Majstorsko shofirane!

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

Za obrazovane po vaprosite na majstorskoto kormuvane

mnoo jako!! - da se otdeli v rubrika
23
72%
temata e dostatachna
7
22%
suckssss
2
6%
 
Общо гласове : 32
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 14.10.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 220

Majstorsko shofirane!

Мнение от Osmicata » 05 Фев 2003, 3:38

hrumna mi, kato prochetoh predi vreme edin posting na Roskata, che mnogo ot horata tuk biha se zaradvali a pak shte e i dosta polezno ako "majstorite" na karaneto zapochnat da otkrehvat malko po malko tajnite si :) naprimer neshto kato saveti za dobro, sigurno, barzo, efektno i drugi kormuvanija. Sas sigurnost vseki se ima do njakakva stepen za spec v taya oblast :-) no na nikogo mislja njama da e izlishno da prochete tuj onuj po tija vaprosi. Neshto kato kratak no otvoren online kurs za majstorsko shofirane, moje da se postnat i tesktove s iljustracii ot njakade. Kajete kakvo mislite i dali ako ima interes njama da e dobre da go otvorim kato rubrika ili da go podslonim v njakoja ot dosegashnite? tx

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 28.12.2002
Местоположение: Chicago, IL

Мнение от del_sol_fen » 05 Фев 2003, 8:47

Abe ne e losho kato idea, ama mai triaa da ne e v "OSNOVEN FORUM" shtoto , az naprimer ne karam BMW , taka che kazi ima li znachenie kva kola karash shtoto moita daze ne e zadno!?
Prosto pitam za poiasnenie i ADMIN-ite da kazat moze li ili nemoze na TVOIA vupros! te sa shefovete tuka! :D :D :D
Si Power - Wona Go ???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 05 Фев 2003, 9:27

То ако не си ти е в кръвта .... :wink:
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 05 Фев 2003, 9:33

Идеята за такава тема е добра! Не става въпрос дали ти е в кръвта, то е ясно, че то е в кръвта на повечето от хората, които посещават такъв форум :wink: . На мен лично ще ми е интересно да чуя някакви интересни идеи за каране със задно, предно и т.н., както от собствениците на БМВ, така и от тези на други марки. Във форумите на streetracers.hit.bg например има секция "техники на шофиране"... Ако някой иска мога да кажа няколко "каскади" с предно :roll: .... :wink:

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 05 Фев 2003, 11:14

ivo написа:Ако някой иска мога да кажа няколко "каскади" с предно :roll: .... :wink:

Кажи няколко със задно :wink: Може пък и да ни изненадаш :wink:
А иначе идеята не е никак лоша.
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 05 Фев 2003, 11:24

Teмата е супер и ще е много полезна....Ето гледах в предаване на DSF уроци по майсторско управление......разбирасе че тук неможем и да мечтаем за техните условия....но е възможно да стане и в действителност не само да си чатим Х въпроса. Та ...в това предаване монтираха на недвигателните колела /предни или задни/ на колата въртящи се колела от количка, разбирасе доста яки....но това не е проблем да се направи.......целта бе ,че колата ходи така където си иска и шофьора се стреми да я държи в траектория със двигателните колела......ситуацията е същата , когато се подхлъзнеш на пътя и при аквапланинг.....това можем да си го направим и сами...:)))))))


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 05 Фев 2003, 11:29

мдаа интересно наистина... То маи имаше такова нещо заложено в брошурата на клуба...
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Да ...

Мнение от ! Алекс » 05 Фев 2003, 11:55

Мисля че това е добре като замисъл.Всеки ще може да понаучи нещо ново :lol:

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 05 Фев 2003, 12:16

Идеята е наистина добра :yes:
Аз още когато видях рубриката в streetracers.hit.bg си помислих,че може да се поплагиатсва в колегиалния смисъл :D може би ще е добре това да е подсекция на streetracinga

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Мнение от Един » 05 Фев 2003, 14:50

ДА! Идеята наистина е добра.

НО! не съм съгласен да е подсекция на streetracing-а. Все пак повечето от нас карат коли с по 100 и повече коня и ми се струва че ще е много по-полезно да се дават съвети за безопасно шофиране а не за каскади и други подобни.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 05 Фев 2003, 16:05

Fast-and-Furious написа:
ivo написа:Ако някой иска мога да кажа няколко "каскади" с предно :roll: .... :wink:

Кажи няколко със задно :wink: Може пък и да ни изненадаш :wink:
А иначе идеята не е никак лоша.


:wink: Със задно имам опит главно с 50сс картинг, Лада 1600 и МБ Е-класа :lol: , така че не знам много каскади, нека собствениците на БМВ да кажат нещо. То със задното май не са точно каскади - защото има контрол, за разлика от предното... При задното има oversteer (поднасяне на задните гуми), при предното oversteer става само с ръчната :cry: . Понеже при предното предаване много лесно се постига understeer (поднасяне на предните гуми), доста ефектно като "каскада" например е обръщането на задна (караш леко назад и след това извърташ яко с газ на задна), btw от такова обръщане Fiat Uno Turbo i.E. счупи капак на багажника в един стълб :mha::mha::mha:

Поправете ме, ако греша :

Тенденции при завой с предно:
газ - understeer
отпускане на газта - oversteer
спиране - зависи от динамичното разпределение на теглото и на къде клонят спирачките
газ и спирачка - oversteer
ръчна - oversteer

Тенденции при завой с задно:

газ - oversteer
отпускане на газта - oversteer
спиране - зависи от динамичното разпределение на теглото и на къде клонят спирачките
газ и спирачка - understeer
ръчна - oversteer

Свойствотото на задното да oversteer-ва в завой се нарича power-oversteering и е това което дава предимство на задното в завой (освен това то е напълно контролирано), защото в завоя през това време предното бие спирачки, защото understeer-ва (или недозавива, ако може така да се каже)... По принцип 4х4-то има тенденция към неутрално завиване и затова задното го бие по скорост в завой. Е има някои 4х4 (особено при най-мощните автомобили - Porsche 959, Nissan SkyLine GTR (за него не съм много сигурен) ), които могат и да power-oversteer-ват.

Стана много дълго, затова спирам дотук... :wink:
...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 05 Фев 2003, 18:18

Моето философстване е по това дето написа Иво. Та..........силно оспорвам предимството на задното в завой.....и не само аззащото не смятав, че съм най знаещия. Как се кара задно в завой?Газта се пуска прееди завоя и когато преминеш т.н. точка на радиуса започваш плавно да я подаваш и така до край. За завоите с различен радиус и точката е различна. Бързото излизане от завоя е по-важно от бързото влизане. Поднасянето на колата е загуба на време.
Предно : то се кара по време на целиян завои на газ. 1то правило когато искаш да караш спортно кола с предно е да се научиш да натискаш спирачката с левия крак. Защо? Преди завои колата с предно може да подходи с по-голама скорост от колата със задно, спирачката се натиска силно...целта и инерционните сили да отидат напред и с това и тежеста да се пренесе на предните колела/за да захапят пътя/ след това гаааз... е не до дупка .......и със левия крак и спирачката може да се контролира траекторията на колата в завоя без да поднася, защото предното дърпа преницата към външния краи на завоя. Някои може и да не е съгласен , но това са нещага които аз знам пример: до миналата година на доста от етапите от световния рали шампионат коли с предно даваха по-добри резултати дори и от WRCто на асфалт....ситроен ксара кит кар......... А за това, че поднасянето в завои със задно губи време......качете се на карт...дори и на Ренталски и ще видите сами :)
Последна промяна ATM racing team на 05 Фев 2003, 18:20, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 1.07.2002
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 Coupe, BMW E91 320
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: BMW E36 Coupe - N52B20

Мнение от kbmw » 05 Фев 2003, 18:20

Идеята не е лоша, макар, че незнам дали по тази част могат да се дава съвети. То е като все едно да кажеш как се прави мъжко.
Слагаш си задника зад волана и всичко е в твои ръце (при нормални обстоятелства де). Честно казано малко ме е страх да експериментирам при тези 149 коня, защото колата е МОЯ. Това в никакъв случай не означава че не и се кефя, но го правя докато съм сигурен.
Темата не лоша. Както каза колегата по-горе. Може пък и да се изненадаме с нещо.

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 05 Фев 2003, 19:59

ATM racing team написа:Моето философстване е по това дето написа Иво. Та..........силно оспорвам предимството на задното в завой.....и не само аззащото не смятав, че съм най знаещия. Как се кара задно в завой?Газта се пуска прееди завоя и когато преминеш т.н. точка на радиуса започваш плавно да я подаваш и така до край. За завоите с различен радиус и точката е различна. Бързото излизане от завоя е по-важно от бързото влизане. Поднасянето на колата е загуба на време.
Предно : то се кара по време на целиян завои на газ. 1то правило когато искаш да караш спортно кола с предно е да се научиш да натискаш спирачката с левия крак. Защо? Преди завои колата с предно може да подходи с по-голама скорост от колата със задно, спирачката се натиска силно...целта и инерционните сили да отидат напред и с това и тежеста да се пренесе на предните колела/за да захапят пътя/ след това гаааз... е не до дупка .......и със левия крак и спирачката може да се контролира траекторията на колата в завоя без да поднася, защото предното дърпа преницата към външния краи на завоя. Някои може и да не е съгласен , но това са нещага които аз знам пример: до миналата година на доста от етапите от световния рали шампионат коли с предно даваха по-добри резултати дори и от WRCто на асфалт....ситроен ксара кит кар......... А за това, че поднасянето в завои със задно губи време......качете се на карт...дори и на Ренталски и ще видите сами :)


Абсолютно си в грешка :wink: . Чувал ли си за дрифтинг? Знаеш ли какво е understeer? Знаеш ли каква е разликата между throttle steering и neutral steering, между sliding и drifting?

Ще се опитам да обясня. Недостатъка на колите с предно предаване идва е много лошото разпределение на масите - центъра на тежеста е изнесен към предната ос, което при завой, заедно с факта, че предните гуми губят сцепление както от завиването, така и от това, че предават въртящ момент на колелата, кара колата да understeer-ва, тоест да "недозавива", с други думи - хвърчи по допирателна. Оттам идва факта, че не можеш да влезеш бързо с кола с предно в завой, защото трябва да биеш спирачки. Дотук добре. Биеш спирачки, след това тръгваш. Няма поднасяне - тук поднасянето би довело до загуба на време, но ти времето си го загубил, като си бил спирачки и си се изнесъл неутрално от завоя. Просто има разлика от sliding и drifting и затова ти си мислиш, че с "поднасянето" (sliding) ще изгубиш време. Ето как стои същата ситуация при задното. Първо колата е с по-добро разпределение на масите заради тежестта отзад (диференциал, кардан и т.н.), вземи например една кола с перфектро разпределение на масите - BMW 3. Освен това е с по-добро разпределение на сцеплението, т.е. задните гуми бутат, предните завиват, т.е. при различни ситуации губят сцепление. Влизайки в завоя със същата скорост и експлоатирайки т.н. slip angle на гумите (т.е. гумите не поднасят, а дрифтират; различните гуми имат различен ъгъл), чрез дрифтиране (дори и колите от F1 дрифтират btw), колата със задно : 1) остава по-стабилна заради горе изброените фактори; 2) може да излезе по-бързо и в по-добра треактория от неутралната, заради завиването контролирано от газта (throttle steering), т.е. представи си как задницата завива повече от предницата. Оттук следва и факта, че задното е по-добро. Не казахме нищо, за 4х4 обаче. 4х4 има по-добро разпределение на масите и на сцеплението от предното. Обаче ако дадено 4х4 не може да излезе от завоя с throttle steering, то излиза неутрално, но все пак с по-висока скорост от предното. Оттук и факта, че 4х4 е по-добре от предното в завой. Porsche 959 4х4 например има сложен активен централен дифф., което му дава възможност в дадени ситуации да упражни и throttle steering и да влезе и да излезе още по-добре в завоя. Иначе за това кой бил на кое състезание с какво предаване въобще не знам. Не знам също и защо някои некадърници, който не могат да карат задно, например казват, че предното е по-добре зимата :?: :!: (ако искаш и това ще се опитам да обясня).

И последно, запазвам си правото да съм написал глупости :lol: .

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 05 Фев 2003, 20:05

ATM racing team написа:.....качете се на карт...дори и на Ренталски и ще видите сами :)


няма проблеми :wink: . трябва аз да намера време да дойда на сбирките на клуба и точно на картинга ще ти покажа разликата от поднасяне до дрифтиране чрез използване на slip angle-а на гумите на карт-чето :wink: .

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook