Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- Нено Б.
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 7.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Омега А '86; E53 3.0d '06
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
От 30 до нула си изключвай от 2-ра,тя на тее обороти няма спирачно усилие,дори ако са ти по-високи оборотите може малко да те "побутне" заради автоматичния смукач.
Можеш евентуално да вкараш 1-ва(ако ти е в час синхронизатора),ама връщане на 1-ва се прави по-скоро от състезателите.
Има и друго-при падане на оборотите до около 1500-1700,не се впръсква гориво в цилиндрите,демек има малко влияние върху разхода.
Можеш евентуално да вкараш 1-ва(ако ти е в час синхронизатора),ама връщане на 1-ва се прави по-скоро от състезателите.
Има и друго-при падане на оборотите до около 1500-1700,не се впръсква гориво в цилиндрите,демек има малко влияние върху разхода.
rwd фен
- Нено Б.
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 7.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Омега А '86; E53 3.0d '06
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
От 30 до нула си изключвай от 2-ра,тя на тее обороти няма спирачно усилие,дори ако са ти по-високи оборотите може малко да те "побутне" заради автоматичния смукач.
Можеш евентуално да вкараш 1-ва(ако ти е в час синхронизатора),ама връщане на 1-ва се прави по-скоро от състезателите.
Има и друго-при падане на оборотите до около 1500-1700,не се впръсква гориво в цилиндрите,демек има малко влияние върху разхода.
Можеш евентуално да вкараш 1-ва(ако ти е в час синхронизатора),ама връщане на 1-ва се прави по-скоро от състезателите.
Има и друго-при падане на оборотите до около 1500-1700,не се впръсква гориво в цилиндрите,демек има малко влияние върху разхода.
rwd фен
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Тонката написа:Попринцип .............
Искаш да кажеш че непрекъснато връщаш до 1ва скорост преди да заковеш на 0км. .
Всички убиват скороста със скоростите, не вервам некой при 100-130км. да изключва от скорост и да седи на спирачката само.
Говорех по горе при малките скорости от 30 до 0км. там не виждам с какво ще ти помогне да си на скорост. При аварийно спиране примерно , при което нямаш време да връщаш скорости, нали единственото което правиш е да се хакнеш на спирачката и съединителя.
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Ако няма време/възможност за смяна на скорости се хакваш на спирачката наистина, но не и на съединителя.
Съединителя се натиска чак накрая, след като си намалил скоростта почти до спиране, да речем 20км/ч.
Съединителя се натиска чак накрая, след като си намалил скоростта почти до спиране, да речем 20км/ч.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Нещо ми се струва че не четеш, виж за какви скорости говоря.И кога накрая се натиска, значи все пак си имал време и за скорост да смениш или просто не знаеш какво значи аварийно спиране.
Последна промяна cargo22 на 13 Яну 2010, 0:47, променена общо 1 път
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Чета.
За ниски скорости, <30 км/ч. наистина няма смисъл да си на скорост. Но при аварийно или екстремно спиране от висока скорост, съединителя не се пипа.
Натиска се, чак когато скоростта спадне достатъчно, преди самото спиране на място, за да не угасне колата.
Имаше някъде тук из форума един клип, който много добре илюстрира това, но не мога да се сетя в коя тема беше.
За ниски скорости, <30 км/ч. наистина няма смисъл да си на скорост. Но при аварийно или екстремно спиране от висока скорост, съединителя не се пипа.
Натиска се, чак когато скоростта спадне достатъчно, преди самото спиране на място, за да не угасне колата.
Имаше някъде тук из форума един клип, който много добре илюстрира това, но не мога да се сетя в коя тема беше.
Последна промяна Fear на 17 Яну 2010, 23:08, променена общо 1 път
- 320i_coupe
- младши ентусиаст
- Мнения: 394
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: София, жк. Изток
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW M? :)
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Spoony написа:От доста време при предвидено спиране правя следното: Да кажем карам си на равен път на 2-ра с 30 и реша да спра. Натисна леко предала на спирачката. След това натискам съединителя и изключвам от скорост и отпускам съединителя. След това до пълното спиране на колата натискам само спирачката, а педала на съединителя е отпуснат. И така си спирам доста често. По ми е комфортно преди светофар например отдалече да си изключа от скорост и да спирам само със спирачния педал.
Това може ли да повреди двигателя или не е проблем да си спирам и без съединител?
Аз карам така! Карай си няма проблеми!
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Аз натискам само спирачката и малко преди двигателя да започне да се тормози натискам съединител и чак след като спра напълно изключвам от скорост.Ако намалявам преди спирането отнемам газта, спирачка и свалям предавките.Ако реша да ускоря винаги имам запас от обороти и не ми се налага тепърва да превключвам.Това е най характерно ако наближавам червен светофар, намалявам по гореописания начин със смяна на предавки и когато се смени просто ускорявам.Според мен не е добре колата да се движи на неутрална скорост в нито един момент.
- diplomanta
- Мнения: 23
- Регистриран на: 19.12.2009
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Правилно си спираш и не слушай глупави съвети. Вече е въпрос на стил изключваш ли скоростта или не.
А уначе, вече ме хваща яд на хлапета, чули за "спране с двигателя" по форумите о гп изживели като нещо мноо велико.
Като цял ое дразнещо като има такава тема все да се изтъква тоя велик начин на спиране. Първо, то ен е спиране, а забавяне, и второ е в 100% нарушение на правилата за движение по пътищата.
Спирането с двигателя е една пълна глупост и си го правете на магистралта, когато сте сами на пътя, не и при нормално шофиране, не и в колона или на труден терен.
Нямате си представа колко ужасно много си личат софийските мастери шофьорчета в планината пр итежки уловия.
Повече от жените.
Единствените, дето ем не могат да карат, ем майсторски спират с двигателя щото чули че било п о- хубаво.
Такъв, нито да го изпревариш, нито зад него да караш.
Алоу, чоджум. Вас ккато ви спират полицаите и ви гледат задните светлин и ви глобяват за това... Абе сещате ли се, че всъщност имат предвид да ги ползвате?
А уначе, вече ме хваща яд на хлапета, чули за "спране с двигателя" по форумите о гп изживели като нещо мноо велико.
Като цял ое дразнещо като има такава тема все да се изтъква тоя велик начин на спиране. Първо, то ен е спиране, а забавяне, и второ е в 100% нарушение на правилата за движение по пътищата.
Спирането с двигателя е една пълна глупост и си го правете на магистралта, когато сте сами на пътя, не и при нормално шофиране, не и в колона или на труден терен.
Нямате си представа колко ужасно много си личат софийските мастери шофьорчета в планината пр итежки уловия.
Повече от жените.
Единствените, дето ем не могат да карат, ем майсторски спират с двигателя щото чули че било п о- хубаво.
Такъв, нито да го изпревариш, нито зад него да караш.
Алоу, чоджум. Вас ккато ви спират полицаите и ви гледат задните светлин и ви глобяват за това... Абе сещате ли се, че всъщност имат предвид да ги ползвате?
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
diplomanta написа:Спирането с двигателя е една пълна глупост и си го правете на магистралта, когато сте сами на пътя, не и при нормално шофиране, не и в колона или на труден терен.
Нямате си представа колко ужасно много си личат софийските мастери шофьорчета в планината пр итежки уловия.
Повече от жените.
Единствените, дето ем не могат да карат, ем майсторски спират с двигателя щото чули че било п о- хубаво.
Такъв, нито да го изпревариш, нито зад него да караш.
Алоу, чоджум. Вас ккато ви спират полицаите и ви гледат задните светлин и ви глобяват за това... Абе сещате ли се, че всъщност имат предвид да ги ползвате?
Ти караш ли кола въобще, ако имаш книжка да я върнеш и да си вземеш парите с които си я купил. ПАЗИ БОЖЕ ОТ ТАКИВА !!!!!!!!
Кое му е лошото на спирането със скоростите? Лошо е като има заспи като тебе явно, където не спазват дистанция и блеят, ако имаш проблем с концентрацията и определянето на дистанция по добре не се качвай на кола.
Не схванах за кво пък ни глобяват полицаите?
Това за тежките условия първо е до акъл и опит до това дали си познаваш колата и тн.
Мастър тва е все едно ти да отидеш по Скандинавските страни и да почнеш да им даваш съвети как се кара в техните условия.Ше ти се смеят много да знаеш!!!!
И стига с това кой от къде е, много сте комлексирани от софянци, ама то тва е заложено още от бабите и дядовците ви.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
не съм съгласен, че е въпрос на стил. въпрос на правилно каране е.
естествено в града няма особен смисъл преди светофара да редиш предавки като рали съзстезател от 5та до 1ва въпреки, че и в града аз си спирам предимно като просто отпускам газта и гледам да използвам спирачките максимално рядко.
но за мен изключването от скорост извън града трябва да се избягва(икономията не си струва). особено при спускане направо си е опасно (да не кажа безумие) и излишно натоварване на спирачките... + това както казаха преди това когато си на неутрална и колата ти поднесе примерно можеш само да си зрител.
съединителя при спиране трябва да се натиска в последния възможен момент (ако въобще е необходимо). най-вече при внезапно спиране дистанцията се скъсява драстично, когато се спира само със спирачка и съединителя се натисне в последния момент (за да не изгасне двигателя). клипа аз го бях пуснал, но сега не мога да открия...
също, аз почти не разчитам на стоповете на колите когато карам зад някой, винаги гледам 2-3 коли напред. светне ли и аз не съм натиснал преди това, значи почти винаги става въпрос за някаква критична ситуация. даже веднъж ми се случи да карам по едни завои зад някаква кола и поне 10 минути се чудих какво не е наред и накрая се усетих, че не му работят стоповете
естествено в града няма особен смисъл преди светофара да редиш предавки като рали съзстезател от 5та до 1ва въпреки, че и в града аз си спирам предимно като просто отпускам газта и гледам да използвам спирачките максимално рядко.
но за мен изключването от скорост извън града трябва да се избягва(икономията не си струва). особено при спускане направо си е опасно (да не кажа безумие) и излишно натоварване на спирачките... + това както казаха преди това когато си на неутрална и колата ти поднесе примерно можеш само да си зрител.
съединителя при спиране трябва да се натиска в последния възможен момент (ако въобще е необходимо). най-вече при внезапно спиране дистанцията се скъсява драстично, когато се спира само със спирачка и съединителя се натисне в последния момент (за да не изгасне двигателя). клипа аз го бях пуснал, но сега не мога да открия...
също, аз почти не разчитам на стоповете на колите когато карам зад някой, винаги гледам 2-3 коли напред. светне ли и аз не съм натиснал преди това, значи почти винаги става въпрос за някаква критична ситуация. даже веднъж ми се случи да карам по едни завои зад някаква кола и поне 10 минути се чудих какво не е наред и накрая се усетих, че не му работят стоповете
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- spas318
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318i/M43--93г
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
здравей те колеги.
всеки си е изградил някакви навици на каране(или така се е научил,инструктура така е показал/казал).До повреда на двигателя не може да се стигне,ако спираш на неутрална.В градски условия просто няма как да спираш с предавките,малки са скоростите,разтояннията.
Извън населени места и когато пътя позволява може да се спира с предавките,аз почти винаги си намалявам така скороста,така по малко се натоварва спирачната уредба на автомобила,по рядко се сменят накладки,дискове и барабани.
Също така избягвам да изключвам от скорост и по наклон,защото от честата употреба на спирачките,накрая ще загреят и спирачната сила ще е равна на 0.Ще се получи така наречения спирачен фадинг.
Всеки сам си избира как да кара.
Безаварийни километри на всички
всеки си е изградил някакви навици на каране(или така се е научил,инструктура така е показал/казал).До повреда на двигателя не може да се стигне,ако спираш на неутрална.В градски условия просто няма как да спираш с предавките,малки са скоростите,разтояннията.
Извън населени места и когато пътя позволява може да се спира с предавките,аз почти винаги си намалявам така скороста,така по малко се натоварва спирачната уредба на автомобила,по рядко се сменят накладки,дискове и барабани.
Също така избягвам да изключвам от скорост и по наклон,защото от честата употреба на спирачките,накрая ще загреят и спирачната сила ще е равна на 0.Ще се получи така наречения спирачен фадинг.
Всеки сам си избира как да кара.
Безаварийни километри на всички
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
r3s1s74nc3 написа:хубаво е и след като си на свободна и трьгнеш да спираш , да си пуснеш и чистачките , за по голямо вьздушно сьпротивление
- skrehko
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 7.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: bmw m3
- Мечтае да кара: ne6to sus W16
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
дрън дрън та пляс.Какви са тия тъпотии.Ако слушате инструкторите по добре си лепнете липенка „жена шофиор”на бавареца///ivanE30 написа:попринцип преди години когато карах курсовете моя инструктор голям философ от старата школа ми набиваше нон стоп нещо в главата което помня и до днес.винаги когато спираш трябва да си с включена скорост, така имаш контрол над колата и в непредвидена ситуация може по лесно да реагираш, дефакто твоито е голяма грешка.
не да си освободиш колата от скорост и да спираш само със спирачката а трябва да връщаш предавките
- А.Марчев
- ентусиаст
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
аз знам когато спреш тогава да се изключва от скорост
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани