Majstorsko shofirane!

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

Za obrazovane po vaprosite na majstorskoto kormuvane

mnoo jako!! - da se otdeli v rubrika
23
72%
temata e dostatachna
7
22%
suckssss
2
6%
 
Общо гласове : 32
Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1187
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Двуглава ламя.

Мнение от Един » 05 Фев 2003, 20:09

ATM racing team написа: до миналата година на доста от етапите от световния рали шампионат коли с предно даваха по-добри резултати дори и от WRCто на асфалт....ситроен ксара кит кар.........


Недей да забравяш колко по-лека беше Ксарата от WRC-тата - по спомени 1200 срещу 1490 кг - при почти изравнени мощности.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 05 Фев 2003, 20:44

Само да доуточня, че нещата които казах по-горе се отнасят за настилка като асфалт и са си на теория по-принцип. Да не започне някой да си мисли, че пренебрегвам предимсвата на 4х4-то на сняг, камъни и т.н. :wink: Освен това, както казах, не съм 100% сигурен във всичките си писания, да вземе да си помисли някой, че се правя на много разбиращ или нещо такова :wink: . Btw очаквам коментари.

Манекенът
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 15.09.2002
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж

Мнение от Kazaka » 05 Фев 2003, 22:40

PROBWAL SAM PARZALQNETO WZAWOI NO NE SE POLU4I DOBRE. MISLQ 4E SKOROSTA BE6E MALKA . NQKADE 4ETOX 4E ZA PARZALQNE W ZAWOI E NEOBXODIMA SKOROST NAD 60 KM. W RUSKIQ SAIT ZA STREET PI6E ZA TOZI NA4IN NA KARANE S PREDNO I ZADNO.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 28.12.2002
Местоположение: Chicago, IL

Мнение от del_sol_fen » 05 Фев 2003, 22:40

Ok, obiasnete mi togava, zashto mislite che zadno e po-dobro na sniag???
Az lichno si mislia che prednoto ima predimstvo i to goliama, no ako niakoi ne se suglasiava, neka otgovori, da ne se kara, a prosto da obosnove otgovora si!
Mersi predvaritelno!
Si Power - Wona Go ???

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1756
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 05 Фев 2003, 22:42

Всичко е "сполед зависи".
Предното е по-добро в един случай, задното в друг.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 06 Фев 2003, 1:55

:yes: Напално съм съгласен! :yes:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 14.10.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 220

Мнение от Osmicata » 06 Фев 2003, 2:17

lele, malko zakasnjah da otvorja foruma dnes i kakva diskusija :-) radvam se che tolkova hora se interesuvat moje sled den dva da se vidjat edni po-predstavitelni rezultati ot anketata i da reshim kade da podslonim rubrikata ako se okaje che ima nujda ot takava. temeta beshe po skoro procedurna razbira se che trjabva da ima sravnenie mejdu predno i zadno no osnovnata ideja e vseki da nauchi neshto, pak i bilo kak se pravi majko :-))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 28.12.2002
Местоположение: Chicago, IL

Мнение от del_sol_fen » 06 Фев 2003, 4:49

Prav si, Osmicata, :lol:
Ama prosto iskam da kaza che na sniag, spored men, s kvoto i predavane da e e goliam kef i naistina mozesh da experimentirash s kolata i da ia manipulirash kakto si iskash. Toest, ot tam se trugva da nauchavash kak se durzi TVOIATA kola v dadenite uslovia. Pone za men tova beshe goliama privilegia, za experimentirane, az lichno hodia na niakoi goliam parking i se vrutkam dokato mi omruzne :mha: :mha:
Tva e. Inache sum siguren che moga da naucha MNOGO ako horata se "otvoriat" i razkazat dulbokite si taini na "maistorsko shofirane" !!!
Si Power - Wona Go ???

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 06 Фев 2003, 10:20

del_sol_fen написа:Ok, obiasnete mi togava, zashto mislite che zadno e po-dobro na sniag???
Az lichno si mislia che prednoto ima predimstvo i to goliama, no ako niakoi ne se suglasiava, neka otgovori, da ne se kara, a prosto da obosnove otgovora si!
Mersi predvaritelno!



По принцип свойството на предното да understeer-ва (или да "недозавива", както вече казах), създава известно усещане за по-голяма стабилност на сняг (точно защото задницата на колата не играе на всеки завой). Обаче истината е, че колата с предно на сняг е доста по-неуправляема при по-висока скорост (важат нещата които описах в по-горния ми дълъг постинг - дистрибуция на тегло, сцепление на колелата и т.н.). Колата със задно е по-управляема, защото, повтарям за пореден път, може да инициира throttle steering с който да завива (всъщност това е толкова желаното за fun занасянето на задницата) и по-този начин има по-добър контрол. Единственото предимство на предното предаване на сняг, което се забелязва осезаемо и заедно с understeer-а кара 99% процента от хората да си мислят, че предното е по-добро на сняг е факта, че предното е по-добро на изкачване на наклон на сняг. И причината за това е доста елементарна - разпределението на масите и това, че тежестта е съсреодоточена върху предните колела, на които същевременно се подава и въртящ момент от двигателя. (Btw аналогично, в тази връзка задното има известно предимство при спускане).

Представете си още една ситуация на сняг - кола с предно с ремарке :lol: . Същата абсурдна ситуация е бус с предно на сняг. Иначе никой не може да оспори факта, че задното е по-трудно за каране за средния шофьор, особено на сняг. Btw аз също карам кола с предно (за съжаление), така, че да не си мислите че ви ги говоря тези неща защото имам някоя жигула и защитавам едно нейно предимство :lol: ...

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 06 Фев 2003, 10:35

Ето в този линк : http://autozine.kyul.net/technical_scho ... m#Handling е обяснено всичко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 06 Фев 2003, 11:32

Иво евала наистина доста си прочел/казвам го не на майтап/ Уважавам хората, които си дават труда да попрочетат и да да се поинтересуват за да си обяснят разни неща.....това го казвам искренно. Но също така мога и да не се съглася с факта, че задното предаване е по бързо в завой......Всъщност не искам да споря, а да дискутирам и : Предното предаване се кара непрекъснато с газ в завоя, спирачката се подава с левия крак едновременно с газта.....доста е тъпо и кофти за изпълнение/ от собствен опит, но го понагаждам:)/.....но от там идва предимството.....просто не се губят обороти. За разпределението на масите си прав, но тогава как ще си обясним разпределението на масите в най-успешният спортен автомобил в света за всички времена - Порше 911. За Ф1 предаването е задно, проста защото технологията е такава.....там, както и при картинга поднасянето идва от изпускането на гумете, т.е. те не могат да понесат това натоварване....то се компесира с настроиките на задната ос и на цялото шаси. Незнам дали си виждал Ф1 гола на живо...задните носачи се захващат директно върху някоя от многото отвори на скоростната кутия за да могат да се направят нужните настроики и колата да не поднася....в карта е същото задната ос има ~ 18 начина за настроика да неговорим и за твърдоста на шасито. Но темата бе дали поднасянето е по-бързо или не....Аз стоя твърдо зад тезата че не е по-бързо.....гледайки и техниката на каране в ралитата и там вече не се кара с пързаляне в завоите.......не използвам чуждици за термините....поне за сега:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 06 Фев 2003, 11:46

А всъщвост имам и предложение.......на закритата карт писта на Червено знаме /при Момчил/ има симулатори- Колин МакКрий...там колата може да се настрои както искаш и можем да посчупим и доста от тях за Х 1лв. на 10 мин. Е няма да е много достоверно, но все пак ще е мнооооого по-евтино :P

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 06 Фев 2003, 11:54

Всъщност, една от причинате предното да се кара с газ+спичачка (освен това да се запазват високите обороти) в завоя е точно, че тогава има тенденция за поднасяне на задните колела (oversteer), а оттам и взимане на завоя по треактория, различна от неутралната. Btw виж линк-а, който постнах горе :wink: .

Пак повтарям, има разлика от поднасяне до дрифтиране. "Поднасянето" губи време, защото то е равносилно на тотална загуба на сцепление на гумите, а оттам ефект все едно спирачки. С две думи : поднасяне - зле :wink: .

При дрифтирането обаче се изполва друго поднасяне (не като да поднесеш като дръпнеш ръчната при 100км/ч :lol: ), поднасяне контролирано от газта (за задно предаване говорим естествено), в рамките на slip angle-а на гумите. Естествено, F1 не дрифтират като жигули на лед :lol: :lol: , всъщност даже дрифтирането при F1 се забелязва доста трудно, но именно то е едно от нещата, които дават предимство на по-добрия пилот. Така, че не съм искал да кажа, дори за момент, че F1 поднасят :wink: .

Какво имаш предвид за разпределението на масите при Porsche 911? Точно тази кола е пример за кола с перфектно разпределение масите, защото освен със задно предаване е и със средно разположен двигател (което е несравнимо по-добре от кола със задно и предно разположен двигател). Именно това е типът кола, която може да има на най-добъро управление - и на теория и на практика :wink: .

Иначе радвам се, че става добра дискусия, защото като цяло темата е доста интересна.

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 06 Фев 2003, 12:00

ATM racing team написа:А всъщвост имам и предложение.......на закритата карт писта на Червено знаме /при Момчил/ има симулатори- Колин МакКрий...там колата може да се настрои както искаш и можем да посчупим и доста от тях за Х 1лв. на 10 мин. Е няма да е много достоверно, но все пак ще е мнооооого по-евтино :P


Като спомена Колин-а се сетих нещо, с което вече ще те убедя (говоря за ColinMcRae 2 за PC, друго не съм играл)! Виж какво пише като обяснение, когато се повреди предаването (там където си настройваш съотношението на разпределение на върт. момент по към предните или по към задните колела). Цитирам : "когато се повреди колата се държи все едно е FWD (предно)" - а оттам извод дали това е добре или не чак толкова... :roll: :wink:

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1756
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 06 Фев 2003, 12:03

Задното си е върха на сняг. Преди доста време (2000г) зимата си правих "густо-майна" с Е30 324ТД. Беше навалял хубав сняг. Та отивам аз на широкото шосе до школата в Симеоново, дето от него започва естакадата към околовръстното, а вляво е Младост3 - 4 и Лада - България. Снегът един хубав, равен и утъпкан. Там са 6 платна, а часът беше рано сутрин и нямаше движение :yes:
Кефът на душата дето си направих беше пълна програма, включително и движение на заден ход, когато колата е на 2-ра, а оборотомера е в червеното ...
С предното това не става по същия начин.
Малко са местата, където да можеш да експериментираш при скорости над 60-80 км/ч.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook