f01 740i n54 / алтернативи

7-ма серия (2009+)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

f01 740i n54 / алтернативи

Мнение от twake » 06 Май 2021, 0:22

Привет,

От скоро се оглеждам за f01 с бензинов двигател. От това което прочетох, основно по чужди форуми, е че най-малкото зло е n54 (326к.с.) Основните проблеми са помпата за високо налягане, водна помпа, това че работи на 1000 градуса и се опича всичко и инжектори като малко вероятно.
Въпроса ми е настина ли е така, n54 ли е добрия избор за бензинов двигател в f01? Тук в нашия форум основно се споменава за 730d и 740d, но аз дизели много не искам защото не знам с тези предстоящи еко/евро норми какво ще стане.
Някакви други алтернативи като модел/двигател в F сериите, който да е така да се каже по-разумна покупка?

Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: f01 740i n54 / алтернативи

Мнение от grkv » 06 Май 2021, 8:06

От бензините 740и е единственият вариант, който си струва. За него прочети темата за 335и в е90 раздела, макар и да е с тунинг насоченост...
другите варианти - 730и на практика го няма в Европа, 750 е ясен, мисля. 760 не е за всеки.

От дизелите - ако еко нормите са ти мисъл - забрави ги.
Аз съм с първите ф-ки от 2009-та, 730д и талона ми е евро 5А. Към днешна дата не мога да влеза само в центъра на Лондон и 8 улици в Брюксел. Франция и други страни с ниско емисионни зони в столиците си са сложили като минимум Евро 3 най-често, или иначе казано дизели произведени преди 2002-ра година. В България не виждам вариант да се вкарат мерки по-сериозни от другите страни, да не говорим, че при нас се има предвид да важат само в по-замърсените дни. Доста се говори напоследък, но обективно - колите са достатъчно нови и екологични, ако еко нормите са ти единствения минус за дизел - не се притеснявай.

Обратно към колите - 730, 40, 50 - най-''малкият'' се води най-безпроблемен. Просто има само една турбина, моторът, периферията, кутията ако щеш се слагат в 3-та серия е90, безпроблемни като стара 124-ка и познати на всички майстори от години насам.
Аз не мога да ти кажа колко по-малко здрави са по-силните модели, но форумни разузнавачи споделят за различни биелни лагери, които издържат по-малко при по-напомпаните, както и още турбини като бройка, което не е проблем по начало, но е евентуален такъв.

Относно вървеж - в стоков вариант си е мудна, моето 730 е ремапнато на 300 и нещо коня, върви като 740 и се усеща много добре, средния ми разход за последните 40 хил. км е 8/100.

Единственият минус, който намирам аз е скоростната кутия - както казах от е90/е60, 6 степенен автомат, който дори и последна ревизия си е стара технология. С ремап се оправял, ама xhp си написаха, че с ф01 не мислят да се захващат въобще.
Съветът ми е да вземеш фейслифт с 8 степенен автомат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 984
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: f01 740i n54 / алтернативи

Мнение от dido0o``` » 06 Май 2021, 9:57

twake написа:Привет,

От скоро се оглеждам за f01 с бензинов двигател. От това което прочетох, основно по чужди форуми, е че най-малкото зло е n54 (326к.с.) Основните проблеми са помпата за високо налягане, водна помпа, това че работи на 1000 градуса и се опича всичко и инжектори като малко вероятно.
Въпроса ми е настина ли е така, n54 ли е добрия избор за бензинов двигател в f01? Тук в нашия форум основно се споменава за 730d и 740d, но аз дизели много не искам защото не знам с тези предстоящи еко/евро норми какво ще стане.
Някакви други алтернативи като модел/двигател в F сериите, който да е така да се каже по-разумна покупка?

Благодаря предварително.


За жалост инжекторите хич не са малко вероятни. Същите слагат и на n63 мотора и дори индекс 12, които са последната версия също се развалят. Има една американска фирма, която предлага инжектори ( всъщност предлагат всякакви части ) с доживотна гаранция, но трябва да се сменят всичките, което не е малко като пари. Относно 1000 градуса .. има термостати, които отварят на по-ниски градуси и така се понижава значително температурата, но ако колата е на много километри то най-вероятно вече се е изпекла и разните там гумички и уплътнения вече текат и трябва да се сменят.

Назад към F01/F02/F03/F04

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook