Цеди ли се колата след 7000 или не?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
10 мнения
• Страница 1 от 1
Цеди ли се колата след 7000 или не?
Здравейте! Интересно ми стана, има ли смисъл да се цеди колата на 7хил оборота, след като Уж максималната и мощност е до 6-6,5хил..
Доста хора съм ги чувал как разправят - "1ва.... 7.. 7,5хил, после 2ра, 6..7.., 7,5.. 3та". За мен е безмислено, но разбира се нищо не ми пречи да греша? Как мислите?
Доста хора съм ги чувал как разправят - "1ва.... 7.. 7,5хил, после 2ра, 6..7.., 7,5.. 3та". За мен е безмислено, но разбира се нищо не ми пречи да греша? Как мислите?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
от моя гледна точка:
Смисъл няма, тъй като кривата на мощността след пиковият момент (~6000рпм за иС) започва да пада, което пък от своя страна показва, че колата от 6к до 7к тъпче.
Другото пък, което ми се струва логично е, че като превключиш на 7к на следващата предавка идваш примерно на 5,500, където имаш значително повече конски сили отколкото, ако си превключил на 6к и дойдеш на 2-ра с 4000рпм.
Така, че работата е относителна и трябва наистина да каже някой, който разбира, аз само у нета съм чел. Но и на мен ми е интересно.
ФАКТ: при бавните коли има файда от изместен прекъсвач, т.е. колата се съживява, ако прекъсвача е на ~7000, отколкото ако е на 6500
Смисъл няма, тъй като кривата на мощността след пиковият момент (~6000рпм за иС) започва да пада, което пък от своя страна показва, че колата от 6к до 7к тъпче.
Другото пък, което ми се струва логично е, че като превключиш на 7к на следващата предавка идваш примерно на 5,500, където имаш значително повече конски сили отколкото, ако си превключил на 6к и дойдеш на 2-ра с 4000рпм.
Така, че работата е относителна и трябва наистина да каже някой, който разбира, аз само у нета съм чел. Но и на мен ми е интересно.
ФАКТ: при бавните коли има файда от изместен прекъсвач, т.е. колата се съживява, ако прекъсвача е на ~7000, отколкото ако е на 6500
You said: "Time will change!" What if it changes you?
моят ИС е с чип правен по поръчка сюпецялно за него. Конете са около 150 и са на 7000 оборота, ограничителя ми е на 7500.
логиката е да се превключва там където е въртящия момент най-голям точ за да не клеква колата след превкл. на по-висока предавка. Тъй като конските сили са измислена величина е по-добре да говорим за върт. момент. Конските сили са върт. момент по обороти. Да обаче върт. момент също има пи и после пада, но въпреки това ако има още малко обороти след пика му за доускорение не е зле. Истината е някъде посредата и е според автомобила
логиката е да се превключва там където е въртящия момент най-голям точ за да не клеква колата след превкл. на по-висока предавка. Тъй като конските сили са измислена величина е по-добре да говорим за върт. момент. Конските сили са върт. момент по обороти. Да обаче върт. момент също има пи и после пада, но въпреки това ако има още малко обороти след пика му за доускорение не е зле. Истината е някъде посредата и е според автомобила
Най-мразя да съм прав!!!
- Garribaldi
- ентусиаст
- Мнения: 971
- Регистриран на: 17.03.2008
- Местоположение: Тюркистан
- Пол: Мъж
- Кара: 'Е36'
- Мечтае да кара: e92 m3
Ами колега ... понеже като се кача на магистралата винаги си цедя колата до край ... та на 6500 оборота(където ми е ограничителя) ми стъпва на 220-225 ... колата може и 250 да направи сигурно, но няма оборотите .... ако ограничителя ми беше до 7 и 200 300 според мен щеше още доста да се "цеди"
Но не го правете и вие... последния път карах около 50 км с около 220 .. като спрях, колата угасна.. запалих и двигателя се тресеше заедно с купето Оказа се свещ .. като извадихме свещите .. бях издухал (буквално) една от свещите... електрода и го нямаше
Но не го правете и вие... последния път карах около 50 км с около 220 .. като спрях, колата угасна.. запалих и двигателя се тресеше заедно с купето Оказа се свещ .. като извадихме свещите .. бях издухал (буквално) една от свещите... електрода и го нямаше
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Моето мнение е че скапваш мотора ако го правиш често...... макар че is-чето някак си те кара да го правиш Служебната ми кола е 4.7 V8 бензин и там заради въртящият момент не ми се налага да я цедя
- Zaho
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
И аз много съм го мислил и търсил инфо наляво надясно из нета
и съм стигнал до заключение че на първа и втора заради предавателното число на кутията и дифа има достатъчно въртящ момент дори и след пика и може спокоино да си въртиш до 7000к.
За да може като превключиш на по високата предавка кадето предавателното число е по малко вече да не се окажеш зад пика на въртящия момент и да наваксваш а да си точно на пика и да си доускоряваш ка ктребва но на 3-та примерно и нагоре след пика на въртящия момент трябва да се вурти докато непочне да спада много че тогава вече забучва колата и нема смисъл!
Това е моето мнение незнам дали съм прав!
Респект!
и съм стигнал до заключение че на първа и втора заради предавателното число на кутията и дифа има достатъчно въртящ момент дори и след пика и може спокоино да си въртиш до 7000к.
За да може като превключиш на по високата предавка кадето предавателното число е по малко вече да не се окажеш зад пика на въртящия момент и да наваксваш а да си точно на пика и да си доускоряваш ка ктребва но на 3-та примерно и нагоре след пика на въртящия момент трябва да се вурти докато непочне да спада много че тогава вече забучва колата и нема смисъл!
Това е моето мнение незнам дали съм прав!
Респект!
- тъчи
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 28.01.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м10б18,е36 м52б20
bravo написа:Има и коли на които конете им са на 9 000 оборота
Има,има и с повече-формула1 са до 19200 оборота,но в нашия случай след 6500 няма смисъл,ако колата е с чип тогава става и до 7000,но след 7000 може да си навлечеш само главоболия.
- DjFace
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 31.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)
Няма смисъл от 7000 и + об. особено щом червения сектор ти започва от 6200 (поне при мен). Някой по рано обясни за кривата на мощноста, но аз искам да обърна внимание на нещо друго... някой виждал ли е кола с откъснат маховик, а с 24 криви клапана и пр.?!? Това са едни "дребни" рискове които си мисля, че не се изплащат нещо
- Zaho
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
DjFace написа:Няма смисъл от 7000 и + об. особено щом червения сектор ти започва от 6200 (поне при мен). Някой по рано обясни за кривата на мощноста, но аз искам да обърна внимание на нещо друго... някой виждал ли е кола с откъснат маховик, а с 24 криви клапана и пр.?!? Това са едни "дребни" рискове които си мисля, че не се изплащат нещо
Еми за 7000+ об/мин си требва олекотено маховиче, стегнати пружинки на клапаните и хубаво масло за да няма ядове
То нестава всичко дарум
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани