Пищялки задни врати е39

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 22 Сеп 2015, 23:40

За фирмата и аз малко останах неприятно изненадан от "името на китаеца който го е сглобил" ама каквото такова :D ,те и марковите пак от там идват,ако не ми харесва ще го сменя докато корите не съм ги поставил. В случая заводските пищялки ще свирят по-тихо от тези от предната линия ,но така мисля,че ще бъде по-добре за мен да не чувам само високи от отпред и от отзад ,т.е да се раздели сцената.Не съм човек с някакви познания в тази област,целта е някакъв нормален звук,не търся дъндания,дори да не са много силно изразени,просто леко да подчертават и от задните врати високите тонове. Общо взето от заводските ВЧ от предната линия които слагам в задните врати търся поне същото звучене както при заводския филтър "не много ясно,но да има.." :D


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 23 Сеп 2015, 11:04

Може ли да покажеш точно с кой модел високи си? Едните са много зле, другите стават до някъде.
Ако си с първите, тогава направо си им слагай по два такива в паралел.
Също ако не се лъжа каза, че мидбасите са отзад на кората, а на вратите са само високите или се лъжа?


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 23 Сеп 2015, 16:20

Вземи малко прочети и после наблегни на практиката как се разпределят звуковите вълни и след това пиши. А и може би не знаеш защо, + и - на ВЧ се свързват противоположно с тези на НЧ, но това е само когато са без дупка в разстоянието им.
С електрониката видяхме колко те няма, сега май и с електроакустиката нещата са още по-зле.
Както казах преди няколко поста - който спори с мен на тези теми ще се опари здраво!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 24 Сеп 2015, 0:07

skimu4ka написа:Може ли да покажеш точно с кой модел високи си? Едните са много зле, другите стават до някъде.
Ако си с първите, тогава направо си им слагай по два такива в паралел.
Също ако не се лъжа каза, че мидбасите са отзад на кората, а на вратите са само високите или се лъжа?


Ето ги модела на заводските ми ВЧ.В никакъв случай няма да слагам 2 кондензатора ,те и без това са тежки ще ми падне кората :D. Мидбасите са ми в компонентна система с пищялки за предните врати, на кората съм сложил 2 елипси на мястото на малките кръгчета заготовки за DSP мидбасовете където стоят заводско. В кутийките отзад сложих 13 см Dls за да вкарам от задната линия и други тонове освен бас. Остана за запоя кондензатора за кабела и тези пищялки. Само за плюса ли трябва да свържа ВЧ с кондензатора и съответно кабела откъдето идва сигнала?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 24 Сеп 2015, 8:41

Не ти разбрах системата точно. Разбрах че имаш отзад на кората, две елипси които ползваш предимно за НЧ, а в кутиите където са били отзад мид басите 13см, вече имаш само мидове там пак 13 само че ДЛС.
Ако е така според мен ще се получи голямо разминаване и лошо за слушателя седящ отзад. Ще чува всичко зад него, а пред него само високи от вратата. Редно е във врата честотен спектър поне от 100Хц нагоре до високи, като се излъчва от един говорител или ако са два да са максимално един до друг. Ако има нещо намиращо се далече, то да е най-много само бас. Тоест на врата трябва да има и мид-бас, в краен случай само мид, макар че да се слуша от 500хц до 20 000хц пак не е много приятно.
Защо не сложиш 5,25" този от задната линия който е в кутията, във самата врата? НЕ вярвам да има място на врата само за високи, а за говорител да няма. Макар че точно на една 39ка ако не се лъжа така беше, което не знам от кой неграмотник е измислено. Това е напълно аналогично като пред слушателя да седи суб свирещ до 50хц нагоре и да слушаш основно него, а колоните да са някъде назад.
Ефекта ще е много по-добър, ако ВЧ се поставят отзад при другите.
Това са много и коренно различно звучащи честоти за да се отделят така.
Предната линия си е съвсем отделна.
Кондензатор са свързва без значение на + или на - в последователна верига на говоритела, като поляритета на говоритела, е желателно да се свърже противоположно с този на НЧ, но при твоя случай ще е без значение.
Тези ВЧ свирят на средно ниво като честотна характеристика, тоест не са най-зле но са много тихи. Аз бих сложил поне 4,7мф на тях, макар че оригинално са с 6,8мф тоест колкото два такива от тези който си купил, което реално е страшно много са ВЧ говорител.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Chapai » 24 Сеп 2015, 9:41

Питам от любопитство - защо са ти пищялки и на задните врати ? Ако бодниш освен тези на предният, задният прозорец и няколко по тавана звука по-качествен ли ще стане ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 24 Сеп 2015, 15:41

Принципно не е редно, да се слагат много високоговорители в дадено помещение, кола и тн.
За мен целта в моите коли винаги е била, да се постигне на първо място балансиран звук, а на 2-ро равномерно усещане на точката на пълнител при шофьорското място, така наречената сцена. Това при SQL е доста друго. Аз винаги ползвам 4 точки на звуково излъчване, при което чрез промяна на насочеността, фазите на сигнала и времето за достигане до слушателя, постигам този ефекет.
При колегата е друго, до колкото разбирам търси съвсем нормално звучене, за всекидневна употреба и не претенциозни хора. Иска просто който седне отзад, да чува звук с изискания за обща култура от към звук. Тоест да има никаква степен на целия честотен спектър. Това добре но не ми харесва, начин по който го правиш, така много ще разграничаваш тембрално секциите. Може да се получи, слушателя с едното ухо да чува само високи а другото среди и бас. Това ми звучи като две колони, на които на едната са изгорели високи, а на другата средата и баса. Не знам дали се изказвам правилно...
А по твоят въпрос, не те съветвам да добавяш толкова много ВЧ говорители чак по тавана. Повечето случаи се слагат ВЧ до стъклото или по корите с цел да са максимално отдалечени от слушателя, за да има по-широк ъгъл на излъчване на ВЧ честоти както и по осезаемо стерео, но това не винаги се постига само с това.
А ти от къде си колега, понеже ми е много познато името ти? :)


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 24 Сеп 2015, 20:46

Намери си друг който има излишно време да те забавлява :) Също така, не говори в множествено число, не всеки тук е с толкова липси в знанията.
Явно за теб аудиото е доста свито.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Ivo_Borisov » 24 Сеп 2015, 21:52

В е39 задните високи са на една педя от главата на стоящите отпред, много по близо от предните високи. Та не са само за слушащите отзад. Би трябвало колегата скимучка да го знае това...или не?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 24 Сеп 2015, 22:24

Ivo_Borisov написа:В е39 задните високи са на една педя от главата на стоящите отпред, много по близо от предните високи. Та не са само за слушащите отзад. Би трябвало колегата скимучка да го знае това...или не?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Така а на колко разстояние са от главата на задните слушатели, а които е целта да бъдат там? :) Казвам ти - на нужното отдалечен само че в посока напред, а мидовете и басите които колегата е сложил къде са - отзад! Е прецени сам е кое ухо какво ще слушаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Сеп 2015, 7:29

Колегата е добавил само високи в задните врати, нищо друго. Отзад има само ниски и високи, така си е оригинално с 10 говорителя. Отпред има и средни.
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 10:26

Ivo_Borisov написа:Колегата е добавил само високи в задните врати, нищо друго. Отзад има само ниски и високи, така си е оригинално с 10 говорителя. Отпред има и средни.

Добре де колега, така до тук добре, НО! - високите са на много далечно разстояние от останалите говорители.
Дадох ти пример - сядаш отзад, зад главата ти точно, слушаш всички друго но глухо, без високи. Някъде напред обаче чуваш високи съвсем отделно. Как ще ти се струва това?
Казвам го за последно, колкото е по-висока честотата в чуваемият спектър, толкова по-близко трябва да са говорителите един до друг с предходния.
Тоест срещу слушателя трябва да има говорители излъчващи спектър поне от 120хц до 20 000кхц да кажем. Този който покрива под 120хц така нареченият уфър или бас, може да е с известна степен на отклонение като разстояние. Да кажем на таблото говорител 120 - 20 000хц, а във врата другият под 120хц. Ако не се разполага с основи на таблото, то тогава всичко да е на врата. Но да се разделят при честота 6-7кхц в разстояние на 1м е непосилно, освен ако слушателя не е на 10м пред тях.
Тука говорим слушателя дори да е м/у тях!
Тука или аз в форума съм с някакви изисквания свръх над вашите в аудиото, като реално до сега всичкото по темата което казах си е чиста основа, не съм навлизаш в подробности детайлно, или просто критериите за звук на всички тука са занижени, не знам.
Сега ако ми кажете, че има аудио системи да кажем на ауди или бмв които да звучат жестоко или както трябва, за фабрични говоря, нещата ще се подчертаят ясно и ще Ви разбера защо пишете такива глупости.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Сеп 2015, 11:26

Инженерите и конструкторите на БМВ са измислили кое как трябва да е със звука, намерили са оптимален вариант как да са разположени говорителите въз основа не само на теория а и на много опити. А защо музиката не е "жестока" предполагам можеш да си отговориш.
п.п. Ти чувал ли си как звучат различните оборудвания музика в БМВ?
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 12:55

Ivo_Borisov написа:Инженерите и конструкторите на БМВ са измислили кое как трябва да е със звука, намерили са оптимален вариант как да са разположени говорителите въз основа не само на теория а и на много опити. А защо музиката не е "жестока" предполагам можеш да си отговориш.
п.п. Ти чувал ли си как звучат различните оборудвания музика в БМВ?

Нека тези инженери да си мислят двигателите и някой други неща но не и аудиото!
Те и много други известни фирми правещи само аудио, са скъпи и водещи но само до там.
Мога да кажа, че съм много напред пред бмв инженерите в аудиото. Нямам за цел да споря, няма какво да доказвам, който е искал и не е бил философ съм м го показал и съм се доказал.
Чувал съм как звучат не само различни оборудвани на бмв, а такива на почти всички коли.
Отделно нещата съществуващи като аудио техника който не съм слушал или оценявал са малко.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 13:00

Mario Pankov написа:
skimu4ka написа:
Ivo_Borisov написа:Колегата е добавил само високи в задните врати, нищо друго. Отзад има само ниски и високи, така си е оригинално с 10 говорителя. Отпред има и средни.

Добре де колега, така до тук добре, НО! - високите са на много далечно разстояние от останалите говорители.
Дадох ти пример - сядаш отзад, зад главата ти точно, слушаш всички друго но глухо, без високи. Някъде напред обаче чуваш високи съвсем отделно. Как ще ти се струва това?


Дисперсията и дифракцията е нещо, което звукоинженерите изчисляват при проектирането на озвучителната система в един автомобил. Мозъкът става особено чувствителен спрямо фазови разлики от около 1Кхц нагоре,но това зависи и от стойността на въпросната разлика. Същевременно, разликите в амплитудата на сигналът от конкретните източници също влияе и ако близкият източник е достатъчно по-силен от отдалеченият, а той е, защото сумарната акустична енергия на излъчващият отпред високоговорител към седящият отзад е много по-ниска от тази на този на вратата ( извъносовата енергия е малка заради акустични нули породени от дифракцията в купето, и седалките ), мозъкът се залъгва и възприема основно сигналът от радиатора във вратата отзад. Освен това тези високочестотни започват да стават насочени при около 10Кхц, а отраженията от вратата и тяхната корелация с основният сигнал от радиатора могат да бъдат манипулирани с разположението на самият излъчвател като съм доста сигурен, че това са направили инженерите. Това цялото обхваща конкретно възприятието на високочестотните във вратите отзад спрямо тези отпред.

skimu4ka написа:Казвам го за последно, колкото е по-висока честотата в чуваемият спектър, толкова по-близко трябва да са говорителите един до друг с предходния.


Тук в общия смисъл е така, което ме изненадва. Смучката е чел тази нощ. При електрически срез от 6Кхц, какъвто е при високочестотните на Е39 от всички пакети без DSP, дължината на вълната е около 5.7см и идеалният вариант би бил високочестотен вграден в мидбасът, като при Tannoy или KEF например. С DSP донякъде това може да се коригира, но базовите коли нямат.

skimu4ka написа:Сега ако ми кажете, че има аудио системи да кажем на ауди или бмв които да звучат жестоко или както трябва, за фабрични говоря, нещата ще се подчертаят ясно и ще Ви разбера защо пишете такива глупости.

Със сигурност доста по-добре от това, което скрибучка би сътворил, поне като му гледам повечето изказвания. Всъщност, това, което B&O правят в новата E-класа, както и при Audi е доста правилно като подход. Проблема им е, че малкият размер на акустичната лещ налага използването на малък високочестотен, основно заради височината и, и затова са с 3/4". Това от своя страна изисква висок срез и високочестотен с чувствителност поне 98дб, а това означава компресионен драйвер, но късата лещ не може да го натовари както един рупор например и използването му също става доста трудно. Но като цяло подходът при по-новите коли е доста по-правилен от колкото преди години, особено при Е39. Всъщност, DSP обработката при BMW ( която е на Dirac, въпреки, че пише Logic 7 ) e почти отлична, поне на новата Х5-ца, но подмяната на високоговорителите е желателна, като само ако се използват висок клас такива. Лошото е, че доста им надуха цените на тези пакети при покупка на нова кола.

Отплеснахме се от темата, но аз все още чакам скрибучката да пусне снимки на нещо, което е сътворил, или на неговата кола за да синхронизираме разбиранията си за звук. Аз само ще пусна отново един скрииншот, за да видите неговите, преди да са заключили темата :ok:

Мариане Петков Аз на теб ти отговорих един път, и не мисля да се повтарям. Казвам го за да си знаеш защо не ти отговарям на въпросите.
Само ще ти кажа първо научиш какво означава DSP, след това да чуеш и тогава да пишеш за него.
Явно това е нещо което все още не знаеш какво е. :)
Е39 с DSP няма!

ПредишнаСледваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook