Цеди ли се колата след 7000 или не?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Цеди ли се колата след 7000 или не?

Мнение от sk. » 14 Окт 2008, 19:35

Здравейте! Интересно ми стана, има ли смисъл да се цеди колата на 7хил оборота, след като Уж максималната и мощност е до 6-6,5хил..
Доста хора съм ги чувал как разправят - "1ва.... 7.. 7,5хил, после 2ра, 6..7.., 7,5.. 3та". За мен е безмислено, но разбира се нищо не ми пречи да греша? Как мислите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 14 Окт 2008, 21:19

Има и коли на които конете им са на 9 000 оборота :winky:
Най-мразя да съм прав!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 14 Окт 2008, 23:02

от моя гледна точка:

Смисъл няма, тъй като кривата на мощността след пиковият момент (~6000рпм за иС) започва да пада, което пък от своя страна показва, че колата от 6к до 7к тъпче.

Другото пък, което ми се струва логично е, че като превключиш на 7к на следващата предавка идваш примерно на 5,500, където имаш значително повече конски сили отколкото, ако си превключил на 6к и дойдеш на 2-ра с 4000рпм.

Така, че работата е относителна и трябва наистина да каже някой, който разбира, аз само у нета съм чел. ;) Но и на мен ми е интересно.

ФАКТ: при бавните коли има файда от изместен прекъсвач, т.е. колата се съживява, ако прекъсвача е на ~7000, отколкото ако е на 6500 :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 15 Окт 2008, 16:13

моят ИС е с чип правен по поръчка сюпецялно за него. Конете са около 150 и са на 7000 оборота, ограничителя ми е на 7500.
логиката е да се превключва там където е въртящия момент най-голям точ за да не клеква колата след превкл. на по-висока предавка. Тъй като конските сили са измислена величина е по-добре да говорим за върт. момент. Конските сили са върт. момент по обороти. Да обаче върт. момент също има пи и после пада, но въпреки това ако има още малко обороти след пика му за доускорение не е зле. Истината е някъде посредата и е според автомобила 8)
Най-мразя да съм прав!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 15 Окт 2008, 17:30

Ами колега ... понеже като се кача на магистралата винаги си цедя колата до край ... та на 6500 оборота(където ми е ограничителя) ми стъпва на 220-225 ... колата може и 250 да направи сигурно, но няма оборотите .... ако ограничителя ми беше до 7 и 200 300 според мен щеше още доста да се "цеди" :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Но не го правете и вие... последния път карах около 50 км с около 220 .. като спрях, колата угасна.. запалих и двигателя се тресеше заедно с купето :mhihi: Оказа се свещ .. като извадихме свещите .. бях издухал (буквално) една от свещите... електрода и го нямаше :uups: :mhihi: :mhihi:
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Мнение от barty » 16 Окт 2008, 8:46

Моето мнение е че скапваш мотора ако го правиш често...... макар че is-чето някак си те кара да го правиш :mhihi: Служебната ми кола е 4.7 V8 бензин и там заради въртящият момент не ми се налага да я цедя :D


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 16 Окт 2008, 10:12

И аз много съм го мислил и търсил инфо наляво надясно из нета
и съм стигнал до заключение че на първа и втора заради предавателното число на кутията и дифа има достатъчно въртящ момент дори и след пика и може спокоино да си въртиш до 7000к.
За да може като превключиш на по високата предавка кадето предавателното число е по малко вече да не се окажеш зад пика на въртящия момент и да наваксваш а да си точно на пика и да си доускоряваш ка ктребва но на 3-та примерно и нагоре след пика на въртящия момент трябва да се вурти докато непочне да спада много че тогава вече забучва колата и нема смисъл!

Това е моето мнение незнам дали съм прав!

Респект!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 28.01.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: е30 м10б18,е36 м52б20

Мнение от тъчи » 17 Окт 2008, 12:04

bravo написа:Има и коли на които конете им са на 9 000 оборота :winky:


Има,има и с повече-формула1 са до 19200 оборота,но в нашия случай след 6500 няма смисъл,ако колата е с чип тогава става и до 7000,но след 7000 може да си навлечеш само главоболия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 27 Окт 2008, 2:44

Няма смисъл от 7000 и + об. особено щом червения сектор ти започва от 6200 (поне при мен). Някой по рано обясни за кривата на мощноста, но аз искам да обърна внимание на нещо друго... някой виждал ли е кола с откъснат маховик, а с 24 криви клапана и пр.?!? Това са едни "дребни" рискове които си мисля, че не се изплащат нещо :mhihi:


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 27 Окт 2008, 8:56

DjFace написа:Няма смисъл от 7000 и + об. особено щом червения сектор ти започва от 6200 (поне при мен). Някой по рано обясни за кривата на мощноста, но аз искам да обърна внимание на нещо друго... някой виждал ли е кола с откъснат маховик, а с 24 криви клапана и пр.?!? Това са едни "дребни" рискове които си мисля, че не се изплащат нещо :mhihi:


Еми за 7000+ об/мин си требва олекотено маховиче, стегнати пружинки на клапаните и хубаво масло за да няма ядове :)
То нестава всичко дарум ;)

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook