Пищялки задни врати е39

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Сеп 2015, 13:46

Хаха! Няма е39 с дсп? Затова те питах дали си чувал как звучат различните видове оборудвания ама ти даже не знаеш какво има в е39. Смятам че няма какво повече да се обсъжда с теб за бмв е39.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 13:48

Ivo_Borisov написа:Хаха! Няма е39 с дсп? Затова те питах дали си чувал как звучат различните видове оборудвания ама ти даже не знаеш какво има в е39. Смятам че няма какво повече да се обсъжда с теб за бмв е39.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Я и го покажи ако обичаш?


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 14:11

Mario Pankov написа:
Ivo_Borisov написа:Хаха! Няма е39 с дсп? Затова те питах дали си чувал как звучат различните видове оборудвания ама ти даже не знаеш какво има в е39. Смятам че няма какво повече да се обсъжда с теб за бмв е39.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Виждаш ли какъв палячо се е промъкнал във форума. Не случайно го изгониха от тунинг.бг, а вероятно и от vwclub, където се подвизава със своя Голф 3 (пак с ник skami4ka или както там се пише). Копира неща с google translate и се опитва да набира клиенти като праща на лични предложения да отидат до Ловеч да им запали колата с някое късо по кабелите, а така като го гледам, освен, че не може да пише грамотно, май не знае и закона на Ом. Това, разбира се, не му пречи да налива контент във форума :mrgreen:

Палячо е само един като теб, който видими нищо не разбира.
От тунинг форума не съм изгонен, а и няма човек там който има права и би ме изгонил! Обяснимо е защо.
С vw форума, съм приключил от години. Нямам намерение да се занимавам с умствено изостанали хора там.

За следното обърни внимание и си промени изказванията, за да си получиш наказания и да носиш отговорност за приказките си.
Както знаеш много лесно можеш да бъдеш осъден за клевети, обиди или други, когато са доказани. В случая има черно на бяло какво си написал с именно последното което каза!

Нямам никъде копирани неща от гугъл които да са описани като мой патент или дело.
Лични съобщения също не съм изпращал с предложение за запалване. До сега няма нито една запалена от късо кола или най-малкото изгорен компонент на клиент.
Чакам осъзнаване от теб, ако не много бързо мога да предвижа нещата до съдебен ред, при което не виждам как ще се защитиш без доказателства.

За закона на ом също няма да коментирам, както не ти и отговорих на горните въпроси. Видимо разговарям с не адекватен човек и е излишно да обяснявам принцип на работа, формули или каквото и да било.

Първо ще ти кажа да внимаваш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от KPETEH » 25 Сеп 2015, 14:59

:mhihi: Е са се ядоса! Умирам беееее....
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 15:13

Глупости!
При мене ненормалниците са ежедневие и много трудно някой би успял да ме ядосал истински.
Просто тука този знайко преувеличи без да усеща къде са границите. Предупредих го съвсем доброволно какво да направи.
Да се благодари че съм му дал възможността! Направил съм клип със страниците на темата като крайните постове са отбелязани и заснети както са в реална среда, за да се знае, че текста не е манипулиран. Той как ще се доказва не знам!

Иначе отговор на предния ми въпрос към него, още няма. Когато някой не успява да отговори на нещо, е ясно че просто не може защото не знае какво ода кажи.
Аз не случайно винаги съм обективен.
Чакам да ми покаже DSP-то за да му кажа каквото трябва. Не че сега не мога но ще звучи заядливо, нека първо да се донахндри сам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от KPETEH » 25 Сеп 2015, 15:21

Човек, следя ти творчеството редовно и направо акъла не ми го побира, как във всяка тема спориш... Как нема един да е съгласен с теб не знам?! Ако ти си у ред, начи сички тука сме луди, кааам ти направо, че откачим.... Ще ме уволнат зарад тебе... да знаеш, после щи пращам скриин шотове и адвокати...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 15:28

С последното което написа какво да кажа - този е нормален. Аз никой не карам на сила да седи в форума и да пише, може ад пращаш, но за твое добро дори да е, няма да ти помогнат и адвокати, че са те изгонили щото ще те питат какво си правил в форума, никой на сила не те е вързал :D

След като в някой теми като тази се пишат неща които не са верни, аз няма как да си замълча и да кажа на черното бяло. Ти го възприемаш като това че всичките са луди.
Не знам дали са луди но са заблудени.

А за теми като тази в другия раздел, нормално е да се отговаря с спам на спам, казах го и там. Не четат какво съм написал после питат кое каква замазка е...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Сеп 2015, 20:27

Нямам книжка пред мен да ти снимам, но ето набързо какво намерих за ДСП в е39.
http://bmw-e39.5go.ru/html/2_29.htm
Ето ти и оборудването на автомобила, чети надолу.
http://realoem.com/bmw/enUS/showparts?i ... Id=65_0261
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 22:31

Така питах макар, че знаех какво ще дадеш. Това далече не е ДСП приятел. :)
DSP си е изцяло цифрова обработка на звука, като там има цял процесинг прогрес.
Там изцяло се обработва сигнала, по цифров път. Като има много опции.
За начало има лимитер и компресор на нитово на сигнала, било общо или самостоятелно на отделни бандове, това зависи от възможности на процесора, еквалайзер, параметричен или графичен като има много под разделения като повечето позволяват самостоятелни компресори и лимитери на всяка една честота от различните бандове. Активни ниски и високи филтри, така наречените HPF и LPF. Банд - пас филтри. При всеки един от тях стръмност, октава и честота срез. Настройка за разширение и дълбочина на стереото с много под настройки. Граници на допълнителен лоуднес, честоти които да повдига, с колко и до какви нива, спод вгодни сигнал.
Изходни лимитери и компресори на всеки един канал, като има много настройки за нива, време за реакция.
Тов са едни от най-общите неща за един дубър DSP.

Този модел който цитираш ти, няма нищо общо това което изписах, вътре в него има единствено активни филтри и лимитери. Като цяло са много скапано направени и двете и са изцяло по аналогов път.
Сигнала от отпред до отзад си е изцяло аналогов. Този и при някой модели на нови коли където върви по оптика, и минава през дигитално аналогов конвертор, тва също не значи, че е дсл.

Моля Ви, научете готова нещо един път за винаги!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Сеп 2015, 22:35

В дсп на е39 се използва и оптика и още много от изброените неща, почети малко повече ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 25 Сеп 2015, 22:57

Оптика усилвателния блок не влиза! Оптика има от двд-то за навигацията или от чейнджъра, не помня. Но това е просто защото DAC-a е в другия модул а не в тях.
Както казах, това няма нищо общо с дсп! Ако ще да обърнеш сигнала от аналог в цифров и след това обратно, било то по коаксиален или оптика, нищо няма да постегнеш от това което изпълнява DSP модула.
Описах точно и ясно по горе какво прави, ако не си разбрал прочети пак.
До тука с ДСП-то, а ако ще ми хвалите усилвател изпълнен с стъпала даващи по 10-15 вата а канал, това в най-високи клас система на е е39, то ебах ти критерия за казачество е, при положение че с тази мощности не стига дори в нормално изолирана кола.
Всичките им усилватели ако ще да е Х6 са същия гъз, не е със същите стъпала изпълнен но е с близка до тази мощност.
Като са имали инженер да са направили нещо добро изкарващо поне 30-тина вата на канал адекватно с транзистори клас АБ, а не да мъчат да спестят всичко и да бият цени.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от gentata » 25 Сеп 2015, 23:57

skimu4ka написа:...DSP си е изцяло цифрова обработка на звука, като там има цял процесинг прогрес.
Там изцяло се обработва сигнала по цифров път. Като има много опции.
За начало има лимитер и компресор на нивото на сигнала, било общо или самостоятелно на отделни бандове, това зависи от възможностите на процесора, еквалайзер, параметричен или графичен като има много под разделения като повечето позволяват самостоятелни компресори и лимитери на всяка една честота от различните бандове. Активни ниски и високи филтри, така наречените HPF и LPF. Банд - пас филтри. При всеки един от тях стръмност, октава и честота срез. Настройка за разширение и дълбочина на стереото с много под настройки. Граници на допълнителен лоуднес, честоти които да повдига, с колко и до какви нива, според входния сигнал.
Изходни лимитери и компресори на всеки един канал, като има много настройки за нива, време за реакция.
Това са едни от най-общите неща за един добър DSP.

Този модел който цитираш ти, няма нищо общо това което изписах, вътре в него има единствено активни филтри и лимитери. Като цяло са много скапано направени и двете и са изцяло по аналогов път.
Сигнала от отпред до отзад си е изцяло аналогов. Този и при някой модели на нови коли където върви по оптика, и минава през дигитално аналогов конвертор, тва също не значи, че е дсл.
...


Един DSP процесор за да се нарече такъв не е необходимо да има всички изброени от теб функции и възможности. Има ли някаква цифрова обработка на звуков сигнал то е на лице Digital Sound Processor.
DSP-то и по точно така наречения от BMW Digital Sound Processor представлява звуков процесор адаптиран за озвучаване на автомобили от среден и висок клас (1996-2003г.) При DSP-то на Е39/38 цифровата обработка се свежда до симулацията на звучене на музиката в стая (Room effect) като може да се променя до каква степен да бъде осезаем този ефект (room size and reflection proportion). Също така може да добави ефект на звучене Concert hall, jazz club и cathedral. Има 7-лентов графичен еквалайзер за честоти 80 Hz, 200 Hz, 500 Hz, 1 kHz, 2 kHz, 5 kHz и 12 kHz, +/- 10 dB.. Всички тези ефекти са добавени и обработени в цифров вид и в последствие преобразувани в аналогов сигнал подаван на 14-те крайни стъпала. За всеки от 14-те високоговорителя (2-та нискочестотни говорителя на суба са двунамотъчни) има отделно крайно стъпало т.е. както си запознат (предполагам) на това му се казва активен еквалайзер.
Иначе казано ситемата DSP на BMW е адаптирана да работи в автомобил и с нея да работят хора които не са защитили докторантура по авто-аудио акустика, притежаваща основните необходими функции.

ПП: Като мощност наистина не е постигнато нещо впечатляващо но доста добре звучащо за времето си. По онова време такива са били възможностите чисто технически - каква е била максималната мощност осигурявана от интегрален усилвател от 1996-та 15-20W max. и финансово какви пари би излязъл един 14-канален усилвател с мощност примерно 30W на канал че дори и с някаква цифрова обработка на звука.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Ivo_Borisov » 26 Сеп 2015, 6:21

Няма смисъл, ти си спориш със стената.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от skimu4ka » 26 Сеп 2015, 10:23

gentata, няма да споря и с теб, защото не си на 100% прав.
Това което каза е така, но това не е дсл, пак обясних, че цифрова обработка в усилватела няма! Има всички тези неща който каза само в плеъра, който не контролира какво се случва в изхода на усилвател.
Най-малкото няма да споря защото уважавам, че си го написал възпитано към мен а не заядливо като другите в темата.


Mario Pankov, казвам го пред всички, че ако не си промениш днеска написаното от теб, както и да се извиниш публично, ако не докажеш обосновано в тези твои твърдения, ще си потърси правата по съдебен ред, като ще носиш съдебна отговорност за написаното от теб! Резултата е напълно видим какъв ще е като, твоите твърдения ги им вече черно на бяло, а моите не, като реално няма и от къде да ги извадиш, след като знам къде какво съм писал и качвал.

Чл. 146. (1) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 21 от 2000 г.) Който каже или извърши нещо унизително за честта или достойнството на другиго в негово присъствие, се наказва за обида с глоба от хиляда до три хиляди лева. В този случай съдът може да наложи и наказание обществено порицание.
(2) Ако обиденият е отвърнал веднага с обида, съдът може да освободи и двамата от наказание.
Чл. 147. (1) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 21 от 2000 г.) Който разгласи позорно обстоятелство за другиго или му припише престъпление, се наказва за клевета с глоба от три хиляди до седем хиляди лева и с обществено порицание.
(2) Деецът не се наказва, ако се докаже истинността на разгласените обстоятелства или на приписаните престъпления.
Чл. 148. (1) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 21 от 2000 г.) За обида:
1. нанесена публично;
2. разпространена чрез печатно произведение или по друг начин;
3. на длъжностно лице или на представител на обществеността при или по повод изпълнение на службата или функцията му и
4. от длъжностно лице или от представител на обществеността при или по повод изпълнение на службата или функцията му,
наказанието е глоба от три хиляди до десет хиляди лева и обществено порицание.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 21 от 2000 г.) За клевета, извършена при условията на предходната алинея, както и за клевета, от която са настъпили тежки последици, наказанието е глоба от пет хиляди лева до петнадесет хиляди лева и обществено порицание.
(3) В случаите на ал. 1, точка 1 може да намери приложение ал. 2 на чл. 146 .
Чл. 148а. (Нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм., бр. 21 от 2000 г.) Който разгласи устно, чрез печатни произведения или по друг начин данни, обстоятелства или твърдения за другиго, основаващи се на неправомерно придобита информация от архива на Министерството на вътрешните работи, се наказва с глоба от пет хиляди до двадесет хиляди лева.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Пищялки задни врати е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 26 Сеп 2015, 14:04

skimu4ka написа:Не ти разбрах системата точно. Разбрах че имаш отзад на кората, две елипси които ползваш предимно за НЧ, а в кутиите където са били отзад мид басите 13см, вече имаш само мидове там пак 13 само че ДЛС.
Ако е така според мен ще се получи голямо разминаване и лошо за слушателя седящ отзад. Ще чува всичко зад него, а пред него само високи от вратата. Редно е във врата честотен спектър поне от 100Хц нагоре до високи, като се излъчва от един говорител или ако са два да са максимално един до друг. Ако има нещо намиращо се далече, то да е най-много само бас. Тоест на врата трябва да има и мид-бас, в краен случай само мид, макар че да се слуша от 500хц до 20 000хц пак не е много приятно.
Защо не сложиш 5,25" този от задната линия който е в кутията, във самата врата? НЕ вярвам да има място на врата само за високи, а за говорител да няма. Макар че точно на една 39ка ако не се лъжа така беше, което не знам от кой неграмотник е измислено. Това е напълно аналогично като пред слушателя да седи суб свирещ до 50хц нагоре и да слушаш основно него, а колоните да са някъде назад.
Ефекта ще е много по-добър, ако ВЧ се поставят отзад при другите.
Това са много и коренно различно звучащи честоти за да се отделят така.
Предната линия си е съвсем отделна.
Кондензатор са свързва без значение на + или на - в последователна верига на говоритела, като поляритета на говоритела, е желателно да се свърже противоположно с този на НЧ, но при твоя случай ще е без значение.
Тези ВЧ свирят на средно ниво като честотна характеристика, тоест не са най-зле но са много тихи. Аз бих сложил поне 4,7мф на тях, макар че оригинално са с 6,8мф тоест колкото два такива от тези който си купил, което реално е страшно много са ВЧ говорител.


Елипсите са старичък модел на Pioneer от около 2008 г. може би последните добре звучащи говорители за масовия пазар. Водят се 3 лентови ,но от тях излизат ниски и високи честоти или поне това,което се чува.Аз не съм специалист и всичко го правя на слух така,че на мен да ми хареса.Не търся някакво професионално звучене ,а нормално звучене с по-плътен звук ,защото стандартното озвучаване не е направено както трябва,дори за тогавашните години скоро сменях на Голф 4 плеъра и само с тази смяна звука стана перфектен и се избегна всякаква друга манипулация ,а там говорителите са поставени в задните врати - пищялките пак там където са на Е39 ,но има и 6.5” мидбаси долу в кората на вратата до краката и така за шофъора ,а дори за пасажерите се получава много плътен и добре звучащ звук,нещо което инженерите от БМВ са пропуснали за да довършат сцената освен в E38 -ците ;) .Но да не го обръщам на Vag група ,ако искахме щяхме да караме Голф,но страстта ни си е в марката и затова гледам да доизгладя това което намирам за недостатък за мен в Е39 и си го правя така ,че за мен да звучи добре. Разбира се с повече финанси повече ,но целта не ми е да се вманиачавам ,защото са коли на възраст и 1 ден като трябва да се разделиш средствата които се вложил не се възвръщат.Отделно ,че не разполагам с такъв бюджет да го направя примерно като колегата Mario Pankov проекта или да търся DSP на което моргаджиите му търся безбожни пари ,а отделно хамалогията по прекарване е огромна и източника за свирене ти остава пак заводското радио без функционалност. Въпросните елипси докарват като плътност на звука от отзад това което желая, отделно кората спира високите и затова сложих в кутиите отзад на кората 2 лентови DLS 225 ,като тях ги давам мидбас и пищялка на 1 ,но за мен от тях звучат среди и високи.Така по този начин отзад се получи 3 лентова система особено за пасажерите отзад ,като тях няма повече какво да ги мисля :D .Единствения недостатък е ако са по-басови песни е възможно да заболи главата ако някой се вози отзад ,но затова се сменят настройките от плеъра или съответно се слуша по-тихо музика. Остана за помисля вече за себе си как звучи ,защото 80 % от времето което се прекарва в автомобила ,звученето е от единствено значение за шофъора.Тъй като от 1 година ми стои и 4 канален усилвател Pioneer PRSD - 410, FD серия реших да го мушна в левия джоб на багажника и съответно да използвам заводското място на усилвателя ,защото размерите му позволяват там да се мушне.Цялата идея с озвучаването ми е максимално да сведа до минимум побългаряванията по купето и промяната на заводския изглед вътре. Затова търся решения които или да паснат в заводските места или с малко преправяния без да е за сметка на визията да мушна компонентите с които разполагам.Та покрай усилвателя се наложи да пусна кабели за предната линия където е компонентната система DLS R5A ,както и чинчовете за сигнал с ремоут в тях.За елипсите бях хванал от задната линия сигнал и в момента след като свирят от усилвателя ,тези 2 кабела ми останаха свободни и затова реших да пусна 2 кабела във вратите през заводските път (гофретата), да сложа заводските пищялки които свалих от предната линия във задната кора и така до мен от отзад освен ниските които достигат отлично до мен да се чуват и високи и така да стане равномерен звука.Още не съм тествал както ще се чува,но като запоя кондензатора ,ще споделя какъв е резултата. И след като мина тази процедура и приключва с сглобяването на задната част на интериора на колата ( няколко месеца стоя след като е разглобих докато намирам по-малко време да се занимавам ,защото след работа в тъмно почти е трудно цялостно извършване на процедурите) ще се прехвърля над предната линия където махнах заводските говорители и сложих мидбасите на компонентната система пробно,докато намеря решения за обема който ще използват.Там също умувам как да захвана пищялката DLS T25 ,за да е със същата насоченост като заводските,както и филтрите които може би ще използвам идеята на колегата Mario Pankov да ги захвана за кората между джобовете.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook