Check engine и 101F01 грешка след смяна на масло N55

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Check engine и 101F01 грешка след смяна на масло N55

Мнение от Tsureto » 19 Яну 2024, 20:41

Здравейте колеги. Смених маслата и филтрите в двигателя и кутията на колата. Както ремък, ролки и т.н. Общо взето си я обслужих. Колата си работеше перфектно преди и сега.
Маслото в двигателя е на БМВ туин турбо 5х30. Направих си и адаптации на валве троника за всеки случай. Да но като покарам колата от нищото се появява чекенджина, като нищо друго по колата не се променя. Нито вървеж, нито шум ... нищо.
Грешката на диагностика е - 101F01 - Throttle Valve Angle - absolute pressure intake manifold, comparison - pressure too high.
Колата е на 202000 реални с редовна смяна на масло, НО веригата още не е сменена. На следващата смяна на маслото, след 10 хиляди мислех да я сменя.
Та защо се появява тази грешка? Къде е проблема и опасно ли е за колата.

Майстора където ми я обслужва (личен приятел) каза, че е добавил и добавка, която са му препоръчали от магазина за този тип двигатели, щом няма сега да сменям веригата, някаква за смазване един вид.

Та моля за помощ, че съм се притеснил леко.
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Check engine и 101F01 грешка след смяна на масло N55

Мнение от choio » 20 Яну 2024, 14:17

Tsureto написа:Здравейте колеги. Смених маслата и филтрите в двигателя и кутията на колата. Както ремък, ролки и т.н. Общо взето си я обслужих. Колата си работеше перфектно преди и сега.
Маслото в двигателя е на БМВ туин турбо 5х30. Направих си и адаптации на валве троника за всеки случай. Да но като покарам колата от нищото се появява чекенджина, като нищо друго по колата не се променя. Нито вървеж, нито шум ... нищо.
Грешката на диагностика е - 101F01 - Throttle Valve Angle - absolute pressure intake manifold, comparison - pressure too high.
Колата е на 202000 реални с редовна смяна на масло, НО веригата още не е сменена. На следващата смяна на маслото, след 10 хиляди мислех да я сменя.
Та защо се появява тази грешка? Къде е проблема и опасно ли е за колата.

Майстора където ми я обслужва (личен приятел) каза, че е добавил и добавка, която са му препоръчали от магазина за този тип двигатели, щом няма сега да сменям веригата, някаква за смазване един вид.

Та моля за помощ, че съм се притеснил леко.



N55 ENGINE: FC 28A0 OR 101F01 THROTTLE VALVE
OPENING ANGLE
MODEL
E70 (X5 Sports Activity
Vehicle)
E71 (X6 Sports Activity
Coupe) E82 (1 Series Coupe) E84 (X3 SAV)
E88 (1 Series
Convertible) E90 (3 Series Sedan) E92 (3 Series Coupe) E93 (3 Series
Convertible)
F01 (7 Series Sedan) F02 (7 Series Sedan
LWB)
F06 (6 Series Gran
Coupe)
F07 (5 Series Gran
Turismo)
F10 (5 Series Sedan) F12 (6 Series
Convertible) F13 (6 Series Coupe) F15 (X5 SAV)
F16 (X6 SAC) F22 (2 Series Coupe) F23 (2 Series
Convertible) F25 (X3 SAV)
F26 (X4 SAC) F30 (3 Series Sedan) F32 (4 Series Coupe) F33 (4 Series
Convertible)
F34 (3 Series Gran
Turismo)
F36 (4 Series Gran
Coupe)
All models with the N55 Engine.
SITUATION
The engine malfunction warning is illuminated, and one of the following fault codes are stored in the DME
shortly after programming the vehicle or with a customer complaint.
• FC 28A0 Throttle valve opening angle absolute pressure intake pipe comparison pressure too high
Or
• FC 101F01 Throttle valve opening angle absolute pressure intake pipe comparison pressure too high
PROCEDURE
Scenario A: One of the faults are stored only after programming, or after performing a battery reset for an
unrelated repair.
Solution: The adaptation procedure must also be performed first before replacing any parts or removing and
parts to address this fault.
Adaptation Procedure:
1. Disconnect the tank ventilation valve (purge valve) electrical connector
2. Allow the engine to idle for 15 minutes.
• This procedure will allow the DME to readapt faster than during a regular test drive
TIS Service Bulletin Page 1 of 2
3. After 15 minutes of idling, reconnect the tank ventilation valve (purge valve) electrical connector
4. Clear the fault memory.
5. Test drive the vehicle to ensure the vehicle is operating the correctly.
Scenario B: Customer states the engine malfunction warning is active (the vehicle has not been recently
reprogrammed or a battery reset has not been performed).
Or
The solution to scenario A was not effective.
Solution: Perform the applicable test plan for the fault stored. The test plan provides basic diagnostic steps
for these faults.
If the test plan results are inconclusive-
• Please enter a diagnosis feedback
• Continue to the troubleshooting hints below
1. Measure the crankcase pressure.
• If there are any unusual noises from the engine, try to slightly loosen the engine oil fill cap.
• If the noise disappears, the problem is related to the crankcase pressure. Isolate the noise and
repair/replace as necessary.
2. Thoroughly check the induction system for leaks using a smoke machine before replacing any parts.
3. Thoroughly check the crankcase ventilation system for leaks using a smoke machine, and inspect the
front crankshaft seal for leakage.
4. While smoke-testing the crankcase, remove both wastegate vacuum hoses from the wastegate
vacuum reservoir (the reservoir is part of the cylinder head cover).
• If smoke emits from the vacuum reservoir nipples, then the cylinder head cover has developed a
micro-crack.
• As an alternative, you can also use a hand operated vacuum pump to place a vacuum on the
reservoir to check for leak down.
In all cases, the engine may have to be hot or cold depending on when the fault stores. The plastic
components may expand or contract with the temperatures change.
Do not replace the DME.
If the troubleshooting hints are not effective, create a TSARA Hotline case with a brief description of what has
been done, replaced, measured, etc. Wait for a response.
WARRANTY INFORMATION
This Service Information bulletin provides technical, diagnostic and repair-related information.
[ Copyright ©2019 BMW of North America, Inc. ]
TIS Service Bulletin Page 2 of 2
https://www.bmwtis.net/tiscode/cgi-bin/ ... tore/508... 7/2/2019
https://www.bmwtis.net/tiscode/cgi-bin/ ... tore/508... 7/2/2019

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook