Дайте колеги да обсъдим...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 22 Яну 2009, 14:57

z3soon написа:Аз карам кола с предно. Преди около година се завъртех на един завой в Дружба. Навих обратен и дадох газ с надеждата колата да се "изправи" на пътя, но уви. Последва обратно усукване, което беше вече неколко пъти по 360.

Тази зима се врътнах на Горублянско ханче, просто пуснах съединителя, двигателя улови и намали скороста, колата се укроти, върнах на 2ра и си продължих като пич.

Според мен в НИКАКЪВ случай газ. Съединителя също осигурява свободно въртене на колелата, което не се знае каде ще те отведе.

Моя съвет е ако имаш време бухаш по-ниска предавка и пускаш бързо, но не рязко, съединителя, ако нямаш време за ниска предавка - пускаш и газта и съединителя.

Без претенции!


Според мене си дриснал и докато си се ошашкал изобщо не си разбрал кво си направил. В такава ситуация обратния волан и подаването на газ винаги изправят колата стига навреме да върнеш волана за да избегнеш камшик. Повече практика ти трябва, за предпочитане на някой полигон а не "из дружба" . Може би и истински нови зимни гуми че ми е чудо как успяваш да се завъртиш с предно...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 22 Яну 2009, 16:25

въпроса за мен не е зададен правилно , защото не се казва какво поднася :)

ако е задницата на кола със задно съединителя помага защото се разтоварва задницата и си връща сцеплението по-бързо

ако е предницата на кола със задно по-скоро пречи

ако задницата на кола с предно пречи

ако предницата на кола с предно пак пречи
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 889
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 32*<0>5

Мнение от Prekysvach » 22 Яну 2009, 17:10

явно зависи от самата кола ... разпределение на тежеста гуми.. настилка и т.н. и от шофъора ест..
така ,че който както се научил... явно няма да се стигне до консенсус
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 22 Яну 2009, 17:56

То че зависи от колата зависи, ама ако не ти е адекватна реакцията с волана, после и съединители и спирачки и квото и да натискаш си чао!А на тия дето имат проблеми с камшика, ще кажа че това се преодолява с време и тренировки на полигон!Неопитни водачи, които все пак си имат хабер как се действа като ти тръгне задницата, правят една грешка и тя е че след като върнат задницата при първото и тръгване, дали от уплахата, дали от адреналина, забравят да я контират повторно, щото в 99% от случаите, тръгва веднага на другата страна(зависи как си я върнал първия път)!Това е така наречения камшик и както казах, тренировките помагат да го преодоляваш без последствия!Пича дето се е въртял с предно, явно е карал състезателската, щото да ти тръгне предно си траа скорост, за разлика от другите два вида предавания!Ояма хубаво ти каза да тренираш по полигоните, само така човек се научава да действа без да мисли, а не да мисли след като е (без)действал :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 22 Яну 2009, 18:35

Що бе ако е бил с кофти гуми от зад предното също е поврътливо...(на сняг) принципно само веднъж сам попадал в такава ситуация не по моя воля и е кофти щото реагираш на нещо слу4ило се ве4е , а не на нещо предизвикано от теб самия.... се пак не сме пилоти..... :uups: :uups: :uups:
п.п моя слу4аи беше по лош щото нямах сцепление ни от пред ни от зад.... първо доиде от пред па за гъза ми е по лесно и мина без инциденти.... :D :D :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 22 Яну 2009, 18:54

То че не сме пилоти е ясно, ама е хубаво да си се упражнявал, щото не мислиш като стане страшно, а действаш!Изпитвал съм го неведнъж, както като нямах на идея кво става, така и сега, когато имам!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 22 Яну 2009, 19:13

mityo105 написа:То че не сме пилоти е ясно, ама е хубаво да си се упражнявал, щото не мислиш като стане страшно, а действаш!Изпитвал съм го неведнъж, както като нямах на идея кво става, така и сега, когато имам!

съгласен сам , оба4е като си правя там моите си на4енки на дрифт колата влиза по лесно в пътя ,по плавно и по успешно .... а когато ми се слу4и тази слу4ка имах късмет да няма коли в насрещното и по обикалях платната.... и не като да не сам си лъзгал преди тва ама.... :uups: :uups: :uups:
п.п. абе като се убърне колата пътища много... но колкото и стаж да има6 ако не си лъзгал тея ситуации доста 4есто са фатални....
п.п Аз принципно карам дефанзивно и си права смешки по писти... може би за тва имам само 1 такава слу4ка ... всеки го избива на глупости :uups: :uups:
Последна промяна SammY на 22 Яну 2009, 19:19, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 22 Яну 2009, 19:19

Е да де!То и аз всяка година си мисля че съм му хванал цаката на снега, ама всяка се убеждавам че може да ставаш все по добър и по добър!Човек се учи докато е жив!И въпреки това гаранция нямаш никога!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 22 Яну 2009, 19:29

Лесно ти е на теб с тва 4по4 ... :D :D :D
сега сериозно съгласен сам с теб напълно... само ще допълня 4е колкото и да се у4иш винаги можеш да се изненадаш... (не го желая на никои) щот ако нищо немои те изненада кжо у4иш.....ти знаеш вси4ко ама...няма го тоя филм

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 22 Яну 2009, 20:20

А нека да ми е лесно!Както 4по4 е най яко за снега, така най трудно се овладява майсторското му управление!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 23 Яну 2009, 11:29

За 4по4 и маисторско не знам ... карал съм жипка на сняг вървеше супер ама без изпълнения...... само спираше зор по надолнище ,4е нямаше зимни гуми и е яко тежка...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 Touring M50

Мнение от EnthusiasT » 26 Фев 2009, 0:13

не забравяите ве4ната народна мадрост - вси4ко 6то е на колела се су4е !
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 23.10.2008
Местоположение: Казанлък/София
Пол: Мъж
Кара: Ford Galaxy
Мечтае да кара: ///M

Мнение от djvisage » 18 Мар 2009, 20:58

Аз пробвах:Нарочно я хлъзнах на един ляв завой задницата тръгна на дясно вкарах втора колата продълви да се хлъзга завъртях десен,но тя се осука в противополовната посока. Според мен нетрябваше да давам толкова газ и трябваше по малко да завъртя волана.
THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL!!!

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 Touring M50

Мнение от EnthusiasT » 20 Мар 2009, 1:28

опитай отново ! поздрави
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 25.01.2009
Местоположение: Варна

Мнение от NoA » 20 Мар 2009, 12:44

При кола със задно,натискането на съед. помага:
При натиснат съединител се прекъсва въртящият момент,като се отделя коляновия вал от трансмисията...т.е. няма я силата на триене приложена посредсвом маховик-съединител (триене), скоросна кутия кардан, диференциал, колела.. Т.е всичко след маховика се движи инереционно .. както и колелата т.е те почват да следват посоката на предните колела...защото те са управляващи в повечето случеи, по нататък завъртането на волана и .. вкарването на колата в пътя това не се обяснява ... или усещаш колата или не...
Естествено всичко зависи от ситуацията ... това не е решение за всички случеи.. :winky:

Колкото до предното вреди... :welcome:
Professional Driver

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook