въпрос за пружини/амортисьори

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 21 Авг 2006, 20:53

ivantchoG написа:Малко да допълня Diablo - колекция торенти за "Initial D". А съм само с 512к сваляне ... :evil:


:ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 21 Авг 2006, 22:45

да и на мен ми е интересна темата, но аз нямам голям опит, ще споделя какво съм забелязал от немодифицирани стандартни коли ;) пък ще видим колко е вярно... естествено има разни трикове със стабилизиращи щанги и т.н., които напълно променят нещата...

ако говорим за някакви underpowered cars обикновенно с предното влизаш в завоя и мачкаш газта до край и се молиш да излезеш ;) със задното трябва да се внимава с баланса даже и да е слаба колата, но пък за сметка на това може да се възползваш от по-добото разпределение на масите и да влезеш с по-голяма скорост в завоя. разбира се не прекалено голяма, защото резултата логично е understeer в полянката отсреща :uups:. това за коли със сравнително едно и също тегло...

ако говорим за по-мощни коли... с предно е много трудно да ускоряваш в завоя(трябва да използваш left foot braking предполагам?), защото по-лесно се стига лимита на сцеплението и което следва е недозавиване и там трябва да си преценил много добре скоростта с която влизаш за да си бърз. докато една кола със задно можеш да балансираш с газта и да почнеш да ускоряваш много по-рано и до някъде ми се струва по-толерантно към грешки...

като цяло мисля, че големите плавни завой са в полза на предното, а острите резки завой са за колите със задно ;)

my 50c
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 21 Авг 2006, 23:16

[steeN] написа:със задното трябва да се внимава с баланса даже и да е слаба колата, но пък за сметка на това може да се възползваш от по-добото разпределение на масите и да влезеш с по-голяма скорост в завоя. разбира се не прекалено голяма, защото резултата логично е understeer в полянката отсреща :uups:. това за коли със сравнително едно и също тегло...


Със кола със тененция към изнасяне на гъзо се влиза бавничко в завоя, па се излиза бързо. Това е далаверата. Линията е интересна да се види, ама сега нямам възм. да търся в гугъла.
Колата с тежест от пред има предимство огромно, че може да спира в завоя. Т.е. можеш да се навреш в него с много по - голяма скорост, обаче тва за сметка на излизането.

В крайна сметка въз основа на тези разсъждения си мисля, че няма нищо по бавно от 316ка със твърда задница :arrow: спираш на правата преди завоя, влизаш с него с убита скорост и в него натискаш газта. Е да де, ама предимството на задното, че можеш да буташ напред го няма, щото мощността дето ще те вкарва в пътя я няма. Кво става в крайна сметка? Влизаш бавно - излизаш бавно или поне не по бързо от средностатистическа кола с предно :confused:.

Да ме поправи некой плс в тези ми разсъждения, ако греша. :idea:

За да не правим картинката на 316ката толкова тъжна, щото се сетих за АЕ86цата, ще спомена едно предимство, дето не сме споменавали до момента. Ако килограмите му са осезаемо по малко от големите братя, то това ще му позволи по висока ъглова скорост в завоя (ама шофьора да е луд!:))!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Авг 2006, 2:47

За да не правим картинката на 316ката толкова тъжна, щото се сетих за АЕ86цата, ще спомена едно предимство, дето не сме споменавали до момента. Ако килограмите му са осезаемо по малко от големите братя, то това ще му позволи по висока ъглова скорост в завоя (ама шофьора да е луд!)!
това имах предвид като казах, че може да се влезе по-бързо в завоя...

твърда задница и мека предница води до презавиване, нали за това си говорим? в смисъл меката предница позволява трансфер на тежестта напред... защото нещо не мога да схвана идеята ти за 316ката с твърдо задно окачване. мисля, че това е по-добрия вариант(те нямат стабилизираща щанга отзад)... нали всяка улична кола е настроена към недозавиване, даже и Е30 :lol: , но при нужда можеш да предизвикаш лесно презавиване. в случая с 316ката с този сетъп като усетиш, че не завиваш -> скачаш на спирачките и пренасяш тежеста напред(губиш много скорост, точно както при кола с предно със стандартен сетъп)... ако е по-мощна кола със задно просто мачкаш газта и вече ще можеш да предизвикаш power oversteer и да загубиш по-малко скорост.

колкото и пъти да ти чета поста мисля че говорим за едни и същи неща. не може толкова лесно да се обобщи, защото поведението на колата зависи от много неща... предаване, окачване, toe in/out, castor/camber, профила на гумите... в карайна сметка много се отклонихме от темата. според мен идеалното за улична Е30 е мека предница, твърда задница... и реглаж на предния мост с лека тенденция за недозавиване. което май си е фабричната настройка?

още малко офтопик: разсъждавал съм върху въпроса защо слабите мотори на Е30 нямат стабилизираща щанга отзад и единствената причина, която намирам е, че 6 цилиндровите мотори тежат повече и предизвикват недозавиване, което се коригира с втвърдяване на задния мост :)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 16.07.2006

моята е толкова ниска че всеки бордюр е мой

Мнение от 535 » 24 Авг 2006, 18:28

моята е толкова ниска че всеки бордюр е мой
и на всеки легнал полицай мива на страни


не си смъкваите колите с спортно окачване в БГ СМЕ !!!!

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 31 Авг 2006, 1:58

[steeN] написа:
За да не правим картинката на 316ката толкова тъжна, щото се сетих за АЕ86цата, ще спомена едно предимство, дето не сме споменавали до момента. Ако килограмите му са осезаемо по малко от големите братя, то това ще му позволи по висока ъглова скорост в завоя (ама шофьора да е луд!)!
това имах предвид като казах, че може да се влезе по-бързо в завоя...

твърда задница и мека предница води до презавиване, нали за това си говорим? в смисъл меката предница позволява трансфер на тежестта напред... защото нещо не мога да схвана идеята ти за 316ката с твърдо задно окачване. мисля, че това е по-добрия вариант(те нямат стабилизираща щанга отзад)... нали всяка улична кола е настроена към недозавиване, даже и Е30 :lol: , но при нужда можеш да предизвикаш лесно презавиване. в случая с 316ката с този сетъп като усетиш, че не завиваш -> скачаш на спирачките и пренасяш тежеста напред(губиш много скорост, точно както при кола с предно със стандартен сетъп)... ако е по-мощна кола със задно просто мачкаш газта и вече ще можеш да предизвикаш power oversteer и да загубиш по-малко скорост.

колкото и пъти да ти чета поста мисля че говорим за едни и същи неща. не може толкова лесно да се обобщи, защото поведението на колата зависи от много неща... предаване, окачване, toe in/out, castor/camber, профила на гумите... в карайна сметка много се отклонихме от темата. според мен идеалното за улична Е30 е мека предница, твърда задница... и реглаж на предния мост с лека тенденция за недозавиване. което май си е фабричната настройка?

още малко офтопик: разсъждавал съм върху въпроса защо слабите мотори на Е30 нямат стабилизираща щанга отзад и единствената причина, която намирам е, че 6 цилиндровите мотори тежат повече и предизвикват недозавиване, което се коригира с втвърдяване на задния мост :)


Явно имаш наблюдения върху вапроса та да те питам :D

Значи ситуацията е следната, на ИС - ката видимо а и чуствително задните амортесьори не държат( особенно на клипчетата от събора се вижда) да ама с мойта 316-не е така горе долу си държат, свалих аз на 316-та и на ИС-ката амортесьорите зада ги сравня и кво се оказва тези на ИС-ката не мога да ги мръдна, а на 316-ката си местя все едно са изпуснали, до тука добре ама разликата на пътя е в полза на 316 - ката :shock:
Та питането ми е да ли разликата е от типа окачаване, щот ИС - ката е с м-техник пък 316-ката е с обикновенно!!! Или можеби има значение и предното окачване как е ? :shock:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 31 Авг 2006, 9:20

ge_a написа:...до тука добре ама разликата на пътя е в полза на 316


Би ли пояснил какво имаш предвид с горното изказване?
С какво точно is-ката се справя по-добре от 316-ката?

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 31 Авг 2006, 10:23

stenly написа:
ge_a написа:...до тука добре ама разликата на пътя е в полза на 316


Би ли пояснил какво имаш предвид с горното изказване?
С какво точно is-ката се справя по-добре от 316-ката?


Със устойчивоста се справя по добре само, че не ИС-ката а 316-ката и точно това ми е въпроса на какво се дължи, дали на това че като ИС-ката е с по твърди пружини трядват и доста по твърди амортесьори за да добие същата устойчивост?
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 31 Авг 2006, 10:38

ge_a написа:Със устойчивоста се справя по добре само, че не ИС-ката а 316-ката и точно това ми е въпроса на какво се дължи, дали на това че като ИС-ката е с по твърди пружини трядват и доста по твърди амортесьори за да добие същата устойчивост?


:shock: ми не знам, това дълбоко ме учудва. Предполагам че говориш за изпълнения на добра пътна настилка, а не по дупки, нали?
Гледал ли си някога реглажа на сходимостта на предните гуми на IS-a?

Аз също имам една Е30-ка със стандартно окачване и една със спортно, ма е точно обратното - тая с почти-М-Техника се държи забележително повече. Въпреки че другата е с коравия Билщайн отзад - пак се накланя повече, щото пружините са й високи и меки, а и отпред е още със стандартните амортисьори.

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 31 Авг 2006, 11:37

stenly написа::shock: ми не знам, това дълбоко ме учудва. Предполагам че говориш за изпълнения на добра пътна настилка, а не по дупки, нали?


Ми да за трасе без дупки говорим, на междугратски път!!!

stenly написа:Гледал ли си някога реглажа на сходимостта на предните гуми на IS-a?


Не съм я гледал, но попринцип говорех за задницата !!!

stenly написа:Аз също имам една Е30-ка със стандартно окачване и една със спортно, ма е точно обратното - тая с почти-М-Техника се държи забележително повече. Въпреки че другата е с коравия Билщайн отзад - пак се накланя повече, щото пружините са й високи и меки, а и отпред е още със стандартните амортисьори.


То тва ми е интересно и на мен, до едно положение (до към 80 - 90) се държи перфектно (задницата) а на горе започва да подскача и да прихлъзва(тва на ИС - ката), докато на 316 - ката найстина се накланя яко и усещането е не комфортно на пък не прихлъзва при същата скорост !

Дано да съм хвърлил тоз път някаква яснота по въпроса ми! Основната ми идея е за смяна ли са амортесьорите(задните) на ИС - ката щот осезаемо са по твърди от тез на 316 - ката ?
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 31 Авг 2006, 11:48

да не си издънил тампоните на задния мост от тия дрифтове? като правиш резки завой ли го усещаш това? може и да ти са много изтъркани задните гуми? ;)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 31 Авг 2006, 19:16

[steeN] написа:да не си издънил тампоните на задния мост от тия дрифтове? като правиш резки завой ли го усещаш това? може и да ти са много изтъркани задните гуми? ;)


Не кат взимам плавно с висока скорост завойте, а и четирите ми гуми са чисто нови от тая пролет, кат дрифтя си слагам други гуми, така че и там не проблема, май просто си требат амортесьори ама не мога да го установя дали е така, а пък пробата с нови хич не е евтина при М-техника :(
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook