F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полуоски
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bereta
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полуоски
Имам следните две питания: Може ли да се смени маслото на раздатка (няма пробка за източване, колата е 2012 г.) без да се сваля или трябва да се завърти за да изтече. И необходимо ли е след процедурата задължително да се закачи на компютър и да се направи адаптация и други настройки. И второто: Някой слагал ли е алтернативни полуоски и какви, и има ли наблюдения дали изкарват поне 70-80000 км. или е само загуба на пари. Аз имам горчив опит с неоригинални маншони. Би било много полезно да има систематизирана тема, за кои части и консумативи можем да използваме алтернативни производители и за кои единствено и само оригинални на БМВ.
Ride on
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Има отговори на въпросите ти във форума като цяло, но не винаги са еднозначни. Ще ти кажа от моя опит т.к. минах през тези неща. Първо за полуоските..... по спомен оригиналната полуоска е около 2000+ лв без отстъпки... двете общо около 4 хилки ще дойдат. Алтернативите ти са Spidan или Lobro на доста по-разумни цени като 300-400лв едната. Производителя е същия както на оригиналните и също са рециклирани както и оригинилните (GKN). Разбира се оригиналната може и да кара повече. Но финансово сам прецени колко си заслужава. Аз взех алтернативата и съм доволен , но съм изминал около 10-12 хил. км само. Но доста хора има със сменени неоригинални полуоски на повече километри и нямат грижи с тях (рових доста докато реша как да действам). Това което не михареса е и се наложи отново да ги сваляме ,че маншоните им външните бяха обикновени евтини и се напукаха видимо след една година. Смених ги с термопласт на Spidan за по 30лв бройката (на БМВ ориг. е 120лв единия грубо ) И засега нямам грижи. Та съвета ми е ако слагаш алтернативи виж с какви маншони е и ги смени превантивно с качествени, за да не се налага пак да ги сваляш , което е доста противна работа по отношение на демонтажа им. Тогава е добре да смениш и маслото на предния диф със семерингите му. По отношение на раздатката, много хора вкл. източват маслото с помпичка и тънък маркуч. Така, че може да не се сваля... Не че е голяма философия да се свали и източи. За ресет-а след това не знам , от ръководството на бмв не пише нищо такова, за разлика от Е90 което имах и бе написано да се прави. Някои казват ,че се прави , но аз така и не намерих процедура в ISTA-d .
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
kraska написа:Производителя е същия както на оригиналните и също са рециклирани както и оригинилните (GKN). Разбира се оригиналната може и да кара повече.
Не разбрах, SPIDAN са рециклирани GKN? Или Spidan и GKN са един и същ производител?
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Spidan и Lobro са търговски марки на GKN и произвеждат едно и също. ( като акумулатори Bosch и Varta ). На всички полуоски има щампа GKN , дори на оригиналната такава наред с щампа BMW. BMW не произвежда полуоски. Те са на GKN и "новите", които могат да се вземат от БМВ ( за 4350лв ) са също рециклирани, както и тези в търговската мрежа като Spidan и Lobro.
- bereta
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Благодаря на колегата Kraska за подробния и
изчерпателен отговор. Преди да си задам въпроса бях изчел всичко което намерих
във форума, но все пак F07 не е масов модел и няма много инфо. А и имам
конкретен проблем за който търсех решение. При леко подаване на газ в интервала
от 20 до 65 км/ч се чуваше едно тракане/трополене, дори като „пришляпване“ и от
изчетеното във форума се насочих към смяна масло на раздатката или карета/полуоски,
Оказа се, че може да се изсмуче старото масло (имаше достъп) без да се налага
разглобяване и обръщане надолу на раздатката. Източиха малко над 600 мл. доста черно
и гъсто (колата е на почти 290 х.км. и никога не беше сменявано) и доляха 700
мл. оригинално на БМВ. Последва ресет и адаптация (нещо за което също не бях
сигурен дали се прави) на раздатката. Използвах случая да ми сменят и маслото
на задния диференциал, на предния го сменяха при смяната на веригата на 260
х.км. Не успях много да я покарам днес, но май шума от тракане/трополене е
изчезнал, надявам се да е решен проблема. Е остава ми да сменя и гумите, защото
са тотално износени (бях ги оставил зимните, защото мислех, че няма много да се
пътува лятото), а те също са сочени като причина за такива проблеми, поради разлика в
диаметрите. По информация от магазините и сервизите с които говорих,
потвърждавам и написаното от колегата за полуоските.
изчерпателен отговор. Преди да си задам въпроса бях изчел всичко което намерих
във форума, но все пак F07 не е масов модел и няма много инфо. А и имам
конкретен проблем за който търсех решение. При леко подаване на газ в интервала
от 20 до 65 км/ч се чуваше едно тракане/трополене, дори като „пришляпване“ и от
изчетеното във форума се насочих към смяна масло на раздатката или карета/полуоски,
Оказа се, че може да се изсмуче старото масло (имаше достъп) без да се налага
разглобяване и обръщане надолу на раздатката. Източиха малко над 600 мл. доста черно
и гъсто (колата е на почти 290 х.км. и никога не беше сменявано) и доляха 700
мл. оригинално на БМВ. Последва ресет и адаптация (нещо за което също не бях
сигурен дали се прави) на раздатката. Използвах случая да ми сменят и маслото
на задния диференциал, на предния го сменяха при смяната на веригата на 260
х.км. Не успях много да я покарам днес, но май шума от тракане/трополене е
изчезнал, надявам се да е решен проблема. Е остава ми да сменя и гумите, защото
са тотално износени (бях ги оставил зимните, защото мислех, че няма много да се
пътува лятото), а те също са сочени като причина за такива проблеми, поради разлика в
диаметрите. По информация от магазините и сервизите с които говорих,
потвърждавам и написаното от колегата за полуоските.
Ride on
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Точно така, щом си екс -драйв задължително гумите да са с еднакъв диаметър , с най-много разлика 5мм (макар дават до 10мм макс за преден/заден мост).
Ако каретата ти не щракат при тръгване от място с докрай навит волан (ляво или дясно) значи са ок. Особени лесно се хващат на мокро. Или отиди на голям паркинг и почни с газ и напълно завит волат да правиш кръгчета. Ако не щракат , не се занимавай с полуоските, които е доста вероятно да са сменени в предвид километрите. Ако щракнат леко и за кратко или не винаги..... не е проблем.
Ако каретата ти не щракат при тръгване от място с докрай навит волан (ляво или дясно) значи са ок. Особени лесно се хващат на мокро. Или отиди на голям паркинг и почни с газ и напълно завит волат да правиш кръгчета. Ако не щракат , не се занимавай с полуоските, които е доста вероятно да са сменени в предвид километрите. Ако щракнат леко и за кратко или не винаги..... не е проблем.
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Въобще недей да даваш много газ с напълно навит волан, за да не ги счупиш, докато ги провериш.
- bereta
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
За полуоските и начина на проверка съм наясно, наистина с пълна газ е опасно, дори когато на кръстовище искам да се изнеса бързо и инстинктивно подам много газ, усещането е за претоварване. На сняг и лед миналата зима понякога се усещаха, че са тръгнали, но се надявам да имат още доста живот. И са си оригиналните, само маншони на външните карета са сменяни. Колата се кара доста лежерно, тип “кораб” на дълъг път.
Ride on
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Какво се чупи в тези полуоски, че не може да даваш газ като си завил волана, ебаси кирливите части, щом не могат да изпълняват елементарната си функция.
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Могат, ама не вечно... не случайно доста хора избягваме Х драйв като чумата
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Всъщност това е "проблем" на всички други коли по света с предно предаване.
Друг въпрос е, кога на човек ще му се наложи с напълно навит волан да смачка газта .
Друг въпрос е, кога на човек ще му се наложи с напълно навит волан да смачка газта .
F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полуоски
Като стана дума за гумите, моите летни са спорт пакет и са различни по размер: 245/45/19 и 275/40/19. Не наблюдавам проблеми с раздатката (чукам на дърво). Трябва да запиша един час в Дару, за й сменят маслото.
Обаче предните гуми са износени по периферията, външно и вътрешно на гумата. Някъде четох, че е заради Х-драйва изяжда предните гуми по периферията...
Като ходих да правя реглаж, мислих, че ги е изяла заради липса на сходимост, но се оказа, че отпред е в норми, а отзад стои разкрачена. След реглажа всичко е в норми.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Обаче предните гуми са износени по периферията, външно и вътрешно на гумата. Някъде четох, че е заради Х-драйва изяжда предните гуми по периферията...
Като ходих да правя реглаж, мислих, че ги е изяла заради липса на сходимост, но се оказа, че отпред е в норми, а отзад стои разкрачена. След реглажа всичко е в норми.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
245/45/19 и 275/40/19 има един и същи диаметър
- bereta
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: F07, 258 k.с. Bang & Olufsen
- Мечтае да кара: Към следващия концерт на AC/DC
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
ekalchev написа:Какво се чупи в тези полуоски, че не може да даваш газ като си завил волана, ебаси кирливите части, щом не могат да изпълняват елементарната си функция.
Ами не знам дали се “чупи нещо”, но на няколко пъти задницата на колата ми се мести все едно някой великан я е вдигнал и подхвърлил (може и да е субективно усещане). И това е при неумишлено (инстинктивно) рязко подаване на газ при навит волан за 90* завой.
Ride on
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: F07 - въпрос за смяна масло раздатка и алтернативни полу
Много живописно описание на дрифт
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани