://photos.app.goo.gl/DGqNPSH7H3uT88RB9
Кабелът минава заедно с този сноп, където има малка вдлъбнатина точно за кабелите:
https://photos.app.goo.gl/2zRxHEzdQvKhzDDr5
Буксата на колонката и развивате болта и я издърпвате. После посредство отверка издърпвате пластмасата нагоре, за да се разцепи на две:
https://photos.app.goo.gl/VXYMCriqYpoDBcMR6
С отверка разглобявате конектора и издърпвате частта с гнездото за HSD кабела, след което мушкате кабела. Всички гнезда имат скосяване, така че няма как да объркате посоката на HSD буксата.
https://photos.app.goo.gl/hVeSFzbVsAqVrCNH6
Посредством проволка или може и без прокарвате кабела през гофрето, в случая тука става дума за кабела във вратата вече.
https://photos.app.goo.gl/qpb8T1jStaKrT14AA
https://photos.app.goo.gl/3hauCDHJNM1bwS9s7
За кабела във вратата се използа малката част от 1.2м с две женски букси. Разглобява се тапета и кабела от гофрето се закача за буксата на огледалото. Тук буксата на самото огледало, ако е без камера може и да няма дупка за HSD кабел. В такъв случай се пробива такава. В моя случай имам цяло огледало с камера и кабел, и не съм пробивал нищо. На долната снимка се вижда буксата, която се пъха в буксата на огледалото - личи си и скосяването, сочещо посоката на HSD кабела.
https://photos.app.goo.gl/iG9SWzeJjtXbLu6J7
https://photos.app.goo.gl/dyzWFyYowqhvwFFw6
Ето снимка на старите ми огледала, където се вижда че има заготовка за дупка, но дупка няма и трябва да се пробие.
За да изкарате огледалото, трябва да надигнете пластмасата над пищялката. Под нея има 3 болта. Отвиват се с еврейска звезда и огледалото се издърпва навън.
Кабелът до дясната врата се прокарва по идентичен начин с тази разлика, че минава под пластмасовата кора в средата на багажника, която сте махнали в началото и там където в ляво стои FRM модулът, отдясно има стириопор, който просто се маха без нищо да се отвива.
Кодиране:
Относно кодирането, добавяте нужните опции в TRSVC и CIC. В интернет бях чел, че се маха 3AG ( задна камера ) и се добавя 3AH - Backup/Top View, но на мене този код не ми го прие, нито само 3AH, нито в комбинация с 3AG. В крайна сметка махнах и двете и добавих 5DL, което е surround view. След като пуснах обучение на камерите, грешките които ми излизаха на таблото спряха, но като я закача на ISTA, все още ми показва че имам липсващи странични камери в бронята. Ако някой знае, ще се радвам да сподели какво трябва да променя с FDL кодиране, за да ги спра.
И две снимки на модула, едната показваща коя букса от модула към коя камера отива, другата показваща модула в багажника и оставащите кабели, които съм навил около него:
https://photos.app.goo.gl/q7N6N6CD1vdh8zWx9
https://photos.app.goo.gl/DWwXfGjK5W4HsmuJ7
Утре ще добавя снимка на крайния резултат и мнение относно това дали си струваше всичко това.
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: DIY Retrofit Top View камери
djvice написа:а като цена какво ти излезе
Като цена:
Кабел с букси - 210лв
Огледала с камери без горните капаци - 550лв .. тука ги взех доста евтино, защото имаха много забележки
Два капака оригинални - 2х100лв ( втора ръка са по 50лв, стават и от 6та серия )
Модул - 350лв
Общо около 1350лв
Една снимка от днеска:
Дали съм доволен от екстрата.. донякъде да, но очаквах повече. Първо да кажа, че това е 270 градусов изглед, а не както в някой обяви пишат 360. 360 има при G серията. Със сигурност има полза от тази екстра, но не е това което си представях. Изгледа от страничните камери е повече фокусиран върху средната и задна част на колата, което за мен е излишно при положение, че като си наклониш огледалата можеш да видиш задните колела. Трябваше ъгъла да е изместен по-напред към предницата, защото в момента горната част на снимката където се вижда уж предницата, всъщност изгледа стига едва до колелата .. може би в средата им. Отзад също очаквах по-отвесен ъгъл, а не е така. С нормалния изглед на задната камера виждам по-добре.
п.п. Имам още един модул за 5 камери за продаване, ако някой иска ( ще е на по-ниска цена от тази горе )
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: DIY Retrofit Top View камери
Кеф цена няма.. евала за труда, особено с намирането на букси и кабели!
- Koksan
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.12.2009
- Местоположение: София, Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: самолет
- Мечтае да кара: Совалка
Re: DIY Retrofit Top View камери
Браво! Страхотно е че все още има ентусиасти, които се занимаватс подобни "щуротии"!
Имам въпросчета?
1. при разглабянето, за дясното огледало, кабела за предната дясна камера в бронята, дали върви заедно с този за огледалото?
2. този кабел много подозрително прилича на LAN с 4 жила по-малко, дали не може да бъде изполюван такъв?
Имам въпросчета?
1. при разглабянето, за дясното огледало, кабела за предната дясна камера в бронята, дали върви заедно с този за огледалото?
2. този кабел много подозрително прилича на LAN с 4 жила по-малко, дали не може да бъде изполюван такъв?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: DIY Retrofit Top View камери
Koksan написа:Браво! Страхотно е че все още има ентусиасти, които се занимаватс подобни "щуротии"!
Имам въпросчета?
1. при разглабянето, за дясното огледало, кабела за предната дясна камера в бронята, дали върви заедно с този за огледалото?
2. този кабел много подозрително прилича на LAN с 4 жила по-малко, дали не може да бъде изполюван такъв?
1. Огледалата ми дойдоха по еконт, не съм ги свалял аз и не знам дали двата кабела вървят заедно. Логично е да вървят левия да минава през дупките от лявата страна и да отива надолу към бронята , аналогично и за десния.
2. Кабелът има и армировка, която играе някаква роля, защото я има показана на диаграмата с кабелите в TIS. Т.е. задължително армировката трябва да е свързана с металната част на буксата, а ЛАН кабелите нямат такова нещо.
- piNky
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 8.12.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: F10 530 xDrive '13
Re: DIY Retrofit Top View камери
dido0o``` написа:2. Кабелът има и армировка, която играе някаква роля, защото я има показана на диаграмата с кабелите в TIS. Т.е. задължително армировката трябва да е свързана с металната част на буксата, а ЛАН кабелите нямат такова нещо.
SFTP кабелите имат армировка.
- Koksan
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.12.2009
- Местоположение: София, Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: самолет
- Мечтае да кара: Совалка
Re: DIY Retrofit Top View камери
piNky написа:dido0o``` написа:2. Кабелът има и армировка, която играе някаква роля, защото я има показана на диаграмата с кабелите в TIS. Т.е. задължително армировката трябва да е свързана с металната част на буксата, а ЛАН кабелите нямат такова нещо.
SFTP кабелите имат армировка.
Споделям мнението, дори мисля че всяко ФТП има екранировка, някои дори имат допълнителен проводник, а някои имат екранировка на всяка двойка + екранировка на всички. все си мисля че едно хубаво фтп може да свърши работата тук.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti
- bashshefa
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F11 258 hp 3.0 дизел
Re: DIY Retrofit Top View камери
Здравейте,
имам F11 2014г. с супер много екстри, но няма камери. Искам да монтирам засега поне задна камера и ще ми трябва малко помощ. Имам налични модул със стойка, дръжка с отвор за камера, камера и чисто нов кабел от камерата до модула и кабелите от модула до там където трябва да стигнат. Въпросите са ми няколко: 1 Къде стой модула и откъде минава кабела от камерата до него. 2 къде отиват кабелите от модула 6 бр. и как се връзват.
имам F11 2014г. с супер много екстри, но няма камери. Искам да монтирам засега поне задна камера и ще ми трябва малко помощ. Имам налични модул със стойка, дръжка с отвор за камера, камера и чисто нов кабел от камерата до модула и кабелите от модула до там където трябва да стигнат. Въпросите са ми няколко: 1 Къде стой модула и откъде минава кабела от камерата до него. 2 къде отиват кабелите от модула 6 бр. и как се връзват.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: DIY Retrofit Top View камери
bashshefa написа:Здравейте,
имам F11 2014г. с супер много екстри, но няма камери. Искам да монтирам засега поне задна камера и ще ми трябва малко помощ. Имам налични модул със стойка, дръжка с отвор за камера, камера и чисто нов кабел от камерата до модула и кабелите от модула до там където трябва да стигнат. Въпросите са ми няколко: 1 Къде стой модула и откъде минава кабела от камерата до него. 2 къде отиват кабелите от модула 6 бр. и как се връзват.
Модулът стои тук:
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... ZJeVBSSjdR
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... RxVTlCbEVn
Не съм запознат с кабела за задна камера, но би трябвало да се движи със снопа от кабели минаващи от/към багажника и после да се отклони към модула.
Re: DIY Retrofit Top View камери
Поздравления, хубаво DIY.
Да попитам - мога ли да сложа предна камера и какво ми трябва? Предната ми се струва, че ще ми върши повече работа и ако не изисква много усилия, може да се захвана. Фабрично колата има задна камера.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Да попитам - мога ли да сложа предна камера и какво ми трябва? Предната ми се струва, че ще ми върши повече работа и ако не изисква много усилия, може да се захвана. Фабрично колата има задна камера.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: DIY Retrofit Top View камери
MMG написа:Поздравления, хубаво DIY.
Да попитам - мога ли да сложа предна камера и какво ми трябва? Предната ми се струва, че ще ми върши повече работа и ако не изисква много усилия, може да се захвана. Фабрично колата има задна камера.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма F10 фабрично с предна камера. Доколкото съм гледал има в нета и най-вече китай някакви алтернативи с цял интерфейс, който се добавя към системата и при активен парктроник и включване на D пуска предната камера, но това няма общо с оригиналната система. F10 стандартно имат само задна , странични ( в огледатала ) и предни (в двете страни на бронята).
Re: DIY Retrofit Top View камери
Да, гледах го това с допълнителния модул в някакви клипчета.
А според теб дали ще може в порта на една от страничните камери (на оригиналния TSR модул) да се включи една предна камера например?
Sent from my iPhone using Tapatalk
А според теб дали ще може в порта на една от страничните камери (на оригиналния TSR модул) да се включи една предна камера например?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: DIY Retrofit Top View камери
MMG написа:Да, гледах го това с допълнителния модул в някакви клипчета.
А според теб дали ще може в порта на една от страничните камери (на оригиналния TSR модул) да се включи една предна камера например?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Вариантът е да се сложи на мястото на една от камерите за Sideview, ама това няма как да мине калибрация и винаги ще ти вади грешки, че не може да калибрира камерата. Пък да не говорим, че не знам тази камера как ще я закрепиш. Както е писано по-горе тези камери работят с HSD кабели, т.е. не можеш каква да е камера да сложиш. Ако искаш образ отпред по-добре потърси за тези алтернативни решения.
Re: DIY Retrofit Top View камери
Да, незнаех за това с калибрацията и ще е пречка.
Ще рязмисля май. Благодаря за информацията!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ще рязмисля май. Благодаря за информацията!
Sent from my iPhone using Tapatalk
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани