Дайте колеги да обсъдим...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Дайте колеги да обсъдим...

Мнение от Acoto® » 26 Ное 2008, 11:53

Такам, значи наскоро спорехме аз и мои приятели относно това.
При положение че кола предно/задно задвижване се движи в завой, на мокро да речем, и се поднесе,но малко повече от нормалното, при навиване на обратен волан колкото е необходимо АКО СЕ НАТИСНЕ СЪЕДИНИТЕЛЯТ помага ли? Е това е спора, ще помогне ли натиснатият педал на съединителят при тази ситуация, за да се вкара колата обратно в пътя? Вие как мислите?
AcoTo®

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 26 Ное 2008, 12:00

аз карам от скоро, ама...

при предно: отнемаш силата на предаването от предния мост --> ще влезеш в пътя

при задно: мисля, че ще последва камшик и от там натам, не се знае :roll:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Дайте колеги да обсъдим...

Мнение от kirililiev » 26 Ное 2008, 23:48

Acoto® написа:Такам, значи наскоро спорехме аз и мои приятели относно това.
При положение че кола предно/задно задвижване се движи в завой, на мокро да речем, и се поднесе,но малко повече от нормалното, при навиване на обратен волан колкото е необходимо АКО СЕ НАТИСНЕ СЪЕДИНИТЕЛЯТ помага ли? Е това е спора, ще помогне ли натиснатият педал на съединителят при тази ситуация, за да се вкара колата обратно в пътя? Вие как мислите?


помага

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 27 Ное 2008, 10:12

При предно няма логика... ако ще настъпваш нещо, настъпи газта, плавно. Двигателното усилие ще е насочено в правилната посока за да те издърпа и да те вкара в пътя.
При задно, ще помогнеш на задните гуми да "захапят" по-бързо.
Така ги виждам аз нещата, ама може и да бъркам... не съм пробвал нито един от двата варианта, поне не си спомням да съм натискал съединителя когато ми е поднасяла колата. :mhihi:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 28 Ное 2008, 2:17

Подаването на газ е за сметка на въртенето на волана!
Какво означава това?
Колата се насочва не само със завиване, а също и с газ. Колкото повече газ давате толкова по енергично и повече ще трябва да навиете волана за да контрирате при задно предаване.

При предно като ти тръгне предиза помага пускане на газта, в краен случей съединител и лека спирачка, но преди всичко за секунда севръща волана малко за да се намали ъгъла който гумата има спрямо желаната и деийствителната посока на движение и пак се дозавива.

При задно съединител помага и то много. Съединител предружен с навременно и дозирано контриране с волана. По този начин колата запазва един ъгъл на пързаляне в желаната посока и си убива много рязко скороста докато спре напълно.

Съединител помага и страшно много при аквапланинг.

но както казах само съединител без реакция на ръцете нестава.
Най-мразя да съм прав!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 28 Ное 2008, 16:12

Чакам хубавият сняг, за да може да го пробвам, пък и колата още не ми е готова. Значи за сега се наклонихме доста над 50%, че помага съединителят. Дайте още мнения по въпроса.

Надявам се темата да стане по-голяма, да има коментари като на колегата bravo . Целта ми е ако това е така хората (поне от форума) да им бъде в полза.

ПС: голяма част от птп са именно заради занасянето на задницата.
AcoTo®

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 28 Ное 2008, 20:45

При тази ситуация съединителя помага на задно , при предното трябва да дадеш газ - ама яко.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 29 Ное 2008, 14:33

Oyama написа:При тази ситуация съединителя помага на задно , при предното трябва да дадеш газ - ама яко.

-ако на предно ти е тръгнала задницата яко газ !!!
-ако на предно ти е тръгнала предницата, тогава леко връщане на волана!!!
Най-мразя да съм прав!!!

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Мнение от ТУРБО » 30 Ное 2008, 11:26

За задно само се отнема газта и колата зцепва в пътя,ако се натисне съединитела колата си продължава по посоката,просто вече няма какво да и промени пътя,защото задните колела нямат никакво усилие а смо се търкалят.
Предното,ако ти тръгне предницата :roll: ,само с волана е играта,а и съединитела тук може да играе дапомогне малко.
Мисля че при предното е за предпочитане със съединител.

П.П.Лично мои наблюдения!!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: Bulgaria
Кара: 320i M Пакет, е39
Мечтае да кара: е39 - сбъдната

Мнение от Lattri » 21 Яну 2009, 17:31

Абе к'ви съединители к'ви спирачки, кви вафли и кви 5 лева?? Направо скачате на спирачките, дърпате ръчната и се спирате в най близкото дърво и всичко си идва на място :uups: :shock: :lol:
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 21 Яну 2009, 18:24

ТУРБО написа:За задно само се отнема газта и колата зцепва в пътя,ако се натисне съединитела колата си продължава по посоката,просто вече няма какво да и промени пътя,защото задните колела нямат никакво усилие а смо се търкалят.
Предното,ако ти тръгне предницата :roll: ,само с волана е играта,а и съединитела тук може да играе дапомогне малко.
Мисля че при предното е за предпочитане със съединител.

П.П.Лично мои наблюдения!!!
:yes:
Все пак зависи на каква скорост си,на каква предавка си и най вече на колко оборота си...
По-принцип на задното ако натиснеш съединитела става 4х4 свободни колела и нищо не правим докато не спре някъде....трябва някак да накараш задните колела да се стабилизират ....т.е. все едно да натиснеш спирачката но само за задните колела да спират...за да може предните да се придвижват в тази посока за която си завил...
А за предното е точно обратното...даваш газ за да накараш предните да се задвижат в тази посока за която си завил...т.е. предницата на колата да изпревари задницата...
Ето защо БМВ прави дрифт като изнесе задницата си... ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 889
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 32*<0>5

Мнение от Prekysvach » 21 Яну 2009, 18:52

траба като занесе (на сняг) задницата щото съм с летни гуми отзад... по енергично подаване на газ го вкарва в пътя сякаш предницата повлича задницата и я изправя .. а ако натиснеш съединител се брой за канавката не треа се пипат предавки спирачки нищо само с газ и волан се опрая...

личен опит

за... задно нямам наблюдения защото не притежавам ... но щом с газ се дрифти то със съединител се спира ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 2.08.2008

Мнение от bmw 318 is » 21 Яну 2009, 20:01

според мен и при двата случая трябва да се отнеме газта,особенно при предно,точно това доверие на водищите задвижващи колела щях да се боторясам :D за предното стаа :D пък задното които мопже го може :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 21 Яну 2009, 23:01

[quote="Prekysvach"]траба като занесе (на сняг) задницата щото съм с летни гуми отзад... по енергично подаване на газ го вкарва в пътя сякаш предницата повлича задницата и я изправя .. а ако натиснеш съединител се брой за канавката не треа се пипат предавки спирачки нищо само с газ и волан се опрая...

съгласен с теб ,но вси4ко е според зависи.... щото при тва енерги4но подаване ти тръгва предницата + задницата= кофти тръпка , ако пътуваш към нешо твърдо...(за предно говоря щот задно карам от 4 дни и нямам мноо опит....) За сух асфалт съединитела мн. мой приятел...
п.п На сняг ако си на ниски обороти пускане на гаста и обратен оправя работата... оба4е с високи обороти пуска6 гаста и..... камшик, ако нямаш гуми (задни) затва с гас ти влиза в пътя :winky: :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 7.11.2008
Местоположение: Иваняне
Кара: корав барутарник
Мечтае да кара: по-корав барутарник

Мнение от Venko » 22 Яну 2009, 12:13

Аз карам кола с предно. Преди около година се завъртех на един завой в Дружба. Навих обратен и дадох газ с надеждата колата да се "изправи" на пътя, но уви. Последва обратно усукване, което беше вече неколко пъти по 360.

Тази зима се врътнах на Горублянско ханче, просто пуснах съединителя, двигателя улови и намали скороста, колата се укроти, върнах на 2ра и си продължих като пич.

Според мен в НИКАКЪВ случай газ. Съединителя също осигурява свободно въртене на колелата, което не се знае каде ще те отведе.

Моя съвет е ако имаш време бухаш по-ниска предавка и пускаш бързо, но не рязко, съединителя, ако нямаш време за ниска предавка - пускаш и газта и съединителя.

Без претенции!

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook